Mark,
Wat wil je weten?
Ik heb in mijn 930 ook een 964-blok liggen waarop een kompressor gemonteerd is (merk zou ik eerlijk gezegd niet weten
). Nu is men bij mijn motor wel een stapje verder gegaan dan compressie verlagen, boel monteren en klaar. O.a. het volgende is er bij mij aangepast:
- injectoren van een GT2
- zwaardere brandstofpomp
- vrij programmeerbaar DTA-systeem
- handgemaakte inlaatspruitstukken
- op maat gemaakte grote intercooler
- RVS spruitstukken + uitlaat
Bij mij levert e.e.a. 450 PK en zo'n 550 Nm aan koppel
Hoe het rijdt? In één woord: SUPER! Het geluid is erg gaaf door het joelen van de kompressor maar het fijnste is wel het enorme koppel dat je al bij lage toeren ter beschikking hebt. Vervolgens trekt hij gewoon in één stuk door zonder rare pieken of dalen. De kit zit er bij mij nu bijna 25.000 km op en heeft tot op heden niet voor extra kosten gezorgd. De onderhoudsintervallen zijn met 5k voor olie en 10k voor een grote beurt incl. kleppen stellen wel wat korter, maar daar heb je dan ook wat voor
Zo ziet eea er van boven uit:
De kompressor:
Eén van de handmade inlaatspruitstukken met daarachter het luchtfiltertje
E.e.a. is in elkaar gezet door
Paul Geeris. Het blok inclusief opbouw en fine-tuning los van de auto op een testbank kostte de vorige eigenaar inclusief bakrevisie, nieuwe koppeling, vervanging kwetsbare onderdelen en remmenrevisie 25.000 €.......
Paskal