Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 22:54

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
924 En 924S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 924 En 924S
:oops: meschien een domme vraag , maar ik wil het zeker zijn ,

zijn de bumpers en andere onderdelen van een gewone 924 het zelfde van de 924S :oops:

08 jan 2006 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Motor en ophanging/naaf is anders. Rest is identiek. Volgens mij zelfs 944-1 maar dat moet je me niet aanrekenen.

Maar een S rijdt wel lekker en volgens mij issie lichter dan een 944 dus zou het nog vlotter dan de 944 moeten gaan. Maar dat laatste heb ik niet geprobeerd.

Denk dus dat t past en dat zal t.z.t. nog wel door anderen bekrachtigd worden.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

08 jan 2006 14:35
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 924 En 924S
marnic schreef:
zijn de bumpers en andere onderdelen van een gewone 924 het zelfde van de 924S :oops:

5.4 How do I tell if the 924 I'm looking at is a 924 or a 924S?

If the car rolled out in ‘82 or before (in Europe, that would be ‘85 or before), it is certainly a 924. If it is a ‘86 or ‘87 car, it is certainly a 924S. The 10th digit of the VIN would tell of the year.

If it is a 924 you are considering, remember that the 924 and the 924S are very different cars underneath the skin. The 924 has a 2.0 liter engine, and is relatively inexpensive to maintain. On the other hand, the 924S came with the same 2.5 liter engine and drivetrain as the early 944, and consequently shares the same maintenance issues as an early 944 (or worries, if it is an ill-maintained specimen).

It may not be easy to tell a 924 from a 924S by a visual check, particularly since owners who are "creative" in changing the badges and decals on their cars are not unheard of.

08 jan 2006 17:48
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]