Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:38

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
"Verzekering" voor snelheidsbekeuringen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht "Verzekering" voor snelheidsbekeuringen
Op Nu.nl

Verzekering' voor snelheidsbekeuringen

Uitgegeven: 14 januari 2006 08:05
RIJSWIJK - Snelheidsmaniakken kunnen zich tegenwoordig indekken tegen bekeuringen voor te hard rijden. Het Zweedse bedrijf Bisso (Buy Indemnity Speed Security Online) biedt sinds kort in Nederland "economische bescherming" voor snelheidsbekeuringen en parkeerbekeuringen. Dat meldde het Assurantie Magazine, vakblad voor de verzekeringsbranche.

Voor 30 euro per jaar kunnen automobilisten de verzekering afsluiten. Het bedrijf vergoedt vervolgens per jaar maximaal twee snelheidsboetes voor bij elkaar 350 euro en/of een onbekend aantal parkeerbekeuringen.

Het eigen risico voor de automobilisten is 15 procent bij de snelheidsovertredingen en 50 procent bij parkeerboetes. Bisso noemt de dienst overigens geen verzekering.

Denk dat ik maar voor ga :) Een paar parkeerboetes en 4-5 km te hard heb ik ieder jaar wel. Scheelt me toch weer paar €.

Ga het wel ff checken.
Er is nederlandse site http://www.bisso.nl/bisso/ die doorlinkt naar de Zweedse.

grt
Pieter

14 jan 2006 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Lijkt mij ook wel aardig, al moet ik nog maar zien of ze ook betalen. Maar goed, heb wat info aangevraagd via de email. Want van die site word ik niet veel wijzer; die linkt alleen maar door. En mijn Zweeds is niet één van mijn kernkwaliteiten :roll:

Ben benieuwd als er wat meer info voor handen is...

14 jan 2006 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
kern van een verzekering is dat je risico dat je niet opzoekt collectief met alkaar deelt. doordat iedereen premie betaalt maar niet iedereen schade oploopt maak je een potje om calamiteiten te dekken.

ga er maar vanuit dat in dit geval alleen mensen die regelmatig boetes oplopen interesse hebben voor dit product; zoals hier al aangeven op het forum zijn met name mensen geinteresseerd die al hebben berekend dan goedkoper uit te zijn.

volgens mij prima initiatief om veel geld aan te verdienen.
premie vangen en gauw failliet gaan; goed idee eigenlijk....
volgens mij zit dit forum vol met commerciele apen, ik snap niet dat je dan in dit soort "business modelletjes" gelooft

trouwens: wees gewoon zelf verantwoordelijk voor je gedrag zou ik zeggen

14 jan 2006 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Bericht 
lindemans schreef:
zou verboden moeten worden; krijg je dit straks ook voor winkeldiefstal ?
wees gewoon verantwoordelijk voor weat je zelf doet.

You made your point. En ik kan een eind met je meegaan maar ik zou het best handig vinden voor de, zoals ik aangaf, 4-5 km bekeuringen en voor de parkeergestapo dit begint volledig uit de hand te lopen. Waar ik woon in Utrecht is het tot 23.00 betaald parkeren. Met regelmaat stopt er om 10 voor 11 een busje met wat parkeerwachters om iedereen die niet tot precies 23.00 betaald heeft op de bon te zetten. Dus van 18.55 tot 22.55 betaald en euro's op. Boete!

Ik vraag me overigens af of dit überhaupt wel gaat werken. Mensen die hier gebruik van gaan maken zijn ook de mensen die regelmatig een prent krijgen en dan is een premie van 30€ wel erg laag. Als iedereen die deelneemt er één keer gebruik van maakt dan is het al bijna niet meer kostendekkend voor de "verzekeraar".

14 jan 2006 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Bericht 
lindemans schreef:
k
ik snap niet dat je dan in dit soort "business modelletjes" gelooft

Je hebt gelijk :) Was nog vroeg, dit gaat nooit werken.

14 jan 2006 11:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik denk ook niet dat dit gaat werken. Waarschijnlijk wordt er toch vele malen EUR30,- verkregen door de verzekeraar en op een gegeven moment is het: bye bye zwaai zwaai, weg met de poen :!: :twisted:

14 jan 2006 13:19
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
BJ964 schreef:
Ik denk ook niet dat dit gaat werken. Waarschijnlijk wordt er toch vele malen EUR30,- verkregen door de verzekeraar en op een gegeven moment is het: bye bye zwaai zwaai, weg met de poen :!: :twisted:

Ja, gek he ?

Zweeds: de "meute-neuken" heet dat (naaien rijmt niet)

14 jan 2006 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Dit systeem kán niet werken op de lange duur......

14 jan 2006 15:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Nee Lindemans: dit is niet gek :lol: En dat zijn wij ook niet, vandaar dat we er niet intrappen 8)

14 jan 2006 16:36
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
BJ964 schreef:
Nee Lindemans: dit is niet gek :lol: En dat zijn wij ook niet, vandaar dat we er niet intrappen 8)

Jammer, dan ga ik maar weer over op kettingbrieven.....

14 jan 2006 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
:lol:

14 jan 2006 18:55
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: "Verzekering" voor snelheidsbekeuringen
PorZje schreef:
Voor 30 euro per jaar kunnen automobilisten de verzekering afsluiten. Het bedrijf vergoedt vervolgens per jaar maximaal twee snelheidsboetes voor bij elkaar 350 euro en/of een onbekend aantal parkeerbekeuringen.

Let wel :arrow: maximaal 2 snelheidsboetes met een eigen risico van 15% ..

350/2 = 175 euri :arrow: IMO een beste overtreding (met of zonder 15% ER) ...

Olaf -kleinelettertjesinhetcontract?- 8)

14 jan 2006 23:57
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Met dit soort initiatieven heb ik altijd het idee van... er zullen wel veel kleine addertjes onder het gras liggen!
Verzekeraars willen altijd winst maken, zoveel mogelijk geld innen en niets uitkeren wanneer het puntje bij paaltje komt.

15 jan 2006 11:43
PorscheForum Rakker
ex 911 SC '77 & ex 911 3.2 '86
Bericht 
iemand nog geïnteresseerd in een piramidespel, aandelenlease, ruwe olie uit namibië of een zweedse "verzekering"? :wink:

15 jan 2006 11:45
Profiel
Bericht 
Dexia, Legio-lease of het "vliegwiel"-constructie? :lol: :lol:

Hoe verzinnen ze het! En maar geld uit de zakken kloppen.

15 jan 2006 11:49
PorscheForum Rakker
Bericht 
Geen enkele verzekering is bedacht om JOU te laten verdienen aan hun diensten :idea:

Het is idee is altijd dat zij er meer aan overhouden...
Op de een of andere manier zoals hier eerder al genoemd

15 jan 2006 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Gerco schreef:
Geen enkele verzekering is bedacht om JOU te laten verdienen aan hun diensten :idea:

Het is idee is altijd dat zij er meer aan overhouden...
Op de een of andere manier zoals hier eerder al genoemd

Amen.

Verzekeren blijft toch ook iets bijzonders; het is eigenlijk een soort solidariteitsprincipe (sámen dekken wij het risico voor het individu af), maar iedereen denkt aan zijn eigen portemonnee (what's in it for me..) dus uiteindelijk krijgen we een soort onhoudbare situatie (nu al een heel klein beetje te zien in de gezondheidszorg). In Nederland (van oudsher zo'n beetje het Walhalla voor verzekeraars, aangezien wij ongeveer alles willen verzekeren en zéér risico-avers zijn) zullen verzekeraars m.i. nog lang een grote rol (blijven) spelen (kijk ook even naar de afgelopen reclamecampagnes van de zorgverzekeraars, wat een geld is daarin gestopt, en waar komt dat vandaan (?!?)), en zal er dus voor dit soort (nonsense) producten wellicht nog markt zijn ook....

15 jan 2006 23:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]