Auteur |
Bericht |
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Uitbouwen motor
Hoi,
Binnenkort zal mij porsche een nieuw kleurtje krijgen en alle plekjes en rubbers zullen worden nieuw gemaakt.
Nu wil ik een andere kleur (lichtblauw), en nu vroeg ik me af wat handig is.
De motorruimte zal dan ook moeten, dus de motor gaat even los. Als die motor toch even los is, wat zal ik dan direkt aan de motor laten doen?
Is dat lastig (lees tijdrovend), die motor eruit halen?
|
10 jan 2006 22:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik vind het persoonlijk altijd een slecht plan als een auto in een andere kleur wordt gespoten. Het is altijd te zien, draagt mi niet bij aan waardevermeerdering van de wagen etc etc, maar zoals zo vaak hier besproken, daar gaat het niet om, je moet doen wat JIJ leuk vind, dus je hebt niet zoveel aan mijn antwoord.
Volgens mij kun je als de motor er uit is er nog niet zo heel veel aan zien behalve wat zwetende/lekkende pakkingen, maar dat kun je anders ook wel zien....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
10 jan 2006 23:08 |
|
|
willem.964.c2
911 964 c2munnekeburen
|
hee Sev,
zoals Marcel al zei :je ziet het altijd dat'ie een ander kleurtje heeft gehad.
daar ben ik het zeker mee eens en ik hield 'm ook liever orgineel,maar 't is jou auto..
als de motor er uit moet wat ik zeker in dat geval ook zou hebben gedaan(er zou bij mij niets worden afgelakt maar alles gedemonteerd zoals rubbers,kabels,leidingen ect)was ik voor demontage met warme motor eens langs een specialist zoals "Erwin" gegaan en hem eens naar de motor laten kijken en luisteren... ik heb z'n nummer wel als je die wilt,,,hij kan ook goede informatie geven over wat wel en wat niet te demonteren..
veel plezier met de en montage,
Willem.
|
10 jan 2006 23:49 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
zoals gezegt niet overspuiten in andere kleur en een motor die goed loopt en niet lekt lekker afblijven!
Als je daar aan begint is €5000,- nix geks.
anton964
Laatst bijgewerkt door anton964 op 11 jan 2006 0:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jan 2006 23:55 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Kleppen stellen is veel eenvoudiger als ie eruit is.
Verder ligt het eraan hoe de staat van het blok is en wat je eraan wilt uitgeven.
Het demonteren van een P motor is niet zo veel werk, dus staar je daar niet op blind. De kosten komen pas als je er echt wat aan gaat/ moet doen.
|
10 jan 2006 23:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... maar ook alleen als 'ie in een heuse motorsteun hangt
Uitbouwen van de motor Ik schat een uurtje of 3 a 4, maar dan ben je er nog niet kabels, leidingen en andere zaken die in de motorruimte (samen)komen en al dan niet direct in verbinding met de motor staan
|
11 jan 2006 0:30 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Dus, Erwin laten luisteren, is ie goed, niks aan doen en lekker in hetzelfde kleurtje houden, maar dan wel goed laten spuiten, ook daar kan Erwin je wel advies over geven...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
11 jan 2006 8:46 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
OK helder bedankt voor jullie antwoorden.
Misschien dat de kleur dan toch hetzelfde blijft, moet ik even over denken. Het punt is dat je bij het uitzoeken altijd eerst een technisch goeie koopt. De kleur was voor mij tweede prioriteit. Nu hij toch een keer gespoten moet worden, ga ik liever ook voor de mooiste optie (lichtblauw met zwarte fuchsen, zonder a-spoiler). Aan de buitenkant gaat alles los, de bumpers, voorschermen, deuren.
Originaliteit staat daarbij hoog in het vaandel, dus geen 964 bumpers, geen witte knippers, en geen sportstuur, het blijft een carrera uit 84'.
Stel dat ie na al dat werk verkocht wordt. Wat doet een andere kleur voor de waarde denk je?
Erwin is toch hetzelfde als renntech? Dan vind ik z'n nummer wel.
|
11 jan 2006 13:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een wagen kan je perfect in een andere kleur spuiten zonder dat het ergens aan kan gezien worden.
Daarvoor moet wel alles gedemonteerd worden en moet je beginnen van een kale kas.
Dit is zeer kostbaar in geld en tijd.
Maar bij een P brengt dit geen meerwaarde, integendeel.
Op je papieren en plaatjes staat je originele kleur vermeld.
Een kennis van me uit NL is aangehouden geweest daar zijn kleur anders was dan op de plaat opgegeven stond. Hij moest kunnen aantonen dat er nog ergens iets in de originele kleur was (wat hij kon daar de wagen enkel buiten in een andere kleur was gezet). Bij volledige herspuiting moet je dit dus aangeven.
Ook zou ik VOOR het herspuiten (zelfde of andere kleur) steeds foto's nemen van hoe de wagen was voor het herspuiten en aantonen met reportage waarom ze herspoten is.
Anders wordt al snel het label "gebakje" erop gekleefd wat de waarde nog meer doet dalen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 jan 2006 13:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Erwin = Renntech
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
11 jan 2006 16:44 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
11 jan 2006 16:48 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Hi SEV,
Motor uitbouwen is voor een handige doe-het-zelver met enig fatsoenlijk gereedschap goed te doen.
Kijk eens op Pellican Parts, een usa site met veel technische arikelen w.o. het uitbouwen van een motor, hoewel zij daar spreken van de motor separaat van de bak uitbouwen is het gelijktijdig laten zakken van motor en bak veel eenvoudiger.
Als je een goede garagekrik hebt, kun je eenvoudig een lange steun laten maken (lassen).
Zelf heb ik bij mijn SC ook de motor uit- en ingebouwd.
Als de motor eruit is kun je in ieder geval makkelijk onderhoud plegen c.q. reparaties uitvoeren.
Zelf heb ik de motor ook goed schoongemaakt, div onderdelen opnieuw gespoten, SSI's en uitlaatsysteem gemonteerd.
Kijk maar eens in mijn album.
De kleur zou ik origineel houden.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
11 jan 2006 20:47 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Dat laatste gaat zeker gebeuren. Ik doe dit allemaal niet zelf. Een vriend van me is monteur, die helpt me ermee.
|
12 jan 2006 21:54 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
[quote="Nine-eleven"]Hi SEV,
Kijk maar eens in mijn album.
quote]
Let maat op niet te ver achteruit rijden
|
12 jan 2006 22:22 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Album bekeken. Die motor kun je van eten zeg! Wat heb je er allemaal aan moeten doen?
Die SSI-s heb je van Pelican Parts? Zal wel wat gekost hebben zeker!
|
12 jan 2006 23:37 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Valt wel mee hoor, na uitbouwen heeft de motor in een motorenbok gehangen, hiermee kun je de motor ronddraaien en is deze aan alle zijden makkelijk toegangkelijk.
Alles uitgebouwd tot op het draaiend gedeelte, goed schoongemaakt en alle aluminium delen (inlaatspruitstukken e.d.) in de auminiumverf gezet.
Is bij deze een TIP: aluminiumverf is flinterdun, bijna water en het onderdeel ziet er weer uit als nieuw.
Alle leidingen / vacuumslangen vervangen etc.
De ventilator gepolijst en in de blanke lak gezet en voila een zo goed als nieuwe motor.
Luchtpomp verwijderd en alle bijbehorende leidingen, er zijn pluggen te koop om daarna de cilinderkoppen te dichten.
De SSI's in combinatie met een rvs sporteinddemper komen bij Johan v.d. Gugten vandaan en tja, blijft een duur systeem.
Maar heeft ook z'n voordelen, als je de SSI's vergelijkt met een standaard uitlaatsysteem zul je zien dat de SSI's anders lopen en dit levert dan ook best wel wat peekaa's op.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
13 jan 2006 0:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Waarom niet tot en met
|
13 jan 2006 9:37 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Blok had ca. 150.000 gelopen, was kurkdroog en had een prima compressie.
Na olie op de zuigers gespoten te hebben geen verbetering in de compressie, dus ook onderblok prima in orde.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
13 jan 2006 21:30 |
|
|