Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:36

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Terugroepactie Porsche 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
Ik ben in ieder geval 1 van de 30 geweest. heb er nu mijn derde uitlaat op zitten...

12 jan 2006 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
F@RGO schreef:
toyota is de meest betrouwbare

Porsche scoort beter, Mazda overigens ook. Scheelt ook per model...

13 jan 2006 0:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
stond nochtans in de krant dat toyota minst mankementen heeft,
en rover zou de slechts scorende zijn.

http://www.google.be/search?hl=nl&q=toy ... eken&meta=

het ori bestand is wel weg maar u kan toch zelf ook es googlen ,
daar kan u het wel vinden

13 jan 2006 8:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
F@RGO schreef:
stond nochtans in de krant dat toyota minst mankementen heeft

De onderzoeken verschillen nog wel eens. Tijdje terug een onderzoek gezien waar Toyota er helemaal niet zo goed vanaf kwam en Porsche overigens ook niet... Ik zal de link eens terugzoeken.

13 jan 2006 11:27
Profiel
Bericht 
ADAC pechstatistiek 2004:

http://www.gewinn.co.at/auto/content.php?article=4826

Hieruit "blijkt" dat Duitse automobielen weer betrouwbaarder zijn dan Japanse. Overigens presteert hier Toyota wel als beste Japanse producent. Bij het Dekra Mängelreport komt Mazda er meestal beter uit, maar zijn de topposities voor Porsche (911 en Boxster), Mercedes (SL) en Audi (A2).

Mijn conclusie is dan ook dat vwb betrouwbaarheid van auto's de betrouwbaarheid van statistieken niet zo geweldig is. En als je normaal omgaat met je auto, dan heb je met een moderne auto zelden problemen.

13 jan 2006 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Devils son schreef:

Mijn conclusie is dan ook dat vwb betrouwbaarheid van auto's de betrouwbaarheid van statistieken niet zo geweldig is. En als je normaal omgaat met je auto, dan heb je met een moderne auto zelden problemen.

Ik ging met mijn vorige auto heel normaal om.
Was een Alfa 147 Selespeed (Full Option), en ik heb denk ik elk lampje op het dashboard wel eens zien branden en elk waarschuwingsgeluidje wel eens gehoord.
Op een gegeven moment zet je de radio (OEM fitted) aan, en valt heel het dashboard bvb. uit. En nog vveeeeeeellll meer ...

Mijn vriendin rijdt met een Yaris T-Sport en die is tot nu toe volledig foutloos, en het interieur is totaal niet saai met sportzetels, sportstuur, witte tellerplaten en een boel (weliswaar nep)carbon. Voor mij best een mooi interieur. En dit is allemaal standaard hé, dit is er niet achteraf opgeplakt. Een pak mooier dan een basis BMW, wees daar meer zeker van!

13 jan 2006 11:55
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Het is natuurlijk niet te vermijden dat als auto's technsich gecompliceerder worden, vaker dingen (na verloop van tijd) niet goed blijken te zijn.
Wat mij beangstigd is dat dit (het terugroepen dus) bij autofabrikanten vaak geen service is, maar puur een afweging tussen schadeclaim-kosten en kosten voor terugroepen.
Kijk zo dat geval maar eens bij Ford met die banden op hun Explorers.
De kosten voor 'n terugroepactie zouden zo hoog zijn dat ze de gok namen om de schadeclaims voor evt doden en gewonden maar te accepteren.... :(

13 jan 2006 12:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
S2 schreef:
(..) ik heb denk ik elk lampje op het dashboard wel eens zien branden en elk waarschuwingsgeluidje wel eens gehoord (..)

Dan weet je in ieder geval zeker dat de lampjes het doen. Is dat overigens niet heel normaal voor een Alfa?

13 jan 2006 12:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Juist nieuws gekregen van mijn dealer,

ik zou dan toch een goede driver zijn,
mijn wagen hoeft geen controle.
:ba:

13 jan 2006 12:10
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
adu schreef:
Is dat overigens niet heel normaal voor een Alfa?

Voor italiaanse auto's...
Ik heb ooit een Fiat Tipo gehad, daar deed na 10 jaar nog ieder lampje het, alleen zelden op het juiste moment :)

13 jan 2006 12:12
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
adu schreef:
S2 schreef:
(..) ik heb denk ik elk lampje op het dashboard wel eens zien branden en elk waarschuwingsgeluidje wel eens gehoord (..)

Dan weet je in ieder geval zeker dat de lampjes het doen. Is dat overigens niet heel normaal voor een Alfa?

