Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:50

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Koper mag Bugatti Veyron niet pimpen 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Koper mag Bugatti Veyron niet pimpen
De nieuwe De Bugatti Veyron kost in Nederland maar liefst 1,8 miljoen euro. Minder in het oog springend, maar minstens zo bijzonder is het wurgcontract dat de koper moet ondertekenen alvorens hij de sportwagen mee mag nemen.

Hij moet accepteren dat hij zijn auto voor een reparatie of onderhoudsbeurt een tijdje kwijt is, schrijft het . De enige werkplaats waar dergelijke werkzaamheden kunnen plaatsvinden, staat namelijk in Frankrijk.

Big brother

Door zijn handtekening te zetten geeft hij de fabrikant toestemming dat deze via de satelliet of op een andere manier alle informatie over de staat van de wagen en het gebruik van de auto verwerft.
Het versieren oftewel pimpen van de Bugatti Veyron is uit den boze. Wie zijn wagen wil verfraaien of er iets aan wil veranderen moet daarvoor eerst toestemming vragen aan de fabrikant.

:roll:

16 dec 2005 20:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Zo gek nog niet
Ik vind die voorwaarden zo gek nog nit, als je je als merk toch wilt onderscheiden als het mest exclusief, dan zijn die "spelregels" eigenlijk wel noodzakelijk. Puur voor Puristen :!:

16 dec 2005 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Wellicht ook omdat elke aanpassing (vorm van pimpen) gevaarlijke consequenties kan hebben bij een auto die 400+ loopt.

16 dec 2005 21:41
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
*setje spinners*.... hmmmmmmmmmmmmmmmmmm ;)

16 dec 2005 23:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
wat een klets zeg..............

omkatten die bak :twisted:

17 dec 2005 0:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
En wat, als je hem toch modifceert?

17 dec 2005 0:38
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ben benieuwd wat ze doen als je 'm toch pimpt....Goeie kans trouwens dat je daar mee wegkomt.

17 dec 2005 1:02
Profiel
Groningen
Bericht 
Dan vervalt het eigendomsrecht, is de fabriek wederom de rechtmatige eigenaar en kunnen ze hem (na terugbrengen in de orginele staat) weer verkopen. Niet dom die jongens van Bugatti :lol: :wink:

17 dec 2005 2:18
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Shit! En dat hoor ik nu pas! :evil: Ga dat ding als nog afbestellen! :lol:

17 dec 2005 4:54
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
misschien kan ik hem over nemen van je, mij bevalt die zo wel en hoeft niet gepimpt te worden. (mits we het eens worden over de prijs) :wink:

robert

17 dec 2005 5:11
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Goh.........., Ik was van plan om 'm nog te laten tunen...

17 dec 2005 9:08
Profiel Twitter 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
het lijkt me haast dat dit legaal gezien bijna onmogelijk is als je de wagen op een reguliere manier koopt, wordt wat anders als het een lease constructie is en je dus niet de eigenaar wordt..

17 dec 2005 10:00
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik vraag me af, als je op het bureel van Mijnheer de verkoper zit, je legt braaf een koffertje met €1.000.000 op tafel bij wijze van aanbetaling :twisted: , en zegt : Kan hij even het regeltje van die satteliet wilt schrappen.

Wat mijnheer de verkoper hier gaat op zeggen. :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 dec 2005 10:32
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
paSCal schreef:
*setje spinners*.... hmmmmmmmmmmmmmmmmmm ;)
Jaaaaa... volgende project voor mijn 993,ouwe Pimp die ik ben..... :mrgreen: :wink:

17 dec 2005 10:44
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik vraag me af, als je op het bureel van Mijnheer de verkoper zit, je legt braaf een koffertje met €1.000.000 op tafel bij wijze van aanbetaling :twisted: , en zegt : Kan hij even het regeltje van die satteliet wilt schrappen.
Wat mijnheer de verkoper hier gaat op zeggen. :roll:

Inderdaad... en wachten tot de verkoper met één hand al aan het koffertje zit .... :wink:

Leuk geprobeerd van Bugatti. Of dit stand zal houden is maar de vraag.

Maar qua veiligheid is het géén verkeerde regel. Stel dat één of andere onverlaat denkt: "ik zet er ff een sneller chipje in....." Ik denk dat alle moeite die Bugatti heeft gehad de afgelopen 3 jaar om veilige remmen te ontwikkelen die de 1001 PK op tijd tot stilstand kunnen brengen, volledig om zeep kunnen worden geholpen. Net als de inzittenden overigens.....

17 dec 2005 11:16
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
en wat als de auto weer wordt door verkocht na bevoorbeeld een jaar?

dan kan het allemaal toch zeker niet meer gelden?

robert

17 dec 2005 11:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Al eens van een kettingbeding gehoord? Op mijn huis zit zo'n beding dat je geen antenne op je dak mag plaatsen. Echter, in het kader van de vrijheid van meningsuiting, de vrijheid tot het verspreiden en ontvangen van denkbeelden, wordt dat beding in één klap weggevaagd. de aanwezigheid van een centrale antenne installatie in 1973 weegt niet op tegen de beperking van de grondwettelijke rechten. Aldus die regel.

Maar als ik op mijn linker portier koran-teksten wil plakken (da's nou niet echt pimpen maar ik doe het in chromen letters dan) dan mag dat dus, ongeacht wat op dat papier staat.

Maar nu ff serieus: wie wil zo'n bugatti dan nog oppimpen? Is er nog wat te pimpen? Bestaan er spinners voor die maat velgen? Is de spiegel geschikt voor twee dobbelstenen? Elvis op het dashboard? Wankelhondje op welke hoedenplank? Hotrodvlammen?
Ik weet 't niet.

Maar de Europese wetgever bepaalt de vrijheid van handel binnen de EU dus kun je niet iemand verplichten (behoud van garantie mag dan vervallen) om op één bepaalde plaats onderhoud te laten plegen. Mede daarom zijn er ook steeds meer garages die onder garantie kunnen repareren.

1,8 miljoen... doe mijn 924 maar, die is 1:1800 van die prijs. Als daar 1:180 lol aan zit, dan heb ik nog 18000 verdiend... toch?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

17 dec 2005 12:19
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Deze voorwaarden lijken mij gene stand te kunnen houden. Het is natuurlijk van de zotte dat men de auto gaat volgen. Ook een beetje lastig met de bewaarplicht die bedrijven nu eenmaal hebben ten aanzien van de administratie. Ik zou als overheden even langs gaan en door de papieren neuzen. Kun je aan alle Bugatti Veyron rijders een pakket snelheidsboetes uitdelen waar je u tegen zegt (van de andere kant, de meeste zullen gewoon netjes stilstaan in de garage/mini museum).

Ook ten aanzien van het onderhoud: mag niet worden beperkt (dat zou VW nu eenmaal wel moeten weten) wie dat wel en niet mogen doen. Dat mag zelfs niet eens een automatisch verval van garantie inhouden. Wel natuurlijk indien het onderhoud ondeugdelijk is geweest en er een verband bestaat tussen het ondeugdelijke onderhoud en het garantiegeval. Maar als je bij een ander een nieuwe stoel hebt laten monteren, dan zal bij een kapotte motor VW gewoon garantie moeten geven...

17 dec 2005 12:27
Profiel
Groningen
Bericht 
Uhh, het mag dan van de zotte zijn, maar werd de Mclaren F1 ook niet gevolgd via GPS? :roll:

Boetes uitdelen op basis van de administratie van Bugatti? Mag dezelfde instantie dat dan ook doen op basis van onze eigen opgeslagen boordcomputer of GPS gegevens, mochten we die "toevallig" bewaard hebben?... :roll:

17 dec 2005 15:54
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Uhh, het mag dan van de zotte zijn, maar werd de Mclaren F1 ook niet gevolgd via GPS? :roll:

Boetes uitdelen op basis van de administratie van Bugatti? Mag dezelfde instantie dat dan ook doen op basis van onze eigen opgeslagen boordcomputer of GPS gegevens, mochten we die "toevallig" bewaard hebben?... :roll:

Volgens mij gaf de McLaren F1 alleen bepaalde data door en werd niet gekeken waar het voertuig zich bevond.

Ten aanzien van het tweede deel: als ondernemer heb je een bewaarplicht van je administratie. Of men de gegevens die men voor de fiscaliteit kan opvragen mag gebruiken voor snelheidsboetes is een tweede, maar het zou mij niet verbazen indien het ooit zou mogen (sterker nog, dat iedere auto wordt uitgerust met een GPS om de auto te volgen). Koos Spee krijgt er denk ik al natte dromen bij het idee...

17 dec 2005 16:05
Profiel
Groningen
Bericht 
De Veyron koper heeft op dat punt dus niets te vrezen.

- wie zegt dat historische GPS gegevens bewaard worden? Dan zal ten aanzien hiervan eerst een verplichting moeten gelden en die is er niet;
- er moet een aanleiding zijn voor in beslagname of opvragen van administratieve gegevens. Verondersteld te hard rijden lijkt mij geen goede;
- de gegevens zoals gemeten en eventueel opgeslagen door Bugatti zijn niet zondermeer te gebruiken voor eventueel beboeten dunkt me. Je kent zelf vast wel de eisen die gesteld worden aan meetapparatuur en observaties.

Wellicht ooit..

17 dec 2005 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
zouden ze bezwaar maken als je er een chevy V8 motor in lepelt voor dagelijks gebruik? ik hoor dat die zuiniger lopen dan de w16 motor... :lol:

17 dec 2005 23:20
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ze lijken juridisch het eigendomsrecht van het ontwerp hier te gebruiken zoals dat bij vastgoed ook vaak wordt gebruikt.

Je kunt als eigenaar van een pand ook tegen de ontwerper van dat pand aanlopen als je iets wil veranderen waarvan de ontwerper vindt dat dat afbreuk doet aan het ontwerp waar hij eigenaar van is (los dus van wat een gemeente er van vindt).

Het lijkt er op dat ze dat voor de Bugatti ook hanteren in de verkoopovereenkomst. De ontwerper kan dan afdwingen dat er geen afbreuk gedaan wordt aan het ontwerp.

Hadden ze in bepaalde mate voor Porsche ook best kunnen doen.
Zag er vandaag ook weer een in een advertentie staan:
911 uit 1974 met model 1993-look, testarossa luchtgaten en ferrari rood; moet toch niet gekker worden.......

17 dec 2005 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
...met variomatic
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

18 dec 2005 0:35
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
lindemans schreef:
Ze lijken juridisch het eigendomsrecht van het ontwerp hier te gebruiken zoals dat bij vastgoed ook vaak wordt gebruikt.

Je kunt als eigenaar van een pand ook tegen de ontwerper van dat pand aanlopen als je iets wil veranderen waarvan de ontwerper vindt dat dat afbreuk doet aan het ontwerp waar hij eigenaar van is (los dus van wat een gemeente er van vindt).
Het lijkt er op dat ze dat voor de Bugatti ook hanteren in de verkoopovereenkomst. De ontwerper kan dan afdwingen dat er geen afbreuk gedaan wordt aan het ontwerp.

Hadden ze in bepaalde mate voor Porsche ook best kunnen doen.
Zag er vandaag ook weer een in een advertentie staan:
911 uit 1974 met model 1993-look, testarossa luchtgaten en ferrari rood; moet toch niet gekker worden.......

Dat klopt, op grond van de morele rechten van de 'maker' (art. 25 Auteurswet 1912). Is al vaak voorgekomen, ook veel jurisprudentie over: eigenaar van een pand wil renoveren, dingen bijbouwen, dingen een ander kleurtje geven, etc etc en krijgt het aan de stok met de ontwerper/architect, en verliest het (niet altijd trouwens, maar wel vaak)! Dat is wel een van de gronden die een autofabrikant zou kunnen aanvoeren! Maar dan gaat redelijkheid en billijkheid en dergelijke een rol spelen, wat is de branche te doen gebruikelijk, is de ontwerper in zijn belang geschaad of niet, en dan wordt het toch een lastig verhaal voor de fabrikant.

Artikel 25 lid 1

De maker van een werk heeft, zelfs nadat hij zijn auteursrecht heeft overgedragen, de volgende rechten:

c. het recht zich te verzetten tegen elke andere wijziging in het werk, tenzij deze wijziging van zodanige aard is, dat het verzet zou zijn in strijd met de redelijkheid;

d. het recht zich te verzetten tegen elke misvorming, verminking of andere aantasting van het werk, welke nadeel zou kunnen toebrengen aan de eer of de naam van de maker of aan zijn waarde in deze hoedanigheid.

18 dec 2005 0:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende