Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:47

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Tunning 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928 GT 1989
Veghel
Bericht 
Ha thijzer,

Nou bij de 300km/h is het wel genoeg voor deze auto.
Luchtweerstand wordt toch steeds gevaarlijker, bij teweing downforce heb je toch een groot probleem bij zo'n snelheid. :?

Ha Hansv,

Je hebt groot gelijk met je: zoiets uitvreten met een 928GT (een echte neem ik aan?) is op het randje van heiligschennis; we hebben het hier immers over de misschien wel exclusiefste aller 928's....
Maar het is een van de goedkoopste sportwagens waar je dit mee kan doen.
De auto heeft al een goede topsnelheid, een 944 turbo's is makelijker maar is net zo zeldzaam.
(p.s. de 928GTS is de zeldzaamste volgens mijn weten)

16 dec 2005 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die evh928GT;

De 928GTS was een 'gewoon' productiemodel, de GT bij mijn weten niet(er hangen hier ongetwijfeld goeroe's rond die wel cijfers paraat hebben). En die 300km/h; ook daar raak je vast wel een keer aan gewend en dan wil je ongetwijfeld nog meer. Ieder zijn meug/k natuurlijk, maar ik zou geen zeldzame auto opofferen voor dergelijke experimenten.

16 dec 2005 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
928 GT 1989
Veghel
Bericht 
Ha Hansv,

Ik vind het leuk dat je mijn auto zo wardeerd, maar de veranderingen die ik er aan maak zijn niet zo dat de auto ernstig veranderd.
Dat wil zeggen dat ik hem altijd weer in de orginele staat terug kan brengen.
Ik ga geen spoilers en dergelijke opmaken, dus aan de looks verandert dus niets. :)

Ik dit toch niet mooier maken dan dat hij nu is. :)
Ik heb overigens wel vaker deze snelheden gereden met mijn moter, maar nog niet met mijn P. 928GT.
Echt wennen doet het niet, maar een kik geeft het elke keer weer vind ik.

17 dec 2005 1:37
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Is NOS nix voor jou, haal jij een keer die snelheid die je wilt halen, haal je t weer eraf, klaar is kees. :P

Een keer gezien bij een scooter, was echt ziek, iemand had een 50 cc snel, zette bij vol gas (mag alleen dan, anders krijgt je blok een opdonder) zo'n klein nos setje aan, hij moest op dat moment wel met z'n hoofd ergens bij z'n koplamp hebben, anders sloegtie achterover. Hij heeft t na een paar keer ook weer verwijderd, was onpracktisch en eigenlijk toch best gevaarlijk.....

17 dec 2005 2:24
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die evh928GT

Jouw auto, dus jouw feessie natuurlijk.... Ik heb de ervaring dat je op een motor een bepaalde snelheid veel intensiever beleeft dan in een auto, zeker in zo'n kanon als een 928. Zou je je motor misschien niet eenvoudiger kunnen tunen? Als je de 928 zo ver opvoert dat 300km/h haalbaar is ben je wel je low-end trekkracht (is voor mij ook een kick) goeddeels kwijt en dat is iets wat zo'n zware wagen eigenlijk niet missen kan. Bovendien krijg je je motorblok natuurlijk nooit meer terug in de originele staat. Maar nogmaals, doe vooral waar je lol in hebt, maar bereid je voor op teleurstellingen (qua prestaties, onkosten of driveability). Succes!

18 dec 2005 16:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2