Auteur |
Bericht |
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Even een adresje voor een aankoopkeuring.
Porsche service Kraan, specialist in klassieke porsches. Betrouwbaar adres.
http://www.kraanporsche.nl/
Redelijk dichtbij warmond.
In geval van de auto niet elders mogen keuren, helaas maar waar...laten staan. Let op: keur hem zeker niet bij Garage Daytona in Leiden, gezien het feit dat Witmer sinds een aantal jaren eigenaar is van deze zaak.
Er staat maar 1 "T"je op de site van Witmer...
deze?
Trouwens voor deze vraagprijs geen aankoopkeuring mogen doen.....en let op met het verhaal van reviseerde motor (zie site). Daar kan je ook alle kanten mee op.
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
06 jan 2006 16:26 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Dit komt me wel heel bekend voor...........
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
06 jan 2006 16:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En krom van het lachen verliet jij de zaak neem ik aan?
|
06 jan 2006 16:31 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik heb de mijne bij W&O gekocht, vorig jaar, zonder AKK.....
En volgens Paul Veens van CarCare is deze auto in een fantastische staat. Ik snap niet zo goed waarom ze daar nu zo lastig over een AKK doen, maar ik zeg dus niet bij voorbaat dat dit iets negatiefs moet betekenen.
Ik ben het ook eens met wat Barwaut (912) zegt; de naden, chroom, aannemelijkheid van aangegeven kilometers, onderhoud; dat soort zaken zegt ook erg veel. Ik had bij de mijne gewoon een goed gevoel....waarbij ik me erg gelukkig prijs dat dat ook bleek te kloppen.
Ik zou zowiezo iemand meenemen die er verstand van heeft, plus jezelf erg goed voorbereiden (911 & Porscheworld had vorig jaar een early-911 buyers-guide bv).
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
06 jan 2006 16:33 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Ik ben daar toen weggegaan inderdaad.
Later hoorde ik overigens dat een ex collega van mijn buurman (jaja) deze auto gekocht had, en voor zover ik weet is die persoon erg tevreden over de auto (over Odijk weet ik niet...)
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
06 jan 2006 16:37 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik ken de auto niet en durf daar dus niks over te zeggen, maar ik krijg dit topic lezende toch het gevoel dat er onterecht voorbarige conclusies getrokken worden voor wat betreft hun betrouwbaarheid.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
06 jan 2006 16:41 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Over hun auto's heb ik enkel gezegd dat de auto's die ik daar toen heb zien staan op het eerste gezicht allemaal netjes leken.
Over het bedrijf zelf en hun betrouwbaarheid kan ik alleen mijn ervaring vertellen en dat heb ik dus ook gedaan.
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
06 jan 2006 16:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Was dit ook bij Witmer en Odijk?
|
06 jan 2006 16:47 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Nee hoor. Heb net ook dit draadje gelezen en volgens mij gaan de (eventuele) conclusies vooral over de wijze waarop potentiële klanten worden behandeld en hoe er wordt omgegaan met een onafhankelijke keuring.
Voor mij zou een onafhankelijke keuring ook een must zijn en dus onbespreekbaar om het niet te doen. Mijn wagen ooit gekocht bij Van Krey, keuring uit laten voeren bij Carreric (30km). Zijn ze (Carreric én Van Krey) toen ook een halve dag mee bezig geweest. Ik zou niet lekker slapen als ik die wagen "op de gok" had gekocht. Ben tenslotte zelf geen 911 monteur/specialist. Wel liefhebber!
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
06 jan 2006 16:48 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Natuurlijk is het niet alleen maar kommer en kwel met Witmer en de auto's die hij verkoopt. Dat geloof ik ook zeker niet. Patrick911 zijn auto is er een goed voorbeeld van.
Maar een AKK niet toestaan omdat je dat een halve dag kost, dat kan ik nu ook niet echt een goede reden noemen van iemand die klassieke auto's verkoopt. (ik zie dat ze op maandag gesloten zijn....dan kan de keuring vast plaatsvinden....)
Of misschien kan hij het zich wel veroorloven zo'n houding aan te nemen.
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
06 jan 2006 16:50 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Merkwaardig is het wel, want ik heb ze toch ook bij Car Service Visser in H'sum zien staan met een aspirant koper en de auto. En dan kwamen ze er niet toevallig voorbij, maar voor een aankoopkeuring.
Raarrrrrrr verhaal.
|
06 jan 2006 18:35 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Is het trouwens niet raadzaam om, als je je eigen P wilt verkopen, vantevoren een gerenommeerde aankoopkeuring te laten doen? Dan kan de koper navragen "wotskeburt?" bij de garage en voila.
Leidt vast ook tot misbruik... Lastiglastig...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
06 jan 2006 19:13 |
|
|
porsche911t
amstelveen
|
Klopt. Ze deden heel moeilijk over een aankoopkeuring. Dat ze er dan wel per sé bij wilden zijn en dat dat een halve dag in beslag neemt... (daarom liever daar) Als ik echt wil, zullen ze vast akkoord (moeten) gaan. Maar alleen als ik 'akkoord ben met de wagen en de prijs'. En dat ben ik dus niet tot na een akk. Als daar niets uit te voorschijn komt, wil ik een redelijk bod doen. Of als er wel iets aan het licht komt, dit gerepareerd/vervangen. En dus niet automatisch de vraagprijs betalen (geen inruil bovendien, dus wellicht een korting). Aan W&O dan dus of ze daarmee, met het bod dus, akkoord gaan.
Dus ze zullen uiteindelijk wel akkoord gaan, maar alleen als ik de wagen dan ook koop...
|
06 jan 2006 19:59 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik heb goede ervaringen met W&O. Ik heb daar mijn 930 gekocht uit 1978. Ben met een specialist gaan kijken en voor ik het wist stond de auto al buiten voor een proefrit (ook niet altijd het geval).
Met name op het gebied van orginaliteit zijn zij heel duidelijk. Liever een oudere auto met gebruiksporen en helemaal origineel dan een gerestaureerde.
De auto die ik heb gekocht zonder keuring (maar wel rekeningen ter inzage en NAP) bleek inderdaad in uitstekende staat. Ook de oude garage (Kraan) nog nagebeld en deze (de zoon) beklemtoonde de uitstekende staat.
Natuurlijk heb je altijd gelijk een beeld bij een handelwijze van een garage, maar mogelijk ben ik één van de positieve uitzonderingen. Op grond hiervan zou ik niet te snel oordelen over de staat van de auto.
Marcel B.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
06 jan 2006 20:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kip en het ei
Hoe kan je nu zeggen of je een Porsche koopt als een AKK mede deel van het besluit is
Ik snap ze niet jij wil een AKK en betaalt die ook, neem ik aan ..
Dus ookal koop je 'm niet hebben zij toch een mooi keuringsrapport van een onafhankelijk specialist bij die Porsche
|
06 jan 2006 20:21 |
|
|
witmer
heel veelwarmond
|
Geachte Porsche liefhebbers,
Vandaag werd ik gewezen op de discussie over mijn bedrijf op dit forum.
Gelukkig staan er naast 'negatieve' ook positieve reacties op en volgens mij zijn er in het leven over alle mensen/bedrijven wel goede of slechte dingen te zeggen. Echter een aantal zaken zet ik graag recht of licht ik hierbij graag toe.
De zaken liggen nl. iets genuanceerder dan in de meeste berichten wordt aangegeven. Ik lees teksten als dat ik niemand terug wil bellen, mij in deze kopersmarkt een zekere houding niet zou kunnen permiteren en aankoopkeuringen niet toesta..Wat mij betreft allemaal uit de lucht gegrepen. Misschien is het wel niet zo verstandig om op deze soms zelfs 'opruiende' teksten te reageren maar ik wordt doodmoe van het stigma 'autohandelaar' en alle daarbij horende onzin verhalen.
Ik sta altijd een aankoopkeuring toe. En dat is nog nooit anders geweest.
Dan wel met de afspraak dat wanneer de auto in essentie goed is deze ook wordt gekocht. Ik verkoop oude auto's,meestal vanaf zo'n vijftien jaar oud en daar is altijd iets aan te doen. Ik vermijd mensen die niet het verschil weten te maken tussen onderhouds kwesties of structurele gebreken aan een auto. Uit elke aankoopkeuring komen gebreken,niets (ook een oude Porsche niet) is perfect. Wat mij betreft dient een aankoopkeuring om te voorkomen dat je een kat in de zak koopt. Niet om te weten te komen dat het ruitensproeier vuldopje niet origineel is of dat de logodopjes in de wielen niet naar het ventiel wijzen. Die rapporten zie ik ook. Dat is waarom ik mee wil,dat is ook waarom ik aanbied het bij Garage Daytona te doen en dat je daar wie dan ook mee naartoe mag nemen.
Vertrouw je dat niet,prima vooral niet kopen.Immers op basis van wantrouwen doe ik liever geen zaken. Da's al meer dan twintig jaar zo.
Da's langer dan de meeste van de mensen die hier zonder mij ooit echt aan de tand gevoeld hebben en kritiek uiten hun rijbewijs hebben.
Natuurlijk zien wij ook wel eens iets niet goed. Daarom werk ik overal aan mee en geef ik op de meeste auto's zelfs garantie.
Verplaats jezelf eens in mijn positie. Enig idee hoeveel werk en risico's
het met zich meebrengt om met iedere Porsche naar een keuring te moeten.Bovendien is een afspraak bij dealers pas na enkele weken mogelijk en daar kan ik uiteraard niet op wachten. Vandaar mijn aanbod
om bij Daytona te keuren. Wij keuren ook auto's van collega's.
Informeer eens bij Wittebrug of Hoogeboom hoe wij dat doen.
Heren,iets aardiger mag. Ook wij hebben niets liever dan tevreden klanten. Daar moeten we het van hebben. Gelukkig verkoop ik wekelijks
Porsche's en meestal op aanbeveling. Wanneer je Philips televisie na twee weken stuk gaat vind je het ook een waardeloos merk, als 'ie tien jaar ongestoord blijft spelen is het een topmerk. Het is dus altijd subjectief.
Wij bedoelen het goed,wilen iets verdienen en de koper wil de beste auto voor de laagste prijs en er mogen vooral geen kosten zijn de eerste jaren.
Een gezond spanningsveld noem ik dat. Ga er dan sportief mee om.
Zaaltje huren voor een leuke discussie waarbij ik iedereen ook kan zien?
Ik klim wel op het toneel. Niet gooien met versleten schijven of blokken.
Auto's zijn leuk (en kosten geld)
Ferdiaanse groet,
Hans Odijk
|
06 jan 2006 20:32 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
| | | | carrera32 schreef: Ben één keertje bij Witmer & Odijk geweest. Kreeg toen ook een beetje het gevoel dat Odijk geen zin had in klanten met 'lastige' vragen. Ik weet nog dat ik een vraag had over de auto, (weet de vraag niet meer..), maar hij kon mij niet 1,2,3 het antwoord geven, maar zou dat nog voor mij natrekken. Toen ik voorstelde om mijn tel. nr. achter te laten vond hij dat raar, want ik was immers degene die de auto wilde kopen, en ik moest dus zelf maar bellen. Hij zei dat hij niet het autoverkopers type was die klanten na ging bellen om alsjeblieft zijn auto's te kopen, want zijn auto's waren immers zo goed dat échte liefhebbers dat gelijk zouden zien. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij slechte auto's verkoopt. De auto's die er toen stonden zagen er allemaal best netjes uit. De zaak bestaat ook al wat langer volgens mij, en ik heb ook nog geen verhalen gehoord over echte miskopen bij W&O. Mocht de auto dus wat lijken, gewoon die keuring bij Rob Goossen doorzetten, en anders geen deal. Als hij zo'n vertrouwen in zijn auto's heeft (wat hij tegen mij uitsprak) durft hij dat aan. | | | | |
Prima genuanceerd verhaal!
zo kan het dus ook!
Rob - zonder ervaring met W&O - niet technisch en zijn laatste 4 P's zonder AKK heeft gekocht
|
06 jan 2006 20:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Leuke nickname, Hans
Welkom op het forum .... hopelijk blijft dit niet je eerste en laatste posting
|
06 jan 2006 20:45 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Hoi Hans,
Goed dat jij je hier ook meldt en jouw kant van het verhaal doet!
Keurige en duidelijke tekst!
Er wordt hier overigens echt wel gelet op nuances en positieve/negatieve verhalen en ervaringen met specialisten en dealers!
Ik heb in dit draadje amper een ongenuanceerde negatieve tendens aangetroffen, noch de "opruiende" teksten waar jij aan refereert!
Het is precies hoe jij het aangeeft: er zijn mensen met positieve ervaringen en mensen met negatieve ervaringen en zo zal het altijd blijven net als dat gezonde spanningsveld!
Suc6 met je toko!
Rob
|
06 jan 2006 20:46 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Ik lees twee gouden ideeen;
1. start een mobiel keuringsbedrijf, al dan niet als joint-venture van PON
2. fok de verkopers op -wellicht via dit forum- en huur een zaaltje, verkoop drankjes en je hebt een nieuwe horeca formule
|
06 jan 2006 20:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Netjes geschreven stuk van "de andere kant."
Kewl.
|
06 jan 2006 21:12 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Goed en duidelijk verhaal, Hans en zo heb ik je ook leren kennen.
Draadje vraagt natuurlijk om "wederhoor".
Marcel B.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
06 jan 2006 21:40 |
|
|
porscheaddict
|
goed stuk van hans, kan me in veel dingen vinden.
ben ook nog steeds opzoek naar een 964 en heb deze problemen ook ondervonden, een akk staan niet alle autobedrijven op te wachten omdat zij ook veel negatieve dingen meemaken( testpiloten die gewoon een dagje weg willen met een porsche, dromers die naar een auto gaan kijken die ze niet kunnen betalen, mensen die een nieuwe porsche verwachten van 15 jaar oud, enz.)
je kan niet zien wat nou wel een serieuze klant is en wat niet en dat is de reden waarom veel verkopers hier geen zin in hebben, zoek nog steeds op mijn gevoel ondanks dat ik een leek ben, maar als ik de juiste heb gevonden zal ik wel een akk laten uitvoeren( meer voor het technische gedeelte), en dan de auto kopen.
heb er al meerdere gezien waar het gevoel meteen niet goed is, en stop hier dan ook geen energie in, dat is voor mij en voor de verkopende partij verloren tijd !
_________________________________________ 964 c2
|
06 jan 2006 22:14 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Zo zien we maar weer................
Elke Porscheliefhebber leest hier mee
Gelukkig dat men zich hier ook kan verdedigen,elk verhaal heeft 2 kanten.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
06 jan 2006 22:15 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Zo te lezen geen beste referenties bij W&O, dus links laten liggen die gasten.
Zijn P's genoeg te koop.
Als ze nu al moeilijk doen wat dan als er echt garantie moet worden gegeven?
|
07 jan 2006 0:10 |
|
|