Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 6:46

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 224 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vanacht porsche carrera gt afgeschreven 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Speciaal voor Koen die het niet wil of kan begrijpen.

Had ik 1CGT, was hij omnium, had ik er 10 zeker niet.

Ik kan de stelling wel volgen hoor. Zo erg is het met mij ook niet gesteld.
Alleen ben ik dan liever eigenaar van 9 Super wagens en allemaal nieuw (allemaal ingeschreven en verzekerd omnium) dan van 10 die niet omnium verzekerd zijn.
Daar draait het bij mij om.
Als ik 10 wagens kan bezitten van gemiddeld 400.000€ kan bezitten wil ik ze ook verzekerd hebben.
Wat moeten wij niet aan verzekeringen betalen voor iets wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren , maar toch betalen we. En dit is natuurlijk niets in vergelijking van die man , maar voor mijn budget minstens even pijnlijk.
Daar wil ik het eigenlijk over hebben. Verzeker ik mijn spullen niet is de kans idd zeer klein dat er iets gebeurd , maar gebeurd het ben ik het slachtoffer van mijn eigen nonchalantie door "berekende" risico's te nemen.
Meer wilde ik niet aanhalen.
En nog eens nochalantie is niet slecht (en nodig om ergens te geraken in het leven) maar het kan ook tegenslaan.

Laatste update 22/10/2013

17 jan 2006 13:27
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Als ik 10 wagens kan bezitten van gemiddeld 400.000€ kan bezitten wil ik ze ook verzekerd hebben.

Koen, en dan stop ik ermee. :roll: :wink:
Als je zo'n 10 wagens hebt, kan je met die premie die je betaald voor de omnium, er alle 2jaar eentje platrijden, zonder dat dit he 1 Euro meer kost. Daar gaat het over.
Hoe hoog schat je de kans in, dat je alle 24maanden 1 van die bolides, total loss rijdt? Elke maand dat je langer dan 24 maanden schade vrij rijdt, is extra besparing. Let wel je moet dan nog in de fout zijn ook, anders is het de tegenpartij die betaald. :)

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 jan 2006 13:32
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:
Ik kan de stelling wel volgen hoor. Zo erg is het met mij ook niet gesteld.

Toch denk ik dat je de stelling niet volledig volgt.

Het is als met roulette. De bank (=verzekeringsmij.) wint altijd.

Wat verzekeren is, is inzetten op alle cijfers. Inzet 37, uitkering 36. Met andere woorden: u verliest iedere draai 1.

Vanuit iemand met een flink wagenpark gerekend geldt: ik speel geen roulette, ik beleg. Ook dan kan je verliezen (en flink ook), maar over het geheel genomen zul je winnen, mits je het risico spreidt.

Grote transportbedrijven verzekeren de vrachtauto's ook vaak (of wel eens, ik heb er geen onderzoek naar gedaan) niet. Waarom? Gemiddeld 100 schade's per jaar met een gemiddeld bedrag van 10.000 = 1.000.000.

Premie om dat te verzekeren per jaar: 1.200.000 (de schoorsteen moet bij de verzekeraar ook roken). Sommige jaren gaat het beter, sommige jaren slechter en leidt je wel eens een verlies. Maar over een langere periode win je altijd, omdat je het risico kan spreiden.

Een wijs man zei ooit tegen mij: alleen risico's die je niet kan dragen moet je verzekeren. Waarvan akte!

17 jan 2006 13:46
Profiel
Bericht 
Mannen, vrouwen,

Ik zit in de verzekeringsbranche en wij worden heel blij van klanten zoals 911-lover.
ppp356 heeft het uiteraard helemaal bij het juiste eind.
Als jezelf voldoende spreiding van risico hebt, heeft verzekeren bij een derde geen zin meer. Zelf een voorziening aanleggen voor schades is dan slimmer. Je steekt de tijdwaarde van geld (het rendement op het geld dat je opzij zet) + de winst van de verz. mij in je zak.
Voor de meesten is dat theorie, want wie heeft er nou 10 supersportscars in zijn garage staan, maar voor kleine en middelgrote bedrijven zeker niet (ome piet?).
Lydia: als je WA verzekerd bent dan is de schade die je een ander toebrengt uiteraard wel verzekerd.

