Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 19:22

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Inbouwen parkeerasstist 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Inbouwen parkeerasstist
Hallo,

Ik laat binnenkort de bumpers en het kofferdeksel van mijn 996 spuiten.

Als de achterbumper gedemonteerd is zou ik misschien meteen (wil ik zelf doen) parkeerassist kunnen inbouwen. Ik kan dan de nodige gaten boren en de sensoren straks laten meespuiten. Mijn voorkeur gaat uit naar origineel Porsche materiaal.

Iemand een idee of dat voor een doehetzelver te doen is. Behalve de sensoren in de achterbumper zal er ook nog wel een geluidssignaal moeten worden ingebouwd en een verbinding naar de achteruit-versnelling gemaakt moeten worden. Misschien al ooit iemand zelf gedaan?

Groet,

jo96

11 dec 2005 0:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Hoewel niet op de site vermeld, maar wie weet heeft Gert wel een oplossing voor je. Bel hem maandag even zou ik zeggen.

http://www.carnewal.com

11 dec 2005 0:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
hoi Jo
die eerste originele knobbels van porsche park assist ogen niet zo mooi
ik zou voor de tweede generatie gaan indien mogelijk

11 dec 2005 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo F@rgo,

Je bedoelt waarschijnlijk het systeem met 4 sensoren. Dat bedoel ik tenminste. Ik vind die sensoren in een bumper eigenlijk überhaupt niet mooi, maar een bekraste, beschadigde bumper oogt nog minder mooi.

Groet,

jo996

11 dec 2005 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
jo996 schreef:
Hallo F@rgo,

Je bedoelt waarschijnlijk het systeem met 4 sensoren. Dat bedoel ik tenminste. Ik vind die sensoren in een bumper eigenlijk überhaupt niet mooi, maar een bekraste, beschadigde bumper oogt nog minder mooi.

Groet,

jo996

ben ik helemaal met je eens maar dan is dat alleen voor bv in een garage om niet tegen de muur te parkeren.(of paaltje)

want je kan hem wel voor een andere auto in dat gaatje proppen en niks raken door je parkeer hulp maar hoe gaat die dodo het doen met uitparkeren als jij er niet bent.

robert

11 dec 2005 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Niederlande
Bericht 
Achteraf inbouw van het systeem is wel mogelijk maar het is "ontzettend veel" werk. Het vinden van de juiste kabelboompjes en stekkers is onhandig. De tweede generatie parkassistent vind een plaats in een bumper die hiervoor is voorzien. Je zou dus echt een "parkassistent" bumper moeten hebben. Persoonlijk zou ik er geld voor over hebben om het systeem uit de wagen te halen. Ik ben in mijn werk veelvuldig geconfronteerd met wagens waar men vergeten was stoelverwarming of parkassistent te bestellen en ik werd er nooit echt vrolijk van. Ik begrijp dat het anders ligt als het een eigen wagen betreft. Wil je precies weten wat je nodig hebt om dit geheel origineel in te bouwen kan ik je aanraden het magazijn of de werkplaats van Pon Porsche Center te bellen en vriendelijk te vragen wat de benodigdheden zijn.

Groet,

Brian

14 dec 2005 2:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
de 2e generatie 996 (3,6 l )
heeft een anders gevormde bumper,
ik weet zelfs niet of die passen op de uitlaten van de 3,4 l..
met gaatjes voor park assist kost de bumper in B een 900 euro zonder btw denk ik, ongespoten zonder de park assist,
kan origineel een duur grapje worden,
de bumper van een 3,4 l kost rond de 500 eu nieuw.(dealerprijzen )

14 dec 2005 9:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]