Auteur |
Bericht |
ECT
|
Heb je de naam van de fotograaf gelezen: R. Hellweg.
What's in a name.
Net als bij de F-1 wagens is de bouw zodanig dat de cockpit vaak intact blijft. De rest dient als "kreukelzone"???
|
16 jan 2006 9:42 |
|
|
John
Cayenne
|
Al met al een flinke klapper, en gezien de tonatie van sommige, denk ik dat enkele dit met een ietwat gekrulde lip post, van "euhhhhhhhh een Carrera GT, vast van een rijke stinkerd, die dit en me dat zit te doen in een hotelletje in Nederland.
Geen oordeel vellen mannen, daar weten we te weinig voor.
Dit is trouwens een van de redenen, dat als iemand mij een proefrit in een CGT aanbied ik hem afslaat, dit zijn auto's waar ik (met mijn ervaring) vanaf moet blijven, en daar schaam ik (met al mijn carcontrol-rijvaardigheids-circuit trainingen) helemaal niet voor, ik weet waar mijn grens ligt.
Ik weet nog goed wat Walter Rohrl zijn eerste woorden waren toen ie de Nordschleife was op geweest met een CGT, "tis de eerste auto waar ik in mijn leven bang in ben geweest".
|
16 jan 2006 10:00 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
niet kinderachtig doen
het IS een rijke stinkerd... een CGT kost 450000
die koop je niet op afbetaling bij Wehkamp
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
16 jan 2006 10:09 |
|
|
F@RGO
|
Hoeft dat persé een rijke "stinkerd " te zijn ?
Kan het niet eerder een joviale miljonair zijn ?
|
16 jan 2006 10:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Paul, ik durf het bijna niet te vragen, maarre.....
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
16 jan 2006 10:25 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
je bent stinkend rijk
en dan ben je een rijke stinkerd
vandaar de term , het slaat niet op het karakter , het slaat gewoon op de inhoud van de bankrekening...en moeten ze nu ook niet teergevoelig over te doen...
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
16 jan 2006 10:28 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
The right person, the right place, the right moment
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2006 10:45 |
|
|
Lydia
|
Dit verhaal over de GT is mij vanmorgen ook ter ore gekomen. Het hotelletje was geboekt voor vrienden uit Afrika. dus "dit en dat" doen in een hotelletje is in dit geval niet aan de orde. De vrouwelijke helft vam het vriendenstel zou gereden hebben. (Daar zullen wel de nodige conclusies uit getrokken worden door de mannen...). Ik begreep dat het motorblok zo'n 100 meter verder op lag.
|
16 jan 2006 10:47 |
|
|
ECT
|
Als een zeer ervaren race-rijder als Rohrl dit al te kennen geeft, is het ook zeer onverantwoordelijk van de Zwitserse eigenaar om een 600 pk sterke racemonster uit te lenen aan een persoon die, net als vele gewone stervelingen weinig ervaring hebben met dergelijk geweld om te gaan. Kennelijk de zaken onderschat.
En dan nog rijden op een 2-baansweg met bomen ernaast en mogelijk gladde wegdek.
Gezien de aard van het ongeval moet dit wel met hoge snelheid zijn gebeurd. In ieder geval boven de 80 km/uur.
|
16 jan 2006 11:32 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Triestig dat vele mensen graag zelf een verhaaltje verzinnen dat ze goed in de oren klinkt.
We weten helemaal niet wie die vrouw is. Misschien is ze wel een keigoede racepilote en rijdt ze beter dan alle mannen hier samen ?
Jammer voorval, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Die wagen is heel extreem qua concept en zelfs de beste piloot kan er pech mee hebben.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
16 jan 2006 11:55 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
yep, typisch racepiloot stijl om op een recht stuk weg uit de bocht te gaan.
ze doen dat allemaal , vroeger of later wel eens
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
16 jan 2006 11:59 |
|
|
John
Cayenne
|
Tja met gladheid is 30 al te hard, zo'n CGT piloteerd als "de eeuwige brandweer", en geeft het zelfde gevoel tov. een standaard (toch al beestachtige snelle) Porsche versus CGT, als van uit een Susuki Alto naar een 911.
Jongens vergis je niet heh, een CGT is zo'n beetje de snelste straatwagen die er te koop is, daar zijn onze elfjes helemaal niks bij.
Een onervaren persoon (vrouw of man maakt niks uit) in een CGT is als mijn zoontje van 12 in mijn 4s laten stoeien.
Die woorden van Rorhl zal ik altijd in mijn achterhoofd meenemen, want als er 1 Porschepiloot is, dan is hij het wel, die man staat eenzaam aan de top van wagen (Porsche) beheersing, en dan niet alleen maar op een circuit.
|
16 jan 2006 12:03 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Knap als je dat kunt, van een rechte weg uit de bocht vliegen ... hm, kan het even niet visualiseren, maar wellicht ligt dat aan mij. Al met al vind ik het wel sneu voor de eigenaar, doe je eens een "goede daad", krijg je dit. Hoe zou z'n verzekering reageren?
|
16 jan 2006 12:04 |
|
|
Lydia
|
Dat moet haast wel, want de auto is doormidden. Ik vind het ook niet handig omm een auto met zoveel vermogen uit te lenen, je hebt geen flauw idee hoe zo'n auto reageert op remmen, sturen of gasgeven. Het is werkelijk vragen om problemen. De vrouw schijnt zwaar gewond te zijn, een wonder dat je zoiets overleeft. Ik moet ook zeggen dat ik mijn auto nooit uitleen. Niet alleen om de auto, maar juist omdat zo'n Porsche heel tricky kan zijn voor iemand die niet gewend is om in zo'n auto te rijden.
|
16 jan 2006 12:12 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
allow me to assist :
aan de ene kant bekeken ...
lijkt me redelijk recht
nu de andere kant:
hmm, ook recht
1+1=3
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
Laatst bijgewerkt door s_vandamme op 16 jan 2006 12:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 jan 2006 12:14 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ik had begroepen dat een CGT in Nl voor € 660.000,- in de prijslijst staat. Nu lees ik € 450.000,-, nog steeds een boel centjes. Wie weet het juiste antwoord?
|
16 jan 2006 12:15 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als die mevrouw met alles in orde is, niet onder invloed, geldig rijbewijs, geldig verzekeringsbewijs enz. gaan die gewoon netjes betalen, volgens mij. Dit hoort nu eenmaal bij verzekeren.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2006 12:15 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
het is een Zwitser, die betalen geen BPM.
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
16 jan 2006 12:15 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Prijs Nl versus Prijs B denk ik. Ben nog niet gaan horen voor een CGT, vind hem namelijk niet echt mooi Pauldienuwelechtinherhalingvalt
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2006 12:16 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ik kan me niet voorstellen dat de journalist de prijs excl. BPM heeft vermeld.
Ik weet niet hoe het verzekeringstechnisch werkt met zulke superauto's, maar kan me voorstellen dat het niet zomaar is toegestaan die aan derden uit te lenen voor een "ritje".
|
16 jan 2006 12:21 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
16 jan 2006 12:24 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Dat artikel had ik gelezen. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat de journalist met dat bedrag bedoeld excl. BPM of de consumentenprijs in België (zie voorgaande reacties indit topic). Of kost een CGT niet € 660.000,- in Nl maar slechts € 450.000,-, wordt 'ie meteen een stuk bereikbaarder ...
|
16 jan 2006 12:28 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Ter info en ter vergelijking:
zwitserse Carrera GT te koop
Omgerekende prijs: 410.000 euro
|
16 jan 2006 12:50 |
|
|
Anonymous
|
Ach misschien was het een demo'tje die hij met korting heeft gekocht... Lekker belangrijk allemaal.
|
16 jan 2006 12:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is in dezen in ieder geval niet het grootste probleem...
|
16 jan 2006 12:59 |
|
|