Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Porsche vindt 800 km/liter nog acceptabel.
|
28 dec 2005 19:56 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: olieverbruik
Het lijkt mij voor een 993 een normaal verbuik!
Zou mij er geen zorgen over maken!
|
28 dec 2005 20:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja, wat zal IK zeggen .... voor de motor-revisie zat ik daar wel aan .... nu 25 Dkm na de revisie zit ik nog niet aan 1 ltr per 20 Dkm
|
28 dec 2005 20:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
maar zag je je verbruik duidelijk toenemen?
|
28 dec 2005 20:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... die ene liter zie je niet of nauwelijks
|
28 dec 2005 20:23 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
De mijne verbruikt 1 litertje op 4000 km. En die krijgt er regelmatig flink van langs( daar isie voor).
Ik heb 115k km op de klok staan en hij is van 1991.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
28 dec 2005 23:10 |
|
|
Gerco
|
Gas geven met een Porsche mag, daar is ie inderdaad voor. Maar zolang je dat maar niet doet met een koude motor, is er daardoor geen slijtage volgens mij. Ik zelf blijf altijd onder de 3000 tpm als ie nog koud is. Eerder onder de 4000, maar nu ben ik nog zuiniger op mijn auto
Zit hier enige waarheid in wat ik hierboven zeg ? En wat is de ervaring van andere mensen, met wat je koud / warm met je motor mag doen.
Dit is redelijk on-topic volgens mij.
|
28 dec 2005 23:19 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De eerste 20 minuten ben ik vreselijk rustig zodat de olie op temperatuur kan komen.
En dan mag ze wel in de toeren gaan
Dit doe ik altijd met mijn wagens (na in 89 een cilinderkoppakking er te hebben door geblazen door te vlot rijden met koude motor)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 dec 2005 23:21 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mijn instructieboekje adviseert slechts de eerste 5 minuten onder de 4500 toeren te blijven. Ik wacht toch liever iets langer.
|
28 dec 2005 23:35 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Die van mij heeft al aardig wat gelopen, (320.000) en gebruikt tussen de jaarlijkse beurten ook niets. Maarja wat rijd ik er nou mee, nog geen 10.000 in t jaar. En vloeistofgekoeld he
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
28 dec 2005 23:42 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Begin jaren 90 bezat ik een SC met 204 pk en bracht hem weg voor een servicebeurt, kleppen stellen en verse olie etc.
Motor liep geweldig, een mooie grijze uitlaat (toen nog benzine met lood).
Haalde de auto op en stopte bij het stoplicht en de olierook ging voorbij de auto
Dacht eerst nog wat olie van de kleppendeksels die eraf waren geweest, maar nee hoor foute boel
Heb nog een nachtrally gereden in Limburg met de NPC en er moest na 300 km een liter olie bij
Heb de motor er kort daarna uit gehaald en geheel laten reviseren en nog vele jaren mee gereden zonder olie verbruik.
De auto later aan een goede kennis verkocht die hem nog steeds bezit.
Wat er nou gebeurd is zal altijd wel een vraag blijven.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 dec 2005 1:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Tot 3000 toeren met koude motor. Ook geen volgas tot 3000 toeren, dus gewoon rustig rijden.
Ik hou de motortemperatuur in de gaten. Nadat deze eerst is gedaald (termostaat open) en daarna weer op temperatuur ga ik evt. los. Daarvoor niet.
|
29 dec 2005 11:57 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Met een koude moter volgas rijden kan ik echt niet. Het doed me pijn!
ALs ie warm en soepel is ( olie op temp.) dan voelt het ook goed om 'm te zwepen.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
29 dec 2005 21:41 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Precies. Je merkt het ook aan het motorgedrag of ie lekker op temperatuur is. Ik wacht ook altijd tot ze lekker warm is en daarvoor absoluut niet hoger dan 3500 toeren (maar meestal kom ik niet boven de 3000).
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
29 dec 2005 22:32 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Afgezien van de spelfout vind ik de uitspraak prachtig !
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
30 dec 2005 19:10 |
|
|