Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:05



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Uitbouwen motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Uitbouwen motor
Hoi,

Binnenkort zal mij porsche een nieuw kleurtje krijgen en alle plekjes en rubbers zullen worden nieuw gemaakt.
Nu wil ik een andere kleur (lichtblauw), en nu vroeg ik me af wat handig is.

De motorruimte zal dan ook moeten, dus de motor gaat even los. Als die motor toch even los is, wat zal ik dan direkt aan de motor laten doen?
Is dat lastig (lees tijdrovend), die motor eruit halen?


10 jan 2006 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ik vind het persoonlijk altijd een slecht plan als een auto in een andere kleur wordt gespoten. Het is altijd te zien, draagt mi niet bij aan waardevermeerdering van de wagen etc etc, maar zoals zo vaak hier besproken, daar gaat het niet om, je moet doen wat JIJ leuk vind, dus je hebt niet zoveel aan mijn antwoord.

Volgens mij kun je als de motor er uit is er nog niet zo heel veel aan zien behalve wat zwetende/lekkende pakkingen, maar dat kun je anders ook wel zien....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


10 jan 2006 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
hee Sev,

zoals Marcel al zei :je ziet het altijd dat'ie een ander kleurtje heeft gehad.
daar ben ik het zeker mee eens en ik hield 'm ook liever orgineel,maar 't is jou auto..

als de motor er uit moet wat ik zeker in dat geval ook zou hebben gedaan(er zou bij mij niets worden afgelakt maar alles gedemonteerd zoals rubbers,kabels,leidingen ect)was ik voor demontage met warme motor eens langs een specialist zoals "Erwin" gegaan en hem eens naar de motor laten kijken en luisteren... ik heb z'n nummer wel als je die wilt,,,hij kan ook goede informatie geven over wat wel en wat niet te demonteren..

veel plezier met de en montage,

Willem.


10 jan 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
zoals gezegt niet overspuiten in andere kleur en een motor die goed loopt en niet lekt lekker afblijven!
Als je daar aan begint is €5000,- nix geks.

anton964


Laatst bijgewerkt door anton964 op 11 jan 2006 0:08, in totaal 1 keer bewerkt.



10 jan 2006 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Kleppen stellen is veel eenvoudiger als ie eruit is.

Verder ligt het eraan hoe de staat van het blok is en wat je eraan wilt uitgeven.

Het demonteren van een P motor is niet zo veel werk, dus staar je daar niet op blind. De kosten komen pas als je er echt wat aan gaat/ moet doen.


10 jan 2006 23:57
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rene914 schreef:
Kleppen stellen is veel eenvoudiger als ie eruit is.


:roll: .... maar ook alleen als 'ie in een heuse motorsteun hangt :wink:

Uitbouwen van de motor :arrow: Ik schat een uurtje of 3 a 4, maar dan ben je er nog niet :idea: kabels, leidingen en andere zaken die in de motorruimte (samen)komen en al dan niet direct in verbinding met de motor staan :wink:


11 jan 2006 0:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Dus, Erwin laten luisteren, is ie goed, niks aan doen en lekker in hetzelfde kleurtje houden, maar dan wel goed laten spuiten, ook daar kan Erwin je wel advies over geven...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


11 jan 2006 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht 
OK helder bedankt voor jullie antwoorden.
Misschien dat de kleur dan toch hetzelfde blijft, moet ik even over denken. Het punt is dat je bij het uitzoeken altijd eerst een technisch goeie koopt. De kleur was voor mij tweede prioriteit. Nu hij toch een keer gespoten moet worden, ga ik liever ook voor de mooiste optie (lichtblauw met zwarte fuchsen, zonder a-spoiler). Aan de buitenkant gaat alles los, de bumpers, voorschermen, deuren.

Originaliteit staat daarbij hoog in het vaandel, dus geen 964 bumpers, geen witte knippers, en geen sportstuur, het blijft een carrera uit 84'.
Stel dat ie na al dat werk verkocht wordt. Wat doet een andere kleur voor de waarde denk je?

Erwin is toch hetzelfde als renntech? Dan vind ik z'n nummer wel.


