Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:53

Antwoord op onderwerp  [ 401 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Volgende
Porsche droom stukje opgeschoven. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Hé Bartol.

Ik kwam zojuist deze site tegen over de 912. Waarschijnlijk ken je 'm al, maar er staat erg veel nuttige info op.

klik hier

En succes met die 76'er! We lezen het wel.

06 jan 2006 1:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ik heb die site al eerder gezien ik kom er wel achter dat er weinig te vinden is van de 76 912.

06 jan 2006 18:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Even een vraag is een porsche 912 lichtelijk te verlagen?
Doormiddel van kortere veren? En zo ja waar staan die veren te koop?

06 jan 2006 20:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als ik me niet vergis heeft een 912 gaan veren maar Torsie voor en achter :wink:

Laatste update 22/10/2013

06 jan 2006 20:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
mmm ? :? heeft een porsche 912 van 1976 geen veren?

06 jan 2006 20:35
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een 3.2 Carrera en 3.0SC hebben er in elk geval geen.
Zover ik weet hebben ze pas vanaf de 964 (1988) veren .
Correct me if I'm wrong :!:

Laatste update 22/10/2013

06 jan 2006 20:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Is het wel verlaagbaar dan? Op 1 of andere manier.

06 jan 2006 20:51
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
bartol1988 schreef:
Is het wel verlaagbaar dan? Op 1 of andere manier.

:shock: Heb je er al mee gereden dan?

Wil je de wegligging verbeteren, is het voor de looks of wil je gewoon graag stapvoets over die %#$@#@%-drempels heen? :wink:

06 jan 2006 21:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ah voor de looks want ik vind een iets verlaagde porsche echt super mooi. Komt zijn vorm na mijn idee nog beter tot zijn recht. (meningen zullen verschillend hierover zijn maar dat doet er verder niet toe :) )

06 jan 2006 21:03
Profiel Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
bartol1988 schreef:
Ah voor de looks want ik vind een iets verlaagde porsche echt super mooi. Komt zijn vorm na mijn idee nog beter tot zijn recht. (meningen zullen verschillend hierover zijn maar dat doet er verder niet toe :) )

Doet er niet toe wat jij van meningen vindt, die meningen komen toch!
Wie gaat er nou een klassieke 912 verlagen? :oops:
Heb je al in die kar gereden of dacht je bij het foto'tje: als ik die eens verlaag lijkt het toch nog een Sjonnie en Anita-bak? :cry:

06 jan 2006 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ah zo denk ik niet. Ik zou hem in originele staat houden, maar was gewoon benieuwd. Ben al lang blijk als ik een goede porsche heb.

06 jan 2006 23:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Vandaag bij lammertink geweest met men vader, men vader wou even wat advies over aankoopkeuring endergelijken. We doe het nu als volgt:
Maandag of a.s. Zaterdag de auto bekijken. Hebben we zelf de indruk dat het een goede wagen is laten we een aankoopkeuring doen en als die ook goed is dan gaat het door (men vader wou het liefst dit laten uitvoeren bij lammertink).

En ik heb inmiddels de foto's van de motorruimte ontvangen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had zelf de indruk dat de motor er wel goed uit ziet alleen vind dat er veel losse kabels liggen? (of hoort dit zo?) En dat er wat roest op de carroserie boven de motor?

Nog even over de motor als ik deze vergelijk met andere porsche 912's dan heeft deze een aantal onderdelen boven op de motor niet? of komt dit doordat deze porsche carb's heeft ipv injectie ( de verkoper dat dit namelijk vervangen voor carb's)

07 jan 2006 15:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
De motor in de 912E is eigenlijk een VW Type 4 motor welke ook in de VW 411/412 gebruikt is.
De motor verschilt optisch inderdaad van de 912 van -65 tot -69.

De mogelijke roest kan ook heel goed lijmresten zijn van het isolatiemateriaal.

Losse kabels zie ik zo 1,2,3 niet liggen.

Weet je ook waarom de injectie is omgewisseld voor carburateurs?

07 jan 2006 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Volgens de eigenaar was de injectie niet betrouwbaar genoeg.

Ik snap niet waarom je men foto's nu al niet meer ziet? (wat is daar de reden van?)

07 jan 2006 16:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
Ik zie je foto's wel, ik zie alleen geen losse draden liggen.

Misschien heb je wat aan deze site:

http://www.texas912.org/Technical%20Data%20Archive.htm

Iets naar beneden scrollen en daar staan een aantal links naar technische documentatie, test enz.

07 jan 2006 16:52
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
hier geen probleem zie de foto's prima

robert

07 jan 2006 16:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Die losse draden dacht ik die over de motor maar zag later dat anderen dat ook hebben dus das wel ok volgens mij.

07 jan 2006 16:53
Profiel Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Dit zijn pas losse draden!
Maar dan hebben we het over een 912E mèt E. En het lijkt mij overigens dat een 912E zonder E een soort van knutselbak is met weinig waarde. Namelijk volstrekt niet origineel en als je de Bosch L-jetronic terug wilt plaatsen zal dat best veel geld kosten.
Advies: informeer wat de aanschaf en het plaatsen van de Bosch L-jetronic kosten, neemt dat mee bij het bepalen van het bod en laat die injectie na aankoop terugplaatsen. Lijkt mij erg goed voor de waarde van de auto. Ook verstandig in het kader van het verzekerde bedrag.

08 jan 2006 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Maar als de auto verder helemaal origineel is en geen mankementen vertoond hoeft dit toch niet meteen zo groot probleem te zijn? Of zie ik dat verkeerd.

08 jan 2006 12:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Na deze inmiddels negen pagina's tellende topic helemaal gelezen te hebben wil ik ten eerste toch weer mijn waardering uitspreken aan alle forum-leden voor de continue serieuze adviezen aldaar dhr Bartol door zijn "Porsche-vaders" goed in de gaten wordt gehouden.

Of dit nu een zeer vervroegde 1 april grap is of dat Bartol gewoon op zoek is naar een mooi "Pimp my ride" -project incl. verlagen van een 912 achterin een watergekoelt video-systeem en de nodige baspijpjes, of hij toch (net zoals ik toen) gewoon erg enthousiast is en nog wel het een en ander moet leren, ik vind het gewoon super om te zien dat dit forum ten alle tijden een super goede bron blijft!!

Houden zo!!

Bartol: Ik ben zelf ook sinds mijn 18e gek van "het model 911" en heb zelf wat meer boeken gevonden.
* De Porsche 911 van Peter Morgan.....een must!
* Het ultieme verhaal van Porsche

Verder heb ik veel beursen bezocht, leuke "porsche" artikelen gekocht (aangezien ik een echte op jouw leeftijd me toch echt niet kon permiteren) en was op mijn 24e helemaal gelukkig met een originele handleiding van een 912 die mijn vader in Amerika had gevonden.
Nu 5 jaar verder heb ik de droombaan en het geld voor een mooie 912 maar ik heb er nog steeds zelf geen. Heb net een nieuwe 3 serie gekocht want een 912/911 koop je niet omdat je het geld hebt maar omdat je er op een moment genoeg vanaf weet en er klaar voor bent een nieuwe liefde in je leven erbij te nemen.

Mijn tip, blijf lezen en orienteren leer je meer van dan je denkt en op een dag komt het! Geloof ik ook nog steeds in!

Succes

:D

08 jan 2006 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Neej het is niet de bedoeling dat ik er een pimp bak van ga maken als ik dat zou doen was ik niet aan een porsche begonnen want een porsche moet je niet verprutsen. Het is pure porsche liefde. En het boek de originele porsche 911 heb ik al uit :D. En heb al vele internet sites afgestruimd.

En ik ben de forummers hier ook zeeer dankbaar :P . Want zonder hen had ik zo een brakke porsche kunnen kopen.

08 jan 2006 13:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Nou snap ik even iets niet een tijd terug stond de p912 nog voor een prijs van 15000 euro op speurders.nl. Daarna stond hij voor 9500 euro op marktplaats. Ik dacht dat het om dezelfde verkoper ging maar nou staat er op speurders.nl een garage bij en op marktplaats is het een particulier.

http://www.speurders.nl/autos/porsche/15923661/perfect_onderhouden_porsche_912_e.html

Zou het kunnen zijn dat de verkoper eerst de auto probeerde te verkopen via een garage?

08 jan 2006 15:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Denk toch dat de eigenaar hem eerst via een garage wou verkopen omdat er wel in de adv. op marktplaats staat dat hij hem 6 jaar in bezit heeft.

08 jan 2006 19:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Waarom vraag je het de verkoper gewoon niet?
Zit namelijk nogal een verschil in qua prijs...

08 jan 2006 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ik heb nu al wel in de gaten dat een porsche bij mensen veel ideeen/oordelen opwekt.(of hoe je dat ook zegt :( ). Ik kan het met men beste kameraad er gewoon niet over hebben omdat hij me voor gek verklaard. Ik had het bewust met hem er al niet over gehad omdat ik weet hoe hij erop zou reageren, maar aangezien ik het een andere kameraad wel had verteld (heeft zelf een corsa b gsi die het niet eens zo gek idee vond) wist de andere het vandaag dus ook. Nou die verklaarde me dus helemaal voor gek. En zij dat het toch niet ging gebeuren en dat het achtelijk was. Toch vind ik dit soort oordelen lastig om mee om te gaan, ik probeer er zo weinig mogelijk over te hebben want je wordt door sommigen gewoon voor gek verklaard. Wacht liever totdat het echt zover is maar toch jammer, want ik heb het ook gewoon over zijn aanschaf van een golf g60. Maar over mijn eventuele aankoop van een porsche nee dat kan niet :x . Maar ik wordt er zelf gelukkig niet negatief door beinvloed. :D

08 jan 2006 23:42
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 401 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Volgende