Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:35

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Carjacking 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Butzi schreef:
Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik geen cabrio heb! :wink:

Ach, die zijn minder in terk dan coupe's :twisted: :wink:

Dick schreef:
" afslag Delft Zuid is ook zo'n punt". Kan je daar iets meer over vertellen ?

Het is mij bijgebleven dat er afgelopen jaar (of twee jaar) in de media het bericht kwam dat bovenaan de afslag Delft Zuid (A13 vanaf het Pr.Clausplein) iemand z'n Porsche werd ge-jacked.

Als ik het goed heb is daar zelfs een draadje over op dit forum :idea:

29 dec 2005 10:03
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf schreef:

Het is mij bijgebleven dat er afgelopen jaar (of twee jaar) in de media het bericht kwam dat bovenaan de afslag Delft Zuid (A13 vanaf het Pr.Clausplein) iemand z'n Porsche werd ge-jacked.

Bedoel je de eerste afslag vanaf Prins Claus Plein, direct na het viaduct, bij de kruising thv MKB-Nederland? Of die richting Ikea of TU - Delft.
De afslag bij het terrein van TU-Delft zie ik regelmatig opgeschoten jongelui met een agressieve rijstijl en dito uiterlijk de omgeving daar onveilig maken. Het is bij die afslag en bij het industrieterrein erg stil en afgelegen. Volgens mij houden ze daar 's avonds illegale straatraces (met gestolen Porsches???). :( :(
Die plekken zou ik 's avonds mijden.

29 dec 2005 10:43
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Afslag nummer 10 als ik het goed heb ... want 11 is rotjeknor-airoporto

Afslag TU dus ... Ikea is nog eentje eerder :wink:

29 dec 2005 10:54
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf schreef:

Dat klopt! Afslag 10 en vervolgens de afslag TU Delft aanhouden-kom je na een flauwe bocht terecht bij de kruising Schoemakersstraat/weg op het TU-terrein. Paar maanden geleden reed een oude type BMW 5 serie met daarin inzittenden met een Noord Afrikaans uiterlijk, zaten constant naast mijn auto te rijden en nerveus naar mij te kijken. Ze wilden in ieder geval geen race. Het voelde allemaal niet goed aan, dus gaf ik een flinke peut gas richting TU waar ik moest zijn. En dat notabene overdags. Als je naar TU Delft moet kun je beter afslag 9 nemen. Voortaan mijd ik deze afslag als de pest.

29 dec 2005 11:10
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Okay Olaf en ECT,

Bedankt voor de info over Delft Zuid...
Ik rij nogal eens op dat punt. :roll:

Nou heb ik welliswaar een oud (maar mooi) 911-je maar ik geloof best dat je in het voormalige Oostblok nog een hele held bent in zo'n ding...

Zal beter op gaan letten aldaar....

gr.

Dick

29 dec 2005 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
ECT schreef:
Olaf schreef:

Dat klopt! Afslag 10 en vervolgens de afslag TU Delft aanhouden-kom je na een flauwe bocht terecht bij de kruising Schoemakersstraat/weg op het TU-terrein. Paar maanden geleden reed een oude type BMW 5 serie met daarin inzittenden met een Noord Afrikaans uiterlijk, zaten constant naast mijn auto te rijden en nerveus naar mij te kijken. Ze wilden in ieder geval geen race. Het voelde allemaal niet goed aan, dus gaf ik een flinke peut gas richting TU waar ik moest zijn. En dat notabene overdags. Als je naar TU Delft moet kun je beter afslag 9 nemen. Voortaan mijd ik deze afslag als de pest.

Begrijp ik het goed; Marokkaanse jongeren in een oude BMW 5 ?

Laatst bijgewerkt door Epicurus op 30 dec 2005 19:08, in totaal 1 keer bewerkt.

30 dec 2005 19:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Was het geen namaak 5 :?: :?: :lol: :lol:

http://www.degeusmakelaars.com

30 dec 2005 19:05
Profiel
Bericht 
Epicurus schreef:

Het kunnen ook Algerijnen, Tunesiers, Libiers of Egyptenaren zijn.

BMW 5 uit de jaren 80-90; type "schoenendoos." Rij zelf ook BMW 5 serie nieuw type, dus kan het weten.

30 dec 2005 19:18
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Olaf schreef:

Ik weet niet of je op die van de 996 cabrio doelt, maar dat was tussen Bergschenhoek en Pijnacker (op zo'n binnendoor weg!).
Hemelsbreed inderdaad niet ver van Delft :wink:
Die (bewuste) 996 is overigens enkele maanden geleden in Berlijn teruggevonden.... :? :roll:

30 dec 2005 19:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
ECT schreef:
Epicurus schreef:

Het kunnen ook Algerijnen, Tunesiers, Libiers of Egyptenaren zijn.

BMW 5 uit de jaren 80-90; type "schoenendoos." Rij zelf ook BMW 5 serie nieuw type, dus kan het weten.

Hmmmm......

Toch denk ik dat je al rijdend niet echt hoeft te vrezen voor een 'CarJack', je tot stoppen dwingen heeft niet echt zin.... Het wordt wat lastiger als je stapvoets rijdt, of stilstaat.....
Als je een 'probleemwijk' binnenrijdt moet m.i. de central-lock gewoon ingeschakeld worden, een mócht er een persoon aan het portier staan; geven wij dan gas ?

Overigens prachtige auto die nieuwe Fünfer ! Heb jij geen probleem met 'nieuwe' DVD-navigatie ? Rijd zelf in de 5-serie type X, ook prima...

30 dec 2005 21:56
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Epicurus schreef:
Hmmmm......
Toch denk ik dat je al rijdend niet echt hoeft te vrezen voor een 'CarJack', je tot stoppen dwingen heeft niet echt zin....

Toch is juist op deze wijze deze man van zijn 996 cabrio beroofd!
Ja, idd ...... tot stoppen gedwongen!
Er is wel een verschil tussen achter je computerscherm zitten of recht in de loop van een revolver te kijken.......

Rob-die-ook-niet-weet-hoe-hij-in-zo'n-situatie-zal-handelen-en-hoopt-daar-ook-nooit-achter-te-komen!

30 dec 2005 22:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Epicurus schreef:
Hmmmm......
Toch denk ik dat je al rijdend niet echt hoeft te vrezen voor een 'CarJack', je tot stoppen dwingen heeft niet echt zin....

Toch is juist op deze wijze deze man van zijn 996 cabrio beroofd!
Ja, idd ...... tot stoppen gedwongen!
Er is wel een verschil tussen achter je computerscherm zitten of recht in de loop van een revolver te kijken.......

Rob-die-ook-niet-weet-hoe-hij-in-zo'n-situatie-zal-handelen-en-hoopt-daar-ook-nooit-achter-te-komen!

Rob, ik wil absoluut niet als 'stoer' overkomen, maar als ik op de A13 rijd en er iemand vanuit een auto een wapen op mij richt ga ik niet stoppen...
Op de weg tussen Bergschenhoek en Pijnacker ook niet trouwens...
Wat ik dan zou doen ? Ik denk dat het slimste is om het dichtsbijzinde politiebureau op te zoeken (vanaf A13 dus b.v. KLPD, Voorburg of Waddinxveen?) of lokaal bureau en ik denk dat de heren niet gericht gaan schieten vanuit een rijdende auto op een rijdende auto, alhowel dat natuurlijk niet zeker is.
Als er wél zou worden geschoten is de kans dat dat raak is (op het lichaam) zeer gering (ben zelf lid van scherpschuttersvereniging geweest), als je stopt ben je je auto zeker kwijt, bij doorrijden heb je grote kans op ontkomen (?) Ik denk persoonlijk ook dat het goed is als we niet te bang zijn voor dit soort hufters, want dan wordt het van kwaad tot erger..... Wat denk jij ?

30 dec 2005 22:37
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Epicurus schreef:
Ik denk persoonlijk ook dat het goed is als we niet te bang zijn voor dit soort hufters, want dan wordt het van kwaad tot erger..... Wat denk jij ?

Mag jij hier even komen uitleggen tegen mijn meisjes :roll:

Als ik in een rijdende wagen zou zitten , en vrije baan, en de wagen van de gangsters (wat dat zijn het tenslotte) kansloos is tegen de mijne, zou ik niet stoppen, in alle andere gevallen wel.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 dec 2005 23:38
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Je wordt met je Porsche ingehaald door een auto, die verdwijnt even uit het zicht, je gaat het heuveltje over en dan ineens staat die auto, overdwars op de weg met iemand met een getrokken revolver gericht op jou en jouw auto...............
Ik ben benieuwd wat je doet, want dat is het verhaal hoe hij zijn cabrio is kwijt geraakt.........

30 dec 2005 23:40
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ppp 356 die in het begin van dit draadje schreef:
Goed verzekeren, en de wagen netjes meegeven met de code van het alarm erbij, en indien nog krijgen ze mijn portefeuille er nog bij ook.

Laar maar iemand anders de held uithangen voor een idiote wagen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 dec 2005 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Ik ben benieuwd wat je doet, .

Die achteruitversnelling zit er niet voor niks op.. :!: 8)

30 dec 2005 23:49
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ome piet schreef:
Die achteruitversnelling zit er niet voor niks op.. :!: 8)

En die kogel kop je echt niet terug!
Zelfs niet met tiptronic, ome Piet!!

Ik hou mij in zo'n situatie, maar liever aan het credo van Paul!

30 dec 2005 23:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Rob Herfst schreef:
En die kogel kop je echt niet terug!
!

Mwah..de mens vreest het meest....... :wink:

31 dec 2005 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Je wordt met je Porsche ingehaald door een auto, die verdwijnt even uit het zicht, je gaat het heuveltje over en dan ineens staat die auto, overdwars op de weg met iemand met een getrokken revolver gericht op jou en jouw auto...............
Ik ben benieuwd wat je doet, want dat is het verhaal hoe hij zijn cabrio is kwijt geraakt.........

OK, is inderdaad lastig...

Maar hoe groot acht jij de kans dat de gangster, als je de manoevre van Ome Piet inzet (als een dolle achteruit dus...) daadwerkelijk zal schieten ?
Ik denk dat de gangster het wapen gebruikt om indruk te maken, en als deze in het nauw komt het wapen ook zal gebruiken.
Als je snel achteruit rijdt zal de gangster waarschijnlijk balen, maar zijn wapen denk ik niet gebruiken, je laat immers zien dat je de confrontatie niet aangaat....(?)

Dit verhaal doet mij overigens denken aan een safety-training die ik ooit gevolgd heb en waarbij er een 180 graden draai gemaakt moest worden terwijl er volle kracht achteruit gereden werd; Is dat misschien een leuke oefening voor (één van ?) de komende rijvaardigheidstraining ?

31 dec 2005 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ppp 356 schreef:
Epicurus schreef:
Ik denk persoonlijk ook dat het goed is als we niet te bang zijn voor dit soort hufters, want dan wordt het van kwaad tot erger..... Wat denk jij ?

Mag jij hier even komen uitleggen tegen mijn meisjes :roll:

Als ik in een rijdende wagen zou zitten , en vrije baan, en de wagen van de gangsters (wat dat zijn het tenslotte) kansloos is tegen de mijne, zou ik niet stoppen, in alle andere gevallen wel.

Met 'mijn meisjes' bedoel je je dochters ?
Voor mij is GLAShelder; als direct bedreigd wordt (dus een wapen tegen je hoofd...) geef je alles af, en vraag je of je het moet inpakken of dat de gangster het zo meeneemt.

31 dec 2005 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Niet alleen bij Porsche's vindt er Carjacking plaats, met bijvoorbeeld een leuke X3 X5 of Mercedes in de duurdere klasse maak je denk ik ook kans op een vervelende verrassing. Wat ik bedoel te zeggen is, laat je niet gek maken :!: Gewoon opletten en persoonlijk rijdt ik zelf altijd met de deur op slot. Het maakt denk ik wel verschil hoe je de Porsche gebruikt: Als dagelijkse auto of voor erbij. Risico etc is denk ik een heel ander verhaal bij 30.000 km/jaar of 7.500 km/jaar. Buiten het feit dat je, wanneer je de auto voor de fun hebt, je ritjes kunt plannen en geen last hebt van onverwacht vervelende parkeerplaatsen of afgelegen bedrijfsgebouwen bij een zakelijk bezoek. Opletten dus enne....ik geef hem denk ik ook wel mee. You only live once... :wink:

31 dec 2005 11:03
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Epicurus schreef:
Maar hoe groot acht jij de kans dat de gangster, als je de manoevre van Ome Piet inzet (als een dolle achteruit dus...) daadwerkelijk zal schieten ?

Tsja, ik hoef daar niet zo nodig achter te komen!
Het gaat namelijk in veel gevallen om Oostblokkers en Joegoslaven die toch niets te verliezen hebben!
Ze worden al ingehuurd om voor 5K iemand om te leggen in het Amsterdamse Circuit........
Hoe denk jij dat deze gasten zullen reageren als hun buit er vandoor denkt te gaan.............

31 dec 2005 11:28
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Epicurus schreef:
Als je snel achteruit rijdt zal de gangster waarschijnlijk balen, maar zijn wapen denk ik niet gebruiken, je laat immers zien dat je de confrontatie niet aangaat....(?)

Met mijn meisjes, bedoel ik mijn dochters inclusief, mijn echtgenoot.

Bij ons hebben ze met veel geweld, en het nodige kabaal, 3 deuren geforceerd, in pure Rambo stijl, en jij denkt dat ze enkel hun wapens gaan gebruiken als ze in het nauw zitten.

Vergeet het, we praten hier niet over dieven, maar wel degelijk over gangsters, die gaan niet wag zonder hun buit.

Zoals Rob reeds zij, die kerels hebben niets te verliezen, alleen het slachtoffer heeft iets te verliezen, en dikwijls iets dat veel waardevoller is dan eender welke stomme auto :roll:

31 dec 2005 11:46
Profiel WWW
Bericht 
Epicurus schreef:
Overigens prachtige auto die nieuwe Fünfer ! Heb jij geen probleem met 'nieuwe' DVD-navigatie ? Rijd zelf in de 5-serie type X, ook prima...

Ik heb met het hele centrale draaiknop-DVD-Navigatie- radio- airco-systeem een haat-liefde verhouding. Meer haat. Kan er niet goed mee overweg!

Audi heeft m.i. een gemakkelijker systeem, kan je direct naar de satnav of radio navigeren.

Laatst hadden ze bij Topgear bij het aan de tand voelen van de nieuwe M5 ook veel moeite met het instellen van bv. motorvermogen en keuze sportstand 400 / 500 pk via de centrale draaiknop. JC maakte gekscherend een opmerking dat het enkele minuten duurde om van 0 - 100 km/u te gaan. Niet zo'n gebruikersvriendelijk systeem dus.

31 dec 2005 12:08
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Ik weet niet of je op die van de 996 cabrio doelt, maar dat was tussen Bergschenhoek en Pijnacker (op zo'n binnendoor weg!).

Nee - dat verhaal ken ik jammergenoeg ook :roll:

Rob Herfst schreef:
Hemelsbreed inderdaad niet ver van Delft :wink:

Ja .... en ook dat geeft weer te denken :idea:

Dicht bij het haven gebied ......

31 dec 2005 15:16
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende