Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:35

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vandaag controleur motorrijtuigenbelasting aan de deur! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht Vandaag controleur motorrijtuigenbelasting aan de deur!
Ik heb mijn Seicento geschorst omdat ik 'm niet gebruik én niet wil verkopen. Hij staat bij een vriend in een loods gestald.

Vanavond, 18.40 uur, gaat de deurbel en legitimeert meneer zich. Of ik de eigenaar was en of hij de auto mocht zien.

Gelukkig wist ik dat ik een formulier had opgestuurd waarop de nieuwe locatie vermeld was, iets wat hij direct opschreef maar nog niet op zijn papieren had.

Hij was uiterst vriendelijk en correct en legde uit dat ze die controles uitvoerden om misbruik van schorsing te voorkomen.

Het stallen op een andere plaats dan het adres van de eigenaar, is alleen toegestaan als je dat aangeeft bij de belasting, wat ik gelukkig al wist. Let hier dus op als het voorkomt want er wordt degelijk op gecontroleerd.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

12 jan 2006 1:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Zo ook van de week de controleur van de hondenbelasting aan de deur gehad. Sorry maar ik vind het toch zielig als je zo je geld moet verdienen.....

12 jan 2006 8:50
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Marcel schreef:
Zo ook van de week de controleur van de hondenbelasting aan de deur gehad. Sorry maar ik vind het toch zielig als je zo je geld moet verdienen.....

Heb je dat weer, weer iemand afzeiken die netjes zn geld verdiend door regelgeving te controleren. Wel makkelijk praten in dit gremium dat zich Porsches kan veroorloven.
Of je moet die belasting afschaffen of, zoals hier gebeurt, controleren.

12 jan 2006 9:04
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
heeft niks met Porsches veroorloven te maken, maar dit zijn zo'n nutteloze bezigheden (ingegeven idd door de belastingwetgeving) dat ik niet iedere dag op zou willen staan om ziets te moeten doen, dan zijn er opleidingsniveau van desbtreffende in ogenschouw genomen wel andere bezigheden waar je je geld mee zou kunnen verdienen die ik zou preferen.

12 jan 2006 9:15
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik denk dat je het meer moet zien in de context van ; Waar leg ik als overheid mijn prioriteit?

En dan moeten we toch dikwijls vasstellen, dat de overheid kiest voor de gemakkelijke weg. Even de kleine burger controleren, en de zware criminelen doen we dan wel even nadien :roll:

Uiteraard moet er gecontroleerd worden of dat iedereen zijn belastingen betaald. Maar ikdenk dat achter de zware criminelen aanzitten, uiteindelijk veel rendabeler is op lange termijn. Het probleem is dat men nu snel geld nodig heeft. Dan stel ik me nog de vraag als men de kosten/baten analyse maakt, of het loon van de hondenbelastingen controleur opweegt, tegenover de ontdoken hondenbelasting.

Zulke belachelijke taksen moet men op de 1 of andere manier anders innen. Bv een eenmalige taks bij aankoop, berekend op de gemiddelde leeftijd van een hond. Misschien denken de mensen dan ook even na bij de aankoop van een hond, want deze wordt dan toch weer een stukje duurder. En kan deze controleur ander en nuttiger werk doen, de kans is groot dat deze man dat ook liever zou doen, dan de mensen lastig te vallen met zulke zaken.

Ben ik nu off-topic :? :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 jan 2006 9:19
Profiel WWW
Uden
Bericht 
Spot-on!

12 jan 2006 9:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Vandaag controleur motorrijtuigenbelasting aan de deur!
thijzer schreef:
Ik heb mijn Seicento geschorst omdat ik 'm niet gebruik én niet wil verkopen. Hij staat bij een vriend in een loods gestald.

Ik had zomaar het vage vermoeden dat de schorsingkosten niet zoveel verschillen ten opzichte van de houderschapsbelasting voor een Seicento :roll:

:arrow: 8,58 per maand :idea:

thijzer schreef:
Het stallen op een andere plaats dan het adres van de eigenaar, is alleen toegestaan als je dat aangeeft bij de belasting.

Je krijgt automatisch een formulier toegstuurd waar je de locatie van stalling op in kan vullen :arrow: dat men controleerd vind ik terecht ... maar op iemand die een Seicento heeft :?:

Kijk, als je het nu over zoiets hebt :arrow: iets dat niet meer in het goedkoper(ere) houderschapsbelasting tarief valt 8)

ppp 356 schreef:
Zulke belachelijke taksen moet men op de 1 of andere manier anders innen. Bv een eenmalige taks bij aankoop, berekend op de gemiddelde leeftijd van een hond. Misschien denken de mensen dan ook even na bij de aankoop van een hond, want deze wordt dan toch weer een stukje duurder. En kan deze controleur ander en nuttiger werk doen, de kans is groot dat deze man dat ook liever zou doen, dan de mensen lastig te vallen met zulke zaken.

:thumleft: :!:

12 jan 2006 9:37
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Koop gewoon een wegenbelastingvrije.... Mergens last van.

Marcel B.

12 jan 2006 9:46
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Niet helemaal waar. Schorsing kost 68 euri dus dat is nog geen jaar belasting. Ik zie geen reden om 'm te verkopen dus zet ik 'm lekker weg. Dat formulier krijg je inderdaad automatisch en ik heb nog overwogen om "die flauwekul" weg te gooien. Ik heb niks te verbergen dus toch maar ingevuld.

Er schijnen dus jokers te zijn die hun grijs-kenteken jeep schorsen en er dan toch mee rijden. Da's niet de bedoeling.

Er zijn jokers die hun keuter overal laten schijten en dat moet dan opgeruimd worden of er moeten strontcontainers komen. Dat moeten de eigenaren dan maar zelf bekostigen.

En porsche rijden en geld over hebben is geen vergelijk. Raad eens wat mijn 924 gekost heeft...
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

12 jan 2006 10:04
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
thijzer schreef:
Niet helemaal waar. Schorsing kost 68 euri dus dat is nog geen jaar belasting.

Dus scheelt het per saldo geen 8,58 maar slechts 4,99 per maand :idea: Ik was uitgegaan van 25,- schorsingskosten

Ik vraag me nu dus af of je er ook geen verzekering (meer) op hebt :arrow: en of er nog een APK op zit ... MI zou dat het bezoek van de controleur iets meer rechtvaardigen :roll:

12 jan 2006 10:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Nee, verzekering schors je ook en dan blijft de korting 3 jaar gehandhaafd.

APK zit er nog op tot april. Je mag geschorst maar wel verzekerd naar en van het APK station rijden. Fijn als je daar werkt...

Ik vond het schorsen ook duur maar ja, hij wordt toch niet gebruikt en dan was dit gewoon de goedkoopste oplossing. Als ik 'm nodig heb, dan ga ik er via het postkantoor heen en is ie weer op de weg.
Ik laat wel ff elk jaar de apk doen in verband daarmee.

12 jan 2006 10:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
lindemans schreef:
Marcel schreef:

Heb je dat weer, weer iemand afzeiken die netjes zn geld verdiend door regelgeving te controleren.

Inderdaad. Zouden ze in de WW/WAO/... zitten dan worden ze waarschijnlijk daar op aangekeken en nu ze dit werk doen is het ook niet goed. Gemakkelijk oordelen dus en toch wel moeilijk blijkbaar om begrip voor de situatie van een ander te hebben. :roll:

12 jan 2006 10:56
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Marcel schreef:
heeft niks met Porsches veroorloven te maken, maar dit zijn zo'n nutteloze bezigheden (ingegeven idd door de belastingwetgeving) dat ik niet iedere dag op zou willen staan om ziets te moeten doen, dan zijn er opleidingsniveau van desbtreffende in ogenschouw genomen wel andere bezigheden waar je je geld mee zou kunnen verdienen die ik zou preferen.
Wat een BS! :evil:

ppp 356 schreef:
...Zulke belachelijke taksen moet men op de 1 of andere manier anders innen. Bv een eenmalige taks bij aankoop, berekend op de gemiddelde leeftijd van een hond. Misschien denken de mensen dan ook even na bij de aankoop van een hond, want deze wordt dan toch weer een stukje duurder. En kan deze controleur ander en nuttiger werk doen, de kans is groot dat deze man dat ook liever zou doen, dan de mensen lastig te vallen met zulke zaken...
Dat begint al ergens op te lijken, maar ja, niet alle hondjes worden in het woonland gekocht of misschien zelfs "zwart" gekocht. En hondjes worden ook nog wel eens geboren. En wat doe je als overheid dan? Precies: controleren! 8)

12 jan 2006 13:32
Profiel
Uden
Bericht 
Mag jij BS vinden, als ik zo'n Hondensnuffelaar aan de deur krijg is dat toch echt de eerste gedachte die bij mij opkomt, en dan ook nog eens het fanatisme....

Als jij dat niet vindt is dat uiteraard jouw goed recht maar dan ook niet piepen als je een bekeuring krijgt voor 5 km te hard rijden, 2 minuten te lang parkeren en meer van dat soort levensbedreigende zaken waar talloze ambtenaren hun dag meevullen, want ze behoren allemaal tot hetzelfde leger ambtenaren die allemaal hun plicht uitoefenen ter naleving van de wetgeving waarvoor we uiteindelijk allemaal zelf gekozen en gestemd hebben via de democratische volks verkiezingen.......

12 jan 2006 14:49
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
Mag jij BS vinden, als ik zo'n Hondensnuffelaar aan de deur krijg is dat toch echt de eerste gedachte die bij mij opkomt, en dan ook nog eens het fanatisme....

Als jij dat niet vindt is dat uiteraard jouw goed recht maar dan ook niet piepen als je een bekeuring krijgt voor 5 km te hard rijden, 2 minuten te lang parkeren en meer van dat soort levensbedreigende zaken waar talloze ambtenaren hun dag meevullen, want ze behoren allemaal tot hetzelfde leger ambtenaren die allemaal hun plicht uitoefenen ter naleving van de wetgeving waarvoor we uiteindelijk allemaal zelf gekozen en gestemd hebben via de democratische volks verkiezingen.......

Iets meer de nuance zoeken kan geen kwaad. Er is een verschil tussen wel een hond, maar geen hondenbelasting betalen en 5 kilometer te hard rijden dan wel veel kilometers te hard rijden. Ik vind bonnen voor 5 km te hard ook de grootste onzin, maar op snelheid controleren en bekeuren als er onverantwoord hard wordt gereden vind ik een prima zaak! :wink:

12 jan 2006 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Laat ze liever op voordeurdelers gaan posten, mensen die zich iedere dag in een andere gemeente moeten gaan melden, om vervolgens weer vrolijk terug te rijden naar de andere gemeente en samen hun handje op te houden. Marge dat de overheid terug wint op zo'n stel is veel hoger dan op wat achterstallige hondebelasting, of daarop volgende boetes. D8 dat de overheid aan t pluk ze beleid deed.... zitten ze toch te slapen daar op kantoor :!:

12 jan 2006 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Als ze bij mij bellen stuur ik de hond er zelf op af 8) 8)

12 jan 2006 15:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Gewoon niet betalen. Hondenbelasting, ook zo'n makkelijke inkomstenbron.

mhaschreurs.hyves.nl

12 jan 2006 15:28
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
michael schreef:
Gewoon niet betalen. Hondenbelasting, ook zo'n makkelijke inkomstenbron.

Wij hadden een Bouvier die op 2 januari in 'mocht' slapen .... echt wel lekker zo'n gemeente ambtenaar die je het hele jaar HB door laat schokken ...

Je snapt 'm natuurlijk al ... na een jaar een andere 'herplaatser', waarvoor het eerste jaar GEEN HB betaald is :shock:

Maarre ... 't ging hier toch over geschorste 4 wielers en niet voeters :idea: :roll: :wink:

12 jan 2006 15:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Gasten zijn hier ook al eens langs geweest, maak de deur toch niet open. Wel zielig dat ze aan de brievenbus gaan rammelen kijken of de hond aanslaat [die van ons niet als het rolluik dicht is].

mhaschreurs.hyves.nl

12 jan 2006 15:51
Profiel Facebook 
Bericht 
michael schreef:
Gasten zijn hier ook al eens langs geweest, maak de deur toch niet open. Wel zielig dat ze aan de brievenbus gaan rammelen kijken of de hond aanslaat [die van ons niet als het rolluik dicht is].

Dat is niet zielig, zoiets heet een "best practice"! :lol:

12 jan 2006 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ik zou een bandje (tegenwoordig CD) opzetten met hondengeblaf.

12 jan 2006 16:44
Profiel WWW
981 Boxster GTS
Bericht 
thijzer schreef:
Ik zou een bandje (tegenwoordig CD) opzetten met hondengeblaf.

Of nog moderner een DVD met hondengeblaf en middels een beamer een rondlopende hond projecteren . . . . .

12 jan 2006 17:56
Profiel
Uden
Bericht 
Diegene die bij ons aan de deur kwam, ging daarna naar de buren en zei "hier hebben ze ook een hond, dat weet ik zeker". Ik vraag "kan je dat zien aan het naamplaatje soms? "Nee" zegt ie triomfantelijk, ik kan het ruiken.....
:cry:

Ergste van het verhaal, hij had nog gelijk ook, ze hebben een "hond", nou ja teckel....

snap je hem nu een beetje....

12 jan 2006 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
jullie betalen autobelasting ?!?

12 jan 2006 18:55
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende