Auteur |
Bericht |
fastharry
964 '91helmond
|
zweten motor 911
Mijn 964 uit de Mei maand van 1991.Heeft als ik het goed heb nog geen mod.ondergaan.Hij zweet nu wel wat maar nog niet ernstig.Er ligt nog geen druppel olie op de vloer.
Is het dan toch tijd voor de mod. en wat betaal je daar nu voor??
Olieverbruik weet ik nog niet omdat ik daar nog niet genoeg voor gereden heb.
Gr.Harry
|
09 nov 2003 2:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
"Wel wat" zweten is natuurlijk een erg ruim begrip . Zolang je echter nog geen olie op de vloer vindt en het oliepeil goed in de gaten houdt (dus zowel op de meter als op de peilstok, bij warme motor ) zou ik nog geen modificatie overwegen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 nov 2003 11:02 |
|
|
John
Cayenne
|
Zweten mag wel een beetje, zoals Eric al schreef.
Hebbie een echte topsporter wel is niet zien zweten als ie in actie is (Prof voetballend Nederland moet je niet meerekenen).
|
09 nov 2003 12:16 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Over zweten, welke types mogen zweten en welke niet?
Die S4 van mij zweet totaal niet. Heerlijk droog van onderen. (dat is niet altijd gewenst )
Is het waar dat oudere 911-jes bijna altijd naar olie rieken
Groeten,
SharkS4
|
10 nov 2003 0:56 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Oudere 911 motoren kunnen inderdaad wel wat "zweten" omdat de carterheften "koud" (dus zonder pakking) tegen elkaar aan zitten
Als ik het goed zeg zit er sinds 1984 (de Carrera 3.2 dus) een pakking tussen de carter helften. Vanaf dat bouwjaar mogen ze dus NIET meer zweten!
Dus als je verkoop praatjes als "alle 911s lekken/zweten wel een beetje" hoort... RUN FOREST, RUN!!!
gr.
Jeroen
Carrera 3.2 - 235.000km - kurk droog
|
10 nov 2003 1:10 |
|
|
fastharry
964 '91helmond
|
bij de 964 zit ertot modeljaar 92 geen pakking tussen dus koud op elkaar.Ze schijnen daar dan ook te gaan zweten en dan wordt het toch tijd om er een pakking tussen te plaatsen.
Gr.Harry
|
10 nov 2003 1:29 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Wat weet jij toch veel Jeroen Hoe lang verdiep jij je al in P Wat is je technische achtergrond?
|
10 nov 2003 1:31 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
I dunno shit... M'n pa kocht z'n eerste Porsche toen ik 10 jaar oud was (ben nu 33)
Ik ben boekhouder, need I say more
...en levens gevaarlijk met een slijpschijf
gr.
Jeroen
ps. leuk plaatje
|
10 nov 2003 2:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, de "laatste" SC'tjes (3.0's dus) hebben ook het carter van een 3.2, dus die mogen ook niet zweten dan?
|
10 nov 2003 12:29 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Zou kunnen, weet het zo niet uit m'n blote hoofd
Bij twijfel: Check Morgan
gr.
Jeroen
|
10 nov 2003 17:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Wat is het engelse woord voor Carter ?
|
10 nov 2003 22:56 |
|
|
arie
911 model 67heiloo
|
sharky, je hebt zelf achter mijn "green beauty" gereden, iets geroken?
wij zweten wel...
|
10 nov 2003 23:22 |
|
|
Shark
Middelburg
|
sump (oilpan voor Yanks geloof ik)
Niet alles staat erin, maar toch wel makkelijk:
http://www.autowoordenboek.nl/
Laatst bijgewerkt door Shark op 11 nov 2003 8:28, in totaal 2 keer bewerkt.
|
11 nov 2003 0:19 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Arie, die van jou rook naar bosviooltjes
|
11 nov 2003 0:20 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
|
11 nov 2003 2:28 |
|
|
John
Cayenne
|
Mooie foto's Jeroen in het album, leuk om is onder de 911 te koeken.
|
12 nov 2003 20:34 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jeroen is me een LOI cursus aan het geven
Best handig zo, en volgens mij hebben zelfs meer mensen er iets aan zo...
Wauw!
|
12 nov 2003 22:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 nov 2003 22:46 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Pascal... als jij de berichten nog hebt, kopieer ze dan effe naar een nieuw topic
Ik heb ze al gewist
Anders type ik ze nog wel een keer opnieuw
gr.
Jeroen
|
13 nov 2003 3:22 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
quote uit Morgen Production Changes Aug. 1982 SC:
"From Apr 1983, a new stiffer crankcase was used with deleted sump plate and scheend and quieter silencer (muffler);"
Dat is dat stuk wat ik bedoelde over die aangepaste carter... Lees ik dat dan goed?
Greets (en zal zoeken voor de berichtjes, denk dat ik ze nog wel heb)
|
14 nov 2003 20:07 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hmmm... net nog effe in Morgan zitten bladeren
De tech.details zijn toch niet zo goed al ik dacht
Ik moet effe kijken waar ik m'n 911 Performance Handbook van Bruce Anderson is...
gr.
Jeroen
|
14 nov 2003 20:21 |
|
|