Auteur |
Bericht |
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Zoals HennieC2Targa het heeft meegemaakt, zó hoort het in mijn ogen: in principe (er zijn uitzonderingen !!) doen wij het altijd zo. We verkopen een duur produkt (zowel nieuw als gebruikt) en dan mag de potentiele klant wat ons betreft er een uitgebreide proefrit in maken of hem waar dan ook (binnen Nederland) ter keuring aanbieden. Mocht de proefrit of keuring tegenvallen: tòch schep je er goodwill mee . . . De praktijk wijst uit dat de persoon in kwestie dát nooit vergeet !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
08 jan 2006 23:52 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Sorry dames, excusez le mot . . . . liet mij even gaan.
Zal niet meer gebeuren
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 jan 2006 0:44 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
In de ogen van Jan de particulier...zeg maar de calculerende burger....
Een ondernemer kan daar niets mee er zijn helaas nog proefrijdende idioten zat...en een bejaarde/klassieke Porsche is daar niet altijd van gediend
Itt tot een solide Audi...kun je aan elke sul meegeven
_________________________________________ t beste maar weer...
|
09 jan 2006 0:57 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik denk dat er ook een boel verkopers zijn, die echt totaal niet weten wat zij verkopen.
Hoevaak gebeurd het dat jouw Porsche eerst op de brug gaat voor een AKK, voordat zij een (inruil)prijs noemen?????
Het werkt dus vaak wel both ways!
|
09 jan 2006 0:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Toch is dit zo vreemd niet. Bij een bedrijfsovename (meestal iets meer geld mee gemoeid dan bij de verkoop van een Porsche) is er ook eerst een intentie uitgesproken om te (ver-)kopen, waarbij de condities in grote lijnen duidelijk zijn (w.o. de prijs). Pas daarna vindt de due-diligence (AKK voor bedrijven) plaats. Als daar dingen uitkomen die het rechtvaardigen om nog eens aan de prijs te gaan sleutelen, gebeurt dat gewoon. Overname kan ook worden afgeblazen. Of meer garanties/zekerheden... allemaal mogelijk.
|
09 jan 2006 9:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nicolo helemaal eens!
|
09 jan 2006 10:24 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Het grote verschil hier is, dat indien de verkoop niet doorgaat, dit grote nadelen kan hebben voor de verkopende partij. In vele gevallen wordt een bedrijf overgelaten aan een op dat moment concurerende firma. Om een echt goed zicht te krijgen op een bedrijf dat je wil overnemen, heb je buiten de financiële gegevens, ook een goed zicht nodig op de Know-How van een bedrijf. Ondanks dat je in theorie de vergaarde informatie niet mag gebruiken, gaat men dit toch doen. Hierdoor stel je je bedrijf redelijk kwetsbaar op. Vind ik persoonlijk toch net iets anders dan bij de aankoop van de wagen.
Dit neemt niet weg, dat ik als verkopende partij, ook enkel maar een AKK zou laten uitvoeren, als ik wist dat voor de koper alles in orde is, en dat enkel nog maar een negatieve AKK de verkoop in de weg zou staan.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 jan 2006 10:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hoezeer er overnames zijn waarbij dit geldt, zijn er ook zeer veel bedrijfsovernames waar dit niet geldt (gokje: een ruime meerderheid). Om een voorbeeld te noemen in lijn met de discussie: overname van een autobedrijf.
|
09 jan 2006 10:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik vrees dat we nu sterk Off-Topic gaan gaan
Ik ben nog niet zo zeker van dat autobedrijf?
Waar koopt hij zijn wagens aan, via welke contactpersonen?
Heeft hij hier of daar een leverancier zitten, die dezelfde kwaliteit kan leveren maar aan betere prijzen?
Heeft hij bepaalde opkopers die met de mindere overnames weg kan?
En wat denk je van wegkopen van personeel nadien, tenslotte weet hij dan ook wat er aan lonen betaald word.
enz.
Dit lijken misschien allemaal kleine details, maar hier word dikwijls het verschil tussen winst en verlies gemaakt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 jan 2006 11:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
| | | | ppp 356 schreef: Ik vrees dat we nu sterk Off-Topic gaan gaan Ik ben nog niet zo zeker van dat autobedrijf? Waar koopt hij zijn wagens aan, via welke contactpersonen? Heeft hij hier of daar een leverancier zitten, die dezelfde kwaliteit kan leveren maar aan betere prijzen? Heeft hij bepaalde opkopers die met de mindere overnames weg kan? En wat denk je van wegkopen van personeel nadien, tenslotte weet hij dan ook wat er aan lonen betaald word. enz. Dit lijken misschien allemaal kleine details, maar hier word dikwijls het verschil tussen winst en verlies gemaakt. | | | | |
I beg to differ. Veel van deze info is zonder problemen te verkrijgen via-via mocht de concurent geïnteresseerd zijn (opvallend veel gegevens die bij de fiscus bekend zijn, zijn tegen een gering bedragje te koop...). Daarbij: niet zelden wordt bepaalde info geanonimiseerd. Maar je hebt wel gelijk dat we nu off-topic gaan...
|
09 jan 2006 11:47 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Wel, ik kan u zeggen dat de fiscus nog niet de helft weet van mijn zaak.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 jan 2006 12:02 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Paul,
Ook de fiscus heeft tegenwoordig internet..................
|
09 jan 2006 12:07 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Rob, het is niet omdat ze het niet weten, dat het ilegaal is
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 jan 2006 12:11 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In Nederland is men misschien doortastender?
|
09 jan 2006 12:16 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je hoeft ook niet alle informatie aan de fiscus door te geven. Een bedrijf heeft nog veel meer gegevens dan fiscale.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 jan 2006 12:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In NL moet je wel alle info laten inzien. Als het op schrift staat en je bewaart het is het administratie...
Maar goed, waar ging dit draadje ook alweer over?
|
09 jan 2006 13:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Over W&O en de fiscus toch
|
09 jan 2006 13:08 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
en vergeet die mooie dames niet!
|
09 jan 2006 16:29 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Heee . . . dan ben ik weer in beeld zeker
Het wordt ineens weer interessant
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 jan 2006 17:44 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Mijn mening is om W&O even links te laten liggen. Zoek een adres waar je gelijk een goed gevoel over de auto EN verkoper hebt.
Toen ik mijn 911 kocht kon ik hem laten keuren waar, en wanneer ik het wilde en door wie bepaalde OOK IK
Als je dus direct 100% medewerking krijg op je voorstel voor een AKK
krijg je er al gelijk een beter gevoel bij, toch?
Probeer te voorkomen dat je later spijt krijg van je aankoop.
Via het PF is er aan heel veel goeds te komen.
Veel sukses
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
09 jan 2006 20:30 |
|
|
Gerco
|
Sterker nog, als je zon goed gevoel hebt over de specialist waar je komt, denk je gewoon helemaal niet aan een AKK en koop je de auto gelijk. In mijn geval tenminste, voor mijn eerste 911. Ja ik geef het toe, is een stukje emotie ook, maar ik heb er nooit spijt van gehad. Maar ook later bij TJ nog heb ik nooit ergens een AKK laten doen, en gewoon de autos gekocht op goed vertrouwen. TJ verkoopt ook voor 99% nette autos, en als er ooit wat is wordt dat opgelost. En ik kan me voorstellen dat meer specialisten zoals W&O op dezelfde wijze werken.
Dus in dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat de specialisten niet zitten te wachten op "die mensen die een AKK willen laten doen ergens anders". Ter verdediging van W&O.
Ik hoor hier op het forum wel veel over een AKK, en 3/4 van de mensen hier is ook erg kritisch, goed geinformeerd en neemt de tijd om een goede keuze te maken, maar andere mensen kopen op een andere manier. En dat hoeft helemaal niet perse slecht te zijn "omdat je geen AKK hebt gedaan"
Dat wilde ik even zeggen
|
09 jan 2006 20:52 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik heb zowel mijn 911 SC alsmede de 993 op basis van vertrouwen en eigen kunnen zonder AKK gekocht.
De SC vertoonde enige niet onoverkomelijke gebreken en van de 993 heb ik nog nimmer spijt gehad.
In motoren of versnellingsbakken kunnen de specialisten ook niet kijken, deze kunnen goed klinken c.q. perfect schakelen (hoewel een 915 bak . . . ??) en toch later onvoorzien de geest geven.
Een gezonde kijk op een auto kan al veel ruis wegnemen.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 jan 2006 22:03 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
heb de ballen verstand van techniek en dat soort zaken, daar huur ik een specialist voor in
boekhouding laat je toch ook aan een accountant over (my two pennies)
_________________________________________ Got coffee?
|
09 jan 2006 22:05 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Bravo!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 jan 2006 22:50 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Wanneer je zo'n goed gevoel hebt over de auto én verkopende partij, bestaat inderdaad de kans dat je zo gaat denken. (uit ervaring)
Maar of je dit werkelijk zo moet doen is punt twee.
Een goede afloop is zeker wel mogelijk maar omdat dit nogal eens uitloopt op teleurstellingen, behoort deze tactiek NIET tot Pascal's lijstje voor nieuwe potentiële Porsche rijders...........
|
09 jan 2006 23:05 |
|
|