Auteur |
Bericht |
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Hoe snel kan je eigenlijk rijden?
Ik lees vaak in dit Forum leuke verhalen over snel auto's, fantastische prestaties, super "looks".
Maar, zijn wij ook supersnel piloten?
Om te beginnen, zou ik even jullie vertellen van mijn reis Rome-Venlo in 9,30 uur (met Kawa), of van mijn val bij 200km/u enz.
graag je reactie ontvangen
_________________________________________ crazy italian........
|
12 dec 2005 8:34 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ja, en ......volgens mij gaat het hier nu echt een petjes forum worden...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 dec 2005 8:37 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
je hebt gelijk (gedeeltelijk). Wat ik wil weten is : wat denk je van snelheid, waarom rij je zo snel, welke risico's vind je acceptabel.
Geen absurde en ongeloofwaardige vehalen (moeilijk te bewijzen, trouwens) maar leuke humoristische ervaringen met wat blijkt toch een vaak voorkomende reden om een snel Porsche te kopen!!
_________________________________________ crazy italian........
|
12 dec 2005 9:38 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Ik kijk van nature nogal sip en een ritje in de p verandert dat in ....
Een p omdat ik hou van de grom uit zijn diepe binnenste en omdat ik geen moto durf kopen , want ik ken mezelf... die hendel zou ook tot tegen de aanslag opengedraaid worden en... dat zou weleens té gevaarlijk kunnen worden voor ondergetekende..
Vandaar een veel tragere en veiligere p
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
12 dec 2005 10:58 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Het gaat er niet om hoe snel je kan rijden, het gaat er om hoe snel je kan remmen.......
Mauk
|
12 dec 2005 11:30 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Amsterdam - Davos (CH) => 1.000 km op de kop af in 7 uur en 10 minuten met een VW Corrado G60.
Een jaar later zat ik met dezelfde auto op een soortgelijke tijd af te stevenen toen ik op de snelweg met een snelheid van zo'n 200 km/uur (op de teller) opgeschrokken werd door een enorme knal. Er ontstond rechtsvoor een bobbel in de motorkap en de auto ging terug naar 100 km/uur waar ik 'm met moeite op kon houden.
Mijn broer werkte toen nog in Duitsland (Heidelberg) en dat was niet zo ver. Dus met een steunende en kreunende auto naar Heidelberg. Daar hebben we overnacht en de volgende ochtend de ADAC maar gebeld...
De G-lader bleek uit elkaar vroegtijdig toe aan een revisie te zijn (de onderdelen ervan lagen verspreid over de motor) en door de kracht van die 'ontploffing' was een enorme 'bult' in de motorkap ontstaan...
De auto was overleden, werd naar Nederland gerepatrieerd en ik kreeg (binnen 4 uur!) een vervangende auto waar ik de rest van de vakantie mee mocht rijden. Het was een spiksplinternieuwe Opel Astra stationcar met dieselmotor.
Die ging weliswaar niet zo hard, maar het was wel een heerlijke (en goedkope!) reisauto: ruimte zat voor onze ski-spulletjes, koffers, tassen, etcetera...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
12 dec 2005 12:33 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
G-laders, een ramp voor zo'n top wagentje als een corrado. Vandaar dat bekenden van mij nu een mercedes compressor in een corrado gezet hebben, zelfde effect, (dus geen turbo gat bij het wegrijden) en ze "ontploffen" niet zomaar en minder vaak aan vervanging toe
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
12 dec 2005 12:42 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Mooi verhaal, Speedy944! Ik heb ook een keer pech in Duitsland gehad, maar geen verwanging auto. Ik had toen een tweedehand Golf, en de pakking ging kapot. Het was mijn eerst (niet italiaans) auto, en ik was daarvan heel trots.
Ik heb wel een nacht in een daarbij hotel moeten slapen, maar eventueel de volgende dag was ik terug naar Engeland.
Toen kwam de super Golf 16 kleppen, en ik was zo verliefd op dit soort kar, dat met veel sparing en moeite eindelijk kon mijn eerst echt snel auto kopen: top snelheid 210km/u (in 1986 was dat een super prestatie!)
Een jaar later, onder weg naar Italie, was ik zo snel en overstuur dat in plaats van Basel ging richting Munchen voor dikke 100 km, voor mijn fout duidelijk werd en ik kon terug draien.
_________________________________________ crazy italian........
|
12 dec 2005 12:56 |
|
|
John
Cayenne
|
Tja,
Aangezien jij het wil wten, mag ik ook niet ontbreken.
In het voorjaar naar Berlijn geweest (720 kilometer) in 4,5 uur gedaan.
De 4s gaf 293 (Tussen Hannover en Berlijn) aan op de teller, dus das snel, maarrrrrrrrrrrrrrrrr echt een supergevoel neeeeeeeeeeeee, ik vond het behoorlijk spannend, omdat ik er niet aan gewend ben.
|
12 dec 2005 13:26 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dat moet zijn geweest rond de Kerst in ........ 1984
Auto: Peugeot 505
Traject: Arnhem-Salzburgerland
Kilometers: circa 920 km
Tijdsduur: ongeveer 26 uur, waarbij wij het traject München-Salzburg in bijna 8 uurtjes hebben gedaan (circa 120 km) ...........
Of heb ik de vraag niet goed begrepen
|
12 dec 2005 13:34 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Riccio,
Doet mij ergens aan denken
Wij gingen met de NPC naar Stuttgart voor een fabrieksbezoek.
Vanaf Arnhem reden wij met een 7 tal Porsche's achter elkaar en een persoon zat alleen in zijn 911 Turbo.
Op een bepaald moment vloog hij ons voorbij achter een andere 911 aan.
Wij zaten allang in Gerlingen aan een versnapering en daar kwam hij veeeeel later aan met zijn zwarte Turbo, hij reed achter de 911 aan maar deze ging naar Bazel en was niet van NPC
Zoiets vergeet je niet snel, maar ja hij zat alleen in de 911 en dacht hij gaat naar Stuttgart.
Ja ja mannen de tijd zonder de Tom Toms
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 dec 2005 13:40 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik dan ook maar:1993 opel astra gsi 2.016v met 3 vrienden naar Italie.
17.00 weg uit Alkmaar 3.00 op het strand in Bibione.Bijna 1500 km.10 uur bijna 150 gemiddeld.Nooit meer zo'n gemiddelde kunnen halen over die afstand.Oja... heb toen alleen Munchen-Salzburg(vervelend stuk door een vriend laten rijden.Anders was het nog sneller geweest
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
12 dec 2005 13:47 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Dat is bescheiden: een Porsche (tenminste een recent model, zeker niet traag is!)
Maar mijn ervaring is niet begrensd aan snelle motoren.
Toen kwam ik hier werken, in 1990, had mijn eerst Audi (vraag maar Sjonnie). Echt leuk coupe, maar geen turbo, en geen quattro.
Maar dan koopt ik een Audi S2, die kon bijna 250 rijden.
En ik ben vaak naar Italie geweest.
Na de S2 kwam een S4 biturbo, met chip-tuning (dus niet begrensd).
Snelheiden van 260-265 waren wel mogelijk, met bijzonder comfort.
Zowieso dat mijn kinderen kon lekker slapen terwijl papa om te vliegen bezig was (geen goed voorbeeld, sorry!)
_________________________________________ crazy italian........
|
12 dec 2005 13:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb jaren geleden 's nachts ook een leuke tijd (vind ikzelf) neergezet.
We vertrokken met twee wagen (zij met een Calibra 16V Turbo) na een bezoekje aan Parijs (Champs Elysees) en vanaf daar tot hier thuis in de Garage (ongeveer 400km) heb ik (met mijn Opeltje Corsa) 1 uur en 45 minuten over gedaan.
Ik moet toegeven dat deze rit zéééér zwaar en vermoeiend was en ik was dan ook stikdood toen ik thuis kwam.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 dec 2005 14:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Mijn snelste rit vwb gemiddelde snelheid moet zijn geweest in een Golf VR6 route PSV stadion - mijn woning destijds in Utrecht. Aldus de boordcomputer een gemiddelde snelheid van ruim 200 km/u. Ik meen mij te herinneren 203 km/u, maar het is nu al weer even geleden. Bizar snel iig voor deur tot deur...
Het grappige aan dit verhaal is dat ik enkele weken later bij de opening van de Rotterdamse vestiging van het kantoor waar ik toen werkte stond te praten met de assistent (of wat hij ook mocht zijn) van Burgemeester Ivo Opstelten, die met trots vertelde dat hij met de Burgemeester enige tijd daarvoor onder Politieescorte van (ik meen) Limburg naar Rotterdam was gereden met een gemiddelde snelheid van (wederom: ik meen) 160 km/u. Zijn verhaal was klaar en hij stond werkelijk te glimmen van trots! Droogjes vertelde ik bovenstaande verhaal en vanaf dat moment was de goede man stil...
Overigens, koop ik geen Porsche om snel te zijn in het verkeer. Daar is het verkeer in wezen gewoon niet geschikt voor en een goede GTI doet vaak ook (in het verkeer) niet onder voor een Porsche. Daar komt bij dat pak 'm beet 10 jaar geleden er nog vaak goede mogelijkheden waren om hard door te kunnen rijden, maar thans zit ik vrijwel altijd in verkeer waar het onverantwoord is om echt door te rijden. Misschien ook omdat ik tegenwoordig op andere tijdstippen en routes rij, maar ik denk ook dat het gewoon te druk aan het worden is. Er is wel een route waar ik geregeld kom en waar doorrijden geen probleem is, maar die ligt in Belgie en omdat ik in mijn 911 geen detectie heb (icm de boetebedragen aldaar) hou ik mij ook daar in. Zou het echter mogen: dan vind ik voor een keertje topsnelheid rijden leuk, maar boven de 220 km/u begint het al snel vermoeiend te worden (of het moet echt stil zijn op de weg).
|
12 dec 2005 15:31 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
6-7 jaar geleden:
Les Deux Alpes FR - Ieper BE 900 km
zondag 12h30 vertrokken , 19h00 aangekomen , net op tijd voor avond eten
Golf III Tdi 90pk
de locals op de bergbaantjes keken nogal raar toen een belg in zijn Golfje ze inhaalde...
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
12 dec 2005 15:32 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Zomer 1998,Rosas[E]-Zwolle,1558 km,9.5 uur met een M5 Touring 3.8..[zonder begrenzer..]
_________________________________________ t beste maar weer...
|
12 dec 2005 15:49 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Toen was "Ome Piet" zeker wel 10 jaar ouder
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 dec 2005 16:13 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Gilze Rijen - Leeuwarden, 235 km, ongeveer 20 minuten geloof ik, in een NF5.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 dec 2005 16:23 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Pfff, al die stoere verhalen hier. Geraak ik echt niet van onder de indruk.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
12 dec 2005 16:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat kan je geen rijden meer noemen
lijkt me wel een hele gave ervaring
_________________________________________ Got coffee?
|
12 dec 2005 16:34 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Zoiets ja zou zoiets vandaag de dag niet gauw weer doen
_________________________________________ t beste maar weer...
|
12 dec 2005 16:35 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Je kunt beter naar Gilze-Rijen, dan naar Hinde-loopen...
|
12 dec 2005 16:40 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Zit je bij t verkeerde topic
_________________________________________ t beste maar weer...
|
12 dec 2005 16:40 |
|
|
Jort
Groningen
|
Hmmm.. da's 230 gemiddeld. Standaard loopt de 101 pk versie 1 op 13 gemiddeld. Dan zou je 546 kilometer op 1 (42 liter)tank kunnen rijden bij een gemiddelde van zo'n 130. Gezien de 208 pk die de Corsa nu levert zal het verbruik ook aanzienlijk zijn gestegen.. zeker op topsnelheid... Toch gered op 1 tank? 1 uur en 45 minuten in de begrenzer gehangen? Top 260?
|
12 dec 2005 16:50 |
|
|