Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:21

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Sneeuwpret 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
:oops: Dacht echt dat je in Oostenrijk oid was, leek in de gauwigheid wel iets very weggys :wink:

30 dec 2005 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Gerco schreef:
Muziek ? Als ik vlak langs kom driften kan je prachtig horen hoe ik op lage toeren (2-3000) toch prachtig kan driften ! En het geluid van de turbo is de mooiste muziek die ik ken hoor :wink:

Ja hier reden ook wel andere auto's rond af en toe, maar het terrein is groot genoeg dat we best met 4 anderen samen konden rijden. Beetje uit kijken voor elkaar en dan is er geen enkel probleem eigenlijk....

ome piet schreef:
Carrera4s schreef:
Mooi ! Het bewijst ook hoe makkelijk je aan het glijden gaat ondanks de lage snelheid...

En ondanks die 4x4.. 8)

Ondanks ? Ik zou bijna zeggen juist DANKZIJ de 4x4 dat dit kan. Hoewel ik eigenlijk geen ervaring heb met 2WD driften, maar ik kan me voorstellen dat dan het driften heel anders wordt, en je een veel kleinere drifthoek hebt dan ik nu had. Bij 2WD hoor ik wel eens 45 graden max drifthoek, maar ik zou zweren dat die van mij hier echt groter was. Bijna helemaal zijwaarts ging ik zelfs dacht ik. Als je goed kijkt in het filmpje kan je het zien.

Ja inderdaad zou ik ook nog wel eens de rest van het circuit willen driften, maar ergens beginnen natuurlijk he :wink:

Inderdaad ! Als jij ditzelfde met een C2 kan laten zien kom ik kijken !
Ik heb al meerdere rijvaardigheidstrainingen gedaan, waar dit onderdeel steevast deel van uitmaakt, maar het blijft lastig.....
Wel erg leuk fimpje, en heerlijk geluid !

30 dec 2005 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
hier ook n mooie....wel geen porsche....

http://www.wallpaperinstaller.com/movie ... ouble2.wmv

30 dec 2005 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
LuKe schreef:
hier ook n mooie....wel geen porsche....

http://www.wallpaperinstaller.com/movie ... ouble2.wmv

Leuk ! Mooi om het verschil tussen voor,achter en 4-wiel aandrijving te zien !

30 dec 2005 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
:)
Leuk filmpje, Gerco!

Ik heb me vanmiddag ook uitgeleefd.
Niet met mn P, maar met een geleend.......Toyota busje met RWD.
Super! :lol:

Het was in Aalsmeer op een parkeerterrein van een tuincentrum.
Je had de ogen en reacties van al die 55+ bezoekers moeten zien! :)
Rondje na rondje, achtjes, cirkeltjes..heerlijk!

Misschien dat ik morgen ook nog wel even er op uit ga..maar dan met mn P natuurlijk.

30 dec 2005 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Sneeuwpret???? :shock:
Kom net thuis van mijn werk,glibberend en glijdend over de A27 en - nog erger - de provinciale wegen. Volstrekt onbeheersbaar die Porsche (zonder winterbanden), vooral in de bochten en bij optrekken moet je maar hopen dat het goed gaat, en dan heb ik het nog niet over afremmen bij stoplichten en kruisingen gehad, al met al een barre tocht.
Ik kan dat echt geen sneeuwpret noemen!!!

30 dec 2005 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Butzi schreef:
Kom net thuis van mijn werk,glibberend en glijdend over de A27 en - nog erger - de provinciale wegen. Volstrekt onbeheersbaar die Porsche (zonder winterbanden), vooral in de bochten en bij optrekken moet je maar hopen dat het goed gaat, en dan heb ik het nog niet over afremmen bij stoplichten en kruisingen gehad, al met al een barre tocht.

Geen schade ? Is toch juist leuk Butzi !

30 dec 2005 23:26
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ben net terug.
Moest even 20 km verder iets gaan afhalen.
45 minuten enkele rit nodig gehad.
Geen enkele weg was open , zelfs de grote 2x2 wegen niet.
Wel fun puur en telkens hopen dat je niet stil komt te staan , want het vertrekken is een ramp.
Ook elke keer je moet afdraaien (of je wilt of niet) scheef en lekker sturen.
Oppassen en concentreren maar HEEEEERLIJK
Lang leve de achtertrekker :twisted:

Laatste update 22/10/2013

30 dec 2005 23:32
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Geef mij nu maar de A6 3.0 Tdi Quattro :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 dec 2005 23:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
ppp 356 schreef:
Geef mij nu maar de A6 3.0 Tdi Quattro :?:

Men heeft mij verteld da de quattro's geen permanente 4x4 zijn, maar de voorste 2wielen bij grijpen bij het optrekken, enkel als het nodig is, klopt dit ?

30 dec 2005 23:37
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Quattro heb je niets aan met remmen.Geef mij maar mijn winterbanden.Heb ze van de week pas erop gezet maar gelukkig net op tijd.Heb er vandaag veel plezier van gehad :wink:

30 dec 2005 23:39
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Klopt volgens mij niet, dat gevoel heb ik toch zeker niet, en aan de slijtage van de banden te zien ook niet.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 dec 2005 23:40
Profiel WWW
Sint Pancras
Bericht 
Zodra er geen aandrijving meer op de wielen staat gelden er voor een vierwielaangedreven auto dezelfde wetten als een 2 wiel aangedreven auto.Dus met remmen heb je meer aan een ander soort grip of een mooi geavanceerd abs systeem.Of reageerde je op de post van 924?? :wink:

30 dec 2005 23:45
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ben ik niet volledig mee akkoord. In de A6 zit een tip in, als ik deze op manueel zet, kan ik toch veel beter vertragen, door terug in versnelling te gaan, dan bij een gewone voor fo achterwiel aangedreven wagen.
Wel shuikt het gevaar met een 4wd, dat je met dit weer gewoon te snel gaat, hier moet je wel op blijven letten.

30 dec 2005 23:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Epicurus schreef:
Butzi schreef:

Geen schade ? Is toch juist leuk Butzi !

Nee , gelukkig geen schade. Ik weet niet waar jullie rondrijden , maar hier in de buurt kan ik het echt niet leuk vinden , de kans op schade is megagroot . En als je het zelf niet veroorzaakt , dan wel een ander.
En aangezien ik de 993 graag in de huidige staat wil houden voor mij dus geen sneeuwpret.

30 dec 2005 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Wuha, net ff de vrouw naar het werk gebracht. Het regent nu in Zuid-Limburg dus dit wordt lekker "pratsj" en als het gaat vriezen... dan wordt het morgen downhill schaatsen!

Ik ga 8 uur slaap pakken. Daarna weer in de wagen het pakket ophalen. Kijken of we dat redden.

Rij voorzichtig of helemaal niet. En ja, dat driften is wel even leuk maar daarna moet het ook ophouden. Heb geen zin de auto in de kreukels te rijden.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

30 dec 2005 23:55
Profiel WWW
Sint Pancras
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ben ik niet volledig mee akkoord. In de A6 zit een tip in, als ik deze op manueel zet, kan ik toch veel beter vertragen, door terug in versnelling te gaan, dan bij een gewone voor fo achterwiel aangedreven wagen.
Wel shuikt het gevaar met een 4wd, dat je met dit weer gewoon te snel gaat, hier moet je wel op blijven letten.
Dat klopt dat je beter vertraagd omdat je dan zelf de versnelling kiest waarin de auto het beste op de motor vertraagd ipv de automaat.Maar op dat moment doet de 4wd al niets meer.En daarom heb je weer helemaal gelijk met de laatste zin die je schrijft :wink:

31 dec 2005 0:18
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Jaco schreef:
:oops: Dacht echt dat je in Oostenrijk oid was, leek in de gauwigheid wel iets very weggys :wink:

met Nederlandse toeschouwers en een stel verdwaalde Nederlandse agenten op de achtergrond?? :wink:

31 dec 2005 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Mooi filmpje. Ongelofelijk met die achteruitdraaiende wielen :mrgreen:

Zelf vandaag 100km in de sneeuw gereden (grootste deel over de A2, maar die lag ook "dicht").
Het ging goed, zelfs erg goed, met de 4x4 en winterbanden, maar ik kan niet zeggen dat ik me op alle momenten lekker voelde. De snelheid lag zo rond de 80-90 en daar moet je even aan wennen. Ik denk dat veel sneller mogelijk is, maar dat doe je niet als je deze situatie maar 1x per jaar meemaakt.

31 dec 2005 0:50
Profiel WWW
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
ER schreef:
Jaco schreef:

met Nederlandse toeschouwers en een stel verdwaalde Nederlandse agenten op de achtergrond?? :wink:

Ik heb die agenten helemaal niet gezien. Heb tot nog toe ook zo weinig met hun te maken gehad, dat ik niet meer weet hoe ze eruit zien :shock: :wink:

31 dec 2005 7:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ppp 356 schreef:

Dat klopt, maar als je een beetje kunt schakelen kun je dat met een handbak ook bewerkstelligen...... En ik denk inderdaad dat met een 4WD er een gevaar in schuilt dat je áls de auto eenmaal uitbreekt hij niet meer te corrigeren valt (immers álle wielen schuiven naar de buitenkant van de bocht...), resumerend: rustig aan....

31 dec 2005 9:56
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Natuurlijk kan je dat met een handgeschakelde :roll: maar waar ik op duide, is dat het niet kan met alle automaten :wink:

31 dec 2005 11:54
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik heb 30 december ook mogen rijden in de Cayenne op het ijs :D
weliswaar maar een minuut of 5, maar leuk was het wel voor iemand zonder rijbewijs ;).
Onze straat was een grote ijsvlakte met hier en daar wat sneeuw, en ik kan u allen zeggen, de PSM van de Cayenne werkt! vol gas in de bocht en hij geeft gewoon echt geen gas als hij geen grip heeft, prachtige technologie enzovoorts, natuurlijk heb ik geen halsbrekende toeren uit mogen (durven) halen!
Dit was de 3e keer in de Cayenne gereden te hebben (één maal op een plein en één maal op een akker) en ik vond het weer een leuke ervaring!

Mijn vader durfde echter wat meer met de auto, hij heeft een half uur al driftend door gladde straten gereden! óók een heel leuke ervaring! Vooral als mensen je dan nakijken
:twisted:
Het kind in hem komt los zullen we maar zeggen ;) Vooral als de PSM is uitgeschakeld!
Ik had nooit gedacht dat dit allemaal mogelijk zou zijn met zo'n auto, maar ik heb het nu dus mogen ervaren! :D

01 jan 2006 22:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
924 schreef:
Men heeft mij verteld da de quattro's geen permanente 4x4 zijn, maar de voorste 2wielen bij grijpen bij het optrekken, enkel als het nodig is, klopt dit ?

Hangt af van welke Quattro (ondertussen is Quattro een marketingnaam net zoals 4Motion bij VW). Er zijn 2 systemen: het gebruik hangt af van de plaatsing van de motor. Dwarse motoren met 4Motion of Quattro hebben een haldex koppeling op de achteras die koppel gaat doorgeven naar de achterwielen als de wielen op de vooras doorslippen. Longitudinale motoren met Quattro of 4Motion gebruiken een Torsen middendifferentieel dat ofwel een 50/50 of 40/60 verdeling heeft in normale toestand. Bij slip kan de verdeling varieren.
Kort samengevat:
A3, TT en ongeveer alle VWs => niet permanent
Pheaton, Touareg en ongeveer alle Audis => permanent

R8 is een uitzondering, gebruikt zoals de 996 AWDs een viscosekoppeling.

22 feb 2007 22:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
:( Ik heb alle fun weer gemist, nog ergens een mirror van het filmpje van Gerco??

23 feb 2007 18:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende