Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 6:36

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
accu bijna op... en weer vol... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht accu bijna op... en weer vol...
kent iemand het probleem dat in winterdagen de accu leegloopt? na startkabeltje was ie zo weer ok. maar na 2 weken stilstaan in de kou al leeg? kent iemand dit? :?: :?:

16 jan 2006 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Niet ongebruikelijk, lees eens een krant na de eerste winterse dagen, standaard berichtje over lege accu's en drukke wegenwacht.
Heb je alarm op je auto?

16 jan 2006 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Accu is niet leeg. Accu wordt opgeladen bij hoge temperatuur (motor is warm, accu wordt opgewarmd door motor en door laadstroom) en als de temperatuur daalt (+40 naar -10 bijvoorbeeld) dan daalt ook de accuspanning. Door de lage temperatuur verloopt de redox-reactie in de cellen niet zo vlot waardoor de interne weerstand eigenlijk oploopt.

Dus de accu levert een te lage spanning, net niet genoeg om te starten en dan kun je een dag vrijaf nemen.

Simpel toch?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

16 jan 2006 22:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
een druppel lader,,werkt goed en bespaard accu's..
als de accu eenmaal leeg is en hij krijgt een paar graden vorst dan is het al gedaan hou je de accu echter vol of in ieder geval op spanning dan kan deze de vorst prima de baas..

veel geluk ermee,,

Willem.

16 jan 2006 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
thijzer schreef:
Accu is niet leeg. Accu wordt opgeladen bij hoge temperatuur (motor is warm, accu wordt opgewarmd door motor en door laadstroom) en als de temperatuur daalt (+40 naar -10 bijvoorbeeld) dan daalt ook de accuspanning. Door de lage temperatuur verloopt de redox-reactie in de cellen niet zo vlot waardoor de interne weerstand eigenlijk oploopt.

Dus de accu levert een te lage spanning, net niet genoeg om te starten en dan kun je een dag vrijaf nemen.

Simpel toch?

bij een 911 zit de accu voorin en heb je niet zoveel hulp vd motor warmte.

16 jan 2006 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
hij staat binnen in garage dus niet op alarm, kan ermee te maken hebben dat ik hem voor het stoppen ff vol boost, dan redt ie het langer....accu is volgens zeggen verkoper nieuw. en de lampen konden nog wel aan en uit, alleen de startmotor aanslingeren kostte te veek nrg. moet er dus vaker mee 'uit' wat geen straf is natuurlijk , gebruik hem alleen voor de leuk namelijk....

16 jan 2006 22:53
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Geen idee waar je het over hebt.... :wink:

(zie ook de update)

17 jan 2006 0:24
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
En als dat allemaal niet helpt, gewoon de auto zo in de garage zetten dat je met de startkabels erbij kan.
Loopt ie weer is et proleem opgelost. Direct door naar de Brezan en er een andere accu in hangen.

Ps bij een eendje hadden ze nog zo'n slinger aan de voorzijde heeft P dat niet als optie?

17 jan 2006 0:31
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
dzzl schreef:
hij staat binnen in garage dus niet op alarm

Dat zou ik maar niet tegen je verzekering zeggen.....

17 jan 2006 8:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
garage is afgesloten, je kunt er niet in of uit zonder sleutel, geen stress dus....

17 jan 2006 11:36
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Is dat nu net niet het vakgebied van het inbrekersgilde - "binnen zonder sleutels"...

17 jan 2006 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
is risico van het vak. alarm in de garage heeft ook geen zin, daar de garage een eind bij mijn huis vandaan is. but hey, hij staat tenminste ergens binnen! beter dan op straat.

17 jan 2006 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Beste DZZL, mijn advies: accu-jogger erop en Alarm inschakelen.... Ook al hoor je hem niet, de inbreker werkt een stuk minder prettig lijkt mij;

17 jan 2006 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
zo'n accujogger klinkt als en plan ware het niet dat ik geen stroom heb in de garage. is een garage onder een woonblok met alleen tl-balken.... weet er nog iemand andere suggesties, in other words draadloze opladers....? :oops:

18 jan 2006 15:32
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dzzl schreef:
zo'n accujogger klinkt als en plan ware het niet dat ik geen stroom heb in de garage. is een garage onder een woonblok met alleen tl-balken.... weet er nog iemand andere suggesties, in other words draadloze opladers....? :oops:

illegaal aftappen van een tl balk :twisted: :twisted: :twisted:

18 jan 2006 16:18
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Marco schreef:
dzzl schreef:

illegaal aftappen van een tl balk :twisted: :twisted: :twisted:

Zal best een lichtschakelaar in die garagebox zitten; even vervangen door een lichtschakelaar met wandcontactdoos, lijkt me!?

18 jan 2006 16:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
willem.964.c2 schreef:
bij een 911 zit de accu voorin en heb je niet zoveel hulp vd motor warmte.

Bij een 928 zit de accu achterin, zit de motor voorin :idea: heb je er nog niks aan :wink:

18 jan 2006 18:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
De TLlampen aanlaten :wink: en dan deze gebruiken:
Afbeelding

19 jan 2006 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Je zou onder techniek bijna een nieuw onderwerp kunnen maken naast motor/remmerij en overig
ACCU'S
:shock:
Gelukkig nergens last van :!:

19 jan 2006 0:49
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
dzzl schreef:

Het schijnt dat die er wel zijn. Een half jaar geleden door een kennis (te laat!) op geattendeerd dat die bij de Lidl te koop waren (kwaliteit man!).

19 jan 2006 0:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]