Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hoe was de technische dag met de 914 club?
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 apr 2004 15:49 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
al een keuze kunnen maken voor de conversie?
|
19 apr 2004 19:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Ja, kom op... back on topic
Dit is een veel te leuk onderwerp om zomaar te laten schieten!
Erwin, heb je meer details over de DTA unit?
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
20 apr 2004 1:23 |
|
|
RufBTR
|
nog niet, ben nog steeds informatie aan het inwinnen. het voordeel van de pat williams kit is dat het in principe een bold on pakket is, en dus met weinig moeite is in te bouwen. van het DTA spul en tec3 spul moet ik nog de nodige info van op zoeken. ik hoef geen dubbelontsteking, want volgens mij is dat voor turbo motoren niet echt een mega winst. dus ben nog het eea aan het uitzoeken......
|
20 apr 2004 10:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Turbo motoren hebben weldegelijk een voordeel aan dubbele ontsteking, vooral als je meer turbo druk hebt.
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
20 apr 2004 12:12 |
|
|
RufBTR
|
heb ook niet gezegd dat er geen voordeel is, maar in mijn oog is het voordeel niet echt de moeite/kosten waard. (tenminste nog niet) wie weet in een later stadium als ik er een echte racer van ga maken. het is nu meer een trackday auto. en dus voor de fun, niet om competitie mee te rijden.
|
20 apr 2004 12:54 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Zaterdag 22 mei gaan wij "aan de rol" bij John van Kronenburg van Kronenburg Autosport te Geldrop.
Wie zijn wij? Porsche Fans Drechtsteden.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
20 apr 2004 23:27 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als het een trackday auto is/moet worden kun je beter wat geld in de wielophanging laten zakken dan te proberen om er nog meer peekaatjes uit te persen
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 apr 2004 3:06 |
|
|
RufBTR
|
heb je gelijk mee, en dat word binnenkort ook gedaan.
ben nu bezig met een remrevisie, hierna volgt de afstelling van het onderstel, en het plaatsen van nog wat stuggere verstelbare schokdempers.
dus ben niet alleen met meer peekaa's bezig.
ik probeer dit allemaal nog rond te krijgen voor as weekend(Spa).
|
21 apr 2004 10:42 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Wat heb je in gedachten voor het onderstel?
Welke schokbrekers ga je monteren?
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
21 apr 2004 15:33 |
|
|
RufBTR
|
ten eerste maar eens een stukkie lager leggen. ik heb nu de originele turbo schokdempers met de sport inserts er in zitten. zag bij fvd de double spring suspension set, dat lijkt me wel wat. dat is een combinatie van Bilstein en Eibach. (kost wel wat)
|
22 apr 2004 9:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Die setjes die jij bedoelt passen niet je 930 (of op andere 911s t/m 89)
Er zijn wel "coil over" sets te krijgen voor de 911/930 maar die zijn ten eerste mega-duur, ten tweede heb je er geen voordeel bij en ten derde moet je nog e.e.a. aan je chassis gaan lassen/verstevigen omdat de 911/930 niet voor een dergelijke wielophanging ontworpen is...
In jou geval ben je veel beter (en goedkoper) uit met een setje andere (stuggere) torsie veren in combinatie met een set verstelbare stabilisators.
Je kunt de rij-eigenschappen van je auto dan helemaal zelf naar je eigen voorkeur aanpassen en je kent je eigen auto niet meer terug
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 apr 2004 12:09 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
|
22 apr 2004 16:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 apr 2004 20:03 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Swissol
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
22 apr 2004 20:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Aan de onderkant
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 apr 2004 21:21 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Why not?
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
22 apr 2004 21:38 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Goed gevonden Usual...
RSR coilovers voor en achter. Maar zoals gezegd, meer dan overkill voor de 930 van RufBTR
Het is pas zinnig om die aan te schaffen het moment dat je geen zwaardere torsie-veren meer kan krijgen en/of je snel en eenvoudig andere veren wilt monteren (m.a.w. puur circuit gebruik)
Verder te zien op de foto's (van Autometrics als ik me niet vergis) 935 stijl draagarmen en subframe (voor) van ERP en een ERP bumpsteer kit.
De 935 wielophaning is super licht, maar zoals je ziet zijn de lengten van de draagarmen ook individueel af te stellen. Ga maar iemand vinden die dat voor je kan doen
Verdere smul details... Verstelbare "camber-box" op de draagarm achter en de eerder genoemde verstelbare stabilisators (en dan niet die goedkope Weltmeister troep uit de FVD cataloog )
Van alles wat je op de plaatjes ziet zijn eigenlijk alleen de stabilisators de moeite waard voor ons eenvoudige stervelingen.
Die kan een huis-tuin-en-keuken-monteur eenvoudig zelf verstellen...
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 apr 2004 23:00 |
|
|
RufBTR
|
kan wel dus, de set bij fvd kost 3295,-- + nog een mountkit voor achter 200,-, zal dan nog wel nog wat andere zooi bij moeten komen, ben je toch gauw weer zo'n 5000 euro's armer. kan er ook gewoon de nurnburgring sport set van Ruf onder zetten. zal es informeren bij Ruf wat dat gaat kosten. en of dat zoveel scheelt wat met wat er nu onder zit.
|
23 apr 2004 10:04 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Ik heb ook niet gezegd dat het niet kan
Maar voor wat jij met de auto wilt doen is het wel weg gegooid geld
Het voordeel van de verstelbare RSR-veerpoten/coilovers is in jou geval te verwaarlozen (tenzij je op een circuit dag vijf verschillende sets veren uit wilt proberen). De verstelbare rijhoogte is leuk, maar in principe weeg je de auto 1 keer uit en daar blijft het bij.
Dat gaat met een auto met torsie-veer ophanging net zo goed...
Afhankelijk van het exacte gebruik van de auto zou ik een set holle torsie veren aanraden van 21mm voor en 29mm achter (hoewel 22/30mm ook nog goed te doen is voor op straat)
Kost €950 (incl BTW en verzendkosten)
Een set traploos verstelbare stabilisators met verstelbare droplinks komt op €1.250 (incl BTW en verzendkosten)
Je hebt daarmee een onderstel waar meninge race auto hier in europa een puntje aan kan zuigen!
Het verschil in wegligging is dan niet subtiel, maar zonder te overdrijven een verschil van dag en nacht...
Verder is het aan te raden om de rubbers in je wielophaning te vervangen (die zijn vrijwel zeker uitgedroogd en/of uitgesleten)
Afhankelijk van je wensen en budget kan je dat doen met kunststof bussen (ca. €90 voor of achter - hoewel ik daar persoonlijk niet zo'n voorstander van ben) of alles vervangen door monoball lagers.
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 apr 2004 15:33 |
|
|
RufBTR
|
check.
klinkt ook zeer goed.
jeroen even wat anders, heb je dat stuurtje van jou compleet met verlengstuk en quickrelease verkocht ?? of heb je die nog liggen ?
en anders, waar heb je dat spul gekocht ?
|
23 apr 2004 16:01 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als je het MOMO competition stuurtje met de stuurspacer bedoelt...
...dat zit inmiddels in PaSCal z'n SC
Als je deze bedoelt (in suede of leer)
Die is €120
Het is een zgn. deepdish stuurtje, dus daar heb je geen stuurspacer bij nodig. Dit is wel exclusief naaf (maar die heb je volgens mij al) en porsche "claxon dop" (slecht aan te komen - wil wel voor je kijken, maar kan niks beloven)
De quickrelease komt op €149
Stuur + quickrelease €249
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 apr 2004 16:24 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 apr 2004 18:52 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
*check*... Hier nog zonder spacer, maar die komt er waarschijnlijk wel tussen... (die kwam trouwens van vdGugten )...
|
24 apr 2004 12:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Jaja staat inmiddels hoog bij zijn "Favorieten" sinds hij ook op de digitale snelweg zit waar je zonder files al helemaal geen voordeel van een "tip" hebt
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 apr 2004 12:26 |
|
|