Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:24

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
TURBO ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht TURBO ???
Domme vraag misschien
:oops:

Maar kan je op een bv 2.7 of 3.0 liter motor een turbo monteren? ik denk bv dadelijk na de vlammendemper :?

Theoretisch gezien zou dit toch moeten lukken denk ik, ik weet enkel niet welke risco's er verbonden kunnen zijn aan de motor??

Iemand hier ervaring mee

19 jan 2006 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: TURBO ???
porscheke schreef:
Domme vraag misschien
:oops:

Maar kan je op een bv 2.7 of 3.0 liter motor een turbo monteren? ik denk bv dadelijk na de vlammendemper :?

Theoretisch gezien zou dit toch moeten lukken denk ik, ik weet enkel niet welke risco's er verbonden kunnen zijn aan de motor??

Iemand hier ervaring mee

Op de 3.0 heeft Porsche het wel een geprobeerd schijnt...

Op iedere motor kan je een turbo schroeven. Het is alleen vaak bewerkelijk (zeker als je het goed wil doen).

19 jan 2006 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 '86
belgië
Bericht 
promotive induction systems, die maken een bolt on kit ( USA off course)

:arrow: het is wel goedkoper een 3.0 turbo blok te kopen bj 76 ->78, past no problemo!
met een 915 bak rijdt die combi trouwens zalig!!
-> op pelican vindt je hier massa's info over!

grt

Y.

19 jan 2006 19:56
Profiel Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Heb ooit een BMW gehad en daar was een turbo opgebouwd door Hans Koster BMW in Hilversum.

Dacht alleen dat de compressieverhouding te hoog was :?:

Zat ook geen overdrukventiel op en je kon hem gewoon opblazen.

Maar trekken dat dat ding deed ongelooflijk :!: , hij reed de teller eruit :roll:

19 jan 2006 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Alles kan, ik denk dat je budget gaat bepalen of het zinnig is en of het een langdurig feestje gaat worden... of slechts een paar ritjes. Als je het vermogen merkbaar wilt verhogen zul je al snel de nodige aanpassingen moeten doen aan de motor om'm heel te houden, dat gaat vast heeeel veel centen kosten. Voor slechts 30 pk extra met weinig aanpassingen aan het motorblok etc. is het vast goedkoper om alle dingen uit je auto te slopen die een gewichtsbesoparing opleveren, 2 vliegen in 1 klap, geen geld kwijt aan tuning en centjes erbij door de verkoop van de losse onderdelen :P
PasKal had een compressor ipv turbo op z'n 911 en dat was ook geen easy fix, pk technisch gezien denk ik dat je voor veel pk's ook veel geld nodig hebt en als je dat geld hebt is het uiteraard geen probleem, RUF is een bekende tuner voor Porsches, geen probleem als je maar betaalt :lol:
Ik zou eerder voor de gewichtsbesparing gaan dan voor een financiele aderlater maar wie ben ik....tenzij je zo'n geldboom heb dan zou ik d'r een kompressor EN een turbo op laten zetten :twisted:
gr, PaulB

19 jan 2006 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Denk dat de eindsom wanneer je een Turbo gaat plaatsen op je 911 het uiteindelijk interessanter wordt om een echte 911 turbo aan te schaffen.
wat soms vergeten wordt bij motortuning is dat je niet allen de motor moet aanpassen, maar ook onderstel, banden, remmen, en dan de motor ook nog eens verstevigen (=lees compressie, koeling, inspuiting, ontsteking, enz...)

Zoals eerder vermeld, gewicht is ook pk's, de goedkoopste die er zijn...

:wink:

19 jan 2006 23:45
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Ik zou er niet aan beginnen...beter dan een echte te kopen ; denk nl ook eens aan een evt verkoop later , de echte behoud redelijk z'n waarde, terwijl de eigenbouw toch een moeilijk verhaal wordt... 8)

20 jan 2006 7:22
Profiel
PorscheForum Rakker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Misschien je huidige P verkopen en een turbo kopen geen optie?
Is toch niet zo moeilijk aan te komen...

20 jan 2006 11:55
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]