Auteur |
Bericht |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
W&O
Ik vond de manier waarop het 1 en ander uitgelegd werd door de heer Witmer wel kloppend. De betreffende klant kan een AKK laten uitvoeren. Maar liefst bij hun. Ik zie daar ook niet het probleem in.
Ik kan me nog een schade gevalletje herinneren bij de heer Theo Jansen.
En iedereen heeft wel eens een keer een in zijn optiek een negatieve ervaring gehad denk ik. Maar he we zijn allemaal mensen en soms schatten we dingen verkeerd in.
|
07 jan 2006 0:23 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Ik ben vorige week ook bij W&O naar een auto gaan kijken en het verhaal van de AKK klopt.
Dat hoeft, zoals Gizmo zegt, geen probleem te zijn. Al zou ik 'm idd liever 'gewoon' bij Rob Goossen (een eerdere AKK beviel goed) laten keuren. Hij gaat het nog druk krijgen, die Rob...
Wat me verder in de reacties opvalt is er geen negatieve reacties zijn van mensen die er een auto hebben gekocht.
Eigenlijk alleen van mensen die er nog nooit een auto hebben gekocht, maar het niet eens zijn met hoe ze met aankoopkeuringen omgaan.
Vanuit de optiek van W&O: Ik kan me voorstellen dat er soms mensen komen die gewoon even in een Porsche willen rijden en onder het mopm van een aankoopkeuring de wagen een halve dag meenemen. Niets mis mee als ze ook echt geïnteresseerd zijn, toch?
Ik heb alleen ook zelf meegemaakt dat we (een vriend van me ging er eentje kopen en we kwamen in een oude Golf en in ouwe spijkerbroek, vaal T-shirtje en afgetrapte sneakers) niet serieus werden genomen. Zelfs niet toen we 'interessee toonden'.
Bij W&O zijn we prima te woord gestaan en geholpen. Heb er een stuk mee mogen rijden en wil ook een aankoopkeuring laten uitvoeren. Ga volgende week even kijken hoe wat waar en wanneer. En met wie. Ik denk dat we daar wel uit komen.
2 B continued.
|
07 jan 2006 1:00 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
...maar misschien komt dat omdat we nu wel in een porsche kwamen aanrijden...
|
07 jan 2006 1:03 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
He René,
Stukje van Hans Odijk gemist?
|
07 jan 2006 1:09 |
|
|
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Zo, inderdaad!
En wat voor een!
|
07 jan 2006 1:26 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Een zwart/zwarte 911 3.2 Carrera 1989?
|
07 jan 2006 1:33 |
|
|
Mick
|
Goed dat je zelf reageert en welkom in wat door collega's als "het hol van de leeuw" wordt beschouwd.
Jouw opstelling wat betreft het doel van een aankoopkeuring en de intentie tot koop onderschrijf ik volledig. Oude auto's moet je niet op criteria voor nieuwe beoordelen. Daarom vind ik het ook niet verstandig om zo'n exemplaar door een dealer te laten keuren, maar door een Porsche-specialist. Je hebt dan ook geen last van lange wachttijden (weken), want een specialist maakt daarvoor bijna altijd op zeer korte termijn ruimte. Bij het echter uit laten voeren van een aankoopkeuring door een bedrijf dat ook eigendom is van de verkopende partij of waar deze een belang in heeft (voor jou Daytona toch?) is natuurlijk sprake van belangenverstrengeling. Als er sprake is van wantrouwen dan is dat wat mij betreft in deze situatie gezond en een aankoopkeuring onder die omstandigheden zou ik dan ook niet acceptabel vinden!
|
07 jan 2006 11:54 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Aan de andere kant loop je dubbel zoveel risico als verkopende partij en gelieerde keurende partij dat, als het fout gaat, zowel Daytona als W&O een slechte naam krijgen.
Hierover heb ik echter nog geen berichten gelezen.
Als dit gebeurt dan is het over en sluiten voor verkoper én garage.
Op grond hiervan is het misschien wel dapper te noemen om verkoper en keurgarage samen als basis op te voeren voor een koop en uit te gaan van eigen kennis en ervaring.
De media (waaronder natuurlijk ook dit forum) zijn zo snel dat e.e.a. een zeer grote invloed zal hebben op levensvatbaarheid van beide bedrijven.
Zouden beiden dat risico (willen) lopen?
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
07 jan 2006 12:04 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Mee eens Mick.
Van een onafhankelijke aankoopkeuring is in zo'n geval natuurlijk nooit sprake, waar je wel naar op zoek bent.
|
07 jan 2006 12:13 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Klinkt goed, voorals als je t samen met pon doet ben je wel erkend. Misschien wel moeilijk om t aan de prijs te krijgen als t vannuit pon is. En je grootste markt is natuurlijk wel de oudere porsches. En wat kost zo'n akk? 100e? Niet echt de slagroom op de taart. Vraag me af of je dat rendabel zou krijgen! Je zal al gauw meerdere merken moeten gaan keuren denk ik. Vooral exclusieve.. wat weer een monteur met veel ervaring eist: hoger loon, kleinere marge... Misschien een part timer? Deze gaat weer in m'n ideen bus voor later
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
07 jan 2006 12:35 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Inderdaad niet meer helemaal door gelezen.
Sportieve reactie van Odijk.
Verhalen hebbenaltijd 2 kanten, maar ik blijf wel van mening dat een AKK bij een andere dan de verkopende partij moet kunnen worden uitgevoerd
|
07 jan 2006 12:57 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Kijk, zo hoort het. Respect.
|
07 jan 2006 13:12 |
|
|
porsche911t
amstelveen
|
Dank jullie voor alle (positieve en negatieve) reacties.
Ik denk dat ik in ieder geval een beetje ben gerust gesteld door ook de reactie van Dhr. Odijk.
Maar weet inmiddels dat ik nog even verder ga kijken. Er staan meerdere T'tjes te koop en het lijkt me beter om deze eerst ook tre gaan bekijken alvorens ik een beslissing neem tot aankoopkeuring van de ene of de andere.
Wellicht tot snel.
|
07 jan 2006 16:43 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Je breed oriënteren is nooit verkeerd.
|
07 jan 2006 16:45 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
idd. Ze schrijven hier wel eens dat het zoeken net zo leuk is dan het bezitten...
...ben al bijna een jaar bezig
|
07 jan 2006 17:01 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik ben meer dan twee jaar bezig geweest, maar bij mij is het "bezitten" toch leuker dan de zoektocht.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 jan 2006 17:06 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Dat denk ik ook hoor. Ik maak mezelf alleen maar wijs dat alleen 'het zoeken naar' al leuk is...
Het maakt je in ieder geval wel bewuster van wát je nu precies wil hebben. Zodat het uiteindelijke bezitten nóg leuker is (denk ik).
|
07 jan 2006 17:14 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
het zoeken is ook leuk maar het zoeken is nog leueker als je hem hebt dan kan je echt de leuke leer momenten ervan in zien.
zo als ik, ik moest en zou eerst die p kopen met veel meer km een beetje vage historie en een slepend geluid in het kadan.
nu zo blij dat ik het niet gedaan heb.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 jan 2006 17:22 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
De reactie van Witmer is natuurlijk prima, maar toch zou het zo moeten zijn dat de koper bepaald waar er gekeurd wordt en niet andersom. Kosten zijn voor de koper, dus dat kan nooit een probleem zijn. Verder tijdens de keuring er met je neus boven op blijven staan. Natuurlijk is het met een eerste Porsche altijd lastig waar deze keuring te laten doen. Ben met mijn tweede Porsche (968) voor de verkoop gewoon weer naar Steenwijk gereden (benzine betaald) en daar laten keuren. Ben het wel eens met de afspraak keuren is kopen indien OK. Je bent tenslotte dan toch al in een ver gevorderd stadium van onderhandelen (prijs bekend). Wel kunnen zaken die uit de keuring komen natuurlijk nog een effect hebben op de prijs (of de verkoop gaat niet door). Dus altijd onder voorbehoud van de uitslag van de keuring. Je kunt ook een bedrag afspreken dat b.v. gebreken onder de €250 de koop niet mogen belemmeren en 50/50 worden gedeeld en het totaal niet meer dan x mag zijn. Spreek dat goed af. Verder moet er inderdaad een bepaald vertrouwen zijn tussen koper en verkoper. Heb je dat niet, wegwezen dan.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
07 jan 2006 17:34 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Een verkoper die een goed produkt verkoopt zal (in mijn optiek) nooit bezwaar (mogen) maken tegen een EXTERNE AKK.
