Auteur |
Bericht |
boghy
993purmerend
|
autobedrijf luik nieuwe pekela/993
wie kan mij info verstrekken over dit bedrijf?
is gespecialiseerd in mercedes en bmw, maar verkoopt ook exoten.
daar staat al een tijd een 993 targa in zt/zt uitvoering, helaas met tt.
wel weinig km's.
wie heeft ervaring, zowel positief als negatief.
en ik weet: voor aankoop, keuren bij porsche specialist!
zover ik weet moet ik dan naar steenwijk of peize voor een betrouwbaar oordeel van de vakman.
bo[/b]
|
13 dec 2005 23:51 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
deze bedoel je
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
13 dec 2005 23:56 |
|
|
boghy
993purmerend
|
ja ,klopt dat is hem.
bo
|
13 dec 2005 23:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
hmmmmmmm,
Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911 CARRERA TARGA AUTOMATIC
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 1.375 kg
Maximum massa voertuig 1.765 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 25 november 2002
Datum eerste toelating 20 november 1996
Datum aanvang tenaamstelling 16 september 2004
Vervaldatum APK 15 november 2004
waarom is de apk datum zo raar, staat deze auto al zo lang te koop?
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
13 dec 2005 23:59 |
|
|
boghy
993purmerend
|
nou, dat is mij (nog) niet bekend.
kreeg telefonisch niet de benodigde info, werd gevraagd langs te komen.
ik krijg ook een vreemd gevoel bij zo een vreemde apk datum.
bo
|
14 dec 2005 0:01 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja het zou natuurlijk een foutje kunnen zijn of een auto die met flinke schade een tijdje van de weg is geweest.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
14 dec 2005 0:03 |
|
|
boghy
993purmerend
|
ok dan, daar heb ik nog niet aan gedacht!!!!
ik ga eerst maar via Peize naar Pekela, eens live zien wat het is.
heb je nog tips om schade snel te herkennen?
bo
|
14 dec 2005 0:06 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
tuurlijk altijd gaan kijken krijg je nooit spijt van je word er aleen maar wijzer van.
tips tja ben geen expert, een beetje de bekende dingetjes.
is er wel een beetje steen slag of helemaal niet
zijn alle naden evenredig aan alle kanten zoals bij de deuren moterklep en kofferklep.
In de koffer ruimte alle stickers en emblemen met kleur codes aanwezig.
Zijn de velgen allemaal in de zelfde staat, zit er niet een gloed nieuwe tussen.
even langs alle raam rubbers controleren.
toch even onder de auto kijken naar wat zichtbaar is van de bodem.
vraag even na de boekjes van het onderhoud kijk die ook echt even in.
en de verkoper laten praten , stel geen directe vragen laat hem maar praten doen ze graag en dan vertellen ze meer dan dat je vraagt van wel weinig km hé?
verder hoop ik dat iemand anders met wat meer ervaring je wat tips kan geven
_________________________________________ remmen is angst
|
14 dec 2005 0:35 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Er is een apparaatje op de markt, wat niet groter schijnt te zijn dan een pakje sigaretten, dat laagdiktes meet, en dus 'plamuur' onder de autolak feilloos opspoort.
Wellicht mogelijk om zo'n apparaatje ergens te lenen ? Autoschadebedrijf ? (ook de ANWB schijnt ermee te werken).
Verder natuurlijk controleren of diverse bouten (bij 993 bijvoorbeeld kopse kant van de portieren) nog blank metaal zijn (niet meegespoten dus) Maar ook of lichtbehuizingen niet verdacht nieuw zijn (of verschil tussen links en rechts).
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
14 dec 2005 9:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Was hier al eerder voorbij gekomen
Inderdaad naadjes vergelijken en kijken of alle boutjes ongelakt zijn - zowel van de scharnieren aan de portieren als die waar de voorschermen mee gemonteerd zitten overigens hoeft een Porsche met schade verleden geen verkeerde koop te zijn
Hoe dan ook mocht het je wat lijken AKK
|
14 dec 2005 10:07 |
|
|
Hette
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
|
Lang verlopen APK hoeft niet altijd iets te betekenen. Auto kan bijv. langere tijd in bedrijfsvoorraad van garagehouder hebben gezeten (bijv. omdat hij er zelf in reed) en dan is hij vrijgesteld van APK. Er moet wel een plausibele verklaring gegeven kunnen worden anders zou het inderdaad kunnen betekenen wat anderen hier suggereren.
|
14 dec 2005 10:25 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Ik heb er wel 1,mag je ook wel lenen maar als leek heb je er niks aan als je niet weet van de materie,zoals meer geopperd AKK
PS,verkoper heeft goede reputatie in MB land..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 dec 2005 10:30 |
|
|
boghy
993purmerend
|
ja klopt, de verwijzing is naar dezelfde auto.
de wagen staat dan sinds september 2004 stil!!
wie is de beste keurder in noord nederland en wat zijn de kosten?
doe je dit in werkplaats verkoper of meenemen?
Bo
|
14 dec 2005 21:59 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
mijn auto in juni 2005 gekocht en laatste APK was van november 2002.
vorige eigenaar had 4 auto's en had bijna tweeen half jaar niet in deze auto gereden.
mijn auto aankoopkeuring laten geven bij A-point en auto heeft geen schade of iets gehad.
je hebt natuurlijk apk verplichting ook als je er niet in rijdt, maar als de auto stil staat in de garage kan je ook niet aangehouden worden zullen we maar zeggen
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
14 dec 2005 22:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
De beste durf ik bijna niet te zeggen, maar een hele goede en vakkundige zit daar slechts 100 Km vandaan. Prijs is mede afhankelijk van A: of jij de auto naar de keurmeester brengt of B: dat de keurmeester naar de auto toe moet komen
Wat de verkoper wil 't is iig handig als er een brug aanwezig is
|
14 dec 2005 22:56 |
|
|
boghy
993purmerend
|
olaf,
toch geen aandeeltjes in steenwijk he?!!!
waar reken je op?
150 - 200,00 ? op de plaats delict?
bo
|
14 dec 2005 23:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... was het maar waar
Ik denk dat je goed zit qua prijs indicatie - maar om er zeker van te zijn kan je het beste even met die jongens bellen ...
uurtje heen, tijdje AKK, uurtje terug, brandstof voor 200 Km, BTW etc ..
|
14 dec 2005 23:11 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Helaas is het zo (als particulier) dat dat geen garantie is op een 'al dan niet vrijwillige sponsoring van de staat'. Net als met de houderschaps/wegenbelasting moet je aan die verplichting voldoen, al rijdt je geen meter...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 dec 2005 0:46 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou ook zeker even de vorige eigenaar bellen !!
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
15 dec 2005 11:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nope je kan de Porsche schorsen
|
15 dec 2005 12:05 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dat is natuurlijk waar
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 dec 2005 12:12 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
je hebt natuurlijk apk verplichting ook als je er niet in rijdt, maar als de auto stil staat in de garage kan je ook niet aangehouden worden zullen we maar zeggen[/quote]
Als je auto geschorst is en hij staat binnen heb je geen enkele APK verplichting .
Wat in Duitsland veel gebeurd is dat ze de auto s'winters vd weg halen en mensen welke minder tijd hebben laten op deze wijze de auto zo maar eens een jaar stil staan.
Echter dan moet je wel een Farhzeug brief hebben dan kun je precies zien wanneer dat ze de auto uit en in gebruik is genomen.
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
15 dec 2005 13:04 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
hoe bedoel je schorsen? en hoe doe je dat dan.
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
15 dec 2005 13:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Porsche in de stalling zetten, dan op de fiets of te voet naar het postkantoor met je kentekenbewijs (compleet) en je rijbewijs ...
RKV: Goedemorgen, ik wil m'n auto schorsen
Dame achter het loket: Dat kan - heeft u kentekenbewijs en legitimatie
RKV: Ow ... ff terug naar huis
Dame achter het loket: Dat is dan 50 euro .. als u binnen 3 maanden de auto weer ont-schorst mag u alsnog het volledige termijn wegenbelasting betalen
RKV: Hmmm ... kan 'm beter niet schorsen
Let wel: geschorst betekend dat je auto niet zichtbaar mag zijn vanaf de openbare weg ... en dus ook niet op de openbare weg mag staan.
Ook moet je (op later verzoek van de RDW) exact aangeven waar de auto geschorst staat
De schorsing is maximaal geldig voor 1 jaar ...
|
15 dec 2005 13:36 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
16 dec 2005 12:47 |
|
|