Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:33

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 224 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Vanacht porsche carrera gt afgeschreven 
Auteur Bericht
Bericht 
michael schreef:
http://www.brandweertubbergen.nl/uitruk/140106ongeval.htm

Hier nog wat meer foto's.

Denk dat het trouwens maar goed is dat de wagen in 2 stukken is gebroken. De cockpit ziet er nog behoorlijk intact uit.

Heb je de naam van de fotograaf gelezen: R. Hellweg.

What's in a name. :roll: :roll:

Net als bij de F-1 wagens is de bouw zodanig dat de cockpit vaak intact blijft. De rest dient als "kreukelzone"???

16 jan 2006 9:42
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Al met al een flinke klapper, en gezien de tonatie van sommige, denk ik dat enkele dit met een ietwat gekrulde lip post, van "euhhhhhhhh een Carrera GT, vast van een rijke stinkerd, die dit en me dat zit te doen in een hotelletje in Nederland.

Geen oordeel vellen mannen, daar weten we te weinig voor.

Dit is trouwens een van de redenen, dat als iemand mij een proefrit in een CGT aanbied ik hem afslaat, dit zijn auto's waar ik (met mijn ervaring) vanaf moet blijven, en daar schaam ik (met al mijn carcontrol-rijvaardigheids-circuit trainingen) helemaal niet voor, ik weet waar mijn grens ligt.

Ik weet nog goed wat Walter Rohrl zijn eerste woorden waren toen ie de Nordschleife was op geweest met een CGT, "tis de eerste auto waar ik in mijn leven bang in ben geweest".

16 jan 2006 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
John4S schreef:
een Carrera GT, vast van een rijke stinkerd

Geen oordeel vellen mannen, daar weten we te weinig voor.

niet kinderachtig doen
het IS een rijke stinkerd... een CGT kost 450000
die koop je niet op afbetaling bij Wehkamp

16 jan 2006 10:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Hoeft dat persé een rijke "stinkerd " te zijn ?

Kan het niet eerder een joviale miljonair zijn ?

8)

16 jan 2006 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ppp 356 die op de eerste pagina schreef:
Misschien zijn alle mensen niet zo egoïstisch, en hebben ze er geen problemen om andere mee te laten genieten van hun rijkdom.
Ik vind dat veel mensen op het gebied van hun wagen, enorm bezitterig zijn, je moet niet iedereen metr je wagen laten rijden, maar niemand vind ik :cry: :cry: .

Paul, ik durf het bijna niet te vragen, maarre..... :wink: :lol:

16 jan 2006 10:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
F@RGO schreef:
Hoeft dat persé een rijke "stinkerd " te zijn ?

Kan het niet eerder een joviale miljonair zijn ?

8)

je bent stinkend rijk
en dan ben je een rijke stinkerd

vandaar de term , het slaat niet op het karakter , het slaat gewoon op de inhoud van de bankrekening...en moeten ze nu ook niet teergevoelig over te doen...

16 jan 2006 10:28
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
patrick911 schreef:
ppp 356 die op de eerste pagina schreef:
Misschien zijn alle mensen niet zo egoïstisch, en hebben ze er geen problemen om andere mee te laten genieten van hun rijkdom.
Ik vind dat veel mensen op het gebied van hun wagen, enorm bezitterig zijn, je moet niet iedereen metr je wagen laten rijden, maar niemand vind ik :cry: :cry: .

Paul, ik durf het bijna niet te vragen, maarre..... :wink: :lol:

The right person, the right place, the right moment

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 jan 2006 10:45
Profiel WWW
Bericht 
Dit verhaal over de GT is mij vanmorgen ook ter ore gekomen. Het hotelletje was geboekt voor vrienden uit Afrika. dus "dit en dat" doen in een hotelletje is in dit geval niet aan de orde. De vrouwelijke helft vam het vriendenstel zou gereden hebben. (Daar zullen wel de nodige conclusies uit getrokken worden door de mannen...). Ik begreep dat het motorblok zo'n 100 meter verder op lag.

16 jan 2006 10:47
Bericht 
John4S schreef:

Ik weet nog goed wat Walter Rohrl zijn eerste woorden waren toen ie de Nordschleife was op geweest met een CGT, "tis de eerste auto waar ik in mijn leven bang in ben geweest".

Als een zeer ervaren race-rijder als Rohrl dit al te kennen geeft, is het ook zeer onverantwoordelijk van de Zwitserse eigenaar om een 600 pk sterke racemonster uit te lenen aan een persoon die, net als vele gewone stervelingen weinig ervaring hebben met dergelijk geweld om te gaan. Kennelijk de zaken onderschat.
En dan nog rijden op een 2-baansweg met bomen ernaast en mogelijk gladde wegdek.

Gezien de aard van het ongeval moet dit wel met hoge snelheid zijn gebeurd. In ieder geval boven de 80 km/uur.

16 jan 2006 11:32
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Triestig dat vele mensen graag zelf een verhaaltje verzinnen dat ze goed in de oren klinkt.
We weten helemaal niet wie die vrouw is. Misschien is ze wel een keigoede racepilote en rijdt ze beter dan alle mannen hier samen ?

Jammer voorval, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Die wagen is heel extreem qua concept en zelfs de beste piloot kan er pech mee hebben.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

16 jan 2006 11:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
rufie schreef:
Triestig dat vele mensen graag zelf een verhaaltje verzinnen dat ze goed in de oren klinkt.
We weten helemaal niet wie die vrouw is. Misschien is ze wel een keigoede racepilote en rijdt ze beter dan alle mannen hier samen ?

yep, typisch racepiloot stijl om op een recht stuk weg uit de bocht te gaan.
ze doen dat allemaal , vroeger of later wel eens

16 jan 2006 11:59
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ECT schreef:
Gezien de aard van het ongeval moet dit wel met hoge snelheid zijn gebeurd. In ieder geval boven de 80 km/uur.

Tja met gladheid is 30 al te hard, zo'n CGT piloteerd als "de eeuwige brandweer", en geeft het zelfde gevoel tov. een standaard (toch al beestachtige snelle) Porsche versus CGT, als van uit een Susuki Alto naar een 911.

Jongens vergis je niet heh, een CGT is zo'n beetje de snelste straatwagen die er te koop is, daar zijn onze elfjes helemaal niks bij.

Een onervaren persoon (vrouw of man maakt niks uit) in een CGT is als mijn zoontje van 12 in mijn 4s laten stoeien.

Die woorden van Rorhl zal ik altijd in mijn achterhoofd meenemen, want als er 1 Porschepiloot is, dan is hij het wel, die man staat eenzaam aan de top van wagen (Porsche) beheersing, en dan niet alleen maar op een circuit.

16 jan 2006 12:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
s_vandamme schreef:
(..) om op een recht stuk weg uit de bocht te gaan (..)

Knap als je dat kunt, van een rechte weg uit de bocht vliegen ... hm, kan het even niet visualiseren, maar wellicht ligt dat aan mij. Al met al vind ik het wel sneu voor de eigenaar, doe je eens een "goede daad", krijg je dit. Hoe zou z'n verzekering reageren?

16 jan 2006 12:04
Profiel
Bericht 
Dat moet haast wel, want de auto is doormidden. Ik vind het ook niet handig omm een auto met zoveel vermogen uit te lenen, je hebt geen flauw idee hoe zo'n auto reageert op remmen, sturen of gasgeven. Het is werkelijk vragen om problemen. De vrouw schijnt zwaar gewond te zijn, een wonder dat je zoiets overleeft. Ik moet ook zeggen dat ik mijn auto nooit uitleen. Niet alleen om de auto, maar juist omdat zo'n Porsche heel tricky kan zijn voor iemand die niet gewend is om in zo'n auto te rijden.

16 jan 2006 12:12
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:
hm, kan het even niet visualiseren, maar wellicht ligt dat aan mij.

allow me to assist :

aan de ene kant bekeken ...
Afbeelding

lijkt me redelijk recht

nu de andere kant:

Afbeelding

hmm, ook recht

1+1=3

Laatst bijgewerkt door s_vandamme op 16 jan 2006 12:15, in totaal 1 keer bewerkt.

16 jan 2006 12:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik had begroepen dat een CGT in Nl voor € 660.000,- in de prijslijst staat. Nu lees ik € 450.000,-, nog steeds een boel centjes. Wie weet het juiste antwoord?

16 jan 2006 12:15
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:
Hoe zou z'n verzekering reageren?

Als die mevrouw met alles in orde is, niet onder invloed, geldig rijbewijs, geldig verzekeringsbewijs enz. gaan die gewoon netjes betalen, volgens mij. Dit hoort nu eenmaal bij verzekeren.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:
Ik had begroepen dat een CGT in Nl voor € 660.000,- in de prijslijst staat. Nu lees ik € 450.000,-, nog steeds een boel centjes. Wie weet het juiste antwoord?

het is een Zwitser, die betalen geen BPM.

Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:

Prijs Nl versus Prijs B denk ik. Ben nog niet gaan horen voor een CGT, vind hem namelijk niet echt mooi :lol: :lol: Pauldienuwelechtinherhalingvalt

16 jan 2006 12:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik kan me niet voorstellen dat de journalist de prijs excl. BPM heeft vermeld.

Ik weet niet hoe het verzekeringstechnisch werkt met zulke superauto's, maar kan me voorstellen dat het niet zomaar is toegestaan die aan derden uit te lenen voor een "ritje".

16 jan 2006 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat de journalist de prijs excl. BPM heeft vermeld.

http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=15124

16 jan 2006 12:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Dat artikel had ik gelezen. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat de journalist met dat bedrag bedoeld excl. BPM of de consumentenprijs in België (zie voorgaande reacties indit topic). Of kost een CGT niet € 660.000,- in Nl maar slechts € 450.000,-, wordt 'ie meteen een stuk bereikbaarder ...

16 jan 2006 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Bericht 
Ter info en ter vergelijking:
zwitserse Carrera GT te koop
Omgerekende prijs: 410.000 euro :salut:

16 jan 2006 12:50
Profiel
Bericht 
Ach misschien was het een demo'tje die hij met korting heeft gekocht... Lekker belangrijk allemaal.

16 jan 2006 12:55
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:

Ik weet niet hoe het verzekeringstechnisch werkt met zulke superauto's, maar kan me voorstellen dat het niet zomaar is toegestaan die aan derden uit te lenen voor een "ritje".

Dat is in dezen in ieder geval niet het grootste probleem...

16 jan 2006 12:59
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 224 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende