Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Wat tegengas dan
De 997 vind ik wel wat mooier dan de 996. Niet eens door de koplampen, interieur of wespentaille (het laatste zie ik ook niet zo'n verschil in tussen beide auto's, maar is optisch bedrog door de verschillende dorpels), maar door het "lijnenspel" op de achterkant. Let maar eens op de bumper van de 997, de lijnen lopen schuin naar onder weg, bij een 996 is die lijn recht. Ook de "V" van onder af de motorkap omhoog langs de ruit (bij een coupe dan) is zoals die bij de 993 is, bij de 996 zijn die lijnen ook recht.
Boxster vind ik mooi (zelf gehad), GT3 ook (niet gehad). Eigenlijk vind ik alle Porsches mooi, de een alleen iets mooier dan de ander. Hoewel, die trekker...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 dec 2005 21:57 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
| | | | sir marco schreef: Dat is dus ook al geen voordeel ..... toch niet weer z'n rechte houten plank met her en der een metertje....... Nee hoor het interieur van de 997 lijkt meer op dat van de 996 dan de 993...maar als je er graag een 993 in ziet om hem mooi te vinden mag dat best. Ik kwam laatst een 997 tegen en zag er met alle goede wil van de wereld geen wespentaile in, sterker nog ik dacht ook dat het een 996 was. (met de koplampen van een mini, kever, of japanner....)996 koplampen zijn veel onderscheidener zeker in het donker of schemer... Ik vind het wel grappig om te zien dat nu de 993 erg begint te verouderen (en zeker de cabrio) hoe velen hier tegen over zich zelf gaan zitten verkopen dat z'n nieuwe porsche toch wel heel mooi is... Dat is eerst begonnen met de Boxster... Nu durven ze al te zeggen dat ze de GT3 mooi vinden. | | | | |
Voordeel/nadeel allemaal een kwestie van smaak het gaat dus eigenlijk nergens over, zo vind ik het dashboard van een 911 tm de 993 het mooiste aan de hele auto maar kan me best voorstellen dat mensen het hopeloos ouderwets vinden.
Ik heb de 996 nooit lelijk gevonden integendeel zelfs maar ik vind de 993 wel mooier dan de 996, een 993 doet mij veel meer, uiterlijk, rijden erin, de kwaliteit ervan alles eigenlijk maar ik kan me goed voorstellen dat iemand de sterke punten van een 996 weer meer kan waarderen.
|
13 dec 2005 23:10 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
laatst stond mijn auto geparkeerd naast een 997 4 (dus de brede) en als je vanaf achteren keek leek mijn 2S gewoon breder (wat hij echt niet is) en zelfs mijn collega (die de Passat de mooiste auto van de wereld vind, dus geen echte P kenner) vond dit ook, vind de 997 echt een hele mooie auto maar milder, als mijn 2S eruit gaat wordt het een 996 4S basaltschwarz, ook vanwege de rode baan (en vanwege het budget ) vergeleken met de new beetle ziet de oerkever er ook gedateerd uit, maar welke is nu de fraaiste/meest tijdloze
|
13 dec 2005 23:29 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
ho ho Thomas,
zakelijk rijd ik in een passat variant en mn nieuwe auto in januari wordt weer een passat variant (nieuwe model) en ik vind het nog steeds een mooie en zeer goed rijdende auto hoor
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
14 dec 2005 15:21 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
hij rijdt inderdaad goed (pest mijn collega ook hoor)
|
14 dec 2005 19:19 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Het ging toch om de 964 versus 996?? geintje
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
14 dec 2005 19:35 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
dat is nou het leuke van PF, de discussie krijgt soms hele verrassende wendingen
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
Laatst bijgewerkt door RKV op 14 dec 2005 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 dec 2005 22:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zeg Ruurd, jij bent hier zeker nog niet zo lang
Ik heb hier nog geen een topic gezien dat op het rechte pad bleef ... behalve het lijstje van paSCal dan
Ow ... om ff helemaal OFF TOPIC te gaan de groeten van je Hockey-vriend H.H.
|
14 dec 2005 23:04 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
oh, had je has gesproken
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
14 dec 2005 23:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Nee, gemailed ...
Zo, en nu weer over 964tjes en 996jes gaan ouwenelen
|
14 dec 2005 23:14 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Nee, dat doen wij alleen over 964jes!
Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 15 dec 2005 0:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 dec 2005 23:23 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
nou, volgens mij loopt deze topic op z'n eind
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
14 dec 2005 23:52 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
nou, volgens mij begint ie nu pas echt goed
|
15 dec 2005 0:28 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
de titel van dit draadje slaat eigenlijk op Teun vs Mich M3
|
15 dec 2005 1:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vind dat dus juist het probleem van de 993 en in het bijzonder de S modellen: ze hebben een vele te dikke kont. Het is alsof ene tuner is doorgeslagen...
De 997, maar ook de 996 en de 964 en verder terug, is een strakker ontwerp waarbij voorkant, middenstuk en achterkant bij elkaar passen.
Net zo goed als dat ik een vrouw met maten 85-55-120 (of bij de S 140) niet zo mooi vind, wens ik dat ik niet bij een auto te zien...
|
15 dec 2005 11:25 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
mbt 'vrouwenmaten' ben ik het helemaal met je eens, maar die dikke kont is echt 'des Porsches' en ziet er in mijn ogen prima uit...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
15 dec 2005 11:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Hoe dikker de kont , hoe mooier... ...bij de P welteverstaan...
|
15 dec 2005 11:33 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
Volgens mij ga je gelijk krijgen
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
|
15 dec 2005 13:19 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
geen 993 TT voor jou dus
_________________________________________ t beste maar weer...
|
15 dec 2005 16:16 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
16 dec 2005 0:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, bij de turbo is het iets anders. Daar hoort het brede bij en in combinatie met de spoiler vind ik het weer wel mooi. De 993 TT zou ik ook niet voor het uiterlijk aanschaffen maar voor de combi 4wd/turbo (de 996 en 997 hebben gaten aan de zijkant en dat vind ik dus ook niets). Hoewel ik an sich de 964 Turbo 3.6 de mooiere en leukere auto vind, vind ik de 993 TT weer meer een auto om echt dagelijks in te rijden.
Turbolooks trekken mij eigenlijk niet. Een beetje teveel wilwelkannietjaren80-gevoel. Vind ik dan.
*gaat nu maar weer dekking zoeken*
|
16 dec 2005 1:08 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Kan ik nog (net) begrijpen.
Dit moet je toch echt ff uitleggen.
|
16 dec 2005 18:34 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Hoe bedoel je? Ben me van geen kwaad bewust... ...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
16 dec 2005 19:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Simpel: de NA 911 hoort niet breed te zijn (uitz. enkele specifieke uitvoeringen), de turbo wel. Wat valt daar niet aan te snappen?
|
16 dec 2005 19:20 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
een sportwagen hoort bruut te zijn
|
16 dec 2005 20:04 |
|
|