Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 nov 2025 22:18

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zuinig met het aantal km’s of zoveel mogelijk genieten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S 981 3.4 ex. Boxster 987.1 2.7
Almen
Bericht Re: Zuinig met het aantal km’s of zoveel mogelijk genieten
R_911 schreef:
Dit herken ik maar al te goed. In Juni heb ik mijn schoonvader verloren en in Oktober mijn schoonmoeder. In nog geen 4 maanden tijd heeft mijn vrouw haar beide ouders verloren, echt krankzinnig.

Over krankzinnig gesproken... Vorig jaar (2024) is mijn vrouw overleden, haar broer en haar vader... De enige op leeftijd van deze drie was mijn schoonvader, mijn vrouw en zwager waren begin vijftig.
Ik heb ook wel geleerd om te genieten nu het kan, dus een Porsche gekocht, en daar rijd ik nu lekker veel in!

Zoveel mogelijk genieten!

Laatst bijgewerkt door Hen3 op 11 nov 2025 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.

11 nov 2025 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Sassemheim
in het rijtje 'sterfgevallen': mijn moeder afgelopen januari. Allen gecondoleerd uiteraard.
Ik zelf ga liever tzt met mooie herinneringen aan Porsche-kilometers m'n kist in, dan met een irrelevante lage kilometerstand van een auto, ongeacht of dat een P is of niet.

Je kan ook lekker door blijven rijden, net zoals deze Canadees, ene Bill MacEachern deed (doet?): ruim 1.2 miljoen kilometer in 44 jaar. Topic staat elders op het forum: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=53709

11 nov 2025 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Uiteraard iedereen die onlangs iemand in zijn omgeving is verloren : veel sterkte.
En dus genieten wanneer het kan, al dan niet met je Porsche. Doe ik ook, maar
toch nog te weinig.

Ondanks dat : de 964 staat nu op 305.000 km. Invloed op de waarde ? Niet echt.
Pas getaxeerd en weer enorm in waarde gestegen.

:drive:

11 nov 2025 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Mijn motto sinds ik m kocht in 1999: rijden met dat ding !

Life is too short, rijden is te leuk en als belegging zijn er betere opties…

Afbeelding

12 nov 2025 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Geweldige foto :thumleft: . Die kant wil ik ook graag een keer op met de wagen!

12 nov 2025 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
https://www.google.com/maps/@39.6947869 ... FQAw%3D%3D

12 nov 2025 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
2018 718 Boxster, 2013 981 Boxster S
Als je er gewoon van wilt genieten moet je niet teveel letten op de km stand bij aanschaf en bezit.. Auto's zijn ook gewoon gemaakt om mee te rijden en te lang stilstaan is ook niet goed voor ze.. Mijn huidige 2013 981 Boxster S stond al op 113k km bij aanschaf, daar was de prijs ook naar.. Spec was erg mooi en naar wens dus gewoon gekocht na een aankoopkeuring waaruit niks bijzonders kwam.. Tot nu toe alleen maar plezier van gehad.. Op tijd en goed onderhoud is het belangrijkste, en binnen stallen in een garage, dat scheelt enorm veel om een auto langer mooi en goed te houden.. Ik zou al mijn roadsters niet gekocht hebben als ik ze niet binnen kon zetten.. Ik rij er ook bijna dagelijks mee het hele jaar door.. In de winter gewoon wat vaker wassen en ook onderkant etc goed afspuiten in periodes met pekel op de weg etc.. Nooit problemen mee gehad..

13 nov 2025 2:35
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GTS Cabrio 2017 Ex-991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Jongens toch, wat voel ik mij hier toch thuis!
Ben het overal mee eens, land de P gelukkig binnen stallen, net bij PCG wintervelgen met winterbanden weer erop (een keer niet bij de dealer gedaan, centrale moer stuk, hadden met 800 Nm aangedraaid.. olieservice eens per jaar erbij, en rijden, zeker met koud winterweer in de Eiffel bv, prachtig! Korte ritjes doe ik niet, ofwel ik maak er gelijk een mooie lange rit van, wil hem wel goed warn rijden. Ken de verhalen, heb zelf van alles, ongeneeslijk, geen idee hoe lang het nog gaat dus rijd wanneer ik kan.
Maar wat ik mooi vind is dat jullie, zonder direkt zelf ziek te zijn, soms getroffen met serieus veel-iets (gecondoleerd) maar ook zonder zo’n zaken genieten van de Porsches zoveel jullie kunnen. Echte liefhedders!
Dus topic starter (sorry zie je naam even niet als ik beantwoord) genieten en veel veilige kilometers toegewenst!

Groeten, Leo

14 nov 2025 0:10
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Mijn verstand zegt: "rijden met dat hok! Je hebt 'm niet gekocht om naar te kijken of als investering!".
Maar mijn onderbuik doet nu heel raar. Ik zit namelijk op een km-stand van ~99.000 en het doet een beetje pijn om over de 100K heen te gaan... Absurd natuurlijk, maar ik ben het moment aan het uitstellen merk ik
:mrgreen:

14 nov 2025 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Sassemheim
Polydeukes schreef:
Mijn verstand zegt: "rijden met dat hok! Je hebt 'm niet gekocht om naar te kijken of als investering!".
Maar mijn onderbuik doet nu heel raar. Ik zit namelijk op een km-stand van ~99.000 en het doet een beetje pijn om over de 100K heen te gaan... Absurd natuurlijk, maar ik ben het moment aan het uitstellen merk ik

Stukje tape over de km-stand heen plakken en snel die laatste 1.000km rijden, dan is dat onderbuikgevoel ook weer weg, kan je weer 100.000km vooruit. :mrgreen:

14 nov 2025 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Polydeukes schreef:

Heel herkenbaar: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=57429&hilit=+100

14 nov 2025 15:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Is ook gewoon een soort van mentale bevrijding, over de 100k km heengaan.. Dan hoef je je niet meer druk te maken over de km-stand.. Gewoon lekker rijden wanneer je wilt en genieten..

Zelf heb ik daar sowieso amper last van.. Ik heb ook een 718 gehad met maar 21k op de teller toen ik die kocht.. Gewoon 10k bijgezet in een jaar.. Daarna ingeruild op mijn huidige 981 S, want wilde toch een atmosferische boxer 6..

14 nov 2025 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Edit: dubbele post

Laatst bijgewerkt door Inflatable op 14 nov 2025 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.

14 nov 2025 15:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Polydeukes schreef:

Watje :mrgreen:

14 nov 2025 16:22
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
“Zuinig” met het aantal km’s én zoveel mogelijk genieten. :idea:

Denk dat mn jaarkilometrage over een periode van ruim 20 jaar uiteenliep van jaren met (amper) 4000km tot (ruim) 10000km. Denk dat ik meestal rond de 4-6000km uitkwam. Was bij de verzekering op taxatie basis ook nog wel eens een handige grens, meen rond de 7500km. Heb hem wel het hele jaar doorgereden behalve bij pekel. En ook geen winterbanden. Wel eens (lees 1x) meegenomen naar een klant (ook Porsche liefhebber) maar nooit als daily of woon-werk / zakelijke ritten mee gereden.

Zit wmb nog wel een groot (grijs) gebied tussen een garage queen/beleggingsobject (dus stilstaan) en vrijwel alle km met je Porsche rijden. Uiteindelijk moet iedereen doen waar ie blij van wordt.

14 nov 2025 17:04
Profiel
M140i
Wat mij betreft betekent zoveel mogelijk genieten: zoveel mogelijk rijden in de auto waar je plezier aan beleeft. De topicstarter denkt bij het criterium "zuinig met het aantal km's" kennelijk aan restwaarde. Maar dan wordt het een financiële discussie waar iedereen verschillend over denkt. Want iedereen heeft een ander budget. Stel dat je niet zoveel mogelijk kunt rijden omdat je rekening moet houden met het budget? Dan is het aantal km's dat je wél kunt rijden noodzakelijkerwijs beperkt door je budget. Dat is dan maar zo. En dan kun je ook niet zomaar gaan besluiten om 3x zoveel km's per jaar te gaan maken, want daar heb je dan niet het budget voor (gegeven andere prioriteiten). Dus eigenlijk is het maar een rare discussie. Het kan natuurlijk wel zijn dat je niet 100% van al je kilometers in een Porsche wil rijden omdat je liever in een comfortabeler auto rijdt, maar dat is weer een andere discussie.

Wat mij betreft is zoveel mogelijk genieten, bij een voldoende ruim budget, 100% van alle kilometers rijden in een 992 GT3 Touring. Bij een kleiner budget zou ik misschien maximaal 5.000 km per jaar rijden in de P, naast een Mazda3 (of BMW5).

14 nov 2025 19:49
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik denk gewoon dat het wat minder zwart wit is en de topic titel / vraag mede daarom ook niet zo heel erg relevant is cq het ene het ander niet hoeft uit te sluiten. Is ook maar net wat je onder zuinig en zo veel mogelijk genieten verstaat. Als je denkt dat je een 993 turbo of een willekeurige moderne 911 kunt aanschaffen en dan vervolgens kunt besluiten om zo’n auto op een (beperkt) budget te rijden door de kilometers laag te houden … die personen zullen er best wel zijn hoor, maar dat is in ieder geval niet mijn ervaring. Als ze (de Porsche) stilstonden kosten ze ook geld, althans die van mij wel, óf omdat de wagens daar om vroegen en als ze dat niet deden ik wel een “projectje” bedacht (onderstel, uitlaat, bandjes, circuit trainingen etc). Daarbij, ik haal echt niet heel veel meer lol uit nog “meer” kilometers maken maar meer uit “welke” kilometers. Kwaliteit boven kwantiteit. Als genieten één op één correleerde met de hoogte van de afgelegde kilometers had ik wel dag en nacht op de autobahn gezeten. Krijg af en toe de indruk dat omdat het je passie en hobby is alle ritten dan ook alleen maar top en fantastisch zijn en hoe meer hoe beter. Dus niet zo zeer kwestie van budget beperking maar meer de keuze welke ritten je ermee wilt rijden. Net als dat ik ook wel eens een jaartje Porsche museum oversloeg hoefde ik er ook niet iedere dag mee in de file naar m’n werk te staan. Er zijn echt auto’s waarmee je dat beter/comfortabeler kunt doen dan een lufti. :wink: (imho) En ik ken ook wel een aantal die hun Porsche vrijwel dagelijks gebruiken en dat vind ik schitterend maar niet voor mij.

14 nov 2025 20:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2