Auteur |
Bericht |
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
924 turbo tuning
Hallo,
wie heeft ervaring met het tunen van een 924 turbo, bouwjaar 1979?
Ik had graag het volgende gedaan:
- plaatsing van 951 intercooler
- aanpassing van de waste-gate
Wat dient er nog te veranderen bij de bovengenoemde aanpassingen?
Eventueel nog:
- waterinjectie (spray in de inlaat van fijne spray water om de temp te doen dalen)
- grotere gaskleppen (throttle body)
Dus, wie heeft ervaring met bovenstaande mods?
Groeten,
robbie
|
13 jan 2006 22:33 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Geen ervaring met een 924, maarruhh misschien eens beginnen met een grotere turbo?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 jan 2006 23:49 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
die water injectie word dat niet vermengt met een vluchtige stof en tevens brandbaar?
(ga het nog even opzoeken)
O ja moet je ook weer een tank met 5 of meer liter meezeulen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
14 jan 2006 1:39 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
dat is juist: iets brandbaars in het mengsel...
Wel uitkijken dat niet alles de lucht in vliegt...
|
14 jan 2006 21:43 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
ik ben het eens met michael, gwn turbo vermogen omhoog krikken, zodat als je lage toere rijdt anderen je kunnen volgen, maar eens het turbovermogen dan scheur je weg, en als je schaketl, pssjiew
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
15 jan 2006 14:13 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Wat nog een mogelijkheid is, aangezien ik de turbo dien te laten reviseren, is een hybride turbo.
Uitlaatzijde van de 931 (924 turbo) en inlaatzijde van een 930 (grotere diameter).
Als ik het goed heb, zou een 930 een KKK type K27 lader hebben. De 924 heeft K26.
zo zijn er geen aanpassingen nodig aan de uitlaatzijde.
Iemand reactie?
Groeten
|
15 jan 2006 15:23 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
ben je van plan er een interkoeler tussen te zetten, of heeft ie dat al ?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
15 jan 2006 17:48 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
De intercooler zal erop komen, pas nadat ik alle andere technische onderdelen heb gecontroleerd en goed bevonden.
Wanneer ik eraan begin, zet ik zeker foto's op dit forum.
Groeten,
Robbie
|
15 jan 2006 19:54 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
ok doen! Grotere turbo, goede interkoeler, en dan ineens turbodruk opvoeren
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
15 jan 2006 21:17 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Een 924 opvoeren? Alles kan , maar of dit slim is.
Een Carrera GT heeft door gebruik te maken van andere zuigers, turbolader en een intercooler meer vermogen. Eigenlijk best wel veel. Tenminste die 210 pk's voelen erg goed aan. Maar helaas is het maar een klein gebied waar het vermogen geleverd wordt. Ten opzichte van de veel modernere 944 Turbo levert de 924 Turbo onderin helemaal geen trekkracht. En daarbij zijn de motoren alles behalve sportief te noemen. Tenminste als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een 944 of 944 Turbo motor.
Ik moest eens een 924 Turbo opvoeren voor een klant. We hebben ervoor gekozen om niet verder te gaan met de Turbo motor ivm. de het standaard rauwe lopen en het kleine toeren gebied waarin er vernogen werd geleverd. We hebben er toen een 968 motor ingelegd.
Heerlijk, wat was het toen een beest met de korte 924 Turbo versnellingsbak.
_________________________________________ Rebel engineering
|
15 jan 2006 21:41 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Het is niet de bedoeling om te beginnen met het plaatsen van andere motoren...
De 931 motor kan redelijk wat aan, zonder de motor te veel onder stress te plaatsen.
Vergeleken met modernere motoren is de oude 2-liter idd niet zo een vlotte motor. Maar dat is ook de charme. Een 930 is ook een alles of niets wagen, lekker puur en geen electronische gimmicks...
Wanneer ik met een 944 S-2 rijd, dan heb ik wel een gevoel van "gaat goed, vlotte aanpak, enz..." maar ik mis de echte push. Ik wil niet snobistisch lijken, maar hetzelfde heb ik met de 911. Wanneer ik met onze 911 rijd (3.0 liter, 188pk, bj 1980) en dan overstap in een moderne 911 (996, 3.4 liter, 300pk) dan gaat alles zo makkelijk dat het te snel "went".
Aangezien een echte 924 Carrera GT in verhouding niet echt te betalen is, en een 924 turbo er het dichtste bijkomt, lijkt me dat de beste optie.
toch al bedankt voor de tips tot hiertoe.
groeten
|
15 jan 2006 23:09 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Misschien heb je hier iets aan ?
klik
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
21 jan 2006 16:54 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Deze had ik al gevonden. Heb ook al wat contact opgenomen met wat engelse specialisten.
Toch al bedankt.
|
21 jan 2006 20:10 |
|
|