Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:32

Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
wat zal ik eens met dit "lijk in de kast" doen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Denk dat je even naar je rechtsbijstand moet bellen, hun duidelijk vertellen hoe het er voor staat. Zij kunnen dan kijken of het nut heeft of niet. En het is toch gratis, je betaalt niet voor niets al die jaren rechtsbijstand!

Verder, tot nu toe heb ik bij iedere apk een profrit meegemaakt. Maar nu zegt iemand hierboven dat dat niet verplicht is.... Hoe zit dat?

20 dec 2005 13:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Webber schreef:
Denk dat je even naar je rechtsbijstand moet bellen, hun duidelijk vertellen hoe het er voor staat. Zij kunnen dan kijken of het nut heeft of niet. En het is toch gratis, je betaalt niet voor niets al die jaren rechtsbijstand!

Rechtsbijstandsverzekeringen geven in dit soort gevallen eigenlijk alleen bijstand indien er sprake is van Bovag garantie of daarmee gelijk te stellen garantie.

Dit soort zaken zijn lastig. Je valt buiten de zes maandentermijn, dus je moet gaan bewijzen. En dat is vaak het punt waar e.e.a. strandt.

Mijn advies is dan ook: praten. Misschien dat ze voor 50-50 gaan? Of een andere oplossing?

20 dec 2005 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Wat die rechtsbijstandverzekering betreft: klinkt allemaal mooi hoor, maar lees de kleine lettertjes maar eens goed: de dekking geldt alleen voor Bovag bedrijven. Is het dat niet, dan heb je pech en doen ze niks voor je...

20 dec 2005 15:22
Profiel WWW
Bericht 
Webber schreef:

Verder, tot nu toe heb ik bij iedere apk een profrit meegemaakt. Maar nu zegt iemand hierboven dat dat niet verplicht is.... Hoe zit dat?

Ik weet ook niet hoe dat precies zit. Heb op de site van de RDW ook niets hierover kunnen vinden. Kan nergens vinden of een proefrit standaard is.
Het is wel diverse malen bij mij gebeurd en tijdens een van die ritten hebben ze mijn versnellingsbak aan gort gereden. :twisted: :twisted:

Bij mijn APK-keuring bij de RDW in Schiedam zetten ze de wagen op een rollerbank voor het testen van de remmen, etc. Geen proefritje.

Als ze je kunnen naaien doen ze het. Ze schuiven alles af op "o... dat is toevallig".

20 dec 2005 15:36
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Ik vind een jaar na dato wel erg lang geleden hoor. Ook het argument van de leverancier slaat natuurlijk nergens op!

20 dec 2005 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Marcel schreef:
[Sinds wanneer hoort een proefrit tot de APK eisen????

Kan nodig zijn in het geval dat er een Richeymeter gebruikt wordt[mobiele remtester] :!:

20 dec 2005 17:17
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Mijn motto nog steeds:

Als grote mannen onder elkaar regelen, gewoon langsgaan en keurig praten.

Niks geen gedreig met dit of dat, zal je altijd verliezen.

"Nee heb je, ja kun je krijgen"

20 dec 2005 17:21
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ECT schreef:
Kan nergens vinden of een proefrit standaard is.
Het is wel diverse malen bij mij gebeurd en tijdens een van die ritten hebben ze mijn versnellingsbak aan gort gereden. :twisted: :twisted:

Bij mijn APK-keuring bij de RDW in Schiedam zetten ze de wagen op een rollerbank voor het testen van de remmen, etc. Geen proefritje.

Proefrit is jammergenoeg een ruim begrip ... een beetje monteur hoeft maar een paar meter te rijden om iets te bemerken ... daarbuiten hebben de meeste APK stations voldoen apparatuur om op andere manieren manken aan het licht te brengen ....

Ik vraag me af hoe ze in vredesnaam een goede versnellingsbak met een APK aan gort kunnen draaien ... :idea:

A.P.K. Proefrit; controle van: Startmotor Koppeling Remmen Uitlaat
Stuurinrichting : *zwaar sturen * sporing *wielbasis *spoorbreedte
Olieverbruik
Metingen : Chassisnummer CO Stuurspeling Claxon Clignoteurs Ruitenwissermotor / mechaniek Ruitensproeier Stoel/bank vast
Veiligheidsgordels Controle lampjes Dashboard verlichting Stads- dim en groot licht Mistlamp Koplamp afstelling Reflectoren Remlichten Kentekenplaten Dak bevestigingspunten Motorkaprand Ruitenwisserbladen Motorkapsluiting Remvloeistofschakelaar Remvloeistof nivo Accu Vast Verwarmingsslangen Afvoerslangen
Remblokken Remschijven Versnellingsbaksteun Motorsteunen
Benzineslang / leiding Fuséspeling Aandrijfashoezen Speling homo k.
Stuurkogel hoes + speling Stuurkogelspeling Schuifhoezen Bandomtrek (ovaliteit) / scheef afgesleten Bandprofiel <2mm Lagers (brom/speling)
A/B/C stijlen Binnenbodem Balken Bumpersteunen Stoelbalken Dorpels
Wielkasten Veerpoten Schokdempers / nat Opstaande kanten / chassisbalken Remleiding (rubber) Remdrukbegrenzer etc.

20 dec 2005 17:46
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf schreef:

Ik vraag me af hoe ze in vredesnaam een goede versnellingsbak met een APK aan gort kunnen draaien ... :idea:

Juist ja!

Je moet het wel heel erg bont gemaakt hebben om een bak aan gort te rijden. Ze hebben mijn wagen doodleuk mishandeld om mij op kosten te jagen. :twisted: :twisted: :twisted:
Ik kan geen andere verklaring hiervoor bedenken.

Heb daarom bij de dealer flink stennis lopen maken. Ik ben op dat moment ook niet voor rede vatbaar - als grote mannen onder elkaar ff keuvelen zit er bij mij echt niet in. Als je genaaid wordt gewoon korte metten maken met die handel, niet dreigen maar doen. Dat lucht ECHT op! :jump: :jump:

20 dec 2005 18:04
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
John4S schreef:
Mijn motto nog steeds:

Als grote mannen onder elkaar regelen, gewoon langsgaan en keurig praten.

Niks geen gedreig met dit of dat, zal je altijd verliezen.

"Nee heb je, ja kun je krijgen"
Precies mijn motto.Dus ik wilde alleen even "de grote baas"spreken of hij het eens was met de klachtafhandeling.Maar dat lukt dus niet.Als ik al een afspraak kan maken ga ik dus mooi niet 2 uur sturen naar Hengelo om daar dan te horen dat meneer net even weg is of een andere k smoes.
Ik heb tijdens het monteren van de RSR dempers geconstateerd dat de kabels nooit vervangen zijn.Dat dit bijna een jaar later is doet in mijn ogen niet ter zake.Als het mijn bedrijf was zou ik me schamen voor deze nalatigheid en het gelijk oplossen.Ik heb diverse keren een poging gedaan om het op te lossen.Vandaar dat ik het hier nu post zodat anderen er ook weer lering uit kunnen trekken.

20 dec 2005 19:43
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
ER schreef:
2000 gtv schreef:
De directeur/eigenaar van Snellers krijg ik dus niet te pakken,div keren gevraagd om mij even te bellen maar nul nada niks.

Maar hij weet jou WEL goed te vinden, mocht er een (financiële) kink in de kabel zijn............ zoals gezegd uit eigen ervaring.

Laten fixen elders en niet meer teruggaan. Enige oplossing.

Bovendien moet je toch een beetje relaxed de Kerstdagen ingaan! :wink:
ER...jij zou ook je verhaal moeten posten.Helemaal na wat ik vanochtend van je hoorde.

20 dec 2005 19:49
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
2000 gtv schreef:
Als het mijn bedrijf was zou ik me schamen voor deze nalatigheid en het gelijk oplossen.

Hier heb je een goed punt, maar dat neemt niet weg dat de juridische oplossing (waar ik uiteraard in beginsel niet tegen ben) in dit soort zaken zelden een oplossing biedt...

Al was het maar omdat je aan een rechter moet gaan uitleggen dat deze bougiekabels defect zijn, maar het toch foutloos doen... (rechters zijn meestal niet zo technisch)

20 dec 2005 20:22
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
2000 gtv schreef:
ER...jij zou ook je verhaal moeten posten.Helemaal na wat ik vanochtend van je hoorde.

En daarom heet het nou pb... :shock:

20 dec 2005 21:20
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
horn schreef:
2000 gtv schreef:

En daarom heet het nou pb... :shock:
Hij heeft het al zeer beknopt gemeld hier.Dus vandaar mijn uitnodiging/aanmoediging :wink:

20 dec 2005 21:27
Profiel
Bericht 
2000 gtv schreef:
Ik heb tijdens het monteren van de RSR dempers geconstateerd dat de kabels nooit vervangen zijn.Dat dit bijna een jaar later is doet in mijn ogen niet ter zake....

Gelijk heb je!
Bij toeval ontdekte je dat ze hun verplichtingen niet zijn nagekomen en hebben jou vervolgens in de waan gelaten dat het wel het geval was. Riekt naar misleiding en nalatigheid. Als je met papieren kunt aantonen dat ze nalatig zijn geweest, zou je bv. de Bovag kunnen raadplegen wat de beste stappen zijn (liever niet juridisch uit oogpunt van kosten) en wat voor consequenties dit heeft voor de dealer. Daarna schrijf je een nette brief naar de dealer met een cc-tje naar de Bovag. Piepen ze wel anders.

Succes!

20 dec 2005 22:16
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Begrijp ik nou uit het voorgaande dat de firma Snellers een No Go is ?

20 dec 2005 22:27
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
ECT schreef:
. Daarna schrijf je een nette brief naar de dealer met een cc-tje naar de Bovag. Piepen ze wel anders.

Succes!
Het grappige is dat de fa geen Bovag lid is...... :? Doen ze dan toch wel weer knap he :wink:

21 dec 2005 9:50
Profiel
Bericht 
2000 gtv schreef:
Het grappige is dat de fa geen Bovag lid is...... :? Doen ze dan toch wel weer knap he :wink:

Dan zou je ook de Bovag (of ANWB) kunnen vragen wat voor andere mogelijkheden er in dat geval nog zijn. Ze zullen wel meer met dit soort problemen te maken hebben gehad.

Succes!

21 dec 2005 9:54
Bericht 
ECT schreef:
Daarna schrijf je een nette brief naar de dealer met een cc-tje naar de Bovag.

De Bovag is er niet voor de klanten, maar voor de bedrijven. Ik heb zelf ooit eens een klacht ingediend bij de Bovag. Wat was er gebeurd: ik had destijds bij Peugeot een nieuwe uitlaat laten monteren. Was na 7,5 jaar stuk gegaan. Binnen 2 jaar weer uitlaat stuk. Wat bleek toen: de Peugeotdealer had een imitatieuitlaat van Bosal gemonteerd. En dat tegen de prijs van een originele en ook zonder even te melden dat je bij de dealer ook al niet meer kan rekenen op originele onderdelen...

Klacht werd door de dealer afgewimpeld met: we hadden geen uitlaat op voorraad, dus monteren we dan imitatie. Logisch toch? Nee vond ik.

Bovag vond van wel. Sterker nog, ik kreeg een veeg uit de pan, want het was toch wel service dat men imitatie monteerde, zodat ik snel weer was geholpen... Men vond derhalve het vrij bizar dat ik ook maar durfde te klagen. En het was logisch dat men de hoge prijs berekende, want die was afgesproken... (ja, voor een originele uitlaat!) Voorts was niet gebleken dat de uitlaat van Bosal mindere kwaliteit had (nee, toevallig ging deze maar 1/4e van de tijd mee). Sedertdien zegt dat Bovag schildje mij helemaal NIETS meer.

21 dec 2005 11:30
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
de bovag kon of wilde bij mij ook niks doen :cry:

robert

21 dec 2005 12:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende...
Rotterdam
Bericht 
Deze post van Rob964 kost de firma Snellers veel meer dan die Euro 800 die ze denken te besparen. Ik had mijne zinne gezet op de zwarte 993turbo, maar mij niet meer gezien bij die mannen..

Waardeloos indien men op deze manier met klanten omgaat...

Fijne kerst 8)

21 dec 2005 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
P4S schreef:
Deze post van Rob964 kost de firma Snellers veel meer dan die Euro 800 die ze denken te besparen. Ik had mijne zinne gezet op de zwarte 993turbo, maar mij niet meer gezien bij die mannen..

Waardeloos indien men op deze manier met klanten omgaat...

Fijne kerst 8)

PB maar ff met ER die kan je wel "wat" over deze auto vertellen...

21 dec 2005 14:32
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Kijk uit he mannen laten we niet de verkeerde kant opgaan :!:

Horen en wederhoren :idea:

PS

Wist wel dat een bougiekabelset van een 911 duur was, maar zo duur wist ik ook niet.
Waar zou dit in zitten :?:

21 dec 2005 15:10
Profiel
Bericht 
molen934 schreef:
Waar zou dit in zitten :?:

Wordt gemaakt door elfjes op de noordpool... Dat, of er staat Porsche op...

Laatst bijgewerkt door Devils son op 21 dec 2005 16:21, in totaal 1 keer bewerkt.

21 dec 2005 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Bovag...

Ik had een seicento gratis laten keuren (bon in de bus, scheelt 30 euri) en kreeg een afkeuring: koplamp reflector los en niet in hoogte te verstellen. Repareren: 350 euri. Ja daaag!

Auto opgehaald, thuis motorkap open. Afstelinrichting was niet verbonden met koplamp door een klein kliksysteem. Vastgeklikt, handen niet hoeven te wassen, en naar garage om de hoek laten meten. Prima.
Die dag bij hem nog es laten keuren: goedgekeurd met herkeuring en ook door RDW goed bevonden.

Brief naar 1e keurgarage met kopie keurbewijs (met handtekening RDW) en een beschrijving van mijn "werkzaamheden".
Ja dan had ik het bij hen moeten laten repareren en dan waren ze erachter gekomen. Ik vond het een slecht verhaal en ze gingen niet op mijn argumenten in.

Helaas voor hun kocht mijn vader al meerdere auto's bij ze die ook voortdurend in onderhoud waren. Tijdens opendag paar weken geleden verhaal nog eens opgerakeld (goed hard) en gemeld dat we een andere garage hadden gevonden. De groeten aan je moer!

Bovag nam verhaal ter kennisgeving aan, meer niet want ze zagen geen noodzaak het zelf op te lossen.

Mijn tip: klaag altijd schriftelijk en draag in je brief al je eigen argumenten aan en ontkracht meteen eventuele stellingen van de tegenpartij zodat ze die niet nog eens kunnen gebruiken. Dat kost tijd en moeite maar het loont. Het antwoord dat ze daarop geven kan alleen nog maar gekunsteld overkomen en dan kun je wel naar de BOVAG en dan is er werkelijk iets in het snotje. Dreigen met BOVAG doet het trouwens heel goed, de krant kan je 180 punten opleveren!

Kortom: controleer even of alles gedaan is, je moet er vanuit gaan dat elke verkoper je probeert te belazeren, hoe goed ze ook staan aangeschreven. Altijd nakijken en dubbelchecken en zeker, zeer zeker, nooit in je eentje een deal sluiten, altijd met getuige met eventueel verstand van zaken. Met telefoon foto nemen is zo gedaan toch?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

21 dec 2005 16:04
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende