Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 1:51

Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Hoe snel kan je eigenlijk rijden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Je zou ervan versteld staan hoe snel je gemiddelde zakt, eens je van de snelweg af bent. Woon-werk is 66 km, waarvan 63 km op de snelweg. Wel, als ik continu 130 km/u rijd (cruise control), kom ik op een gemiddelde uit van 105 à 110 km/u, en dat met slechts 3 km op de gewone weg (wel met 2x 2 verkeerslichten).

13 dec 2005 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Ik wil ook een Opel motor. 400 km lang tussen de 220 en 280km/u (constant tussen de 6.700 en 8.500 tpm) rijden met een verbruik van bijna 1 op 10 is gewoon cool.

13 dec 2005 13:20
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Doe een goed bod :wink:
Alles is te koop :^:

Laatste update 22/10/2013

13 dec 2005 13:23
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:
Corsa ligt uit elkaar

Ga je de Corsa nog in elkaar schroeven?

Indien ja, dan wil ik dat toch wel eens zien: een Corsa die tegen de 280 km/u rijdt. Dan wil ik wel een weddenschap aan: ik in mijn 911 (die bij 270 km/u in de begrenzer loopt) tegen de Corsa (zodra het zomer is uiteraard, mijn banden laten nu maar 240 km/u toe). Wie de hoogste top heeft, wint. Ik weet daarvoor wel een prima snelweg, niet te ver van de Ring af, kunnen we er een mooi programma van maken. Overigens spreekt het voor zich dat het wel om hetzelfde, dan wel een vergelijkbaar blok/vermogen moet gaan.

Eigenlijk zou ik het dan nog wel grappig vinden als ik het verlies... Maar ik denk dat dat niet zal gebeuren. De luchtweerstand is een zeer grote factor voor de te behalen topsnelheid. En de Corsa heeft natuurlijk een klein frontaal oppervlak, maar de luchtweerstandscoefficient van de Corsa heeft natuurlijk wel meer gemeen met een Leopardtank dan met een Calibra...

13 dec 2005 13:33
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat hebben er meer gedacht :wink: :lol:
En net dat was de fun aan het wagentje.
Ik weet niet of ik hem opnieuw ga bouwen of dat ik hemin onderdelen ga wegdoen.
De drang om in dit wagentje te rijden is eruit.
De persoonlijke voorkeuren zullen door de jaren verandert zijn (ik ga richting 40) en ik zie me niet meer echt in een Corsa rijden. Tja , dat komt ervan als je meer dan 5 jaar Porsche of grotere wagens (lees zescilinders) rijdt :wink:

13 dec 2005 13:45
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:
Dat hebben er meer gedacht :wink: :lol:
En net dat was de fun aan het wagentje.

Ik geloof het graag. Neemt niet weg dat ik graag de handschoen op zou pakken. Als ik het verlies heb ik iets gezien wat mij het verlies dan ook wel weer waard zou zijn... nou ja, wat het verlies een beetje compenseert (ik haat verliezen en kan ook helemaal niet tegen mijn verlies).

Maar mocht je nog ooit de auto in elkaar zetten, laat het weten. Ook leuk om op de Ring mee te zieken... :twisted:

13 dec 2005 13:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Het moet toch een uitdaging zijn om die motor opnieuw in te bouwen als je ziet hoeveel interesse er is in die corsa.
Ik zou toch wel es komen lonken (achterdochtige fargo) 8)

13 dec 2005 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Die rit Breda Basel via frankrijk gereden, die tolwegen zijn wel top daar, alleen wel een prent gevangen, te laat afgeremd voor de tolhuisjes, politie stond vlak er achter met een busje uitgerust als kantoortje 10tallen mensen armer te maken. En alleen de buitenlanders natuurlijk. Ander hilarisch moment was toen me pa even ging afrekenen, er een agent naar de wagen toekwam en een half vogeltje uit de gril trok.... mmmm nee we reden niet hard :P echt niet Overigens de enige keer tijdens die reis dat we stilstonden. Haalt zo je gemiddelde omlaag. Daarom denk ik dat t bijna niet te doen gaat zijn met m'n P of ik moet t tot t randje gevuld precies halen....

13 dec 2005 14:52
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Carrera4s schreef:
Je zou ervan versteld staan hoe snel je gemiddelde zakt, eens je van de snelweg af bent. Woon-werk is 66 km, waarvan 63 km op de snelweg. Wel, als ik continu 130 km/u rijd (cruise control), kom ik op een gemiddelde uit van 105 à 110 km/u, en dat met slechts 3 km op de gewone weg (wel met 2x 2 verkeerslichten).

Idem hier, het door mij geschreven stukje van Venlo naar Breda... Vanaf mijn werk naar de snelweg is 400m (1 verkeerslicht en 1 rotonde rechtsaf), van de snelweg naar mijn huis was toen 1200meter, 2 verkeerslichten, tijden en dergelijke gemeten bij stoppen bij het 2e verkeerslicht (100 meter van mijn huis, eerste verkeerslicht was groen)

13 dec 2005 15:24
Profiel Facebook 
Bericht 
paSCal schreef:
Idem hier, het door mij geschreven stukje van Venlo naar Breda... Vanaf mijn werk naar de snelweg is 400m (1 verkeerslicht en 1 rotonde rechtsaf), van de snelweg naar mijn huis was toen 1200meter, 2 verkeerslichten, tijden en dergelijke gemeten bij stoppen bij het 2e verkeerslicht (100 meter van mijn huis, eerste verkeerslicht was groen)

Dan ook nog een korte toelichting bij mijn rit: Vanaf het stadion is het enige honderden meters rijden tot de binnenring, rechtsaf, rotonde 3/4: snelweg...bij Utrecht snelweg af, autoweg op, maar meteen weer af, onder aan afslag rechtsaf en eerste rechts: aankomst. Tussentijds vrijwel continue volgas kunnen rijden (230 km/u), desondanks "slechts" een gemiddelde van 203 km/u (op de boordcompu, kan nog iets afwijken denk ik zo).

13 dec 2005 15:28
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Een vriend van ons heeft een appartement in Leysin in Zwitserland en dat is bij ons vandaan op een paar km na 1000 km.
Zowel hij als zijn kinderen en wij gaan daar regelmatig heen.
Ben daar met de 911, Audi en BMW geweest maar nooit geen snelle tijd gehaald.
Weet wel dat je er 20 jaar geleden (toen kwam ik er ook al) flink wat meer kon doorblazen.
Altijd op verjaardagen of feestjes wordt daar over gesproken wie het snelste daar is.
Nou zijn zoon heeft laatst het record verbroken op een zondag in het najaar en vroeg vertrokken met zijn (vaders) BMW :!:
Weet de tijd niet meer precies maar het was rond de 7 uur en de auto moest kort daarna naar de garage hij stonk zo :idea:
Ze hadden dit nog nooit gezien er kwam olie uit de versnellingsbak tot aan de bovenzijde :!: :!: :!: .
Dit kon volgens hun alleen maar door overmatige belasting (zeg maar planken), maar goed hij had het record verbroken.

13 dec 2005 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
... en dat was wel een kapotte versnellingsbak waard :roll:

@ 911-lover : in één van die artikels is er sprake van 6 en nog wat sec voor het sprintje van 0 tot 100. Er is ook sprake van een top die beduidend lager ligt dan de later genoemde 268.

En toch is er ook daar sprake van dik 200 pk...

Als de pk's niet toenemen, hoe kunnen de pure prestaties er dan op vooruit gaan (4,6 voor 0-100).

Enfin, de prestaties in dat artikel (in OPGEZET als ik me niet vergis) lijken me het meest realistisch...

13 dec 2005 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
Citaat:
Dit kon volgens hun alleen maar door overmatige belasting (zeg maar planken), maar goed hij had het record verbroken.

oké, maar was papa daar ook gelukkig mee? :lol: :lol:

13 dec 2005 16:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Jongens, jongens, geen weddenschappen of soortgelijke gekke dingen!!
911-lover kinkt echt gevaarlijk :cheesy:
Snel reisen is en zeer gevaarlijk sport, en alleen na tonnen ervaring kan je genieten van wat je heb geleerd.
Neem bvb dit klein voorbeeld:

tijdens een van mijne lange rijties naar Italie, stop ik even overnachten in Bologna. De volgende dag merk ik, na de start, dat mijn klein plat temperaturemeter was van de motor kwait. Geen probleem, een paar gulden was zijn waard, snel vergeten.
In de buurt van Florence eindelijk de lucht wordt blauw en droog: tijd om gas flink te geven!
Er was weinig verkeer, de autostrada was vrij, en ik ben in een mum van tijd over 200 zonder problemen. Dan komt de bocht: gas af dus, maar lukt niet, zit vast !!!
De bocht is bijna, en ik probeer om te onkoppelen en gelijkertijd even te remmen...........
Wel, ik ben onderuit gegaan, en mooi gevlogen over de motor.
Tijdens landing allebei polsen kapot, plus verschillende schaafwonden........
Na 3 dagen in een lokale ZKH, terug gevlogen naar huis, 1 maand gips.....

Terug naar huis, samen met mijn monteur, hebben wij van alles gedacht, alle mogelijke oorzaken, niks.
Helaas (voor mijn trots) toen de motor terug kwam, de pijnlijkste onthulling: dat klien temp-meter was niet weg, maar vast zittende tussen de luchtkleppen onder de tank! :thumbdown:
Daarom was het gas klem! Eigen schuld...................

13 dec 2005 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Jeetje (zoals de Nederlanders zeggen) daar heb je wel veel geluk gehad als motorrijder :shock:

Ik moet trouwens zeggen dat ik dergelijke snelheidsritten niet zie zitten, ik doe hoogstens eens een stuk van enkele km plankgas, en enkel als er totaal geen verkeer is.

Meest spannende moment was wel toen ik eens de top wou testen op een verlaten snelweg ('s nachts) en aan 275 km/u over een viaduct reed : ik vroeg me toch ff af of ik niet gelanceerd zou worden bij het boven komen, maar 't beestje kleefde voorbeeldig aan de weg (misschien bewijst die aerokit op zo'n momenten wel zijn diensten !!)

13 dec 2005 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Carrera4s schreef:
275 km/u

bedoel je een auto of een motor?

13 dec 2005 18:52
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Carrera4s schreef:
@ 911-lover : in één van die artikels is er sprake van 6 en nog wat sec voor het sprintje van 0 tot 100. Er is ook sprake van een top die beduidend lager ligt dan de later genoemde 268.

En toch is er ook daar sprake van dik 200 pk...

Klopt. De reportage is gemaakt twee dagen nadat de wagen klaar was.
Toen werd er dus door de tuner beloofd dat hij +/- 200 PK zou hebben , doch de rest was nog niet uitgeprobeerd alsook was hij nog niet op de testbank geweest.
Tijdens die test voor de reportage werd de 268 (einde toerental) gehaald (zie foto kilometerteller)
De rest was idd gokken afgaande op een soortgelijke wagen in Duitsland (175PK en niet leeggeplukt.Zijn test was onder de 6 sec tot 100 en een top van 255 met een F20 versnellingsbak volgens tüv)
Daarom werd er gesproken van onder de 6 sec en boven de 250
In die Opgezet is er ook sprake van de originele 1.6 motor. Dit daar de staat , politie en keuring ook meeleest. Niemand kan je verbieden een nieuwe multikleppen kop op een origineel onderblok te zetten .
Hij was wel verzekerd op waarde en op 180PK (daarboven werd het te duur) Toch betaalde ik voor een kleine omnium 84000 oude Belgische franken per jaar voor deze wagen.

nog een vlot corsaatje

13 dec 2005 19:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
blijft toch mooi dat zo'n klein autotje zo hard loopt

zoiets blijf ik mooi vinden :o

13 dec 2005 23:44
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
robbie965 schreef:
blijft toch mooi dat zo'n klein autotje zo hard loopt

zoiets blijf ik mooi vinden :o

en als die het dan keer na keer gewoon blijft doen vind ik het ook mooi :wink:

robert

13 dec 2005 23:50
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
OK, beter laat dan nooit, omstreeks 1988, Heerlen-Rotterdam, dus toen nog met stoplichten bij Weert, tunneltje en stoplichten bij Breda, enz, maar wel in 1 uur en 20 minten! 8)

13 dec 2005 23:56
Profiel
Groningen
Bericht 
Gisteren naar de AH en terug. 10 minuten.

14 dec 2005 0:43
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Jort schreef:
Gisteren naar de AH en terug. 10 minuten.

Kon je nog net met een biertje en chips naar GTST kijken? :wink:

14 dec 2005 9:54
Profiel
Groningen
Bericht 
Nicolò schreef:

Sorry, ik deel die passie niet. :wink:

14 dec 2005 13:50
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jort schreef:
Nicolò schreef:

Sorry, ik deel die passie niet. :wink:

hmmmmmm biertje-chips (lekkere gewone met een ouderwets dipsausje).

GTST bah.

14 dec 2005 16:52
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Nou ja Man Bijt Hond dan :!: :!: :!:

Prachtig wat een mensen daar op komen, wat sommige mensen kunnen verzamelen.

14 dec 2005 17:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende