Auteur |
Bericht |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Voor in de deuren:
16,5cm composet: Hertz DSK-165 € 109,- of Focal 165A1 € 169
Achter:
Hertz DCX-690 € 89,- of Focal 690 CA1 € 129,-
|
02 dec 2005 9:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Autoshop Breda heeft verstand van oudere Porsches. En er zullen er vast nog wel meer zijn.
|
02 dec 2005 11:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Een composet heeft een gescheiden mid/woofer en tweeter. Het signaal wordt dan met een passief filter (kan ook actief, maar dat terzijde) gescheiden.
|
02 dec 2005 11:09 |
|
|
Laurens
911 3.2 TargaHulst
|
Welke radio/cd-speler zou je adviseren?
_________________________________________ Watch my taillights fade...
|
04 dec 2005 16:59 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Ik heb nu de Pioneer DEH-P77MP. Zie www.rondevries.nl
Mooi geluid en een ouderwetse look.
Voorin een Lanzar Vibe 411 versterker liggen.
|
04 dec 2005 23:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 dec 2005 15:22 |
|
|
cayman
993 Carrera 2
EX 964, 986 en 944.Schiedam
|
Ik zie in dit draadje niemand Jehnert noemen. Deze Duitse fabrikant maakt deurpanelen voor verschillende Porsches. Ze zijn zo netjes gemaakt dat Porsche ze (zonder Jehnert logo) ook zelf tegen fikse meerprijs monteerde in de 996 en Boxster (overigens met een beroerde versterker erbij).
Mijn Boxster was bij aankoop voorzien van alleen de 2 standaard speakers boven op het dashboard. Als muziekliefhebber ben je dat al heel snel zat. Na lang zoeken en afwegen heb ik besloten de Jehnerts te monteren. Ze kosten wel een stuk meer dan alleen een paar goede speakers maar het klinkt heel goed en het ziet er ook netjes uit. Er moet wel een goede (lees stabiele) versterker bij (voor de technici: in de deuren zitten twee 'woofers' die parallel geschakeld zijn wat een belasting van 2 Ohm geeft).
Voor de geinteresseerden de Jehnert set voor de 996 / Boxster kost iets van 1200 Euro.
Op www.jehnert.de zijn alle verschillende modellen te zien (ook voor de oudere typen).
|
16 dec 2005 10:47 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Is wel heel mooi maar voor mij geen opbouw panelen. Gewoon de originele panelen met goede speakers.
Ben net klaar met het inbouwen van de Focal K2 Power speakers. Mooi geluid en zeer zeer hard. Een subwoofer is echt niet meer nodig.
Probleem alleen nog dat de deur mee gaat trillen.
Net op www.akoestiekwinkel.nl bitumen dempingmatten besteld die aan de binennkant van de deur geplakt worden om het trillen tegen te gaan.
We zijn er bijna ....
|
16 dec 2005 10:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Omdat dit ook buiten het doel van dit draadje valt. Hier gaat het om goed geluid zonder teveel wijzigingen en investeringen. Deurpanelen van Jehnert voor de 964 kosten voor 1000 euro en achterpanelen 1200 euro. Dat is dus exclusief een goede versterker (die je ook nodig hebt om de panelen tot hun recht te laten komen).
Ik heb zelf panelen van Jehnert gehad in mijn vorige 964. Was daar wel tevreden over, maar niet volledig. De panelen voor de 964 (en ook oudere types, zelfde deur, zelfde paneel) aan de voorzijde hebben 1 woofer van 20 cm en 1 tweeter. Dat heeft als voordeel dat een sub niet echt meer nodig is, maar als nadeel dat als je toch met een sub zou willen werken deze configuratie wat ongelukkig is.
Overigens stond op de aftermarket versie van Jehnert ook geen logo...
|
16 dec 2005 11:23 |
|
|
raman
Boxster 2.7 2006
|
Porsche staat voor kwaliteit en goede design. Het is daarom toch verrassend dat ze op het gebied van autoradio volledig de mist ingaan.
De normale basisradio CDR24 is een totale ergonomische miskleum. Welke idioot bedenkt een bedieningspaneel met 10 kleine identieke knopjes die je al rijdend, en dus normaal op de tast, moet bedienen. Het ontbreken van MP3 is in 2006 model ook niet meer aanvaardbaar. De meerprijs hiervoor is bij een los aangekocht toestel 10 € !
