Auteur |
Bericht |
dzzl
|
911 REGENBOOGRIT!
wie wil er meedoen met de regenboogrit, een parade van 911's in allerlei kleuren. Wit, rood, groen, geel, zwart, alle kleuren welkom. Rit zou plaats kunnen vinden in de lente.
Wie heeft er ervaring met het organiseren van dergelijke ritten? En suggesties voor een route?
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
16 dec 2005 11:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 REGENBOOGRIT!
Ok, het "doel" heb je al bepaald ... nu moet je gaan brainstormen over hoe en wat het verder gaat .. heb je zelf weleens met een (porsche) toertochtje meegereden
Denk aan een startlocatie waar voldoende ruimte is om het aantal te verwachten Porsches (en deelnemers) te verzamelen.
Aangezien er mensen vanuit heel de Benedui op dit forum zitten is een 'wachtruimte' noodzakelijk ... prettig zou zijn als men hier iig een kopje koffie kan krijgen ... de laatste toertocht was het mogelijk om bij de 'tussenstop voor startlocatie' ook te ontbijten heel handig omdat er al een aantal Porschisten een uur van te voren arriveerde en nog niet hadden ontbeten
Denk hetzelfde aan een eind en/of tussen locatie ... een paar uurtjes sturen maakt hongerig en dorstig ..
Denk na over de formatie waarin je wilt rijden - is het puur starten op kleur en ieder voor zich, of heeft elke groepje (kleur) een leider die vooraan rijdt (dan is het slim om voordaags met de leiders de route te rijden - maar dat vergt weer meer organisatie(talent).
Of wil je in volgorde van kleur in een lange sliert gaan rijden hou hier dan rekening met het feit dat als de voorste auto 35 km/uur rijdt de achterste weleens over de 100 km/uur zal moeten gaan om bij te kunnen blijven - in dit geval zal ook de voorste auto contact moeten kunnen houden met de achterste auto.
Maak je er een puzzelroute van ... foto's met bv een plaatsnaam en zoek het zlef maar uit ... of een gedetaileerde kaart met uitsluiten Y-paal-nummers ... polletje-bijltje ... of gewoon een geschreven route ...
Bedenk hoe je het gaat doen met de kosten: koffie, gebak, lunch & roadbook kosten geld ...
|
16 dec 2005 11:46 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ja, en indien je bolletje-pijltje puzzelrit doet, neem een dikke jas en sjaal mee voor als je op de eerste-de-beste rotonde moet gaan re-routen...
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
16 dec 2005 11:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
16 dec 2005 12:16 |
|
|
dzzl
|
don't know: puzzelrit. dat wordt gedoe.... vertrek in bergen aan zee, tussenstop boulevard zandvoort voor lunch en dan door naar scheveningen. zoiets... kunnen ook door naar belgie, maar dan komt er weer een overnachting en zo bij... is ook gedoe.
keep it simple zou het idee moeten zijn. en lekker veel kodak photo opportunities.
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
16 dec 2005 12:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
en niet te lang
... de meeste deelnemers zullen al behoorlijk wat snelweg-kilometers achter de rug hebben alvorens ze op de startlokatie aankomen
|
16 dec 2005 12:27 |
|
|
John
Cayenne
|
Zoals Olaf al bedoelde, het PF is behoorlijk Beneduits, dus Bergen aan Zee is niet echt centraal voor de meeste.
Wil je iets doen, doe het dan centareler, ala de Harald of Pascal Rit, dan heb je kans op de meeste deelnemers.
Vergeet niet de Belgische forummers, die het een gezellige draai geven.
|
16 dec 2005 12:36 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Allereerst: Bedenk jezelf heel goed wat je wilt!
Wil je een gezellig ritje maken met een aantal mensen, of wil je een ENORME opkomst? Als je een rit doet met meer dan 20 auto's, kom je als organisator nergens meer aan toe, je spreekt niemand meer...
Dan, bergen aan zee -> zandvoort -> scheveningen, da's een flink eind rijden. Bedenk je goed, dat de gemiddelde snelheid tijdens een tourtocht rond de 40-50km/uur ligt.... En ik denk dat je niet de route van een routeplanner gaat rijden, omdat je aangeeft "kodak-momenten" te willen..
Verder: hou de punten van Olaf goed in de gaten, da's een slimmerik, die heeft het vaker gedaan
Let vooral op de rust-lokaties (start, tussen, eind)... Parkeergelegenheid is niet altijd een gegeven enzo... Denk aan de kosten (vorige keer moest ik meer dan 2.000 Euro afrekenen voor een kopje koffie en lunch )
Enne, Noord-Holland starten, da's "ver weg" voor de meeste mensen...
|
16 dec 2005 12:40 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Niet om het een of ander, maar waarom mogen er alleen 911'jes meedoen?
En wat is een 911? Valt daar ook een 964, een 993, een 996 en een 997 onder??? En hoe zit 't met een 912???
Nu wordt er dus niet gediscrimineerd op kleur, maar op type!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 dec 2005 12:54 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
| | | | paSCal schreef: Allereerst: Bedenk jezelf heel goed wat je wilt! Wil je een gezellig ritje maken met een aantal mensen, of wil je een ENORME opkomst? Als je een rit doet met meer dan 20 auto's, kom je als organisator nergens meer aan toe, je spreekt niemand meer... Dan, bergen aan zee -> zandvoort -> scheveningen, da's een flink eind rijden. Bedenk je goed, dat de gemiddelde snelheid tijdens een tourtocht rond de 40-50km/uur ligt.... En ik denk dat je niet de route van een routeplanner gaat rijden, omdat je aangeeft "kodak-momenten" te willen.. Verder: hou de punten van Olaf goed in de gaten, da's een slimmerik, die heeft het vaker gedaan Let vooral op de rust-lokaties (start, tussen, eind)... Parkeergelegenheid is niet altijd een gegeven enzo... Denk aan de kosten (vorige keer moest ik meer dan 2.000 Euro afrekenen voor een kopje koffie en lunch :!: ) Enne, Noord-Holland starten, da's "ver weg" voor de meeste mensen... | | | | |
PFf.....die horecatarieven rijzen nu ECHT de pan uit zeg! Een kopje koffie en lunch voor 2000 euro?
@ Speedy: ach, er wordt toch ook op merk gediscrimineerd, waarom dan niet op type?
PS: lijkt me leuk zo'n rit, wij doen mee (als we kunnen)
|
16 dec 2005 13:04 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jups... Nouja, eigenlijk waren het meer dan één kopje koffie en lunch
|
16 dec 2005 13:05 |
|
|
RKV
964 cabrioletHeiloo
|
Dat valt best mee
RKV-Heiloo
_________________________________________ Een echte Porsche is luchtgekoeld, water is where fish verrek in!
Laatst bijgewerkt door RKV op 16 dec 2005 13:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 dec 2005 13:08 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Tsja Mischa, die 996 moet toch ergens van betaald worden.........
|
16 dec 2005 13:09 |
|
|
dzzl
|
ik neem aan dat kosten gesplitst kunnen worden. en op model discrimeren hoeft natuurlijk niet per se. als het maar leuk wordt...
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
16 dec 2005 13:44 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Groeperen op types is mischien ook een idee!
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
16 dec 2005 13:57 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 dec 2005 14:43 |
|
|
PeterC2C
993 C2 cabrio 1996den haag
|
nog een paar tips, dzzl:
als er een veerpont in de route zit, let dan op dat de op- en afritten niet te steil zijn
zet een disclaimer op alle papieren, want voor je het weet knalt er iemand achterop iemand anders (vooral volvo's zijn daar goed in)
vertrek als organisator niet als LAATSTE, maar als EERSTE. zo heb je snel in de gaten of er een foutje in de routebeschrijving zit en kun je de rest de goede kant op sturen
groeten van een ervaringsdeskundige.
|
16 dec 2005 14:52 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Tuurlijk moet je de kosten splitten dzzl... Gewoon vantevoren bedenken hoeveel je kwijt bent, en dat door de mensen laten betalen
|
16 dec 2005 16:14 |
|
|
John
Cayenne
|
idd zoals Pascal zegt.
Een begroting maken op basis van schattingen en eerdere ervaringen.
Verder ben ik van mening dat de organisatie niet hoeft op te draaien voor de meer kosten, minder kosten kunnen linea recta naar de forumkas, dus in mijn optiek een redelijke hoge bijdrage om alles uit te sluiten.
Ik weet zeker dat als mensen ala Pascal, Harald, Koen, Lou, Marc, Olaf, Erwin zouden declareren, dat een behoorlijk bedrag zou zijn (totaal 2000 euro schat ik).
Dat de meeste Forumritten vooral uit eigen zak zijn betaald (voorbeeld is het vele malen uitzetten van ritten, die brandstofkosten werden nergens gedeclareerd, onbegrijpelijk.....................en klasse), is voor de meeste denk ik onopgemerkt.
Der gaat behoorlijk veel tijd-benzine-papier-telefoonkosten etc. in zitten.
Tja ik weet nog goed dat Pascal voor de grap zijn 1e jubileumrit ging organiseren.................was een beetje druk achteraf en geslaagd.
|
16 dec 2005 16:47 |
|
|
horn
PF #57
|
of een kopje koffie en OH'en en dan met meer dan 50 auto's zitten opgescheept.
alle zaken in een envelop per deelnemer en af laten rekenen in ruil voor een envelop. Gepast geld in een envelopje, vooraf opgeven hoeveel iedereen moet betalen.
Scheelt je een hoop getel en gewissel op de grote dag...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 dec 2005 21:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maar de voldoening en respect achterna dat de rit perfect verlopen is en alle deelnemers zeer tevreden weer huiswaarts keerden is onbetaalbaar.
En ik denk (ik kan enkel uit mijn eigen gevoel spreken) dat alle personen die zich inzetten voor zo'n evenement het NET daarvoor doen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 dec 2005 21:47 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 911 REGENBOOGRIT!
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
16 dec 2005 23:36 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
jij had ook zo'n aardig personeel
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
17 dec 2005 0:11 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
En een RODE 968 dan
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
17 dec 2005 0:13 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en die 964 ook
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
17 dec 2005 5:19 |
|
|