11 jan 2006 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een wagen kan je perfect in een andere kleur spuiten zonder dat het ergens aan kan gezien worden.
Daarvoor moet wel alles gedemonteerd worden en moet je beginnen van een kale kas.
Dit is zeer kostbaar in geld en tijd.
Maar bij een P brengt dit geen meerwaarde, integendeel.
Op je papieren en plaatjes staat je originele kleur vermeld.
Een kennis van me uit NL is aangehouden geweest daar zijn kleur anders was dan op de plaat opgegeven stond. Hij moest kunnen aantonen dat er nog ergens iets in de originele kleur was (wat hij kon daar de wagen enkel buiten in een andere kleur was gezet). Bij volledige herspuiting moet je dit dus aangeven.
Ook zou ik VOOR het herspuiten (zelfde of andere kleur) steeds foto's nemen van hoe de wagen was voor het herspuiten en aantonen met reportage waarom ze herspoten is.
Anders wordt al snel het label "gebakje" erop gekleefd wat de waarde nog meer doet dalen.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


11 jan 2006 13:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Erwin = Renntech
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


11 jan 2006 16:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Marcel schreef:
Erwin = Renntech

www.renntech-porsche.nl :wink:
_________________________________________
Got coffee?


11 jan 2006 16:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Hi SEV,

Motor uitbouwen is voor een handige doe-het-zelver met enig fatsoenlijk gereedschap goed te doen.
Kijk eens op Pellican Parts, een usa site met veel technische arikelen w.o. het uitbouwen van een motor, hoewel zij daar spreken van de motor separaat van de bak uitbouwen is het gelijktijdig laten zakken van motor en bak veel eenvoudiger.
Als je een goede garagekrik hebt, kun je eenvoudig een lange steun laten maken (lassen).
Zelf heb ik bij mijn SC ook de motor uit- en ingebouwd.

Als de motor eruit is kun je in ieder geval makkelijk onderhoud plegen c.q. reparaties uitvoeren.
Zelf heb ik de motor ook goed schoongemaakt, div onderdelen opnieuw gespoten, SSI's en uitlaatsysteem gemonteerd.
Kijk maar eens in mijn album.

De kleur zou ik origineel houden.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


11 jan 2006 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Als de motor eruit is kun je in ieder geval makkelijk onderhoud plegen c.q. reparaties uitvoeren.
Zelf heb ik de motor ook goed schoongemaakt, div onderdelen opnieuw gespoten, SSI's en uitlaatsysteem gemonteerd.
Kijk maar eens in mijn album.


Dat laatste gaat zeker gebeuren. Ik doe dit allemaal niet zelf. Een vriend van me is monteur, die helpt me ermee.


12 jan 2006 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
[quote="Nine-eleven"]Hi SEV,


Kijk maar eens in mijn album.
quote]

Let maat op niet te ver achteruit rijdenAfbeelding


12 jan 2006 22:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht 
Album bekeken. Die motor kun je van eten zeg! Wat heb je er allemaal aan moeten doen?

Die SSI-s heb je van Pelican Parts? Zal wel wat gekost hebben zeker!


12 jan 2006 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
sev schreef:
Album bekeken. Die motor kun je van eten zeg! Wat heb je er allemaal aan moeten doen?

Die SSI-s heb je van Pelican Parts? Zal wel wat gekost hebben zeker!


Valt wel mee hoor, na uitbouwen heeft de motor in een motorenbok gehangen, hiermee kun je de motor ronddraaien en is deze aan alle zijden makkelijk toegangkelijk.
Alles uitgebouwd tot op het draaiend gedeelte, goed schoongemaakt en alle aluminium delen (inlaatspruitstukken e.d.) in de auminiumverf gezet.
Is bij deze een TIP: aluminiumverf is flinterdun, bijna water en het onderdeel ziet er weer uit als nieuw.
Alle leidingen / vacuumslangen vervangen etc.
De ventilator gepolijst en in de blanke lak gezet en voila een zo goed als nieuwe motor.
Luchtpomp verwijderd en alle bijbehorende leidingen, er zijn pluggen te koop om daarna de cilinderkoppen te dichten.

De SSI's in combinatie met een rvs sporteinddemper komen bij Johan v.d. Gugten vandaan en tja, blijft een duur systeem.
Maar heeft ook z'n voordelen, als je de SSI's vergelijkt met een standaard uitlaatsysteem zul je zien dat de SSI's anders lopen en dit levert dan ook best wel wat peekaa's op.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


13 jan 2006 0:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Alles uitgebouwd tot op het draaiend gedeelte ...


Waarom niet tot en met :?:


13 jan 2006 9:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Olaf schreef:
Nine-eleven schreef:
Alles uitgebouwd tot op het draaiend gedeelte ...


Waarom niet tot en met :?:


Blok had ca. 150.000 gelopen, was kurkdroog en had een prima compressie.
Na olie op de zuigers gespoten te hebben geen verbetering in de compressie, dus ook onderblok prima in orde.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


13 jan 2006 21:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.