Als alternatief wordt Bose troep aangeboden. Dit merk is in de Hifi wereld al berucht wegens zijn boem-boem bas en zijn ongedefinieerd hoog. Daar wordt dan nog een stevige 1.100 € (+ BTW) voor gevraagd ook. Het moet voor de helft van die prijs gemakkelijk beter kunnen...
|
17 dec 2005 14:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Even voor de goede orde: als het gaat om ergonomie denk ik dat Porsche niet echt hoog scoort.
|
17 dec 2005 15:01 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Dat is deze:
Die mp77 kan je door zijn interne Mossfet versterker, een versterker schelen voor je "normale" speakers. Voor je subwoofer is een versterker aan te raden, of je moet tevreden zijn met een actieve subwoofer. (lees een subwoofer met ingebouwde versterker) Als je dat overweegt ga dan voor de Infinity basslink. Dit is echt de beste actieve subwoofer van dit moment. Heb die ook een poosje overwogen maar heb t maar zo opgelost:
MTX 10" sub in een gesloten kast (makkelijkste oplossing, gepoorte kisten vereisen veel rekenwerk en kunde bij het bouwen voor een mooi resultaat) + magnat monoblok
daarbij gebruik makend van ongebruikte ruimtes in de wielkasten
En bituum monterend tegen trillingen en het geluid de auto in te stuuren, dus geen gebonk vanbuiten! Hieronder is noppenschuim te zien voor het "vergroten" van je kist naar de optimale speaker groote. Zo kan je ruimte besparen door een kist kleiner dan aangegeven bij je sub te maken, en die ruimte terug te winnen dmv van dat noppen schuim. En nee dat is geen gewoon isolatie noppenschuim van glaswol. Dat kan zelfs je sub beschadigen naar het schijnt.
En natuurlijk flink passen en meten met het maken van de kast (in mijn geval, normaal is t natuurlijk een kist)
Denk dat ik wel onder de 1000 euri ben gebleven. Maarja zelf gedaan he, zodra je zo'n custum setup voor je auto laat maken, en dus geen lelijke ruimteinnemende kist wilt zijn ze bij zo'n inbouwshop een hoop geld aan je kwijt. M'n gewone speakers zijn 2weg 4x6 inch speakers van infinity, zowel voor als achter, die netjes in de standaard speaker ruimtes passen. Infinity staat bekend om zijn "mooie" geluid. Net als hierboven al eerder door iemand genoemd, het mag wel hard gaan, maar het grootste gedeelte van de tijd, moet t op een aanvaardbaar niveau mooi geluid zijn
Foto's zijn natuurlijk groter te zien in m'n album
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
Laatst bijgewerkt door Webber op 17 dec 2005 16:24, in totaal 5 keer bewerkt.
|
17 dec 2005 16:08 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Waar zie je die BOXEN fargo? Wil niet jippie zijn hoor, maar in auto's spreek je van speakers
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
17 dec 2005 16:11 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
aangezien ik een 924 heb en niet kan genieten van het mooie 6 cil boxer geluidt of een mooie fluitende turbo van een 951, ben ik ook bezig met een mooi geluidt systeem in me porsche, maar wil er niet zo'n sjonnie bak van maken, ik heb er al 951 stoelen en stuur in en een mooie radio 4x 50 watt en sub uitgang nou heb ik achter al boschmann speakers met een mooi geluidt voor heb ik speakers uit een 951 van blaupunkt wil ik ook gaan vervangen voor boschmann. maar zit nog met de sub.
wil geen lelijke kist in de kofferbak, ook niet zo'n buis. wie heeft nog goede en nette ideeen??
ps : denk over de wielbakken achter te gaan gebruiken.
_________________________________________ www.Renntech.info
|
27 dec 2005 23:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zie een paar post hierboven...
|
28 dec 2005 0:22 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
ha ha ha, heb ik zeker met me neus gekeken
_________________________________________ www.Renntech.info
|
28 dec 2005 11:36 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Laat me horen wat je gaat doen NINE24, ben benieuwd met wat voor oplossing jij komt
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
28 dec 2005 16:38 |
|
|
fuchs
|
Ik heb een Becker Mexico CD speler in de Porsche met een stel goede speakers in de deur en in de hoedenplank. Was van plan een CD-wisselaar te kopen, maar nu heeft mijn vrouw van haar werkgever voor de Kerst een iPod (MP3)-speler gekregen. Heb het apparaat snel geconfisceerd en een verloopsnoertje bij Conrad Electronics gekocht (mini ISO- 3,5 mm) en hem aan mijn Becker radio gehangen.
Werkt geweldig.
Géén inbouw nodig, gewoon inpluggen en (evt.) tot 15.000 muzieknummers tot mijn beschikking.
|
28 dec 2005 18:24 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
In mijn 924 (Porsche sound helemaal zero natuurlijk) had ik eerst een originele Blaupunkt Essen. Super cool met analoge kanaalkeuze en schaars verlichte afstemschaal. Ja, super gaaf.
Kort geleden vond ik op een rommelmarkt een Blaupunkt Barcelona (de C een beetje slissend uitspreken), destijds in 1983 als ultieme optie leverbaar. Uitgevoerd met code-kaart ter beveiliging van dit natuurlijk diefstalgevoelige stukje digitale auto-audiotechniek.
Je begrijpt: het kan me niet echt boeien. Ik hoor liever het geluid van de auto en alles erom heen dan bonkebonkebonk en het trillen van mijn kentekenplaten.
Mossfet my ass. Elke versterker is voorzien van mossfet veld-effecttransistoren, anders zou versterken met buizen moeten... dus lijkt me niet echt een kwaliteitsaanduiding.
Ook nog een leuke tip: het vermogen dat op de doos staat, is PMPO vermogen: Peak Music Power Output. Oftewel: de hoogst genereerbare piek die zo'n ding kan leveren. Stelregel is dat dat overeenkomt met 10% werkelijk effectief vermogen, RMS (root-mean-square). PMPO wordt ook wel muziekvermogen genoemd en is dus geen enkele graadmeter voor de kwaliteit van je spullen. Ik zou zelfs willen beweren: als er PMPO op de doos staat, is het al bagger maar dan trap ik waarschijnlijk op zere teentjes.
Reken trouwens eens uit: vermogen/12v = opgenomen stroom. Is ook niet helemaal waar, want dat moet je nog eens delen door het rendement dan zo'n 75%.
Dus 500W zou zo'n dikke 50A vragen van je accu. Dat wordt wel heel vaak overstarten ben ik bang en voor 50A heb je hele dikke kabel nodig, zeker van de accu naar de kofferbak (in je P gelukig dicht bij elkaar als het een 911 modelletje is).
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
28 dec 2005 20:26 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
dûh maar als je wel geintresseerd was, en t je wel boeide wist je dat deze pioneers wel top HU's zijn. En de serie waar die mossfet aanduiding op staat is extra geschikt om zonder extra versterkers aan de gang te gaan. Waar degene in deze topic naar opzoek was. Dus wat heb je aan dit commentaar Idd, hoewel het niet altijd meteen bagger is, proberen fabrikanten er op die manier uit te springen.
En idd als je met zoveel wats te maken hebt (voor een keer is t leuk, maar van mij hoeft t niet, zat vrienden van me hebben t wel) heb je bijzondere gel accus nodig om constante spanning te houden en zogenaamde powercaps. Maar als je rond de 200 / 250 echte watts gaat voor je subwoofer is je normale accu voldoende. En die dikke kabels, voedings kabel van je accu naar je versterker is altijd dik....
En wat ik al een poosje probeer te vertellen, het gaat niet bonkedebonk bij 250 watt rms, en je nummerplaaten trillen er zeker niet van. Ik houd er ook van om de ramen open te hebben en het dak eruit en de engine te horen grommen. Maar als ik de auto sta te wassen, en de radio staat aan wil ik wel wat horen
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
29 dec 2005 0:14 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Het was enkel ter informatie over al die goedkope kabaalversterkers.
En die dikke kabels dat is waar. Maar met die exorbitante vermogens zou je vuistdikke kabels nodig hebben en dat kan dus gelukkig niet.
"wazeggu?!"
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
29 dec 2005 10:53 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Kwam deze site tegen:
http://www.caraudioinnovations.com/porsche.htm
Veel foto's van audioaanpassingen. Esthetisch niet per definitie altijd innovatie .
|
31 dec 2005 16:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik ben blij dat ze het zelf mooi vinden
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
31 dec 2005 16:17 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Heren,
Beschik sinds de kerst ook over een iPod Video 30GB. Wat een knap staaltje techniek. Gaat waarschijnlijk veel kosten aan downloads omdat die hoesjes zo leuk staan op het scherm!
Heeft iemand een foto van een aansluiting op de standaard Becker Radio/CD speler?????
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
02 jan 2006 21:07 |
|
|
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Na veel afwegingen toch gekozen voor de absulute TOP op audio gebied:
http://website.lineone.net/~dr.dub/mr23_cu.jpg
De top in 1982 bedoel ik natuurlijk...
Maar wel met autoreverse en CPS.... spoelt íe naar het volgende nummer toe... Oh Yeah
Klink natuurlijk verschrikkelijk, maar toch ben ik er erg blij mee.. Dit is wel de radio die je origineel in je SC'tje kon krijgen.
Gr. Gijs.
|
02 jan 2006 22:07 |
|
|