Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:16

Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche killer..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Klant van mij, die in het verleden bij de "P. groep" werkzaam was, vertelt mij dikwijls dit soort verhalen. Hij heeft nu vaak plaatsvervangende schaamte over het huidige optreden van de V.(olvo) groep (KLPD). De man is reeds jaren geleden ondernemer geworden.............

04 dec 2005 22:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
:lol: :lol: :lol: mooi verhaal

04 dec 2005 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Tot 2 keer toe heb ik al gehad dat een Subaru WRX zich netjes aan de snelheid ging houden toen mijn 930 turbo uit 1978 (400 PK) in zijn spiegel verscheen.

Het lijkt wel of ze precies weten van welke auto ze kunnen winnen of niet. Met mijn vorige P (3.0, 180 PK) waren de "subs" wel altijd in voor een wedstrijd.

Ik vind het opvallend dat de berichten op dit forum van dien aard zijn dat nagenoeg niemand zich laat uitdagen. Wel in ieders belang in verband met de rijbevoegdheid.

Zelf durf ik het ook niet echt. Met name van de trekkracht in 2 en 3 krijg je een stevige duw, al ben je in de loop van de "3" je rijbewijs al kwijt.

Ik rijd privé een getunede seat leon turbo met 216 PK, maar dit ziet niemand er aan af. In die auto ben ik eigenlijk ook wel een uitdager, maar indien mogelijk binnen de snelheidsgrenzen,

Gelukkig heb ik nog nooit een boete gehad met meer dan 20 kilometer te hard, maar tegenwoordig liggen ze overal op de loer. Achter viaducten, in vuilnisbakken, onherkenbare auto's e.d.

Ik hoop nog lang gebruik te kunnen maken van mijn rijbewijs.

05 dec 2005 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Weet nog m'n eerste sprintje met een megane... k werd totaly annihilated :oops: ....... Later kwam k r achter dat hogere toeren voor t schakelen kan helpen...... dan is je auto ineens erg "rood" en erg "porsche" :roll: Maar vergeef t me, ik had de auto nog niet zo lang (en dus m'n rijbewijs ook niet)
Is me ook nooit meer overkomen :!: TT tjes zijn op t moment t leukste. Moet alleen geen 3.2 langs komen.... Dus hierbij zijn er wel mensen die reageren, maar zoals altijd moet je hoofd ernaar staan, en de omgeving het toelaten. En je auto in zekere mate riskeren. Zou waarschijlijk met een duurdere auto (lees de meeste 911jes) ook niet doen.

Met de opkomst van de digitale flitsers gaan P rijders trouwens duistere tijden tegemoed. Of naar het buitenland, of circuit :(

14 dec 2005 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
937
Capelle aan den IJssel
Bericht 
Een poosje geleden zat mijn vader bij mij in de auto. We kwamen van de Brienenoord af richting Utrecht. Achter ons zat een auto continue te bumperen. Als ik naar rechts ging, deed hij dat ook. Net voor de bocht om de A20 op te draaien was ik het zat...
"Pa, ogen dicht en hou je vast!"
Hup naar 3...4... en 5. Mijn vader zat voorzichtig op de teller te kijken en ging maar weer naar achteren. Hij genoot zichtbaar van het geluid en de snelheid. Ook de vlam uit de uitlaat vond hij fantastisch.
Nog voor het einde van de afrit richting Capelle was het autootje een autoooooooooooootje geworden. Mijn vader is sindsdien ook een beetje verliefd op mijn auto. Iets wat mijn moeder en vriendin overigens niet begrijpen :wink:

Dit was trouwens één van die momenten die je nooit meer zal vergeten!

14 dec 2005 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
je hebt ook een speciale wagen! mogen wij eens genieten van wat foto's?

14 dec 2005 22:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
als je subara gebrek aan karakter heeft, zoek je naar karakter. tja, dan krijg je porsche killer. het is zoals cruiff zegt: ieder nadeel heb zijn voordeel....

20 dec 2005 15:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
je hebt ook een speciale wagen! mogen wij eens genieten van wat foto's?

ja, een machtige auto heeft hij :res:

20 dec 2005 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
.Wat ik het mooie vind is dat een kameraad van mij een corsa gsi heeft die denkt dat ie de snelste wagen heeft enz enz. En dat ik straks echt geen snellere auto heb. Nou dan moet ie nog maar eens goed opletten 8) . Maar je moet niet verwachten dat ik onwijs ga scheuren in een porsche, maar alleen het idee he :D

20 dec 2005 19:23
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
pssst... Bartol, alles wat je koopt onder de 993, is in hedendaagse begrippen een trage bak.... :cheesy: (lees: je moet niet denken dat je met een 911 een supersnelle wagen koopt, koop dat een impreza, ook geweldig!)

20 dec 2005 20:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
pssst... Bartol, alles wat je koopt onder de 993, is in hedendaagse begrippen een trage bak....

Nou....Ligt er natuurlijk aan wat voor een 911..... :wink: :wink: .

mhaschreurs.hyves.nl

21 dec 2005 10:36
Profiel Facebook 
Bericht 
Nou, Michael ik heb dezelfde auto als jij, maar dan getuned naar 400 PK.

Ik sluit me dus volledig aan bij jouw reactie.

21 dec 2005 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
bartol1988 schreef:
.Wat ik het mooie vind is dat een kameraad van mij een corsa gsi heeft die denkt dat ie de snelste wagen heeft enz enz. En dat ik straks echt geen snellere auto heb. Nou dan moet ie nog maar eens goed opletten 8) . Maar je moet niet verwachten dat ik onwijs ga scheuren in een porsche, maar alleen het idee he :D

Beetje kinderachtig, mijn auto is sneller dan die van jou, vooral van iemand die een snelle auto kan kopen doordat zijn vader een zak geld meeneemt...

21 dec 2005 12:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Marcel B. schreef:
Nou, Michael ik heb dezelfde auto als jij, maar dan getuned naar 400 PK.

Ik sluit me dus volledig aan bij jouw reactie.

Wij turborijders weten waar we over praten :thumleft: :wink:
De mijne is trouwens ook wat "gekieteld".

mhaschreurs.hyves.nl

21 dec 2005 12:30
Profiel Facebook 
Bericht 
Michael, net even op je albumfoto's gekeken, maar hij ziet er heel netjes uit. Welk bouwjaar is die van jou?

Heb jij enig idee hoeveel er nog in Nederland rondrijden?

21 dec 2005 12:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
De mijne is van 1986, het jaar dat de meesten gemaakt zijn. Hoeveel er in Nederland nog zijn weet ik niet, niet echt veel denk ik, ook hier op het forum zijn er maar een paar mensen die er 1tje hebben. Er zijn in totaal maar zo'n 15000 930jes gemaakt en dat verspreid over de hele aardbol.

mhaschreurs.hyves.nl

21 dec 2005 13:11
Profiel Facebook 
Bericht 
Ik heb mezelf ook op het lijstje gezet en nu zijn er in totaal 11 op het forum.

Andere 930 turbo-rijders, schrijf je in voor een volledig overzicht van deze auto.
Dit kan op de site Medelingen & Meningen onder het kopje 'lijstje per auto".

Natuurlijk ook een oproep voor de andere P-bezitters om het lijstje aan te vullen

21 dec 2005 13:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Dat lijstje word kleiner want 3 van de auto's staan te koop. Dan blijven er echt nog maar een stuk of 5 actieve 930 forummers over.

mhaschreurs.hyves.nl

21 dec 2005 13:46
Profiel Facebook 
Bericht 
Hoe weet je dat ze te koop staan. Is dat op het forum of elders?

21 dec 2005 13:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Staan alle 3 te koop hier op het forum [al een tijdje terug], + 2 van de eigenaars ken ik persoonlijk, zodoende dus.

mhaschreurs.hyves.nl

21 dec 2005 14:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Even over dat pappie brengt een grote zak geld mee. Die kameraad van me heeft zijn hele auto van 6000 euro van zijn vader gekregen. Even ter verduidelijking. Maar ik zal een porsche ook vooral kopen om zijn uiterlijk. Het design vind ik gewoon super en is tijdloos. En een subaru daarentegen koop je niet omdat ze mooi zijn ze zien er eigenlijk niet uit.

21 dec 2005 16:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Citaat:
Die kameraad van me heeft zijn hele auto van 6000 euro van zijn vader gekregen

En ook de verzekering zeker. Lekker ruig doen met niets.

mhaschreurs.hyves.nl

21 dec 2005 17:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Waarom met niets? Hij mag toch ook wel trots zijn? Als we hier al mee gaan selecteren, kan je ook zeggen, Carrera GT rijders doen ruig met niets, zij hebben geluk met een goede baan.

Dat is toch onnozel? Geluk speelt nou eenmaal een grote rol in het leven!

21 dec 2005 17:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Waar moet ie trots op zijn? Dat ie alles zo makkelijk in de schoot krijgt geworpen? Dat ie er helemaal niks voor heeft hoeven te doen? Ik zou me dood schamen. Op deze manier leert die knul nooit de waarde van geld [schijnt nogal een groot probleem te zijn bij de tegenwoordige jeugd]. Hoe denk je dat die mensen die een carrera GT kunnen kopen [althans de meeste] of een andere minder dure Porsche aan dat geld zijn gekomen? Vaak door jaren lang keihard te werken en te studeren, niet door bij pappie het handje open houden, op die manier kom je er echt niet.

mhaschreurs.hyves.nl

21 dec 2005 17:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Nu moet je niet denken dat ik zo verwend jochie ben :? . Ik heb straks hoe dan ook veel gespaard voor mijn auto welke auto dan ook. Maar jullie hebben helemaal gelijk.

21 dec 2005 17:58
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende