Stuurtje / Stuurnaaf / Zelf maken...
Al wat langer vond ik het originele stuur in de 911 (zo een met een vierkant midden) en niet mooi, en te groot... moest sportiever kunnen.. voor weinig.
Via een mede porsche forum gek tweedehands een MOMO driespaaks kunnen krijgen, ik blij.. er gelijk opgezet, maar helaas, dat was niet zo best: de afstand tussen stuur en rand dashboard was te klein, mijn dikke klauwen konden daar niet tussendoor.
Internet opgedoken, ook via het forum en er zijn 'stuurspacers' te koop.. Buiten dat die buitensporig duur zijn (spacer was in totaal duurder dan het stuur), waren ze ook niet op voorraad... dus dan maar lekker zelf knutselen..
Ik zet dit verhaaltje hierneer, omdat dan misschien anderen hetzelfde kunnen doen / als idee.
De boel uitelkaar gesloopt: het gele momo plaatje matzwart gespoten en een 'klevertje' van Renntech opgeplakt (porsche schildje), dan ziet het er wat origineler uit... Het 'uitsteksel' van de knipperlicht terugzet-systeempje gedraaid en aangepast zodat dit ook functioneert. Dan het lastigste: hoe vergroot ik de afstand..
Uiteindelijk een dikke bus gedraaid uit (vliegtuig) alu, precies op maat van de bovenkant van de normale momo stuurnaaf. Drie en een halve cm hoog, ongeveer de maat van een dikke gebogen knokkel.. Vervolgens de zes gaten er in geboort (gefreesd), waar de zes stalen inbus bouten van 4 cm doorheen moeten.
Met de kerst de boel erop gezet.. en daarna getest op een parkeerplaats.. haha, lekker sleuren aan het stuur in de sneeuw.. Het werkt!
Zie hieronder het resultaat:
En nee, helaas kan ik deze bussen niet in serie draaien, dan wordt mijn werkgever (Fokker) gek , haha.
Rest mij één ieder een heel goed en veilig 2006 te wensen!
Hans 3.2