17 jan 2006 14:21
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ook ik denk dat je het niet kan volgen.

911-lover schreef:
Wat moeten wij niet aan verzekeringen betalen voor iets wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren , maar toch betalen we. En dit is natuurlijk niets in vergelijking van die man , maar voor mijn budget minstens even pijnlijk.
Daar wil ik het eigenlijk over hebben. Verzeker ik mijn spullen niet is de kans idd zeer klein dat er iets gebeurd , maar gebeurd het ben ik het slachtoffer van mijn eigen nonchalantie door "berekende" risico's te nemen.

Er zijn maar weinig verzekeringen die je moet nemen. Het is zoals ik eerder schreef een persoonlijke keuze afhankelijk van de persoonlijke omstandigheden. :idea:
Er is geen sprake van slachtoffer van nonchalance bij de bewuste keuze om het risico dat je jezelf kunt veroorloven niet te verzekeren :!:

17 jan 2006 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ah, ik heb niet alles gelezen maar ik weet wel dit te melden:
Ik heb exact deze Carrera GT een tijdje geleden gezien bij munsterhuis in enschede. Extreem zonde en extreem achterlijk van alle betrokkenen (die zwitser, en ook de bestuurster die duidelijk geen zak van auto's afwist).
Dit was ze in betere tijden :(

Afbeelding

Ja, zelfs de zwitserse nummerplaat staat er op ;)

17 jan 2006 20:16
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
944 guy schreef:
Ik heb exact deze Carrera GT een tijdje geleden gezien bij munsterhuis

Geloof ik graag. Als ik het zo begrijp is het meer bijzonder om deze auto in Zwitserland te zien dan in Nederland... :D

17 jan 2006 20:37
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
944 guy schreef:
Extreem zonde en extreem achterlijk van alle betrokkenen (die zwitser, en ook de bestuurster die duidelijk geen zak van auto's afwist).

Hoe zou jij het vinden, als je een ongeval hebt, en mensen die er niet bij waren, en er dan ook niets van afweten, jou achterlijk noemen?

Zomaar een vraag die in me opkwam

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 jan 2006 20:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik denk dat het stil is in Enschede nu,
ff nadenken ....

17 jan 2006 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster.996 cabrio
Lelystad
Bericht Platgereden
Inmiddels zijn er al behoorlijk veel Carrera CGT met schade, heeft iemand een idee hoeveel er al totallos zijn?
Op wrecked exotics.com staan er in ieder geval al een aantal.

De vraag blijft hoe dit heeft kunnen gebeuren, het is in ieder geval een auto die je met een fluwelen voet moet behandelen, en als je dat niet door hebt dan kan het gruwelijk mis gaan.

17 jan 2006 21:23
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Devils son schreef:
Marcel schreef:

Ander voorbeeld naar ik me meen te herinneren, geen van de "van de Valk motels" zijn verzekerd tegen brand. Het is goedkoper als er elk jaar 1 afbrandt.

Sterker nog, er was zelfs een fiscale faciliteit voor...

RAER!?

17 jan 2006 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
ppp 356 schreef:
944 guy schreef:
Extreem zonde en extreem achterlijk van alle betrokkenen (die zwitser, en ook de bestuurster die duidelijk geen zak van auto's afwist).

Hoe zou jij het vinden, als je een ongeval hebt, en mensen die er niet bij waren, en er dan ook niets van afweten, jou achterlijk noemen?

1: Zo het verhaal gaat, heeft die zwitser dus zijn auto uitgeleend, en is zelf dus NIET meegeweest. Vooral met zo'n auto is dat al een eerste ding wat ik niet zou doen. Vooral met 612 pk is dat vragen om problemen. Hoe kun je je ervan verzekeren dat het er een beetje fatsoenlijk aan toe gaat?
2: Het is natuurlijk sterk te betwijfelen of de bestuurder in kwestie uberhaupt ervaring had met zo'n krachtige auto die zo reageert. Een beetje merc AMG kan ook wel 600 pk onder de kap hebben maar is zo volgegooid met elektronica dat je alsnog goed je best moet doen om hem van de weg te rijden (ok, en nu niet reageren met gewoon frontaal op een boom). De Carrera GT ontbreekt het veelal aan dergelijke hulpmiddelen.
Dus zoals ik zei: het is sterk te betwijfelen of de bestuurder ervaring had om met een dergelijke auto om te gaan. Dan is het ook een stukje zelfkennis om hier verstandig mee om te gaan. Ik zou waarschijnlijk alleen het gas intrappen in zo'n bak als ik op een landingsbaan reed, ik zou, zeker de eerste paar keer, als de dood zijn dat ik er ook maar een krasje op zou maken. Dus rucksichtlos op het gas trappen en zien waar het spreekwoordelijke schip strandt is erg onverantwoordelijk en getuigt van een beperkte zelfkennis, IMO.
3: De tijd. Welke idioot gaat volgas in het donker op buitenweggetjes? Gezien het feit dat de bestuurder uit zuid afrika kwam kun je vast wel stellen dat ze geen enkele kennis van de plaatselijke infrastructuur had. Ik reed laatst 100 in duitsland over glooiende wegen en moest verdomme al bij 100 kmh (legaal dus) een noodstop maken omdat ik bijna een hert op de kap had! Je weet nooit wat er na de volgende bocht tevoorschijn komt. Dus wat dat betreft is enige matiging sowieso geboden.

Het is uiteraard jammer dat er mensen zichzelf het ziekenhuis in hebben gereden, maar gezien de manier waarop heb ik zeker een gemengd gevoel van: jammer, maar ook keihard eigen schuld dikke bult. En ook zeker een darwin award nominatie waard, mocht het zo aflopen.
Misschien een nog extremer standpunt van mij: als een drankrijder zich doodrijdt zeg ik ook direct 'opgeruimd staat netjes', om jou een idee te geven over mijn geest, maar da's weer een ander gespreksonderwerp...

Citaat:
ff nadenken ....

Ik ben niet 24/7 achter de PC dus tsja, het kan af en toe zijn dat ik niet direct reageer ;)

17 jan 2006 21:51
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
944 guy schreef:
ppp 356 schreef:
944 guy schreef:

1: Zo het verhaal gaat, heeft die zwitser dus zijn auto uitgeleend, en is zelf dus NIET meegeweest. Vooral met zo'n auto is dat al een eerste ding wat ik niet zou doen. Vooral met 612 pk is dat vragen om problemen. Hoe kun je je ervan verzekeren dat het er een beetje fatsoenlijk aan toe gaat?
2: Het is natuurlijk sterk te betwijfelen of de bestuurder in kwestie uberhaupt ervaring had met zo'n krachtige auto die zo reageert. Een beetje merc AMG kan ook wel 600 pk onder de kap hebben maar is zo volgegooid met elektronica dat je alsnog goed je best moet doen om hem van de weg te rijden (ok, en nu niet reageren met gewoon frontaal op een boom). De Carrera GT ontbreekt het veelal aan dergelijke hulpmiddelen.
Dus zoals ik zei: het is sterk te betwijfelen of de bestuurder ervaring had om met een dergelijke auto om te gaan. Dan is het ook een stukje zelfkennis om hier verstandig mee om te gaan. Ik zou waarschijnlijk alleen het gas intrappen in zo'n bak als ik op een landingsbaan reed, ik zou, zeker de eerste paar keer, als de dood zijn dat ik er ook maar een krasje op zou maken. Dus rucksichtlos op het gas trappen en zien waar het spreekwoordelijke schip strandt is erg onverantwoordelijk en getuigt van een beperkte zelfkennis, IMO.
3: De tijd. Welke idioot gaat volgas in het donker op buitenweggetjes? Gezien het feit dat de bestuurder uit zuid afrika kwam kun je vast wel stellen dat ze geen enkele kennis van de plaatselijke infrastructuur had. Ik reed laatst 100 in duitsland over glooiende wegen en moest verdomme al bij 100 kmh (legaal dus) een noodstop maken omdat ik bijna een hert op de kap had! Je weet nooit wat er na de volgende bocht tevoorschijn komt. Dus wat dat betreft is enige matiging sowieso geboden.

Citaat:
ff nadenken ....

Ik ben niet 24/7 achter de PC dus tsja, het kan af en toe zijn dat ik niet direct reageer ;)

En na dit stop ik in deze discussie, ik word er zo moe van.

1.Zo het verhaal gaat, dit zegt in mijn ogen al genoeg. blablablabla, laat me denken aan mijn schoonmoeder van 84 op een namiddagje koffie met haar jeugdvriendinnen.
2.Nog meer blablabla
3. Het is niet omdat je buitenlander bent, dat je de wegen niet kan kennen. Hoeveel Nederlanders zouden er in Zuidafrika wonen? Ik denk dat die mensen, ondanks dat ze Nederlander zijn, de weg daar heus wel kennen. Dus andersom kan evengoed.

Een draadje vol stemmingmakerij, meer kan ik, en wil ik er niet meer over zeggen.

17 jan 2006 22:18
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
Een draadje vol stemmingmakerij, meer kan ik, en wil ik er niet meer over zeggen.

let but go 8)

17 jan 2006 22:20
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Wordt weer eens tijd voor een leuk onderwerpje in het hoofdstuk "discussie".Ik vind er al een tijdje alleen maar weinig inspirerende onderwerpen. :cry:

17 jan 2006 22:25
Profiel
Westervoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
En na dit stop ik in deze discussie, ik word er zo moe van.

..ik vroeg me al af, waarom je er zóveel energie in stopte Paul... 8) :wink:

Dit is mijn enigste post in dit topic, en is eigenlijk, net zoals de meeste reacties, behoorlijk overbodig,,, 8)

17 jan 2006 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Fred schreef:
maar voor kleine en middelgrote bedrijven zeker niet (ome piet?).
.

Goed gezien Fred,in vroeger tijden was de premie niet op te brengen,nu wel maar zie het financiele 'nut' er niet van in... :!: :wink:

17 jan 2006 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
2000 gtv schreef:
Wordt weer eens tijd voor een leuk onderwerpje in het hoofdstuk "discussie".Ik vind er al een tijdje alleen maar weinig inspirerende onderwerpen. :cry:
Ik heb zojuist mijn best gedaan voor je :wink:

17 jan 2006 22:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Weer gaat het mis met een geleende sportwagen

OOTMARSUM - De Porsche Carrera GT die zaterdagmorgen vroeg betrokken was bij een ongeval in Ootmarsum, was eigendom van de Enschedese ondernemer Peter van Merksteijn.

Bij het ongeval raakte een 30-jarige vrouw Nederlandse vrouw die woonachtig is in het Belgische Wuustwezel gewond. Een inzittende, een 45-jarige man uit het Belgische Schoten, bleef ongedeerd. De wagen, met een nieuwprijs van 450.000 euro, raakte totaal vernield.

Het verhaal van het ongeval in Ootmarsum heeft een opmerkelijke gelijkenis met het ongeval met een Ferrari 348 sportwagen, aan het begin van de jaren negentig in Hengelo. Die wagen was eigendom van Peters broer Koos van Merksteijn. Hij leende zijn Ferrari (nieuwprijs toen ruim 300.000 gulden) uit aan een willekeurige klant van een snackbar aan de Bornsestraat in Hengelo. Koos van Merksteijn kende die klant niet, maar hij zei meteen ‘ja’ toen de man vroeg of hij even een stukje mocht sturen in de rode Ferrari. De ‘proefrit’ duurde slechts enkele honderden meters: de wagen botste in volle vaart tegen een andere auto en raakte zwaar beschadigd. De brokstukken van de rode Ferrari waren destijds gewild bij souvenirjagers. Het ongeval gebeurde op korte afstand van de snackbar.

Peter van Merksteijn zelf wilde gisteren niet reageren op het ongeval met zijn Porsche in Ootmarsum. De in Enschede woonachtige ondernemer is net terug van een avontuur in de Dakar-rally. Samen met een paar vrienden had de mede-eigenaar van een staalbedrijf zich ingekocht bij een ‘persteam’ dat meedeed aan de rally. De Dakar-rally eindigde afgelopen zondag op het strand van de Senegalese hoofdstad. Van Merksteijn en zijn ploegmaten waren op dat moment al weer in Twente. Van Merksteijn zelf heeft ruime ervaring met snelle auto’s: de Enschedeër is in het bezit van een race-licentie. Hij nam in het verleden al deel aan FIA GT-races en stond een paar jaar geleden aan de start van de 24 Uur van Daytona.

Ervaring

De vrouw die bij het ongeval met de Porsche gewond raakte was te gast bij hotel De Wiemsel in Ootmarsum. Volgens bronnen zou Van Merksteijn zijn wagen hebben uitgeleend omdat de vrouw tegen de eigenaar had gezegd dat ze ervaring had met Porsches. Het ongeval vond plaats rond half vier ’s nachts. Op de Denekamerstraat tussen Ootmarsum en Tilligte raakte de vrouw met hoge snelheid de controle over de wagen kwijt. De Porsche kwam tegen een boom tot stilstand. Direct na het ongeval werd het alarmnummer 112 gebeld door uitgaanspubliek, dat het ongeval heeft zien gebeuren. Of de vrouw alcohol heeft gedronken is nog niet bekend. Volgens een politie-woordvoerster wordt haar bloed nog onderzocht. Het slachtoffer ligt overigens, in tegenstelling tot wat de politie gisteren meldde, nog steeds op de intensive care van het ziekenhuis in Enschede.

De Porsche Carrera GT is een van de snelste productieauto’s ter wereld. De wagen kost rond de 450.000 euro. De tiencylinder heeft een vermogen van ruim 600 pk. De wagen heeft een top van 330 kilometer per uur en accellereert van nul naar 200 kilometer in amper tien seconden.

Premie op maat

Volgens woordvoerder W. Kok van Centraal Beheer, de grootste autoverzekeraar van Nederland, wordt bij het afsluiten van verzekeringen voor dergelijke snelle en dure auto’s heel erg gekeken naar de eigenaar en zijn ervaringen. De all-risks-jaarpremie voor een dergelijke sportwagen bedraagt ongeveer 4000 euro. ‘Maar eigenlijk gaat het bij dergelijke auto’s om een premie op maat’, zegt Kok. ‘We kijken naar het rij-verleden en de historie van de eigenaar. Brokkenmakers accepteren we niet.’ Als de auto verzekerd is, dan maakt het volgens Kok eigenlijk niet uit wie er achter het stuur zat bij een ongeval. Als de bestuurder op het moment van het ongeval alcohol heeft gedonken verandert dat de zaak echter, zegt Kok. ‘Zeker als de eigenaar wist dat degene die achter het stuur zat heeft gedronken.’

mhaschreurs.hyves.nl

18 jan 2006 1:05
Profiel Facebook 
Bericht 
Nicolò schreef:
RAER!?

Precies.

18 jan 2006 1:09
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Om de betrokken partij nog eens te herinneren aan wat hij verloren heeft :wink:

Laatste update 22/10/2013

18 jan 2006 13:41
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 

@ 991-lover:
Beetje trieste tekst van jou!

18 jan 2006 13:49
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
michael schreef:
Weer gaat het mis met een geleende sportwagen

Een inzittende, een 45-jarige man uit het Belgische Schoten, bleef ongedeerd.

Het was toch niet onze ppp.... :roll: ?

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

18 jan 2006 14:57
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
rufie schreef:
michael schreef:

Een inzittende, een 45-jarige man uit het Belgische Schoten, bleef ongedeerd.

Het was toch niet onze ppp.... :roll: ?

:evil: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :wink:

18 jan 2006 15:28
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Hehehe, sorry Paul. Mijn slecht karakter kon het niet laten :D :wink:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

18 jan 2006 16:07
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 224 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende