Auteur |
Bericht |
Jurgen
Westervoort
|
Nu je zelf ook tot deze conclusie bent gekomen, kan ik wel zeggen dat ik het al langer op z'n zachts gezegd vreemd vond dat je "uit behoud" voor de auto abs NIET in de regen wilt rijden..maar er wel het circuit mee op gaat... Wat de auto hier te lijden heeft staat namelijk totaal niet in verhouding met wat regendruppels aanrichten..
..maar daar ben je nu ook wel achter..
|
13 aug 2005 6:45 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Ik heb het circuit nog nooit gedaan, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Van het circuit krijg je een kick en van regen niet
Maar de ervaringen die ik nu over het circuitdagje lees dempen de nieuwsgierigheid wel een beetje...
|
13 aug 2005 9:07 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Tja, regen op, onder, in de wagen ... daar heeft iedereen ervaring mee. Circuit-rijden is een ander paar mouwen. Ik weet wel dat een wagen afziet maar ik wou het toch ook eens meemaken. En ik heb na 1 uurtje vrij rijden op een droge baan er dan ook bewust voor gekozen om het voor bekeken te houden, puur uit behoud van mijn 930. Ik had nl. nog 3 uur langer kunnen gaan meerijden. Veel zin hoor maar want 't was echt lekker vlammen... maar ik had teveel compassie met mijn P'ke
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
Laatst bijgewerkt door Chris_lbr op 13 aug 2005 9:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 aug 2005 9:13 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Awel Marcos, ik zal het nog een beetje meer dempen (niet de bedoeling om iedereen af te gaan schrikken maar erop te wijzen welke gevaren op je loeren) want ik heb nog iets anders meegemaakt op de baan.
Op een gegeven moment was er in de chicane voor de heuvel eentje de grindbak in gegaan. Moest worden eruit getrokken en met behulp van de trekker naar de pits gebracht worden. DUS witte vlag. Ik reed toen achter een andere die achter de gesleepte wagen reed en ik BLEEF er gewoon achter omdat we rustig moeten rijden. Eentje achter mij had daar dus blijkbaar andere gedachten over en wou ons eens ff gaan inhalen. Kwam met een geweld op mij af en ik hoorde hem in 1 klap alles dichtgooien. In mijn spiegel zag ik hem ineens op mij afkomen en ik heb gelukkig de reactie gehad om direkt alles open te trekken. Had ik dat niet gedaan dan had hij op mijn achterste gezeten want ik kon nog net zien dat hij 180° rond ging over het midden van de baan.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
13 aug 2005 9:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Ach, onoplettende eikels heb je overal.
Denk dat die kans kleiner is op een circuit, waar de meeste mensen erg geconcentreerd rijden (foutje is natuurlijk zo gemaakt), dan op de snelweg waar een vrachtwagenchauffeur met 21 uur aan een stuk de file niet opmerkt. En meestal met veel meer schade (en letsel).
Heb goede ervaringen overgehouden met mijn Porscheforum dagje op Zolder!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2005 9:38 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Ja maar er is wel 1 IMMENS GROOT verschil Horn. Op de openbare weg telt nl. de verzekering. Op circuit is alle schade voor jezelf, of je nu zelf in de fout bent gegaan of een ander doet er niet toe. Had die knuppel op mijn achterste gekwakt, ik had het zelf kunnen betalen (en mogelijk ook zijn ziekenhuiskosten en een fikse strafrechterlijke boete want op zo'n moment zou ik mezelf niet langer in de hand hebben gehouden).
Verder, of je nu op circuit rijdt of op de openbare weg, uitkijken moet je toch altijd doen, al is het maar uit eigenbelang. En dat geldt zeker voor files waar velen nogal eens vergeten in hun spiegels te kijken naar het aankomend verkeer (i.h.b. vrachtwagens). De pechstrook kan je om een vrachtwagen die op je afkomt te ontwijken heel goed gebruiken maar dan moet je wel zo alert zijn om overal oog voor te hebben.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
13 aug 2005 9:53 |
|
|
horn
PF #57
|
liever plat, levend en onverzekerd, dan verzekerd aangereden worden door een slapende truckchauffeur...
en verder is 'rijvaardigheidstraining' zoals wij die deden op Zolder gewoon verzekerd. Net als rijden op de Ring.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2005 9:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad zelfde plaats & zelfde tijd als ERAN .... en dat voor maar 160,- meer
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
13 aug 2005 10:38 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
bij wie ben je verzekerd, niet bij multisafe i.i.g.
|
13 aug 2005 12:52 |
|
|
horn
PF #57
|
via diks bij nieuwe lloyd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2005 16:06 |
|
|
944
|
Zo ik ben ook weer terug van een dagje zolder.
giga genoten en heerlijk s'middags gereden,
@ Chris,
de foto's staan online op :
www.porschefoto.nl >>> evenementen .
|
13 aug 2005 17:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
13 aug 2005 19:03 |
|
|
944
|
@ Chris,
hier nog een hele fraaie foto van de 930.
|
14 aug 2005 14:01 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Knap gekiekt Cor.
Thanks !
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
14 aug 2005 15:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
01 nov 2005 22:01 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Ik ben er met de 951. Laatste keer dit jaar dus nog ff lekker genieten...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
02 nov 2005 20:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En
... niks meer van gehoord of heb ik het mis ?
|
27 dec 2005 21:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De 951 is afgelopen vrijdag binnen gebracht bij RSR Motors voor haar grote beurt en aanpassingen die we vonden dat nodig waren.
Als ze terugkomt zal ze weer klaar zijn voor een nieuw seizoen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
27 dec 2005 23:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
[url=http://www.eranracing.be/]WO - 31 MEI Circuit-Zolder
WO - 28 JUNI Circuit-Zolder
WO - 12 JULI Croix-en-Ternois
ZA - 22 JULI Circuit-Zolder
WO - 2 AUGUSTUS Circuit-Zolder
WO - 16 AUGUSTUS Circuit-Zolder
WO - 13 SEPTEMBER Circuit-Zolder
WO - 4 OKTOBER Circuit-Zolder
VR - 3 NOVEMBER Circuit-Zolder
WO - 15 NOVEMBER Circuit-Zolder [/url]
|
11 mei 2006 23:08 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Vrijdagnamiddag 31 mei is het ook rijden van Eran.
Chris gaat er zijn met de Martini.
Ik zit dan om privaat redenen in Duistland
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 mei 2006 23:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Is ook het ERAN lijstje wat ik twee regels naar boven heb gepost
Klikkerdeklik op de oranje lettertjes
Oliver Grahms geeft trainingen door heel Europa - bijna elk circuit 't voordeel is dat je meer persoonlijke aandacht krijgt
.. maar daar betaal je dan ook een stuk(je) meer voor
Denk dat beide cursussen navernant zullen zijn
Zolder is IMO het goedkoopste circuit in Europa om op te rijden/oefenen
|
12 mei 2006 9:06 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Volgens mij (en Olaf ) is 31 mei op woensdag en niet op vrijdag!
Kan je misschien toch mee, Koen!
|
12 mei 2006 10:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Inderdaad , is een woensdag
Ik was in de war daar ik normaal 's vrijdagsnamiddags (zoals vandaag )naar Duitsland moet om mijn rakker te halen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 mei 2006 13:07 |
|
|