Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:47



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Cayman S? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En als we toch over vlotte SUV's aan het praten zijn die een beetje vierkant mogen zijn.
Deze wagen heeft me vroeger steeds tot mijn verbeelding gesproken. (en als ik eerlijk tegen mezelf moet zijn , nu ik dit weer zie en lees , nog steeds)

Afbeelding

De GMC Typhoon

Citaat:
GMC Typhoon - With the same powerplant and all-wheel-drive as the Syclone, this truck was based on the 2-door "Jimmy" S-15/Blazer. Only 2500 of these trucks were made for 1992, and 2200 more were produced in 1993. This SUV from hell was priced at $30,000.
This awesome all-wheel-drive truck boasts a turbocharged, intercooled 4.3L V-6 rated at 280hp and 350 lb. feet of torque. These trucks, capable of producing sub 5-second 0-60 mph times.


Ook enkele jaartjes voor de Cayenne en geen veredeld bestaand serievoertuig , maar het basisproduct :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


21 dec 2005 0:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Mooie kar die Cayman, gaat heus wel goed verkopen, en wat mij betreft een echte Porsche. Beter dan een 911? Nee, denk het niet. Misschien qua lay-out, een logischere/betere keus voor een sportauto, maar een 911 zal voor velen altijd dé Porsche blijven. Daarnaast bestaat er ook een grote groep mensen die een goede sturende sportwagen willen kopen, maar het hele 911 gebeuren niet snappen. Die het misschien zelfs een beetje lachwekkend vinden om te zien hoe Porsche die 'platgeslagen kever met de motor op de verkeerde plek' als boegbeeld van het merk willen houden. En voor die mensen is er nu dus de Cayman S. Waarom Porsche die klanten wil? Omdat het geld oplevert zodat de 998 nóg beter kan worden gemaakt!

PS. Hier een filmpje van de Gayman S
_________________________________________
Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)


21 dec 2005 0:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Dat zal best allemaal, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de Brabus G (de versie van een paar ton) onder de 5 sec. naar de 100 lanceert.

Ik weet helaas de bron nietmeer en kan dus ook geen betrouwbaarheid controleren :(
Mijn excuses voor mijn uitspraken mochten deze niet kloppen.


Was dat niet de duo-test in de GTO van een paar maanden geleden? Porsche Cayenne Turbo tegen Brabus G, uitslag: Brabus duurder maar wegligging Cayenne beter.

Ik vind de Cayman echt een mooie bak, ik denk dat deze eerder de verkopen van de Boxter in de weg gaat zitten. Hij ziet er veel gespierder uit. Zeker geen bedreiging voor de 911, als ik het geld had zou ik ook eerder voor de 911 kiezen. (voor 80.000 heb je een mooie 2ehands 996 of 993TT :D )
_________________________________________
--<< PORSCHE POWER >>--

944 Granat Rot '85


21 dec 2005 9:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik had vanmorgen wat vrije tijd, dus passeerde ik eens langs Carrera Motors om de Cayman S nu eindelijk eens in real life te aanschouwen.

Er stond er eentje in zilver en eentje in nachtblauw. Eerste indruk : mooi, maar zeker niet overweldigend. Uiteraard mede omdat er een boel 996 en 997 in de buurt stonden.

Bij het lezen van dit verslag moeten jullie ook rekening houden dat ik dus net ervoor in mijn 996 4S had gereden

Enfin, die zilveren Cayman stond dus naast mijn 4S en verbleekte (al is zilver al bleek) toch, eerlijk gezegd : geen imposante kont in elk geval, toch niet tov een carrera !

Na wat gepraat met de verkoper van dienst vroeg ik of ik 'ns geen testritje kon doen. Ik had er me eigenlijk niet aan verwacht, maar ie zei : "geen enkel probleem, om 't even wanneer". Waarop ik antwoordde : "waarom nu niet ?".

Zo gezegd, zo gedaan en tot mijn eigen verbazing reed ik enkele minuten later met de Cayman S weg. Verdomme, natuurlijk mijn fototoestel niet mee


Eerste vaststelling bij het instappen : de zit is echt laag, ik schat een tikje lager dan in mijn 4S.

De standaardzetels zijn veel minder goed dan de sportzetels. Ik zat niet echt goed "vast" in de zetels. Sportzetels zijn dus een must !

Het interieur geeft een bijzonder degelijke indruk, geen opmerkingen daaromtrent. Het dashboard en de verlichting ervan zijn fris te noemen : lichtkleurige wijzerplaten en blauwachtig licht, best mooi !

Het ruimtegevoel is toch iets minder dan in een carrera, maar best OK, ik had niet het gevoel gevangen te zitten.

Het standaardstuur was ook mijn ding niet : ik ben echt het sportstuur, met dikkere greep ter hoogte van de gebruikelijke positie van de handen, gewoon. Te dun dus...

Het zicht achterwaarts is echt beperkt naar opzij toe, veel minder dan in een 911.



En dan het rijden !

Ik start de motor, die zeer gretig aanslaat (de 4S heeft een seconde langer nodig eer ie aanslaat).

Waar ik een sportuitlaat in de 4S gewoon ben, laat de Cayman dat typische Porsche boxergeluid horen : melodieus, hoogtonig...

Onbewust toch een eerste teleurstelling, al wist ik voorhand wel goed genoeg hoe verslaafd ik ben aan het geluid van mijn 4S.


De eerste momenten gaat het zachtjes aan (de wagen had amper 250 km op de teller...) maar het valt me op hoe PERFECT de versnellingsbak is. In mijn 4S vond ik destijds dat die perfect was, maar in de Cayman is ie echt nog een klasse beter : razendsnel en precies.

En dan, een eerste rotonde, en er gebeurt iets dat mijn gevoel voor de rest van de rit toch wat beïnvloedt : ik ga er best hard tegenaan en de wagen schuift wat weg !!! Echter geen enkel probleem, ikzelf of het PSM (wie zal het zeggen, alles gaat zo snel...) corrigeren onmiddellijk.

verrek, die Cayman was toch niet van zijn stuk te krijgen ????

Enfin, helemaal 100% gerust was ik dus niet meer : een onbekende wagen, wat wegschuiven, en je pakt het allemaal tch wat rustiger aan in de bochten !


MAAR : toen ik nadien wegreed met mijn 4S en de rotonde aan dezelfde snelheid nam als met de Cayman, had ik PRECIES HETZELFDE voor. Ik vermoed dan ook dat er daar een gladde plek was.

Dus ten onrechte slechte punten voor de Cayman...



Na 15km snelweg zocht ik dan mij vertrouwde wegen op, met voldoende bochten en ruimte om er eens tegenaan te gaan.

De sound wordt pas echt intens boven de 5000 toeren, en gretig dat ie in de toeren gaat.

Maar telkens is er die logische vergelijking met de 4S, en ik heb de indruk dat de rijbeleving zeker niet beter is. Integendeel, door de mindere sound lijkt het allemaal wat als vanzelf te gaan. De snelheid en acceleratie ben ik immers gewoon.

Maar het mag gerust gezegd worden dat de Cayman S mijn 4S zonder enig probleem zal volgen. De prestatiecijfers liggen trouwens dicht in elkaars buurt, dus daar zijn geen verrassingen te vinden.

Gaandeweg voer ik het tempo aan, en op den duur zijn snel genomen bochten een gewoonte. Ik heb zelfs de indruk dat de Cayman gretiger herneemt dan de 4S.


Nog een woordje over het PASM : met PASM uitgeschakeld mag de Cayman zelfs comfortabel genoemd worden, zeker in combinatie met de 18" standaardvelgen. Duidelijk zachter afgeveerd dan mijn 4S.

Met PASM aan is het gevoel in het bochtenwerk veel solieder : ervoor zorgen dat je de bocht met de juiste snelheid ingaat, lichtjes op het gas de bocht in en helemaal doorduwen bij het uitkomen van de bocht : geen probleem.

Dat ik minder vertrouwen had dan in mijn eigen 4S is wellicht logisch : ik ben ook niet gewoon om met andere wagens te rijden dan de mijne.



Onderweg ben ik eventjes gestopt om de kofferruimtes eens te bekijken : ze mogen er nog over opscheppen, veel stelt het allemaal niet voor, in een 911 raak je meer bagage kwijt als je met 2 bent. Op diens achterbank heb je immers meer plaats, doordat je dieper kan stapelen. Bij de Cayman is de laaddiepte echt miniem, een bak bier kan er achter niet in. Vooraan daarentegen is er meer plaats dan in mijn 4S.

Het PCM navigatiesysteem is een pareltje : heel mooie kleurenkaarten, zeer exact. Maar wat een meerprijs !


Wat zijn nu mijn - zeer persoonlijke - conclusies, na dit eigenlijk al te korte ritje ?

Ik zal louter vergelijken met mijn eigen 996 4S, dus de competitie voor de Cayman is hard

Pro's :

superieure versnellingsbak (en remmen, ik vermoed dat de remmen op de 4S aan inspectie toe zijn...)
klimt iets gretiger in de toeren (miniem verschil)


Gelijk :

het rijden op zich : het weggedrag is dan wel wat anders, ik ben ervan overtuigd dat je hier 2 wagens hebt die aan elkaar gewaagd zijn. Het nieuwe onderstel mag dan superieur en alomgeprezen zijn, dat van de 996 moet in feite niet veel onderdoen, zolang je niet op de limiet rijdt (en wanneer doe je dat op de openbare weg ?) merk je heel weinig verschil : je kan op gevoel af, even snel door de bocht...


Minder dan mijn 4S :

sound : niets kan op tegen een sportuitlaat, en op een Cayman komt die er wellicht nooit (ander systeem...)
looks : op zich is de Cayman een mooie en knappe kar, maar zeker vanuit bepaalde gezichtshoeken komt hij een beetje bleekjes over naast een 4S


Mijn persoonlijke conclusie is dat, voor het gebruik dat ik er van zou maken (vlot tot sportief rijden, maar niet of weinig op circuit), de Cayman S geen stap vooruit zou zijn. Ik zou de sound van de PSE teveel missen. De geluidsbeleving beïnvloedt voor een groot deel de rijsensaties, dat is vandaag toch mijn belangrijkste vaststelling.

Het staat wél vast dat Porscherijplezier te koop is voor een prijs die duidelijk onder die van de 911 ligt, en die redenering gaat ongewtijfeld ook op voor de Boxster (S).


13 jan 2006 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Kijk, dit is nu een nuttige vergelijking, want de wagens zitten in ongeveer dezelfde prijsklasse... Voor de prijs van een knappe 2e-hands 4S koop je ook een nieuwe Cayman-S :)

Eindconclusie: Sportuitlaat erop en dan is ie toch wel lekker? :cheesy: (en een geduchte concurrent!)


13 jan 2006 14:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Heb de Cayman bij Pon bekeken. Leuke auto, maar naar mijn smaak oogt het allemaal een beetje klein in het bijzonder de achterkant. De bediening op het middenconsole ziet er erg plastic uit. Groot nadeel vind ik dat er achterin geen kindjes meekunnen. Verder vind ik het een prima zet van Porsche. Wellicht zal het de afzet van elfers wat beïnvloeden, maar ik neem aan dat kanappe koppen zich daarover al hebben gebogen en dat de positieve invloed dat ruimschoots goed maakt. Wellicht wordt daardoor het 911 model weer wat exclusiever :wink:


13 jan 2006 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
paSCal schreef:
Kijk, dit is nu een nuttige vergelijking, want de wagens zitten in ongeveer dezelfde prijsklasse... Voor de prijs van een knappe 2e-hands 4S koop je ook een nieuwe Cayman-S :)

Eindconclusie: Sportuitlaat erop en dan is ie toch wel lekker? :cheesy: (en een geduchte concurrent!)


Sportuitlaat zou niet mogelijk zijn in het concept van Porsche doordat er één centrale uitlaat is, zei de verkoper. Weet niet wat daar technisch correct van is...

Mja, de looks zijn toch ook van belang. Zoals adu zegt, vooral langs achteren lijkt ie zo smal tov een 4S. Ik blijk toch duidelijk meer van de bolle(re) 911kont te houden 8)


13 jan 2006 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Leuke vergelijking 8)

Verschil in nieuwprijs tussen beide bolides is (was) kaal ongeveer €45.000, veel geld. Zou je nu besluiten tot de aankoop van 1 van deze 2 auto's, dan is dat gegeven minder interessant. Maar kijk je over een jaar of 2 weer naar gebruikte auto's (beide)... dan kan de Cayman verhoudingsgewijs wel eens nóg meer value for money zijn en de balans doorslaan... 8).


13 jan 2006 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
paSCal schreef:
Kijk, dit is nu een nuttige vergelijking, want de wagens zitten in ongeveer dezelfde prijsklasse... Voor de prijs van een knappe 2e-hands 4S koop je ook een nieuwe Cayman-S :)

Eindconclusie: Sportuitlaat erop en dan is ie toch wel lekker? :cheesy: (en een geduchte concurrent!)


Sportuitlaat zou niet kunnen? Get real. Ik wed dat binnen een maand of 18 de eerste (tunings)bedrijven ze op de plank hebben liggen.

Kortom:

Helemaal eens met Pascal: Cayman met sportstoelen, het Sport Chrono Pakket, sportuitlaat; héérlijke auto die overigens de 996 4S achter zich laat naar mijn idee.

Maar ja, sommige mensen willen kinderen meenemen in hun Porsche..... :wink: Dus dan wordt het een 911, of blijft het een 911.


13 jan 2006 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Moest een litertje olie hebben ben vanochtend vroeg even naar A-point gegaan, overigens ze hadden geen Mobil1, maar Texaco, lekker mengen :( . Heb de Cayman bekeken vond hem wel heel mooi, zwart metallic met 19inch, daarachter stond een 997 Carrera4, toch wel weer smal als je een 993S gewend bent. Mijn conclusie zeker een concurrent voor de 911, althans optisch, maar als stijl-icoon zal de 911 toch nog wel een aantal jaren op de troon staan :D


13 jan 2006 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
thomas993 schreef:
Mijn conclusie: zeker een concurrent voor de 911, althans optisch, maar als stijl-icoon zal de 911 toch nog wel een aantal jaren op de troon staan :D


Helemaal mee eens Thomas. Daar zal de 911 voorlopig ook wel blijven denk ik.

Maar laat Porsche AG ondertussen maar wat nieuw spul op de markt brengen zolang het technisch en esthetisch vooruit gaat. Stilstaan is tenslotte achteruitgang... :wink:


14 jan 2006 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende...
Rotterdam
Bericht 
Het gaat om "het origineel" al het andere zijn alternatieven....

Zet een Cayman naast een 911 en je weet genoeg.
Zet een Cayenne naast een Range Rover en je weet genoeg.
Zet een Maybach naast een Rolls Royce en je weet genoeg.
Zet een " elk stadsautootje" naast een Mini en je weet genoeg.
Zet een "4 WD hardcore"naast een Landrover Defender en je weet genoeg.

Iconen in de autoindustrie worden nooit verslagen door volgelingen en de Cayman is een volgeling net als de Cayenne en die hebben niet de aantrekkingskracht van hetgeen waar ze vanaf geleid zijn...zelfs niet als ze eigenlijk beter rijden ! Auto's zijn emotie en die emotie vind je het meest bij diegene die de trend heeft ingezet. Amen.
_________________________________________
Gaan met die banaan, no time to waste...


14 jan 2006 0:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
P4S schreef:
Auto's zijn emotie en die emotie vind je het meest bij diegene die de trend heeft ingezet. Amen.


Ik geloof niet dat er een 911 rijder is die dáár aan twijfelt... :wink:


14 jan 2006 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Bericht 
Zet een Cayman naast een 911.
Dan geef ik toe dan een 911 mooier is.

Dit wisten jullie natuurlijk al: ik heb horen vertellen dat ze bij de cayman het sperdiff. hebben weggehaald.
Incl. sperdiff. is de cayman sneller dan een 911, kan ook niet anders met een middenmotor.

Een 911 blijft voor mij uniek.


16 jan 2006 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Net als dit busje :wink: :twisted:

(Vergeet het geluid niet aan te zetten)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


16 jan 2006 16:18
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.