Auteur |
Bericht |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Je zou ervan versteld staan hoe snel je gemiddelde zakt, eens je van de snelweg af bent. Woon-werk is 66 km, waarvan 63 km op de snelweg. Wel, als ik continu 130 km/u rijd (cruise control), kom ik op een gemiddelde uit van 105 à 110 km/u, en dat met slechts 3 km op de gewone weg (wel met 2x 2 verkeerslichten).
|
13 dec 2005 12:48 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik wil ook een Opel motor. 400 km lang tussen de 220 en 280km/u (constant tussen de 6.700 en 8.500 tpm) rijden met een verbruik van bijna 1 op 10 is gewoon cool.
|
13 dec 2005 13:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Doe een goed bod
Alles is te koop
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 dec 2005 13:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ga je de Corsa nog in elkaar schroeven?
Indien ja, dan wil ik dat toch wel eens zien: een Corsa die tegen de 280 km/u rijdt. Dan wil ik wel een weddenschap aan: ik in mijn 911 (die bij 270 km/u in de begrenzer loopt) tegen de Corsa (zodra het zomer is uiteraard, mijn banden laten nu maar 240 km/u toe). Wie de hoogste top heeft, wint. Ik weet daarvoor wel een prima snelweg, niet te ver van de Ring af, kunnen we er een mooi programma van maken. Overigens spreekt het voor zich dat het wel om hetzelfde, dan wel een vergelijkbaar blok/vermogen moet gaan.
Eigenlijk zou ik het dan nog wel grappig vinden als ik het verlies... Maar ik denk dat dat niet zal gebeuren. De luchtweerstand is een zeer grote factor voor de te behalen topsnelheid. En de Corsa heeft natuurlijk een klein frontaal oppervlak, maar de luchtweerstandscoefficient van de Corsa heeft natuurlijk wel meer gemeen met een Leopardtank dan met een Calibra...
|
13 dec 2005 13:33 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat hebben er meer gedacht
En net dat was de fun aan het wagentje.
Ik weet niet of ik hem opnieuw ga bouwen of dat ik hemin onderdelen ga wegdoen.
De drang om in dit wagentje te rijden is eruit.
De persoonlijke voorkeuren zullen door de jaren verandert zijn (ik ga richting 40) en ik zie me niet meer echt in een Corsa rijden. Tja , dat komt ervan als je meer dan 5 jaar Porsche of grotere wagens (lees zescilinders) rijdt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 dec 2005 13:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik geloof het graag. Neemt niet weg dat ik graag de handschoen op zou pakken. Als ik het verlies heb ik iets gezien wat mij het verlies dan ook wel weer waard zou zijn... nou ja, wat het verlies een beetje compenseert (ik haat verliezen en kan ook helemaal niet tegen mijn verlies).
Maar mocht je nog ooit de auto in elkaar zetten, laat het weten. Ook leuk om op de Ring mee te zieken...
|
13 dec 2005 13:50 |
|
|
F@RGO
|
Het moet toch een uitdaging zijn om die motor opnieuw in te bouwen als je ziet hoeveel interesse er is in die corsa.
Ik zou toch wel es komen lonken (achterdochtige fargo)
|
13 dec 2005 14:12 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Die rit Breda Basel via frankrijk gereden, die tolwegen zijn wel top daar, alleen wel een prent gevangen, te laat afgeremd voor de tolhuisjes, politie stond vlak er achter met een busje uitgerust als kantoortje 10tallen mensen armer te maken. En alleen de buitenlanders natuurlijk. Ander hilarisch moment was toen me pa even ging afrekenen, er een agent naar de wagen toekwam en een half vogeltje uit de gril trok.... mmmm nee we reden niet hard echt niet Overigens de enige keer tijdens die reis dat we stilstonden. Haalt zo je gemiddelde omlaag. Daarom denk ik dat t bijna niet te doen gaat zijn met m'n P of ik moet t tot t randje gevuld precies halen....
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
13 dec 2005 14:52 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Idem hier, het door mij geschreven stukje van Venlo naar Breda... Vanaf mijn werk naar de snelweg is 400m (1 verkeerslicht en 1 rotonde rechtsaf), van de snelweg naar mijn huis was toen 1200meter, 2 verkeerslichten, tijden en dergelijke gemeten bij stoppen bij het 2e verkeerslicht (100 meter van mijn huis, eerste verkeerslicht was groen)
|
13 dec 2005 15:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dan ook nog een korte toelichting bij mijn rit: Vanaf het stadion is het enige honderden meters rijden tot de binnenring, rechtsaf, rotonde 3/4: snelweg...bij Utrecht snelweg af, autoweg op, maar meteen weer af, onder aan afslag rechtsaf en eerste rechts: aankomst. Tussentijds vrijwel continue volgas kunnen rijden (230 km/u), desondanks "slechts" een gemiddelde van 203 km/u (op de boordcompu, kan nog iets afwijken denk ik zo).
|
13 dec 2005 15:28 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Een vriend van ons heeft een appartement in Leysin in Zwitserland en dat is bij ons vandaan op een paar km na 1000 km.
Zowel hij als zijn kinderen en wij gaan daar regelmatig heen.
Ben daar met de 911, Audi en BMW geweest maar nooit geen snelle tijd gehaald.
Weet wel dat je er 20 jaar geleden (toen kwam ik er ook al) flink wat meer kon doorblazen.
Altijd op verjaardagen of feestjes wordt daar over gesproken wie het snelste daar is.
Nou zijn zoon heeft laatst het record verbroken op een zondag in het najaar en vroeg vertrokken met zijn (vaders) BMW
Weet de tijd niet meer precies maar het was rond de 7 uur en de auto moest kort daarna naar de garage hij stonk zo
Ze hadden dit nog nooit gezien er kwam olie uit de versnellingsbak tot aan de bovenzijde .
Dit kon volgens hun alleen maar door overmatige belasting (zeg maar planken), maar goed hij had het record verbroken.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
13 dec 2005 15:31 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
... en dat was wel een kapotte versnellingsbak waard
@ 911-lover : in één van die artikels is er sprake van 6 en nog wat sec voor het sprintje van 0 tot 100. Er is ook sprake van een top die beduidend lager ligt dan de later genoemde 268.
En toch is er ook daar sprake van dik 200 pk...
Als de pk's niet toenemen, hoe kunnen de pure prestaties er dan op vooruit gaan (4,6 voor 0-100).
Enfin, de prestaties in dat artikel (in OPGEZET als ik me niet vergis) lijken me het meest realistisch...
|
13 dec 2005 15:59 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
oké, maar was papa daar ook gelukkig mee?
|
13 dec 2005 16:02 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Jongens, jongens, geen weddenschappen of soortgelijke gekke dingen!!
911-lover kinkt echt gevaarlijk
Snel reisen is en zeer gevaarlijk sport, en alleen na tonnen ervaring kan je genieten van wat je heb geleerd.
Neem bvb dit klein voorbeeld:
tijdens een van mijne lange rijties naar Italie, stop ik even overnachten in Bologna. De volgende dag merk ik, na de start, dat mijn klein plat temperaturemeter was van de motor kwait. Geen probleem, een paar gulden was zijn waard, snel vergeten.
In de buurt van Florence eindelijk de lucht wordt blauw en droog: tijd om gas flink te geven!
Er was weinig verkeer, de autostrada was vrij, en ik ben in een mum van tijd over 200 zonder problemen. Dan komt de bocht: gas af dus, maar lukt niet, zit vast !!!
De bocht is bijna, en ik probeer om te onkoppelen en gelijkertijd even te remmen...........
Wel, ik ben onderuit gegaan, en mooi gevlogen over de motor.
Tijdens landing allebei polsen kapot, plus verschillende schaafwonden........
Na 3 dagen in een lokale ZKH, terug gevlogen naar huis, 1 maand gips.....
Terug naar huis, samen met mijn monteur, hebben wij van alles gedacht, alle mogelijke oorzaken, niks.
Helaas (voor mijn trots) toen de motor terug kwam, de pijnlijkste onthulling: dat klien temp-meter was niet weg, maar vast zittende tussen de luchtkleppen onder de tank!
Daarom was het gas klem! Eigen schuld...................
_________________________________________ crazy italian........
|
13 dec 2005 18:20 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Jeetje (zoals de Nederlanders zeggen) daar heb je wel veel geluk gehad als motorrijder
Ik moet trouwens zeggen dat ik dergelijke snelheidsritten niet zie zitten, ik doe hoogstens eens een stuk van enkele km plankgas, en enkel als er totaal geen verkeer is.
Meest spannende moment was wel toen ik eens de top wou testen op een verlaten snelweg ('s nachts) en aan 275 km/u over een viaduct reed : ik vroeg me toch ff af of ik niet gelanceerd zou worden bij het boven komen, maar 't beestje kleefde voorbeeldig aan de weg (misschien bewijst die aerokit op zo'n momenten wel zijn diensten !!)
|
13 dec 2005 18:42 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
bedoel je een auto of een motor?
_________________________________________ crazy italian........
|
13 dec 2005 18:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Klopt. De reportage is gemaakt twee dagen nadat de wagen klaar was.
Toen werd er dus door de tuner beloofd dat hij +/- 200 PK zou hebben , doch de rest was nog niet uitgeprobeerd alsook was hij nog niet op de testbank geweest.
Tijdens die test voor de reportage werd de 268 (einde toerental) gehaald (zie foto kilometerteller)
De rest was idd gokken afgaande op een soortgelijke wagen in Duitsland (175PK en niet leeggeplukt.Zijn test was onder de 6 sec tot 100 en een top van 255 met een F20 versnellingsbak volgens tüv)
Daarom werd er gesproken van onder de 6 sec en boven de 250
In die Opgezet is er ook sprake van de originele 1.6 motor. Dit daar de staat , politie en keuring ook meeleest. Niemand kan je verbieden een nieuwe multikleppen kop op een origineel onderblok te zetten .
Hij was wel verzekerd op waarde en op 180PK (daarboven werd het te duur) Toch betaalde ik voor een kleine omnium 84000 oude Belgische franken per jaar voor deze wagen.
nog een vlot corsaatje
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 dec 2005 19:00 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
blijft toch mooi dat zo'n klein autotje zo hard loopt
zoiets blijf ik mooi vinden
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
13 dec 2005 23:44 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en als die het dan keer na keer gewoon blijft doen vind ik het ook mooi
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
13 dec 2005 23:50 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
OK, beter laat dan nooit, omstreeks 1988, Heerlen-Rotterdam, dus toen nog met stoplichten bij Weert, tunneltje en stoplichten bij Breda, enz, maar wel in 1 uur en 20 minten!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
13 dec 2005 23:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
Gisteren naar de AH en terug. 10 minuten.
|
14 dec 2005 0:43 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Kon je nog net met een biertje en chips naar GTST kijken?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
14 dec 2005 9:54 |
|
|
Jort
Groningen
|
Sorry, ik deel die passie niet.
|
14 dec 2005 13:50 |
|
|
John
Cayenne
|
hmmmmmm biertje-chips (lekkere gewone met een ouderwets dipsausje).
GTST bah.
|
14 dec 2005 16:52 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nou ja Man Bijt Hond dan
Prachtig wat een mensen daar op komen, wat sommige mensen kunnen verzamelen.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 dec 2005 17:00 |
|
|