Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 6:17

Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
stelling: duitser rijdt beter dan de 'vliegende hollander' 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht stelling: duitser rijdt beter dan de 'vliegende hollander'
gisteren beurs in Hannover gehad, kleine 800km op en neer gereden en wat is het toch fijn om weer in DLD te zijn. :?
je hebt daar de ruimte om weer eens lekker te blazen ( veel 3-baanswegen die algemeen in goed condities verkeren), geen snelheidslimieten en de benzine is nog enigzins te betalen :!:
wat mij wederom opviel is dat de duitser snel weer naar rechts gaat als je eraan komt, ruimte laat op de snelwegen (weinig plakkers) en waardering heeft voor mijn youngtimer 911, het beste wat DLD ons heeft gebracht :D
heb zat dikke bakken gezien daaro maar men herkent beter een autoliefhebber op snelheid en handelt daar ook naar, helaas in ons land is dat vaak het omgekeerde; uitdagend gedrag, plakkers, optrekwedstrijdjes, de vinger etc. :roll: :!: :evil:
begrijp me goed, ben geen pro-DLD all the way maar aangaande het rijden op de autowegen luid mijn stelling:

" De duitser rijdt beter/netter dan de nede/medelander :!: :?: :!: "

BEN BENIEUWD WAT DE MENINGEN HIEROVER ZIJN, OOK BELGEN REAGEREN AUB

groeten, craze uit Nimwege (is bijna DLD maarja.....)

17 jan 2006 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik ben het er mee eens! Op het punt na dat bij een AutoBahn-kruising duitsers vaak voor invoegers remmen, en als het drukker is wil dat wel een tot een soort file uitgroeien.

17 jan 2006 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
helemaal mee eens,,
nog niet met de P in dld geweest wel met de P sat en die wil ook wel vd plek..
de Duitsers gaan weer terug naar de rechter kant zo snel daar plaats is 8) ,,wij Nederlanders doen dat niet :x wat dat aangaat rij ik wel graag door dld,,,
Ja mee eens dat de Duitser beter met de mede weggebruiker omgaat..

Willem.

17 jan 2006 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Klopt helemaal!

En als er op een Duitse snelweg (Autobahn) iemand níet snel naar rechts gaat, maar irritant links blijft rijden (en de rest van het verkeer ophoudt), is dat 9 van de 10 keer een Nederlander!

17 jan 2006 22:58
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Mee eens (helaas)!

17 jan 2006 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik rij vaak in frankrijk, daar wordt een keertje wet je lichten knipperen ook niet meteen aggressief uitgelegd, maar gewoon van zou u aub aan de kant willen gaan.

Hier in NL heb je vaak meteen een middelvinger te pakken

17 jan 2006 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Denk dat Duitsers ook iets meer ervaring hebben met snelverkeer op de linkerbaan.

17 jan 2006 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Dat de meeste Duitsers vele malen beter, netter en beschaafder rijden dan de Nederlanders heeft vlgs. mij te maken met hun rijopleiding en hun discipline.

17 jan 2006 23:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Had je zo'n nieuwe oranje Duitse helm op?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

17 jan 2006 23:22
Profiel WWW
Bericht 
Mee eens,

Ik erger me mateloos aan het a-sociale, agressieve en onbeschofte gedrag van Nederlandse weggebruikers. Snijden, bumperkleven, middelvinger omhoog, papieren achter het stuur lezen, links blijven rijden, opgeschoten jochies, vlak voor je inhalen (zijn ze blind of zo??), zonder knipperlichten van rijbaan wisselen, dames die tijdens het rijden hun makeup doen, bellen, etc., etc.

Duitsers hebben naast meer geduld ook meer ervaring met rijden bij hoge snelheid. Voel me daar in het verkeer ook veiliger dan hier.

In Duitsland zegt men vaak dat als je daar voor de derde maal zakt voor het rijexamen dat je als kado gele kentekenplaten krijgt. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

17 jan 2006 23:38
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Citaat:
In Duitsland zegt men vaak dat als je daar voor de derde maal zakt voor het rijexamen dat je als kado gele kentekenplaten krijgt.

Helemaal waar!! Andere term is "Das gelbe gefahr!"

Woon alweer sinds een kleine 2 jaar in Duitsland en sinds 6 maanden heeft mijn nieuwe 3 ook een duits kenteken. (Mijn buren hier zijn trots!) Ik rijd elke week naar NL om vrienden en familie te bezoeken en ik ben eigenlijk geschrokken van het aantal middelvingers dat ik al heb geincasseerd tijdens mijn ritten door NL. Ik ben minimaal twee maal afgesneden een keer een "schweinhund" naar mijn hoofd gehad en toen ik zei " Dank u, ik zal mijn woordenboek erbij pakken" meteen erachter aan "Oh excuus, dacht dat u een duitser was! " :shock:
Vind het eigenlijk redelijk shocking! In NL durf ik al bijna niet meer mijn auto in een stad te parkeren omdat ik bang ben dat mijn wagen word ondergekrast.

In Duitsland rijd men inderdaad veel gedisciplineerder, in alle woonwijken geld max 30km/h en iedereen, ja iedereen houd zich er netjes aan.
Je wordt door je medeweggebruikers als aso gezien als je harder rijd.
Vergeet niet, de straffen zijn hier ook hoger, 1 maal door rood licht en betrapt is maand rijbewijs kwijt....en er word hier veel meer gecontroleerd op snelheid. De boetes zijn wel wat lager maar men neemt wel veel minder risico. Het is in Duitsland gewoon niet "Cool" als je te hard rijdt!

Op de snelwegen is het grote verschil dat men gewent is aan het rijden en anticiperen met een hogere snelheid. Ik erger me soms dood als ik op de linkerbaan netjes aan kom rijden met 180km/h en er op het laatste moment een Daihatsu Cuore met 110km/h voorschiet zonder enige snelheid van het aankomende verkeer in te schatten. Aan de andere kant heb je ook veel NL-se Audi A4 Avants 1.8T die, vanwege auto van de zaak, tegen hun max. rijden en alleen maar links blijven hangen en soms de auto helemaal niet meer onder controle hebben aangezien ze niet gewent zijn om met dat soort snelheden zich aan te passen. En zo zijn er nog zat voorbeelden te noemen....

De Duitser rijdt zeker door, maar niet aggresief, ze geven alle ruimte en vooral wanneer men moet ritsen tenminste geen kinderachtige spelletjes.

Reden van dit alles naar mijn idee:
- Men heeft geen limiet op de autobahn en dus verloren tijd met netjes rijden in steden en dorpen wordt daar ingehaald.
- Er is ruimte zat in Duitsland en het wegennet beter
- In NL zijn er teveel auto's en allemaal laten we elkaar er lekker niet langs!
- De Duitser is dan wel direct en efficient maar laat zich niet opnaaien op de weg. Men realiseert zich hier dat een overtreding begaan een sociale failure is en een flinke straf normaal is.

Dus helemaal eens met de stelling......wij NL-ers kunnen op dit gebied nog een hoop leren van de duitsers!

:D

17 jan 2006 23:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Helemaal mee eens.

mhaschreurs.hyves.nl

18 jan 2006 0:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
thijzer schreef:
Had je zo'n nieuwe oranje Duitse helm op?

:lol: :lol: :lol: hahaha, nee was niet eens nodig :!: :!:
maar serieus, ik rij veel in de grensstreek hier en het klopt wat er gezegd wordt: bijna zonder uitzondering houd de duitser zich aan de geldende regels aangaande bebouwde kom, verkeerslichten etc.
bij wegwerkzaamheden gaan ze bijna rokend op de rem om maar netjes aan de snelheid te komen, hier in NL rijd meer dan de helft gewoon te hard (denk aan A15 thv Zwijndrecht en verder), als ik daar 70 rij met de 911 wordt ik meermaals raar aangekeken door weggebruikers :shock: . :roll: :roll:
zo van: je rijd porsche, dus rij door! alsof ik altijd hard wil/kan rijden :shock: :!:
ik wordt er wel eens moe van, alsof je een stempel op je voorhoofd krijgt van 'ík wil hard rijden' als je een porsche bezit.
mensen snappen vaak niet waar het mij om te doen is aangaande mijn 911 :!: :!: :!:

in NL steekt men de middelvinger omhoog (afgunst), in DLD steekt men de duim omhoog (bewondering).
en dat merk je goed op de autobahn.

18 jan 2006 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Eensch!
Idd de punten over bumperkleven en linksrijden kan ik mij goed in vinden. Ook mooi hoe de gemiddelde nederlander, als die harder rijdt dan zijn voorligger, tot op 3 meter vd voorganger nadert om in 1 keer naar links te gaan. Ondertussen kan ik daar wel op anticiperen maar dat zal ongetwifeld menig ongeval tot gevolg hebben gehad.
Mijn meest memorabele ervaring ooit was bij wegwerkzaamheden. Waar in nederland in zo'n geval slechts een enkele baan open zou blijven reden ze daar met 2 naast mekaar. En terwijl men in NL dan ook 30 kmh zou rijden, ging het daar in de rechterbaan met goed 60, en links zelfs nog met 100! Het was niet zo dat er daar vlak achter mensen bezig waren, er zaten enorme betonnen afscheidingen tussen dus dat kon nog wel.
Maar bewonderenswaardig hoe iedereen daar, strak achter elkaar kan rijden, en met een zijdelingse tussenruimte van pak 'm beet een halve meter!
Het is immer een genot om even in der Heimat te rijden.

18 jan 2006 0:31
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Citaat:
in NL steekt men de middelvinger omhoog (afgunst), in DLD steekt men de duim omhoog (bewondering).
en dat merk je goed op de autobahn.

Mooi gezegd!

:D

18 jan 2006 0:48
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Mijn broer heeft 4 jaar lang gewerkt in het DKFZ in Heidelberg. Toen hij er ging wonen/werken, nam hij zijn auto met Nederlandse kentekens mee. Hij heeft bijna een jaar lang met Nederlandse kentekens rondgereden en er is geen onvertogen woord over gezegd. Later kreeg hij zijn 'HD-platen' en daar heeft hij vervolgens jarenlang mee rondgereden. Als hij vervolgens naar Nederland kwam (op bezoek etcetera) kreeg hij geregeld een middenvinger en scheldwoorden naar z'n kop geslingerd, hij werd 'opgedrukt' door andere weggebruikers (vaak Nederlandse GTI/GSI-rijders, BMW-rijders) -waarschijnlijk omdat hij een 'snelle auto rijdt/reed'- en z'n auto is zelfs 2 keer 'gevandaliseerd' (antenne afgebroken, een fikse kras over de hele lengte, spiegel eraf gebroken).

Toen hij vervolgens na 4 jaar weer naar Nederland kwam en in Maastricht in het ziekenhuis ging werken en daar aanvankelijk parkeerde met zijn auto met Duitse kentekens, was het hek helemaal van de dam.

Ze hebben toen zelfs een keer alle 4 z'n banden lekgestoken en 'Arsch' op z'n motorkap gekrast...

Sinds zijn auto weer van Nederlandse kentekens is voorzien, zijn er geen problemen meer.

Hoe zou dat toch komen?

18 jan 2006 1:00
Profiel
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Porsche912 schreef:
Ik erger me soms dood als ik op de linkerbaan netjes aan kom rijden met 180km/h en er op het laatste moment een Daihatsu Cuore met 110km/h voorschiet zonder enige snelheid van het aankomende verkeer in te schatten. is.:D

In Duitsland zie je regelmatig dat zo'n Cuore even het rechterknipperlicht aanzet: Ik heb je gezien en blijf even rechts rijden.
Dan kun je hem met gerust hart voorbijknallen.
Fantastisch toch!

18 jan 2006 1:03
Profiel
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Laatst hoorde ik iemand vertellen dat hij het onnodig vind om in Nederland met 150 km/u naar rechts te gaan :twisted:
Toch vond hij zichzelf iemand die stevig doorrijdt en heeft een bloedhekel aan mensen die links blijven rijden :roll:

18 jan 2006 1:05
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ja in duitsland rijden ze over het algemeen beter maar ook steeds vaker maak ik mee in nederland dat ze zich heel goed aanpassen aan het wat minder goede rijgedrag in nedeland (niet naar rechts willen gaan)

robert

18 jan 2006 1:58
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik ben het er ook in grote lijnen mee eens.

Wat me wel opvalt is dat Duitsers de laatste jaren ook steeds minder richting aangeven dan vroeger; dat maakt het rijden wel een stuk minder voorspelbaar vind ik.

Ik NL is het grootste deel trouwens zo horkerig om maar geen richting meer aan te geven, en als het al gebeurt is het vaak om te laten zien waar men heenGING ipv gaat; of om het signaal OPZOUTEN even kracht bij te zetten.....Dus ook hier zijn de Duitsers pretigger ja.....

En, wat doen wij daaraan ?

18 jan 2006 2:49
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
Ik vind zeker dat de Duitsers beter en beschaafder autorijden.

Wij zitten hier ook met teveel in een te klein landje. Dat wekt iritatie op. En laten we eerlijk zijn. Ontzag voor de politie is in Duitsland veel meer dan in Nederland. Als je bij een pomp staat en er komt een politie wagen langs dan is iedereen op zijn hoede. Hier worden ze uitgelachen.

18 jan 2006 8:14
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Ik dacht altijd, dat ik als een van de weinigen behoorlijk pro-duits was , mede door gewoon goede ervaringen met hun...mooi om te lezen, dat verreweg de meesten hier iig geen antipathie hebben tegen onze buren, en sportief hun mening geven...ik hoor nog wel eens anders.
(even off-topic...maar volgens dezelfde redenen heb ik een spuughekel aan Fransen)

De mening over "ons" Hollanders is duidelijk...

Zoals Harald bij onderstaande foto al schreef ; NL ...Nur Links...verrek Hollanders :wink:
[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7531[img][/img]

Hier nog zoiets ergs...[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7532[img][/img]

18 jan 2006 9:05
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Jurgen schreef:
Hier nog zoiets ergs...[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7532[img][/img]

Ja, dat wordt in Den Haag beboet! :wink: Tom-tom-money!

18 jan 2006 9:26
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Behalve dat de Duisers een veel betere discipline hebben (waar hebben ze dat ook al weer van overgehouden) lijkt het me dat ook frustratie, of de afwezigheid hiervan een grote rol speelt.

In Duitsland is het geen moeite om binnen de bebouwde kom en daar waar andere snelheidsbeprekingen gelden je aan de regels te houden. Je weet immers dat je binnen een paar kilometer toch weer lekker kunt blazen. In Nederland kan dat nergens, en wordt het steeds erger (ie 80 km zones, nog meer 100 km wegen, geen aanpassing snelheid aan omstandigheden als dit het toelaat etc) met als gevolg dat de gehel natie gefrustreerd achter het stuur zit en dus overal waar het kan en niet kan de maximum snelheid aan zijn of haar laars lapt. Er is geen balans in de beleving van de mensen, dus wachten ze ook het moment niet af hard te rijden waar het redelijkerwijs kan, maar planken ze gewoon wanneer ze daar zin in hebben en dat gebeurt dan overal....

18 jan 2006 9:45
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Helemaal mee eens met de stelling. Idd eindelijk 's een 'normaal' topic over Duitsers... :thumleft:

18 jan 2006 10:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende