Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:49

Antwoord op onderwerp  [ 401 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Porsche droom stukje opgeschoven. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht 
Natuurlijk...

26 dec 2005 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Maar wat denk je ervan kwa prijs dan?

26 dec 2005 20:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Moeilijk.

Het is teveel voor een wagen waar je echt nog aan wat wil doen en te weinig voor een goede... Met andere woorden goed uitkijken.

Wat is er gereviseerd aan de motor? Je hebt revisies van 100 euro en van 10.000 euro. Maar dat laatste zal het niet zijn gezien de staat van het motorblik. Ook details als de bobine die niet echt correct Porsche geplaatst is voorspelt niet veel bijzonders.

Heb je dat rare knikje in de bumpertrim al gezien op die foto waar ook het typeplaatje op staat. Ook geeft die foto aardig wat roestrandjes lijkt het wel...

Jullie hadden thuis toch een aardig wagenpark? (als ik me het goed herinner) Waarom dan niet op zoek naar een goede 912???

26 dec 2005 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ja aan de ene kant heb je gelijk. Maar ik vind het ook leuk om wat aan de auto te doen.

26 dec 2005 21:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Maar roest happen en dan nog met een halfgare bak zitten is niet leuk...

26 dec 2005 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Weet ik en realiseer ik me ook. Ik ben ook druk aan het denken en zoeken en kijken, enz.... Het is inderdaad erg lastig de ideale porschete vinden.... Maar we komen er wel. Gewoon veel info op doen zoeken goed kijken enz enz...

26 dec 2005 22:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
912 schreef:
Maar roest happen en dan nog met een halfgare bak zitten is niet leuk...

Ben erg voorzichtig met "eventjes" restaureren, want het valt in de praktijk vaak heel erg tegen..........ik zeg maar zo; als het een restauratie is waar de "restaurateur" geld aan over denkt te houden als je de 912 confom de marktwaarde zou verkopen.......dan wil ik deze "gerestaureerde" 912 niet hebben.... 8) 8) 8)

Zoek rustig verder en spaar evt. door voor een goede 912.... :) :) :)

Denk je dat de 912 wel goed/snel genoeg voor jouw is (ik kan me herinneren dat je dat toch wilde....) :?: :?: :?:

26 dec 2005 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Zou maar uitkijken, als die bodemplaat er zó uitziet, zal de rest ook wel niet veel soeps zijn?!

26 dec 2005 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
Hoi Bartol,

Het volgende is echt niet als kritiek bedoeld maar als ik dit draadje zo doorlees worden er aardig wat verschillende types Porsche behandeld.

Is het voor jullie zelf ook niet makkelijker om eerst duidelijk te krijgen welk type of model jullie nou precies zoeken? Jullie maken het voor jullie zelf erg moeilijk is mijn idee.

Dat je een Porsche wilt is natuurlijk prachtig en dat je dat samen met je vader doet vind ik een geweldig idee. Alleen is naar mijn idee de vraag: Wat voor Porsche?

Zo komen er bijvoorbeeld een aantal 912's voorbij maar ook regelmatig opmerkingen over de 3.0/3.2
Bovenstaande zijn allemaal Porsche's maar wel totaal verschillend op een groot aantal vlakken zoals aanschafprijs, onderhoud, onderdelen voorziening, rijbeleving en ga zo maar door.

Ik denk dat het veel makkelijker zoeken is als jullie een idee hebben welk type of model de voorkeur heeft en daar specifiek naar gaat zoeken.
Zo is het bij mij ook begonnen, in het begin was elke aangeboden Porsche interessant maar al snel ging mijn voorkeur uit naar de vroege 911 tussen 1965 en 1973. Na veel info gelezen te hebben werd dat beperkt tot de modellen van -65 tot -69 (de korte wielbasis) en uiteindelijk heb ik gekozen voor een -65er vanwege diverse speciefieke kenmerken.
En voordat ik de in mijn ogen ideale auto had gevonden en daadwerkelijk had gekocht was ik een aantal jaren verder.

Wat ik wil zeggen is, als je een 912 wilt stort je daar dan op. Wil je een 3.0 of een 3.2 ga daar dan voor. (Of elk ander willekeurig model) Tot nu toe ben je in mijn ogen appels met peren aan het vergelijken.

Het wordt hier bij elke aanschaf gezegd maar stel je budget vast en ga voor een specifiek model. Dat je zelf wat aan een auto wilt sleutelen is hartstikke mooi maar ook daar zit bij de diverse modellen een groot verschil in. Ook dat is een bewuste keuze, een "kant en klaar" exemplaar kopen, een exemplaar met een beetje (leuk) werk of een restauratie object.
Als ik bijvoorbeeld naar de oranje 912 van de vorige pagina kijk dan ben je voorlopig nog niet uitgesleuteld. En de auto heeft alle bekende plekken en geloof me, er zijn er nog veel meer die je op dit moment niet ziet maar er wel degelijk zijn.

Nogmaals dit is absoluut niet negatief bedoeld maar alleen maar om je te proberen te helpen tijdens een ontzettend leuk proces: namelijk het uitzoeken van je droom Porsche!

Heel veel succes en probeer met je vader ook eens duidelijk te krijgen wat hij precies wil. Ongetwijfeld dat jullie eruit komen en over een tijdje in een geweldige Porsche rijden!

27 dec 2005 2:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Kijk we zijn er gewoon nog niet uit maarja we komen er wel uit. En eerlijk gezegt zie ik die oranje 912 nu al niet meer zitten. Ik ben gewoon bezig met orienteren en er komt er vanzelf wel 1.

27 dec 2005 5:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Denk een 2.4s of de 2,7 carrera rs die we allemaal willen...

27 dec 2005 5:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
o ja. sorry. laat ik vooral over mezelf spreken (hopelijk)...

27 dec 2005 5:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
ingo schreef:

Nee hoor...

27 dec 2005 8:35
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik heb vorig jaar een prachtige 912 targa softwindow bekeken, prachtig op de foto's en zelfs prachtig toen ik er naast stond.
Ik duwde vervolgens wel met mn duim op tal van plekken door de balken heen.
Zo'n auto is alleen met zeer veel geld weer goed te krijgen.
Het zelfde geldt voor een revisie van de motor.

Mijn stellingen:
1. Iemand die een goeie 912 (of 911) heeft met een goed gereviseerd machientje, die verkoopt m niet aan een handelaar die 'm vervolgens kan aanbieden voor EUR 12.000 en er nog op kan verdienen ook (!)

2. Zo'n auto bij een handelaar voor zo'n prijs is OF een foute, OF de vorige eigenaar en de handelaar hebben zonder dat ze het zelf weten een prachtige auto voor veel te weinig in de verkoop (dat laatste durf ik wel een beetje uit te sluiten).

3. Goeie auto's zitten bij liefhebbers en die gaan niet weg voor een prikkie; slechte gaan vaak weer snel in de handel op het moment dat de eigenaar er echt achter komt wat t gaat kosten om m goed te krijgen.

Laatst bijgewerkt door lindemans op 27 dec 2005 9:43, in totaal 1 keer bewerkt.

27 dec 2005 9:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
912 schreef:
ingo schreef:

Nee hoor...

Sluit ik me bij aan..........ben een echte fan (geworden) van een SWB S-uitvoering en die heb ik dus.....momenteel geen LWB S of RS op het wensenlijstje staan.......... :wink: :wink: :wink:

27 dec 2005 9:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
lindemans schreef:
Mijn stellingen:
1. Iemand die een goeie 912 (of 911) heeft met een goed gereviseerd machientje, die verkoopt m niet aan een handelaar die 'm vervolgens kan aanbieden voor EUR 12.000 en er nog op kan verdienen ook (!)

2. Zo'n auto bij een handelaar voor zo'n prijs is OF een foute, OF de vorige eigenaar en de handelaar hebben zonder dat ze het zelf weten een prachtige auto voor veel te weinig in de verkoop (dat laatste durf ik wel een beetje uit te sluiten).

3. Goeie auto's zitten bij liefhebbers en die gaan niet weg voor een prikkie; slechte gaan vaak weer snel in de handel op het moment dat de eigenaar er echt achter komt wat t gaat kosten om m goed te krijgen.

Helemaal waar. Punt 3 is ook een mooie. De beste (mooiste?) auto's krijg je alleen maar als je de eigenaar kent en de wagen aan jou gunt. Mijn ervaring is ook dat deze wagens van de echte liefhebbers vaak ook helemaal niet weg hoeven. Dus bodemprijzen zijn er niet...

Ik heb mijn Targa van een Amerikaanse vriend van me. Tegen een prijs die voor Amerikaanse begrippen niet laag was (maar voor ons een goede deal) en kreeg deze auto alleen op persoonlijke titel. Hij had wel honderd mailtjes gekregen toen hij kenbaar maakte dat 'ie weg mocht...

27 dec 2005 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ik heb weer wat foto's ontvangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

27 dec 2005 22:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=10736211;referer=speurders

Ik heb nu naar mijn idee een ook zeer mooi p912 gevonden waar ik meer vertrouwen in heb. Mening? Heb al mailtje gestuurd voor meer foto's en info.

28 dec 2005 16:49
Profiel Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
bartol1988 schreef:

Ik heb nu naar mijn idee een ook zeer mooi p912 gevonden waar ik meer vertrouwen in heb. Mening? Heb al mailtje gestuurd voor meer foto's en info.

Wat zit daar op dat linkerachterscherm? :shock:

28 dec 2005 17:02
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Inderdaad... Daar zit iets... Maar wat???

Let ook even op de 'verkoper'. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met De Groot....

28 dec 2005 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ja raar iets, zag het ook al. Maar de prijs is 8900 en dat vind ik wel een mooi prijs. Hij zal opgeknapt zijn en motor zou ook goed zijn ben benieuwd.

28 dec 2005 17:17
Profiel Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Inderdaad... Daar zit iets... Maar wat???

Let ook even op de 'verkoper'. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met De Groot....

hier hetzelfde, ik ga er niet meer heen.

robert

28 dec 2005 19:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
mmm, ik heb net even gebeld volgens mij is het een mooie auto....
Tja, en die verkoper...

28 dec 2005 19:12
Profiel Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
ik heb er twee auto's bekeken, die beide op het eertse gezicht prima leken maar verder niks was.
tevens wou ik een auto inruilen wat wel kon maar de inruil was niet in de buurt van wat het had moeten of kunnen zijn.

Ga er maar eens kijken met een kritisch iemand op auto gebied.

robert

28 dec 2005 19:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
bartol1988 schreef:

Een 68-er 912 is geen 2.0L (wel de 912E van 1976) maar een 1582cc (geknepen naar 90 PK) of met "big bore" set 1720cc........ dus goed navragen......8) 8) 8)

28 dec 2005 19:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 401 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende