Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:33

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
nieuwe boetetarieven per 1-1-2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Heh, nee. Overheid niet in het klantenpakket.

17 nov 2005 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
In de nieuwe 80 km/h zones is het tegenwoordig niet alleen maar snelheid dat ze controleren! :lol: :jump:

Afbeelding

Ik vraag me af welke boete hierop staat :scratch:

17 nov 2005 11:57
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
horn schreef:
Kreeg net een bekeuring binnen. Reed om 7.10u op zondagochtend 11 km te hard op een 6-baans snelweg A12 Utreg-Arnhem en werd geflitst bij het Texaco benzinestation ter hoogte van Bunnik.

Levensgevaarlijk...

Op de hele foto staat precies..... één auto. :roll: :shock:

Om iets over zevenen op zondagochtend - rukkers! verkeersveiligheid my ass :evil:

Foto!?

17 nov 2005 12:13
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: nieuwe boetetarieven per 1-1-2006
Devils son schreef:
lindemans schreef:
Als er morgen een kind plat wordt gereden krijg je weer precies de omgekeerde discussie hier: "waarom doet de overheid niks, ze wisten toch al lang dat daar te hard werd gereden"

Hoho! Ik heb nog NOOIT in een woonwijk agenten zien flitsen. Ik zie ze het vaakst op de snelweg, dan op doorgaande wegen buiten de bebouwde kom. Af en toe binnen de bebouwde kom, maar nog steeds op doorgaande wegen.

Dus het argument van kinderen plat rijden is in dit verband KUL. Laat ze maar eens bij een school gaan staan.

Ik wel en dat vind ik prima. Je kind (of jijzelf) zal maar tot het slachtoffer behoren. Heb dat van nabij meegemaakt. Snelheidsovertredingen BBK mogen van mij zelfs nog strenger worden bestraft.

Voor de rest : gewoon betalen, zelfs op zondagochtend Horn, maar wel zonde van de centen. Je had ook ZELF kunnen besluiten om je aan de snelheid te houden terwijl je ZELF hebt besloten dat niet te doen.

Verder is het een feit dat er in 15 jaar tijd VEEL meer auto's zijn bijgekomen, dus is het aantal verkeersslachtoffers altijd in relatie is tot.
Als je trouwens zwaargewond raakt (voorbeeld ken ik ook) heb je ook pech lijkt mij.

De situatie rond scholen is inderdaad erg slecht en zouden ze gewoon autovrij moeten verklaren. Maar ja, Pa & Ma moeten aan het werk, dus snel, snel, snel met de auto kids naar school en met rokende banden op weg naar het werk. Das lekker zeg.

Ik rijd zelf trouwens op de grote weg ook vaak te hard. Kan het gewoon niet laten. Betaal zonder gezeur dan ook een eventuele boete (tot nu toe pas eentje in vier jaar met de P.)

17 nov 2005 12:40
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Citaat:
Verder is het een feit dat er in 15 jaar tijd VEEL meer auto's zijn bijgekomen,

Daar gaat het om, er zijn gewoon momenten dat het merendeel thuis staat en je op verlaten stukken snelweg rijdt.
Daarom borden met snelheidsbeperkingen die zich aanpassen aan de drukte van het verkeer, maar niet beperken tot 120km/u.
Er zijn echt genoeg plaatsen in België en Nederland waar op sommige tijdstippen sneller dan 120 kan gereden worden, zonder dat dit een gevaar inhoud.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 nov 2005 14:02
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Jan A. (964 C4) schreef:
De situatie rond scholen is inderdaad erg slecht en zouden ze gewoon autovrij moeten verklaren. Maar ja, Pa & Ma moeten aan het werk, dus snel, snel, snel met de auto kids naar school en met rokende banden op weg naar het werk. Das lekker zeg.

Die Pa & Ma zijn zo druk, dat ze vergeten hun kids aan de trottoir-zijde van de auto uit te laten stappen ....

Je zal maar met aangepaste snelheid zo'n portier en/of kind voor je auto krijgen :evil:

Een autovrije zone is natuurlijk geen slecht idee ... maar daar verleg je zowel probleem als de uitsstapplaats mee :roll:

17 nov 2005 14:31
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Jan A. (964 C4) schreef:

Ik wel en dat vind ik prima. Je kind (of jijzelf) zal maar tot het slachtoffer behoren. Heb dat van nabij meegemaakt. Snelheidsovertredingen BBK mogen van mij zelfs nog strenger worden bestraft.

Voor zover niet duidelijk: ik heb dus ook geen probleem met boetes indien de overtreding een boete waard is. EN dan mag van mij het bedrag wel hoger.

Ik snap bijvoorbeeld niet dat iemand die met 60 km/u op zomerbanden door de sneeuw langs een school rijdt op het moment dat de school net uit is een lagere boete krijgt dan iemand die op een rustige snelweg met 150 km/u rijdt. M.i. moet de eerste voorlopig wandelen (eigenlijk gewoon grenzend aan poging tot doodslag) en de tweede met rust gelaten worden.

Een straf hoort te zijn gerelateerd aan de daad. En bij snelheidsbekeuringen is dat zeer zelden het geval.

17 nov 2005 14:55
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Devils son schreef:
Een straf hoort te zijn gerelateerd aan de daad. En bij snelheidsbekeuringen is dat zeer zelden het geval.

Daarvoor moet je flexibel kunnen denken en dat zit niet in de opleiding van de politieagent. :D

18 nov 2005 17:24
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
WdePundert schreef:
.. en dat zit niet in de opleiding van de politieagent. :D

Niet gehinderd door enige kennis :wink:

18 nov 2005 17:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
WdePundert schreef:
Devils son schreef:

Daarvoor moet je flexibel kunnen denken en dat zit niet in de opleiding van de politieagent. :D

Jawel hoor, en daar zijn ook voorbeelden van hier op het PF te vinden. :salut:

18 nov 2005 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht 
Heeft ook iemand de nu geldende tarieven? Ben eergisteren op de rem gegaan op de snelweg naar Eindhoven toen ik een anonieme wagen met camera achter een brug zag staan. Geloof dat ik nog zo'n 145 km/u had, tenzij de vrachtwagens naast mij me ingedekt hebben. Aan welk bedrag kan ik me in NL zoal verwachten als het bingo is?

09 dec 2005 15:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
WB schreef:
Heeft ook iemand de nu geldende tarieven? Ben eergisteren op de rem gegaan op de snelweg naar Eindhoven toen ik een anonieme wagen met camera achter een brug zag staan. Geloof dat ik nog zo'n 145 km/u had, tenzij de vrachtwagens naast mij me ingedekt hebben. Aan welk bedrag kan ik me in NL zoal verwachten als het bingo is?

Hoe hard mocht je ter plekke? Wegwerkzaamheden?

Als je ter plekke 120 km/u mocht dan is 145 km/u (op het randje) op de autosnelweg goed voor een belastingaanslag, pardon, boete van 90 euro.

09 dec 2005 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
964 30 Jahre Jubileum
Ouderkerk a/d Amstel
Bericht 
Heb er vandaag een binnen gekregen. Reed 62 op een 50 km weg, na correctie 59 km. kassa 30 euro aftikken.

In de boetetarieventabel die Michael heeft geplaats in het begin van dit onderwerp staat dat 9 km te hard 34 euro kost. Weer 4 euro verdiend.... :cheers:

09 dec 2005 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ok, dank u, mocbt er inderdaad 120, € 90 zou nog meevallen. Iemand een idee op welke afstand (gemiddeld)na de camera een opname gemaakt wordt?Ik zag 144 op mijn km-teller ongeveer 25-30m na de plaats van de camera naast de autobaan.

09 dec 2005 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Om de discussie een nieuw tintje te geven 8) , boete gerelateerd aan je inkomen/draagkracht :idea: :?:

14 dec 2005 0:58
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
paulb schreef:
Om de discussie een nieuw tintje te geven 8) , boete gerelateerd aan je inkomen/draagkracht :idea: :?:

Eén van de domste voorstellen/ideeën die ik ooit heb gehoord! :bang:

14 dec 2005 1:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
paulb schreef:
Eén van de domste voorstellen/ideeën die ik ooit heb gehoord! :bang:

Maar wel realiteit in onder meer Scandinavie :!:

14 dec 2005 10:39
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
ome piet schreef:
Maar wel realiteit in onder meer Scandinavie :!:

... en in Duitsland als het om alcomobilisme gaat :wink:

Overigens heeft de Polizei Basel-Landschaft mij weer om een donatie gevraagd :oops: het gaat zo goed met ze dat ze tegenwoordig een bankrekening bij de Rabobank Noordwest Groningen in Zuidhorn hebben :evil:

14 dec 2005 10:44
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Gisteren een leuk briefje van het Centraal Justitieel Incassobureau Den Bosch binnengekregen.
Daar slaan ze ook iet echt mis hé :shock:
270€ :cry:

Laatste update 22/10/2013

14 dec 2005 12:59
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
911-lover schreef:
Gisteren een leuk briefje van het Centraal Justitieel Incassobureau Den Bosch binnengekregen.
Daar slaan ze ook iet echt mis hé :shock:
270€ :cry:

Jeetje Koen,

Gaat toch is tijd worden om de Porsche te verkopen en een simpel karretje aan te schaffen,..........Corsaatje ofso :lol:

14 dec 2005 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hey Koen, ik verwacht die van mij ook kortelings.Wanneer heb jij die bekeuring/flits opgelopen?

14 dec 2005 13:33
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hetwas met mijn werpaard :shock:
Dieseltje :wink:

14 dec 2005 14:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik bedoel, heeft het ook nu twee maanden geduurd voor je de bekeuring in de bus had en moet ik dus met zo'n lange periode rekening houden of kan ik al vroeger denken van oef........

14 dec 2005 16:09
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Toch bijna.
"Pleegdatum" 20 oktober :roll:

14 dec 2005 16:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 Carrera 4
Ermelo, Gelderland
Bericht 
paulb schreef:

Moet je bij je autopapieren ook je loonstrookje meenemen?
De meest recente natuurlijk.
Tip: Een parttime baantje nemen voor een laag percentage, speciaal voor de boetes.

14 dec 2005 22:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende