Auteur |
Bericht |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Duitsland heeft bij mij de voorkeur als het gaat om verkeersgedrag, eten (beetje vet, maar dat vind ik dus wel lekker) en de omgeving (vooral Zuid-Duitsland kan erg mooi zijn). Verder valt het mij altijd op dat de mensen beleefd zijn en de bereidheid van winkelpersoneel je te woord te staan en te helpen. Daar kunnen we met elkaar in Nl een voorbeeld aan nemen.
|
18 jan 2006 10:11 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Kan na het WK Voetbal weer heel anders liggen!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
18 jan 2006 10:13 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ik heb niks met voetbal (lees meestal pas in de krant dat er weer een Europacup wedstrijd o.i.d. is geweest) ... Doet me dus niks als "onze jongens" (alleen de uitdrukking al ) verliezen.
|
18 jan 2006 10:16 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Neem aan dat de meeste forummers hier wel redelijk pro-duits zijn vanwege het feit dat wij hier allen HET duitse product, de Porsche eren.
Als alle nederlandse voetbal supporters nu zoals jullie waren overwoog ik toch misschien nog eens om mijn appartement in Dortmund te verhuren met het WK.
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
18 jan 2006 11:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook ik sluit me voor 100% aan bij deze stelling.
Ik moet het helaas meermaals per week zelf ervaren daar ik zéééér regelmatig op de Duitse wegen zit.
Men kan bijna zeggen dat ik ook de Duitse rijstijl over genomen heb na 18jaar hoofdzakelijk mijn kilometers gevreten te hebben op de "Deutsche Autobahnen".
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 jan 2006 12:52 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
In België wordt momenteel een affichecampagne gevoerd, nu ivm het links (blijven) rijden.
www.watisuwexcuus.be
Is inderdaad een plaag, en als je zo'n middenvakplakker inhaalt en eens teken doet dat er recht ook nog plaats is, krijg je steevast een onbegrijpende blik. Goed dat men nu campagne voert.
|
18 jan 2006 13:09 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 jan 2006 13:40 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
In België is het asociale gedrag van mensen die niet vaak op de weg zijn nog erger. Deze begrijpen de "signalen" niet op de weg, of redeneren meer in de zin van "je mag maar 120 dus ik rijd 120 links...want die vrachtwagens inhalen word ik ook beu"
Voorbeeld: weg van Temse naar Sint-Niklaas, 2-vaksbaan, 90 km/u. Laat op de avond kun je daar sneller rijden, overzichtelijke weg, weinig op of afritten. Dan rijd je daar rond 110km/u, passeer je een brave huisvader die dan met zijn lichten begint te knipperen "idioot, je rijdt te snel! Doodrijder enz..." Daarna eindigt de weg in een 50 km/U zone (grote borden), je past je snelheid aan, 50km/u, en wie "vliegt" je voorbij??? Die brave huisvader...
Professioneel rijd ik gemiddeld 50000km per jaar, en de Duitsers kun je nog steeds eruit halen adhv hun rijgedrag. En het is idd zo dat ze veel meer ervaring hebben met snel rijden en het inschatten van snelheid.
|
18 jan 2006 13:45 |
|
|
corry
997 S /2006
|
[ .
Toch moet ik zeggen dat men in Belgie aan de kant gaat als je met je Porsche er een meter over 40 achter komt te zitten. Of men wacht even met inhalen als ze je zien aankomen.
Dat is in Nederland meestal niet het geval. Dus ja Duiters gediciplineerd und hofflich, gevolgd door de Belgen. En de Nederlanders ? laten we daar maar niet meer over hebben.
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
18 jan 2006 15:31 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Inderdaad, heel opvallend als je in Duitsland rijdt, hoe verschillend er wordt gereageerd. Er is hier al vaker over geschreven, welke oorzaken daaraan ten grondslag (kunnen) liggen.
En als je weer terug bent op s'Neerlands wegen zal je dat zeker ook niet ontgaan.
|
18 jan 2006 15:59 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
het is me ook al opgevallen dat Nederlanders links blijven rijden, heb eens achter iemand gereden met een spoilerwagen hij reed (120 ikke 150 ofzo blijf wel op mooie afstand van hem) op de baan richting Duitsland, rechts niemand te bespeuren, trek eens met mijn lichten, die gast heeft me heel de tijd zitten lastigvallen remmen tot 50 km/u, 4 pinkers, was gechokeerd van die mentaliteit
en ja de Belgen beginnen die mentaliteit ook serieus te krijgen, hoeveel er je pas afsnijden gewoon om u te tergen, levensgevaarlijk gewoon,
ben ook voor de Duitse mentaliteit, en rijdt ook zo, mss die linksrijders eens naar Duitsland sturen voor een verkeersles
|
18 jan 2006 16:12 |
|
|
ppp 356
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 jan 2006 16:36 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Spoilerwagens lijken altijd sneller te gaan!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
18 jan 2006 16:44 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
hehe , vertraagde en bleef op gepaste afstand, wel irritante mensen, was mooi weer en met een 944S2 cabrio onder de baan, voor de rest een leuke trip gehad
|
18 jan 2006 16:52 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Me too....met zo'n 50000km per jaar op de Autobahn!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
Laatst bijgewerkt door marknineoneone op 18 jan 2006 18:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 jan 2006 17:33 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Ja , ben ik helemaal mee eens
Zij rijden veel gediciplineerder dan wij.
Daarom regent het hier in Nederland dan ook bekeuringen,
vanwege de vele overtredingen, borden negeren en ga zo maar door.
De gemiddelde Duitser houd zich keurig aan de verkeersregels.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
18 jan 2006 18:06 |
|
|
petr-996-C2
996 C2 Coupe
|
Re: top
BOFKONT
|
18 jan 2006 18:13 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Re: top
Morgen weer een ritje van 600km...
Helaas met de Benz i.p.v de P.
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
18 jan 2006 18:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Idem hier maar ipv een Benz een Beamer
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 jan 2006 20:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... en dat is mij vandaag weer gebleken tot 4 keer toe tussen Brussel en Anvers .... van die zuiderburen die zonder richting aan te geven het oto'tje zomaar naar links klappen .... dan nog liever een Nur Links fahrer
|
18 jan 2006 21:52 |
|
|
ppp 356
|
En dan geen tijd vinden voor een kop koffie in Schoten of Aartselaar
|
18 jan 2006 22:30 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Dank je wel Olaf..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
18 jan 2006 23:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... maar ik heb nog wel aan je gedacht toen ik zowel de borden Schoten als Aartselaar zag
|
18 jan 2006 23:21 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
En dan in Frankrijk:
Teveel Fransozen rijden op die fantastische tolwegen rechts met CONTINUE het linkerknipperlicht aan.
Het eerste kwartier moet ik er altijd aan wennen voordat ik deze valsrichtingaangevende auto's gewoon inhaal.
Worden er nog Franse auto's gemaakt waarvan de knipperlichtstengel niet vanzelf in neutraalstand komt
|
18 jan 2006 23:33 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb in frankrijk dan zoiets van die is aan het inhalen met grote snelheid en dan kom ik achterop en dan blijkt dat hij 0f zij die vrachtauto met maar 5 km harder aan het inhalen is , blijft lastig
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
19 jan 2006 1:10 |
|
|