Auteur |
Bericht |
ECT
|
Prachtig filmpje. Mijn plasma en home-cinema op voluit gezet, wat een lekker motorgeluid.
Voor de interieurfetisjisten onder ons:
http://www.exoticcarsite.com/pages/buga ... n-2005.htm
|
12 dec 2005 1:00 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Thnx Jort! Nu weet ik tenminste waar ik tegenaan heb zitten kijken! Na het debacel over de afwezigheid van een Porsche in dit museum, heb ik uit protest de auto's maar vanaf mijn stoel bekeken (en gefotografeerd) ........ tot grote ergernis van mijn Italiaanse disgenoot.
Tschja, je pasta zou zó maar koud worden......
|
12 dec 2005 1:25 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Waarschijnlijk heeft Bugatti tegen top gear gezegd dat ze m niettegen een andere auto mochten racen, of de stig een rondje laten doen om tijden te vergelijken. Anders snap ik niet waarom ze dat niet gedaan hebben, ik zat te w8en van ja..ja nu t rondje met de stig, en toen was de uitzending afgelopen. Vandaar dat ze m ook tegen een vliegtuigeje hebben laten racen denk ik.
Was trouwens wel onwaarschijlijk snel wat Clarkson even aan data opnoemde, ook dattie de voormalig snelste wegauto de mclaren binnen zoveel meter zou inhalen als je m 100 meter voorsprong gaf. Onvoorstelbaar, jammer dat ik niet weer weet binnen hoeveel meter de bugatti de Mclaren ingehaald zou hebben
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
12 dec 2005 1:54 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
'T zou me trouwens niet verbazen als de Veyron geen toptijd op het circuit zou neerzetten.
Het is een auto met een ongelofelijke macht en in alle opzichten een unicum. Of je die 1001 pk echter op een circuit optimaal kunt benutten is nog maar de vraag. Op een recht stuk op de snelweg zal deze auto waarschijnlijk niet te verslaan zijn, maar op een circuit gelden hele andere zaken dan pk's alleen...
Niettemin is het natuurlijk een 'epic car' als JC terecht een aantal keren opmerkte...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 dec 2005 2:02 |
|
|
Jort
Groningen
|
Hij zal ongewtijfeld rap zijn geweest, maar 2 ton wil liever rechtdoor dan de bocht om dus de tijd zou hoe dan ook teleurstellend zijn geweest.
Als de Mclaren met 120mph (192km/u) voorbij zou komen terwijl de Veyron stil staat en ze geven beide vanaf dat punt volgas, dan nog zit de Veyron eerder op de 200mph(320km/u). In meters moet ik het antwoord helaas schuldig blijven.
Wist je dat er naast de 100 liter benzinek, 40 liter koelvloeistof voor de motor ingaat? Daar komt nog 15 liter koelvloeistof voor de turbo's bij. 20 liter motorolie, 22 liter olie voor de transmissie en 15 liter voor de hydrauliek. Dat is 212 liter aan vloestoffen
|
12 dec 2005 2:37 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Volgens mij niet beter maar hij reed lekkerder. Op een heeeel kort bochtig indoor circuit zal een C4 best sneller zijn. Een iets langer circuit gaat de C4 verliezen waarschijnlijk.
Was een leuke uitzending. Inderdaad te weinig aandacht voor de Bugatti zelf.Het gaat bij Top Gear steeds meer om de show.
|
12 dec 2005 9:02 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dus als ik het goed begrijp is het een soort van 'sappenbar'-autootje geworden?
Da's ongeveer de totale voorraad aan auto vloeistoffen die bij een automaterialenzaak of een Shell station op de planken staat!!!!!
|
12 dec 2005 9:12 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Shake well before use!!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
12 dec 2005 9:28 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Nog een leuk detail vond ik dit :
bij plankgas jaag je in 12 minuten de hele 100-liter tank leeg !!!!
Is al duidelijk dat hij op circuit niets zou voorstellen. Staat meer in de pits dan in de race...
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
12 dec 2005 10:21 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
|
12 dec 2005 11:06 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
10 radiatoren. 1 voor de versnellingsbakolie, een voor het koelsysteem, een voor de spoiler Volgends mij vergeet ik nog iets en dan de rest voor de dubbele v8 & z'n 2 turbo's
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
12 dec 2005 12:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
VW zal dat gewoon wel niet hebben toegestaan.
|
12 dec 2005 13:36 |
|
|
Sjonnie
|
En toch denk ik dat er voldoende gekken op deze aardkloot leven om zo'n autootje te bestellen, zelfs al kost ie nog meer. What's the problem?
|
12 dec 2005 13:53 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
het beste vond ik wanneer hij de aan de kant ging voor de spoiler vast te zetten. Hij doet dit met de sleutel naast de bestuurderszetel, gaat dan naast de wagen staan en zegt: "Volgens vw zou ik nu nog enkele checks moeten doen voor ik terug verder rijd." Wat hij dan zegt en de manier waarop hij dan is tegen de banden van de wagen stampt vond ik echt hilarisch. Dat was echt JC stijl
|
12 dec 2005 14:29 |
|
|
Gerco
|
Ja precies, heel grappig
Maar ik heb eens gelezen dat VW graag wil dat als je 400 km/h gaat rijden, dat je zeker weet of je banden nog in topstaat zijn, want bij die hoge snelheden moet er echt niet wat fout gaan.
In tegenstelling tot wat anderen bovenstaand beweren, denk ik wel dat deze auto gewoon een toptijd op het circuit zou neerzetten. Natuurlijk komt daar meer dan PK bij kijken, maar voor een technisch hoogstaande auto als deze heb ik er wel vertrouwen in dat dat ook allemaal okee is. En zelfs als het niet helemaal perfect zou zijn, met 4WD en 1000 PK zet je al gauw een goede tijd neer denk ik
Verder was het ook een erg leuke uitzending inderdaad, nog bedankt voor de tip ! Ik had hem niet gezien gister, maar even gedownload van het net. Voor wie hem ook nog wil, ik wil hem best even online zetten hoor. Is wel 750 mb.
Ik heb de Veyron maar vast in het rood besteld
|
12 dec 2005 14:48 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Elke 7 seconden 1 liter, dat is knap.
|
12 dec 2005 14:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ja op topsnelheid dus. Ik zou niet weten op welk bochtig parcours je met deze auto volcontinu gas kunt blijven geven
Op topsnelheid kom je dus slechts 81 kilometer verder op een volledig afgevulde benzinetank Maar 81 kilometer in 12 minuten is natuurlijk wel rap
|
12 dec 2005 15:03 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Paniek in superautoland: de 1.001 pk van de Bugatti Veyron houdt de gemoederen bezig. Het kleine Amerikaanse Saleen neemt de handschoen op. Zij leveren een ´Performance Upgrade´ voor de S7 Twin Turbo, die standaard 750 pk heeft.
De Saleen S7 Twinturbo is met zijn 750 pk sterke 7,0-liter V8 biturbo het krachtigste wat Amerika te bieden heeft. Nu is de auto ook leverbaar met een Performance Upgrade. Daarmee wordt het vermogen opgeschroefd tot 1.000 pk. Saleen beweert dat de S7 met 1.000 pk tijdens tests een topsnelheid heeft gehaald van 418 km/u. Méér dus, dan de 406 km/u die de Bugatti Veyron kan halen. Exacte prestaties geeft Saleen nog niet vrij, maar de 750 pk S7 kan in minder dan 3 seconden van 0 naar 100 en haalt vanuit stilstand binnen 6 seconden de 160 km/u.
Vergeleken bij de 1.888 kilo van de Bugatti Veyron, is de Saleen S7 Twin Turbo een lichtgewicht. De auto legt slechts 1.338 kilo op de schaal. Ook is de S7 vergeleken met zijn tegenstrever uit de Elzas een koopje: in Nederland zou de 1.000 pk sterke Saleen zo´n 800.000 euro kosten. Dat is inclusief de 69.000 euro die voor de Performance Package wordt gevraagd. De Veyron zou in ons land rond de 1,8 miljoen euro moeten kosten. In de VS hebben al 75 Saleens met Performance Upgrade een eigenaar gevonden.
Bron: autoweek
|
12 dec 2005 15:06 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Moet te proberen zijn op het Nardo circuit in Italië...
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
12 dec 2005 15:09 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
En wat is het zogezegd "normale verbruik" van de Veyron ? Toch ook wel snel zo'n 30 liter per 100km (1 op 3 voor de Ndlers) ?
|
12 dec 2005 15:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Saleen staat erom bekend af een toe een beetje te overdrijven als het gaat om de specs. De auto loopt bij 235mph(376km/u) namelijk netjes in de begrenzer. Accelatiemetingen worden ook zelden op straatbanden uitgevoerd, anders kom je zonder 4wd ook nooit tot 2.8 sec om de 100 te bereiken. Mclaren F1 heeft nog wielspin bij 160 en redt het bij lange na niet.
|
12 dec 2005 15:56 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En als je je afvraagt hoe zo'n Saleen er nou uitziet...
Zo dus:
Ook best een knappe kar, trouwens...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 dec 2005 16:01 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
dat is dus die auto uit de gillette reclame, en waar 50 cent tegen aan staat te leunen tijdens "candy shop"
Zocht m al een tijdje. Oogt een beetje als een oude Jaguar XJR-15
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
12 dec 2005 18:04 |
|
|
hoek0201
|
|
12 dec 2005 20:00 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
12 dec 2005 23:56 |
|
|