Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 22:51



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Bumperschade 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
ECT schreef:
Epicurus schreef:
Heb begrepen dat hun lak (Akzo Nobel verf) niet van goede kwaliteit is en dat ze schades (kunnen?) herstellen met gebruikte onderdelen ?
Beste lak schijnt 'Glassurit' te zijn.


Epicurus,

Hoe kom je aan deze informatie?

Van gebruikte onderdelen zal ik geen last van hebben omdat het bij om een klein deukje in de bumper gaat en wat lakschade. Het deukje gaan ze 'fohnen' en vervolgens remodelleren. Daarna komt de verfspuit op; metallic nachtblauw. Er komen geen gebruikte onderdelen aan te pas.

Alacar is inderdaad sponsor van een autoprogramma op TV en hebben ook TV diverse reparaties laten zien. Wel maken ze voor bepaalde onderdelen (bv. een bumper of ander plaatwerk), op verzoek van de klant, gebruik van een niet orginele /merkbumper uit kostenoverweging. Ik denk niet dat ze gebruik maken van gebruikte (beschadigde) onderdelen. Bewerken en herstellen kost nl. meer dan intact inkopen.


Info heb ik van connectie schadeherstelafdeling BMW Den Haag.
Ik kan mij inderdaad voorstellen dat zij alleen op verzoek (en dus mét medeweten van de klant) gebruik maken van gebruikte onderdelen.
Zowel BMW als Porsche schijnen af fabriek gebruik te maken van Glasurit lakken (volgens mijn bron veel beter in pigmentatie en duurzaamheid dan Akzo Nobel lak), zou persoonlijk dan ook graag van deze lakken gebruik maken bij schadeherstel.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


04 jan 2006 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Glasurit is inderdaad de leverancier van de autolakken voor Porsche(s).

De lak die aan Porsche wordt geleverd, is echter anders van samenstelling dan de lak waarmee het schadeherstelbedrijf moet werken.

Dat komt omdat de toepassing in beginsel anders is (lakstraat t.o.v. individueel spuitwerk in een spuitcabine) en Porsche andere (hogere?) eisen stelt aan de lak...

Inmiddels zijn er verschillende laksystemen waarmee de schadeherstelbedrijven werken en dan bedoel ik niet alleen (de ouderwetse) 2K-lak en de thans veelal gebruikte watergedragen lak, maar ook het merk...

Glasurit is zeker goed. In de huidige schadeherstelmarkt wordt echter Standox als beste (kwaliteit) lak beschouwd....
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


04 jan 2006 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Gezien het feit dat het metallic lak is adviseer ik je wel de gehele bumper te laten spuiten (als ze dit al niet doen natuurlijk). Deze lak is al moeilijk op gelijke kleur te krijgen en al helemaal om het vakkundig erop te laten spuiten. Vraag vooral ook na of je idd garantie krijgt.

Eea ivm kleurverschil, en dat wil je natuurlijk niet hebben.


05 jan 2006 11:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Op kunststof heb je altijd kleurverschil in zekere mate (komt door verschil in ondergrond). Kijk maar eens naar nieuwe Audi A6'sen of Ford Mondeo's. Alleen bij de ene kleur valt het beter op dan bij de andere. Zilvergrijs is wat dat betreft een moeilijke kleur. Wat ook een rol speelt is hoe het betreffende deel gespoten wordt. Als je een bumper liggend spuit ipv in de positie waarop hij op de auto zit vallen de metallic deeltjes in de lak op een andere manier waardoor je een andere "flop" krijgt. Dit verschijnsel wil zeggen dat de kleur vanuit de ene hoek gezien perfect is en als je vanuit een andere hoek kijkt er enorm veel kleurverschil is. Over het algemeen zijn lichte kleuren lastiger dan donkere.
_________________________________________
NPC 0577


05 jan 2006 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ETC,

goede spuiter/schadehersteller die met glasurit werkt is harteveld in wateringen op het industrieterrein bij Hornbach.


05 jan 2006 17:45
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
ToonRientjens schreef:
goede spuiter/schadehersteller die met glasurit werkt is harteveld in wateringen op het industrieterrein bij Hornbach.



Oeps das mijn zakelijke buurman, en daar was ECT op mijn aanraden al geweest, Marc Harteveld is een super vakman met een mooie toko, doet veel exclusief werk (Ferrari-Porsche-BMW), maar geeft een Alto dezelfde aandacht.


05 jan 2006 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
OK - maakt toch niet uit dat ie een Alto net zo veel aandacht geeft?

Gaat erom dat het werk goed gebeurt tegen een vriendelijke prijs met goede service. ...


05 jan 2006 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Double G schreef:
Kijk maar eens naar nieuwe Audi A6'sen of Ford Mondeo's.


Humm, zijn nou niet echt de auto's waar ik graag naar kijk :roll: . Maar ben wel benieuwd dus zal eens deze types gaan bezichtigen. :idea: Heb eens uitvoerig met een spuiter gesproken over het wel-en-wee van het opspuiten van metallic lak (alhoewel, hij sprak, ik luisterde, want ook daar heb ik genen zak verstand :wink: )


06 jan 2006 19:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pojanssen26, W3C [Validator]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.