Re: Rich's onbedoelde 996 project
Toen ik mij oriënteerde op mijn 996, heb ik ook een 996 gereden met opgefrist onderstel & bilsteen B6 dempers. Dat stuurde echt significant beter dan mijn auto (maar die had weer andere minpunten.). Dat, gecombineerd met het feit dat de vering al 25j oud is (en ik nu tot de conclusie kom dat ik van elke auto een projectauto maak

) heeft mij doen besluiten de ophanging van deze 996 ook aan te pakken. Recept: Koni Sport Active dempers, bestaande veren & nieuwe draagarmen + wat randzaken. Daarbij neem ik ook meteen de 25j oude remleidingen mee, dat worden stalen.
Last but not least, alles een beetje schoon/toonbaar maken met de stoomreiniger.
Startpunt

Remleiding

Eindresultaat

Qua draagarmen ben ik voor Moog en Delphi gegaan. Ik had in eerste instantie de intentie de rubber bussen te vervangen, maar concludeerde snel dat dat zinloos was; dacht dan koop ik bij wijze van experiment een andere set draagarmen voor de voorkant, zien we welke het langste leven. Dat zijn dus letterlijk dezelfde draagarmen, de Moog is alleen net wat duurder ;')

Linksachter & de voorkant moet nog. Gelukkig is het mooie rijweer nog ver weg...
En een ander ding wat ik ook wil meenemen is de zgn 'fister mod' van de uitlaat; een kleine crossover pijp tussen de ingaande pijp van de demper en de uitgaande pijp. Schijnt een heel leuk geluid te geven. Alvast even een proefstukje met de printer gemaakt zodat ik een idee heb van hoe ik moet lassen en slijpen.

... to be continued!