Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:34

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Stuurtje / Stuurnaaf / Zelf maken... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht Stuurtje / Stuurnaaf / Zelf maken...
Al wat langer vond ik het originele stuur in de 911 (zo een met een vierkant midden) en niet mooi, en te groot... moest sportiever kunnen.. voor weinig.

Via een mede porsche forum gek tweedehands een MOMO driespaaks kunnen krijgen, ik blij.. er gelijk opgezet, maar helaas, dat was niet zo best: de afstand tussen stuur en rand dashboard was te klein, mijn dikke klauwen konden daar niet tussendoor.

Internet opgedoken, ook via het forum en er zijn 'stuurspacers' te koop.. Buiten dat die buitensporig duur zijn (spacer was in totaal duurder dan het stuur), waren ze ook niet op voorraad... dus dan maar lekker zelf knutselen..

Ik zet dit verhaaltje hierneer, omdat dan misschien anderen hetzelfde kunnen doen / als idee.

De boel uitelkaar gesloopt: het gele momo plaatje matzwart gespoten en een 'klevertje' van Renntech opgeplakt (porsche schildje), dan ziet het er wat origineler uit... Het 'uitsteksel' van de knipperlicht terugzet-systeempje gedraaid en aangepast zodat dit ook functioneert. Dan het lastigste: hoe vergroot ik de afstand..

Afbeelding

Uiteindelijk een dikke bus gedraaid uit (vliegtuig) alu, precies op maat van de bovenkant van de normale momo stuurnaaf. Drie en een halve cm hoog, ongeveer de maat van een dikke gebogen knokkel.. Vervolgens de zes gaten er in geboort (gefreesd), waar de zes stalen inbus bouten van 4 cm doorheen moeten.

Met de kerst de boel erop gezet.. en daarna getest op een parkeerplaats.. haha, lekker sleuren aan het stuur in de sneeuw.. Het werkt!

Zie hieronder het resultaat:

Afbeelding

En nee, helaas kan ik deze bussen niet in serie draaien, dan wordt mijn werkgever (Fokker) gek , haha.

Rest mij één ieder een heel goed en veilig 2006 te wensen!

Hans 3.2

02 jan 2006 10:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
nou dat ziet er toch keurig uit en dat je die dingen niet voor iedereen kan draaien, ze weten nu wat ze moeten laten maken :wink:

robert

02 jan 2006 10:54
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Momo heeft de boutjes nét even anders staan dan bijna alle overige merken (zoals RAID, IFRA, en andere bij de autoshops te koop aangeboden stuurmerken). Je kunt voor een Momo-stuur daarom sowieso geen standaard/universele naafverlenger gebruiken.

Momo levert die dingen wel, maar kosten het dubbele van een universele naafverlenger.

Als je geen Momo-stuur hebt, kun je wél een standaard/universele naafverlenger gebruiken. Die zijn bij een goede tuning-shop of accessoire-shop te koop voor zo'n € 30,00...

02 jan 2006 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht Re: Stuurtje / Stuurnaaf / Zelf maken...
Hallo Hans 3.2, wel vindingrijk hé? Heb je mooi opgelost.
En nu lekker sturen, wel sportief zo hoor :!:
Beste wensen voor 2006.

04 jan 2006 20:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Heb ongveer hetzelfde gedaan om een houten mountney stuurtje in een 914 te plaatsen.
Afbeelding
Origineel zit er een Volkswagen vrachtwagenstuur in. Dat was geen rijden. Deze is soms wel wat gladjes dus hout is ook niet alles, maar daar heb ie handschoentjes voor

04 jan 2006 22:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Er vliegt dus dadelijk ergens een Fokker rond met een missend rond onderdeel... Heb je voor mij even het identificatienummer van die kist, dan kijk ik voortaan voor ikinstap! :?

Ziet er fraai uit. Heb ook een Momo in de 924 maar dat past wel. Enige nadeel is dat ik de kilometerteller vanaf 70km/u niet goed kan zien, het stuur moest eigenlijk wat hoger.

Maar ja, dit ziet er wel kek uit. Veel raceplezier.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

05 jan 2006 10:21
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
thijzer schreef:
Enige nadeel is dat ik de kilometerteller vanaf 70km/u niet goed kan zien ...

Grumphfff :!: :arrow: een sportwagen rij je op toeren, niet op de kilometer teller :evil: :wink:

Je kan natuurlijk de kilometer teller een slag draaien :idea: ziet er niet zo kek uit, maar is wel functioneel 8)

05 jan 2006 11:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ja, neem even het dashboard in gedachten voor je... toerenbereik boven 4000 is dan ook niet zichtbaar.

En in het kader van die flitsdiscussie wil ik ook even de actuele snelheid zien.

:wink:
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

05 jan 2006 11:26
Profiel WWW
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo hans

ga je elke dag heen en weer naar woensdrecht?
nu snap ik dat ze daar verlies draaien en niet allen verlies zie ik.
Ziet er netjes uit!

anton964

05 jan 2006 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
[quote="thijzer"]

Ziet er fraai uit. Heb ook een Momo in de 924 maar dat past wel. Enige nadeel is dat ik de kilometerteller vanaf 70km/u niet goed kan zien, het stuur moest eigenlijk wat hoger.
quote]

Km teller iets draaien zodat de "belangrijke" waarden te zien zijn

05 jan 2006 20:06
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]