Dat hij als verkoper voorwaarden stelt aan zo'n keuring kan ik me voorstellen, een serieuze koper heeft daar ook geen moeite mee, en zal bereid zijn - in redelijkheid- gemaakte kosten te vergoeden.
Als een verkoper moeilijk doet over een keuring buitenshuis gaan mijn nekharen toch licht overeind staan. Betreft het hier arrogantie, of is er iets anders aan de hand?
Bij een AKK worden altijd (kleine) gebreken geconstateerd, een verkoper weet dat ook en zou ook geen problemen moeten maken om de prijs aan te passen of de (grote) gebreken te verhelpen.
Een auto verkopen, leuker kunnen we het niet maken, wel duidelijker
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
Laatst bijgewerkt door outletvalve op 08 jan 2006 16:15, in totaal 2 keer bewerkt.
|
07 jan 2006 18:01 |
|
|
witmer
heel veelwarmond
|
Porsche liefhebbers bedankt voor jullie spontane en sportieve reacties.
In goed overleg is en blijft bij mij alles mogelijk en bespreekbaar.
Blijf kritisch en kom eens langs in Warmond.
Hans Odijk
|
07 jan 2006 18:34 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Goed van je reactie hier!
Nogmaals, de keer dat ik in Warmond ben geweest kreeg ik een positieve indruk van de auto's die er stonden. De reden dat ik destijds de auto die ik toen bekeken heb niet heb gekocht had er simpelweg mee te maken dat ik elders een auto ben tegengekomen die meer aan mijn wensen voldeed. Ook kan ik van jouw kant begrijpen dat je af en toe 'moe' word van klanten die met een hele wensenlijst aan komen, de auto laten keuren, maar niks kopen. Dat is natuurlijk zonde van je tijd. Zorg er echter wel voor dat je open blijft staan voor dit soort zaken want, je ziet, een te zelfverzekerde opstelling kan ook afschrikken. Maar door jouw hier beschreven verhaal begrijp ik de situatie wel al een stuk beter, en zoals je zelf al aangeeft, is er in redelijkheid best wat bespreekbaar.
En ten slotte, als je al meer dan 20 jaar klassieke Porsche's en Saab cabrio's weet te kopen zonder dat er slechte verhalen over je de ronde doen, moet je vast wel iets goed doen! Ga zo door en succes met je bedrijf
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
07 jan 2006 19:00 |
|
|
porscheaddict
|
ik vind een akk moet kunnen, zelfs bij een andere specialist.
maar als iemand naar de andere kant van nederland wil zou ik ook niet snel mijn porsche meegeven.
stel je zou morgen je eigen auto willen verkopen, iemand wil een a.k.k 100km verder in het land, en je hebt zelf geen tijd om mee te gaan, geef je hem dan mee?
_________________________________________ 964 c2
|
07 jan 2006 22:39 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Nee!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 jan 2006 23:26 |
|
|
porscheaddict
|
zie je, dat bedoel ik maar!
leef je ook eens in de verkopende partij, blijft een moeilijke zaak.
voor de verkopers is het ook niet altijd effe makelijk en de koper aan de andere kant is bang voor een kat in de zak.
maar niemand staat te springen om zijn porsche mee te geven!
_________________________________________ 964 c2
|
08 jan 2006 1:04 |
|
|