Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 23:35



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
ruitenwisser plaatsen en benzine vraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht ruitenwisser plaatsen en benzine vraag
ik rij binnenkort met een 924 van 1979 en zit met enkele vragen ?

op mijne P zit geen achter ruitenwisser , kan ik der zelf eentje plaatsen of moet dit in de garage geplaatst worden ? :shock: :?:

en nog een vraagje.

de P 924 is van 1979 en deze heeft een katalysator (heeft de verkoper mij verteld ) hoe kan ik dit zelf kontroleren en welke benzine moet ik dan tanken ? . :roll: :?:


07 jan 2006 11:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
ik dacht dat je 3 keer 98 moesten tanken zonder lood en dan 1 keer loodvervanger erbij ? Hier is al eens een topic over geweest..

Hier moet je je antwoord vinden: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... enzine+924
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


07 jan 2006 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
79 met een kat? Kijk even op je kentekenbewijs want daar zou een aantekening op kunnen staan en misschien op site RDW a.d.h.v. je kenteken.

Achterruitenwisser kun je zelf doen want dat is een soort doos die eronder komt. Ik heb er geen en mis 'm ook niet. Verwarming doet wonderen.

Maar dat van die katalysator vind ik vreemd. Je 924 kan wel twee dempers achter elkaar hebben zitten vlak bij de motor en dan een stuk verder nog eens de einddemper. Maar een kat...
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


07 jan 2006 11:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
924 schreef:
ik dacht dat je 3 keer 98 moesten tanken zonder lood en dan 1 keer loodvervanger erbij ? Hier is al eens een topic over geweest..

Hier moet je je antwoord vinden: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... enzine+924


daar ben ik al eens gaan kijken maar vindt niet het juiste antwoord op mijn vraag .

bedankt voor jullie reacties


Laatst bijgewerkt door marnic op 07 jan 2006 11:47, in totaal 1 keer bewerkt.



07 jan 2006 11:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Als de achterwisser hetzelfde is als bij een 944 ...

... dan ben ik bang dat je een gat in de achterruit moet boren :roll:


Een 79 met kat :?:

... is zeker een duitse export wagen :idea: (heeft iets te maken met korting op wegen- of houderschaps- belasting bij de oosterburen) .

Kijken of er een kat onder zit en weghalen zou ik zeggen :idea:


07 jan 2006 11:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
In mijn ruit zit een gat met een sierdop.

sier-dop

Is niks sierlijks aan.

Ruilen?
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


07 jan 2006 11:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Olaf schreef:
Als de achterwisser hetzelfde is als bij een 944 ...

... dan ben ik bang dat je een gat in de achterruit moet boren :roll:


Een 79 met kat :?:

... is zeker een duitse export wagen :idea: (heeft iets te maken met korting op wegen- of houderschaps- belasting bij de oosterburen) .

Kijken of er een kat onder zit en weghalen zou ik zeggen :idea:


het gat zit al in de ruit dus als ik je goed versta is dit geen probleem ,hier de foto http://www.porscheforum.nl/album_page.php?pic_id=15002 , ik vindt het niet zo mooi met die sierdop.

en inderdaad de wagen is ingevoerd uit duitsland , de katalysator weghalen schrijf je , kan ik deze katalysator zelf verwijderen en welke voordelen of nadelen heb ik dan + welke benzine moet ik dan tanken ?


07 jan 2006 11:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
marnic schreef:
.. kan ik deze katalysator zelf verwijderen en welke voordelen of nadelen heb ik dan...


Nadelen kan ik niet bedenken omdat de 924 af fabriek zonder kat. geleverd is :arrow: voordeel: wat er niet op of aan zit kan ook niet kapot.

Je wilt die P nog op kenteken zetten, toch - nu weet ik niet of men in Belgie melding maakt van de aanwezigheid van een kat. en dat je dus na de kenteken-registratie verplicht bent een kat. te voeren - als dat wel zo is ben je dus mooi de haas als'ie later stuk gaat - dus alles eraf wat je niet nodig hebt :idea:


07 jan 2006 12:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nadelen kan ik niet bedenken omdat de 924 af fabriek zonder kat. geleverd is :arrow: voordeel: wat er niet op of aan zit kan ook niet kapot.

Je wilt die P nog op kenteken zetten, toch - nu weet ik niet of men in Belgie melding maakt van de aanwezigheid van een kat. en dat je dus na de kenteken-registratie verplicht bent een kat. te voeren - als dat wel zo is ben je dus mooi de haas als'ie later stuk gaat - dus alles eraf wat je niet nodig hebt :idea:[/quote]

wat ik wel kan doen en meschien ook zal uitvoeren is het volgende ,

ik moet de P nog naar de oldtimer keuring brengen , en laat de KAT erop voor de keuring maar na de keuring kan ik deze verwijderen want ik hoef niet meer naar de keuring te gaan ,

zou ik het zo doen of heeft iemand een ander voorstel ?


07 jan 2006 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Hoeft ie daarna niet meer gekeurd te worden? Raar.

Als er nergens een aantekening staat, weghalen! Gewoon stuk pijp pakken, twee klemmoffen en klaar. Lassen is fraaier maar lastiger en dit werkt ook.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


07 jan 2006 12:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
thijzer schreef:
Hoeft ie daarna niet meer gekeurd te worden? Raar.

Als er nergens een aantekening staat, weghalen! Gewoon stuk pijp pakken, twee klemmoffen en klaar. Lassen is fraaier maar lastiger en dit werkt ook.


oldtiemr moet maar 1 maal gekeurd worden , dit lees ik toch overal of moet een oldtimer ook jaarlijks naar de keuring ?

en voor het lassen geen probleem ik doe avond school plaat-slaan en carosserie dit kunnen we daar oplossen ,


07 jan 2006 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Volgens de RDW:

In Nederland staat de keuringsplicht beschreven in de Wegenverkeerswet 1994 en daarvan afgeleide regelingen. Volgens deze regelgeving moet u uw personenauto, of bedrijfsauto die – beladen – niet zwaarder mag zijn dan 3.500 kg, jaarlijks laten keuren. Tenminste, als het voertuig drie jaar of ouder is.

Dus elk jaar wat ook eigenlijk logisch is. Een auto van 4 jaar mag als betrouwbaarder gezien worden dan een oldtimer.

Laat maar eens zien wat er op de papieren vermeld staat. Als er niks van de kat op staat, dan moet je 'm er beslist onderuit halen. Als ie kapot gaat dan moet ie ook weg. Laten zitten levert je de verplichting op denk ik.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


07 jan 2006 12:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
thijzer schreef:
Volgens de RDW:

In Nederland staat de keuringsplicht beschreven in de Wegenverkeerswet 1994 en daarvan afgeleide regelingen. Volgens deze regelgeving moet u uw personenauto, of bedrijfsauto die – beladen – niet zwaarder mag zijn dan 3.500 kg, jaarlijks laten keuren. Tenminste, als het voertuig drie jaar of ouder is.

Dus elk jaar wat ook eigenlijk logisch is. Een auto van 4 jaar mag als betrouwbaarder gezien worden dan een oldtimer.

Laat maar eens zien wat er op de papieren vermeld staat. Als er niks van de kat op staat, dan moet je 'm er beslist onderuit halen. Als ie kapot gaat dan moet ie ook weg. Laten zitten levert je de verplichting op denk ik.



in belgié vindt ik dit terug .
Auto's die een jaarlijkse technische keuring ondergaan, mogen altijd en onbeperkt de baan op.

Auto's, auto's voor dubbel gebruik, minibussen van meer dan 25 jaar oud en alle andere wagens ouder dan 30, die kozen voor een vrijstelling van de jaarlijkse technische keuring - de auto's met O-nummerplaat dus - krijgen bepaalde beperkingen opgelegd.

Ze mogen enkel op de openbare weg gebruikt worden:

ofwel ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties
ofwel voor proefritten met het oog op deze manifestaties, uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km
ofwel om zich naar die manifestaties te begeven.

dus een oldtimer moet eenmalig naar de keuring en kan ik de KAT er tussenuit halen zonder probleem ,

mag ik deze ook verwijderen voor ik naar de keuring ga de P is ingevoerd uit duitsland en deze staat momenteel met een KAT ?


07 jan 2006 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Je woont in B... stupid me...

Hangt ervan af of die Kat vermeld staat. Zo niet weg laten, indien wel dan heb je denk ik pech....
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


07 jan 2006 13:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
thijzer schreef:
Je woont in B... stupid me...

Hangt ervan af of die Kat vermeld staat. Zo niet weg laten, indien wel dan heb je denk ik pech....


ok , maar de KAT kan ik toch verwijderen na de Oldtimer keuring ik moet toch niet meer terug gaan ?


07 jan 2006 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ja, tot er een keer een controle is.

Ja dan zou ik toch even nakijken of het moet. Vraag anders bij die keuringsdienst voor de keuring. Ik zou alle problemen vermijden vooraf.

Duidelijk is in ieder geval dat die kat een no-go is en dattie weg moet. Krijg je alleen troubles mee.

Succes en misschien een foto van de vervangende buis en van het resultaat?

Reminds me dat ik van mijn nieuwe einddemper ook nog een foto moet maken...
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


07 jan 2006 14:20
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft, GhostRider, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.