Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Toerenverloop van vollast naar stationair 964?
Als ik het gas loslaat dan gaat regelmatig het toerental flink beneden het normale stationairtoerental. Hij corriceert echter wel goed naar het normale stationaire toerental. Volgens mij had de auto dit nooit... maar wat zijn jullie ervaringen? Eventuele oorzaken?
|
11 jan 2006 11:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Toerenverloop van vollast naar stationair 964?
Bij stilstand of bij heel hard rijden en vervolgens remmen
|
11 jan 2006 11:41 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Bij normaal rijden en bijvoorbeeld terugschakelen of stoppen bij stoplicht.
|
11 jan 2006 11:50 |
|
|
Mick
|
Mogelijk stappenmotor vuil of (bijna) versleten.
|
11 jan 2006 12:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Komt wel vaker voor bij een 964 ... staat me alleen niet meer bij wat het zou kunnen zijn .. mss even de 964 ergens aan de 'hamer' hangen .. en kijken of er een storing opgeslagen is in de DME-computer
Ik had iets soortgelijks en dat (b)leek de lambda sensor te zijn
|
11 jan 2006 12:20 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Toerenverloop van vollast naar stationair 964?
heb dat, let wel een 3.2, 's ochtends de eerste minuten als de motor koud is (alleen 's winters valt me op); was heviger toen ik v-power had getankt
_________________________________________ Got coffee?
|
11 jan 2006 12:39 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
ik heb het ook gehad maar allen bij vogtig weer dan werd de lamdasonde nat en dan begon het.
kan ook de stappen motor zijn je kan hem eens goed in spuiten met wd 40 wil wel een helpen.
anton964
|
11 jan 2006 12:42 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Alles origineel aan de auto? Vliegwiel, chip?
En welke stappenmotor praten jullie over, de air by-pass valve?
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
11 jan 2006 12:55 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
He dit gaat lekker!
Maare welke stappenmotor... ik heb al veel gevonden maar nog geen stappenmotor... waar zit die?
|
11 jan 2006 13:04 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
en... sorry alles is orgineel.
|
11 jan 2006 13:10 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
en nu ik er even over nadenk... de stappenmoter zal wel ergens bij de gaspendaal bediende klep in de motorruimte zitten, toch??? Regelt deze stappenmotor alleen het stationair of zou je een soort van cruisecontrol kunnen maken???
|
11 jan 2006 13:12 |
|
|
RSR-Luc
Dendermonde
|
De regeling voor het station. toerental ( idle speed positioner )zal zeker bevuilt zijn en deze zit boven aan de motor in het midden. Je herkend hem door de twee darmen die er zijn op aangesloten en een gaat recht naar de inlaat en hij is rond met achteraan een aansluiting op. ( de aansluit pijpjes lopen bijna recht tegen over elkaar )
Luc
|
11 jan 2006 14:55 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Toerenverloop van vollast naar stationair 964?
Ik heb dit wel bij mijn 3.2 als de motor koud is. Zodra ik gas geef zakt het toerental. Een beetje spelen met het gaspedaal lost dit op. Na enkele seconden tot een minuut is het helemaal verdwenen.
|
12 jan 2006 17:22 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Wie-o-wie heeft er meer info betreft de stappenmotor en het onderhoud hieraan?
Dan kan ik aankomend weekeinde weer aan de bak...
|
13 jan 2006 10:21 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Positie 8 is de stappenmotor:
|
13 jan 2006 15:21 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Misschien is deze onduidelijke foto duidelijker:
Succes
|
13 jan 2006 15:38 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Nog iets betreft de stappenmotor...
Is het een stappenmotor of gewoon een ventiel/klep. Ik heb er eergisteren naar gekeken maar er zitten maar twee aansluitingen op.
Hoe kun je 'em eventueel testen?
|
23 jan 2006 16:23 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ze kunnen hem aan bosch hammer testen.
hij pikt alle fouten uit je auto.
het oplossen van alles is vaak minder leuk.
anton964
|
26 jan 2006 21:23 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Ik ga morgen weer aan de motor sleutelen (verdeler en kleine dingetjes)... Maar heeft iemand nog een beschrijving of zo om de "stappenmotor" (ik denk dat het echter een klep/ventiel is omdat ik maar twee elektrische aansluitingen kan vinden) te reinigen.
Grt. André
|
27 jan 2006 10:27 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Ik heb het schema eens uitgeplozen maar daar zie ik een "idle speed siwtch" en een "idle speed throttle valve switch". Zitten er twee sensoren/schakelaars om het stationair door te geven? Soms 1 op het gaspendaal en een op de luchtinlaat bij de motor.
|
31 jan 2006 11:36 |
|
|
ECT
|
Hallo Andre,
Is het niet verstandig om naar de Porsche dealer te gaan? Ik zou niet zomaar gaan zitten rommelen aan de stappenmotor. Het luistert namelijk erg nauw.
Ik had twee weken geleden problemen met stationair tijdens de opwarmfase. Koude motor liep niet lekker, ging van 900 naar 200-400 toeren en viel soms uit. Ik bracht hem naar de dealer, aan de computer gezet, bleek dat probleem bij stappenmotor zat. Stappenmotor was flink vervuild omdat ik er te weinig in gereden had en de vorige eigenaar ook. Stappenmotor werd gereinigd, vervolgens moest de wagen een nachtje overnachten om bij koude motor (!) het opnieuw uit te testen en aan de computer te hangen. Geen problemen meer bij koude motor en hij rijdt nu als een zonnetje!
Ik zal dus niet zomaar aan gaan zitten rommelen omdat de stappenmotor toch belangrijk is voor wat betreft finetuning lucht- en benzinesamenstelling.
Succes!
|
31 jan 2006 12:53 |
|
|