Ja hoor, verscheidene Lancia's gehad...
Eerst word je zenuwachtig van die fratsen, tot de dealer adviseert juist zo snel mogelijk langs te komen als er geen lampjes meer gaan branden.

13 jan 2006 12:19
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
S2 schreef:

Ik ging met mijn vorige auto heel normaal om.
Was een Alfa 147 Selespeed (Full Option), en ik heb denk ik elk lampje op het dashboard wel eens zien branden en elk waarschuwingsgeluidje wel eens gehoord.
Op een gegeven moment zet je de radio (OEM fitted) aan, en valt heel het dashboard bvb. uit. En nog vveeeeeeellll meer ...

Mijn vriendin heeft een tijd Alfa gereden (156). Nooit problemen.

Altijd kan er wel eens een auto tussen zitten waar structureel iets mee mis is. Of het nu een Alfa betreft, of een Toyota. Maar dan heb je het wel over uitzonderingen. Hoewel, eerlijk is eerlijk, Italiaanse auto's nog steeds de rode lantaarn dragen op het gebied van betrouwbaarheid.

13 jan 2006 12:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik reed jaren met een ducati 748
geen twee km zonder dat er iets mankeerde,
maar vlammen als de beesten,wel nooit te voet gestaan.

en toch zou ik die opnieuw kopen.

13 jan 2006 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
Devils son schreef:

Nu staat ADAC er wel bekend om erug pro-Duits in haar testen te zijn ...

Ik denk ook aan het Dacia Logan debacle ...

Devils son schreef:

Dat is waar zolang het gaat om mechanisme zaken. Auto-electronica betreft luxe is een ander verhaal. Mijn stelling: alles wat erin zit kan en dus gaat ook ooit kapot.

Wat dat betreft heb ik geen goed gevoel over al die auto's die bomvol met electronica zitten wanneer die over 3 a 4 jaar de 2e handsmarkt op komen. Dan beginnen namelijk potentiele de lawines van (dure) mankementen pas en de 2e handskoper wil die ook helemaal niet repareren. En die kan ook niet snel meer naar de non-merkdealer etc.

13 jan 2006 13:50
Profiel
Bericht 
ArminG schreef:
Auto-electronica betreft luxe is een ander verhaal. Mijn stelling: alles wat erin zit kan en dus gaat ook ooit kapot.

Klopt wel, maar in de populaire klassen volgt men elkaar in de hoeveelheden aan luxe voorzieningen (en lopen de Duitsers zelden voorop ten aanzien van de standaarduitrusting...). Daarbij komt de electronica niet zelden uit dezelfde fabriek (b.v. Bosch).

De truuk is overigens nieuwigheden vermijden. Niet als eerste xenon willen. Niet als eerste een Bep. Niet als eerste massagestoelen. Als de kinderziektes eruit zijn, dan is het tijd om in te stappen.

(dit geldt overigens ook met automodellen: gewoon wachten tot een auto een jaar of twe op de markt is).

13 jan 2006 13:56
Profiel
Groningen
Bericht 
Wel leuk die ADAC statistieken, maar houden die rekening met de leeftijd van auto's? Wellicht is de gemiddelde Japanner ide in Duitsland rondrijdt een stuk ouder dan de gemiddelde auto van Duitse makelij.

Daarnaast kun je je afvragen wat statistiek van een ANWB-achtige instantie zeggen over de algemene betrouwbaarheid van een auto. Als je als Mercedesrijder om de haverklap bij de garage staat voor allerhande zaken of defecten is de kans dat je stil komt te staan met een kapotte accu of gebroken riem wellicht ook aanzienlijk kleiner.

Of misschien zegt dit meer over de eigenaren. Wellicht zorgt de gemiddelde Mercedes of Audi rijder beter voor zijn auto (danwel zelf of door de garage onderhouden) dan de gemiddelde Toyota eigenaar. Gebreken waarmee je niet stil komt te staan langs de weg maar die wel een bezoekje aan de garage waard zijn komen überhaupt niet in de statistieken voor.

Teveel factoren om ook hier iets zinnigs uit te concluderen, behalve dat de uitslag wel erg veel verschilt (dag en nacht) van welke buitenslandse betrouwbaarheidstest dan ook.

13 jan 2006 14:13
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Wel leuk die ADAC statistieken, maar houden die rekening met de leeftijd van auto's? Wellicht is de gemiddelde Japanner ide in Duitsland rondrijdt een stuk ouder dan de gemiddelde auto van Duitse makelij.

Erstzulassung betekent: eerste toelating... Dus tenzij de gemiddelde Jap eerst een paar jaar in de showroom staat voordat deze wordt verkocht, gaat het om auto's die even oud zijn.

Wat mij nu opvalt is dat je je in allerlei bochten wringt om te verklaren waarom dit onderzoek onjuist is. Maar evenzogoed kun je twijfelen of de andere onderzoeken geen appels met peren vergelijken. Immers, er wordt gekeken naar leeftijd en niet naar kilometerstanden (voor wie dat een voordeel is, is een tweede, maar persoonlijk denk ik dat kilometervreters sneller BMW of Mercedes kiezen). Er wordt niet gekeken naar de wijze waarop de auto wordt gebruikt. Net zo goed als in deze test alleen wordt gekeken naar gebreken waarmee je stil komt te staan, kijken de anderen alleen naar gebreken die in de auto aanwezig zijn (en de soms 5 jaar lange garantie ipv 2 jaar zou wel eens de reden kunnen zijn waarom een Toyota-rijder e.e.a. snel laat repareren en de VW rijder denkt: lamawaaien..., zeker als je weet dat Japan minder goed scoort bij de oudere wagens/meer dan 5 jaar oud) op het meetpunt (momentopname).

Zoals je dus zegt: teveel factoren om iets zinnigs te concluderen. En dat ben ik volledig met jou eens. Maar dan geldt dat wel voor ALLE betrouwbaarheidstesten.

13 jan 2006 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Marco schreef:
adu schreef:
S2 schreef:

Ja hoor, verscheidene Lancia's gehad...
Eerst word je zenuwachtig van die fratsen, tot de dealer adviseert juist zo snel mogelijk langs te komen als er geen lampjes meer gaan branden.

Als ik kijk wat er allemaal al niet gemankeerd heeft bij de Stilo van mijn moeder, is het idd een stuk beter voor je hart je pas zorgen te gaan maken als er geen fouten worden weergegeven. :roll: Van stuurbekrachtiging die 'ineens' uitviel, airbag failure's, ramen die spontaan open gaan en niet meer dicht willen... Echt van alles maak je mee met die "Italiaanse meuk". Dan liever Duitse degelijkheid!

P.S. Iemand interesse in een "auto met karakter"?? T.e.a.b. :roll:

13 jan 2006 15:47
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Wat mij nu opvalt is dat je je in allerlei bochten wringt om te verklaren waarom dit onderzoek onjuist is.

Waar heb ik beweerd dat dit onderzoek onjuist is? Noch heb me in bochten hoeven te wringen, om simpele voorbeelden te verzinnen waarom de statistieken niet gebruikt kunnen worden, om aan te tonen dat die Mercedes of Audi wél betrouwbaar(der) zou zijn.

De waarheid zit ongetwijfeld ergens in het midden.

13 jan 2006 15:55
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Waar heb ik beweerd dat dit onderzoek onjuist is?

Ik haal dat uit jouw eerste zin.

Maar als je het over alle onderzoeken had, dan kunnen wij elkaar de hand schudden. 8)

13 jan 2006 16:00
Profiel
Groningen
Bericht 
Het niet rekening houden met bepaalde factoren (bijv. gemiddelde kilmetrage) zegt niets over de kwaliteit van het onderzoek. Wel over de mogelijke intepretatie van de resultaten :wink:

13 jan 2006 16:06
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Deils son schreef:
gewoon wachten tot een auto een jaar of twe op de markt is

Gelukkig denken we niet allemaal zo, of die wachttijd van 2jaar zou niet veel uithalen. :roll: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 jan 2006 17:34
Profiel WWW
Bericht 
ppp 356 schreef:

Gelukkig denken we niet allemaal zo, of die wachttijd van 2jaar zou niet veel uithalen. :roll: :wink:

Dat is zeker waar.

13 jan 2006 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Wie kent nog de Citroen SM met Maseratie motor? Rampzalig. Deze werden NIET terug geroepen maar kregen bij een grote onderhoudsbeurt ,60000km, gewoon een nieuwe motor. Geadviseerd werd de eerste paar honderd km niet te overdrijven. Johan Cruijf heeft er nog een gehad.

13 jan 2006 18:13
Profiel
Bericht 
corry schreef:
Wie kent nog de Citroen SM met Maseratie motor? Rampzalig. Deze werden NIET terug geroepen maar kregen bij een grote onderhoudsbeurt ,60000km, gewoon een nieuwe motor. Geadviseerd werd de eerste paar honderd km niet te overdrijven. Johan Cruijf heeft er nog een gehad.

Als ik mij niet vergis heeft Deelder nog steeds een SM.

Die naam was overigens goed gekozen. De S voor Dennis van de Ven en de M voor de eigenaar...

13 jan 2006 18:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende