Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:49

Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
stelling: duitser rijdt beter dan de 'vliegende hollander' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Ik denk dat het allemaal wel tegenvalt hoor met dat rijgedrag van die Duitsers. Zijn soms net mensen in een auto. Moest regelmatig naar Duesseldorf en Keulen, maar daar raggen ze in de mist ook gewoon met 150 voorbij. Verder is het aantal verkeersongevallen niks minder dan in Nederland, alleen dan wat heftiger. Verder is er op de autobaan ri het oosten (Kassel/Dreseden) ook meer ruimte c,q, minder druk, behalve op de weg naar Berlijn daar is de rechter rijstrook gereserveerd voor vrachtwagens. Richting Stuttgart moet je ook gewoon van het gas af om dat een Duitser met 150 gaat inhalen.

Zo dat moest even na al die bloemen voor onze oosterburen!

Laatst bijgewerkt door Jan A. (997 4S) op 19 jan 2006 1:49, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jan 2006 1:49
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Afbeelding

Toch een betere campagne dan dat jippie "I Love rechts rijden-verhaal" in NL!

:D

19 jan 2006 1:49
Profiel
Nederland
Bericht 
Porsche912 schreef:
Afbeelding

Toch een betere campagne dan dat jippie "I Love rechts rijden-verhaal" in NL!

Helemaal eens. Wat is nou in vredesnaam "I love rechts rijden". Slaat helemaal nergens op. Maak er dan op zijn minst een degelijke Nederlands kreet van. Vreselijk irritant is dat.

19 jan 2006 1:51
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik ben het ook met de stelling eens! Gisteren ook nog in belgie geweest naar de autosalon, maar het verkeersgedrag is daar net zo'n grote ramp als bij ons, zoniet erger!

19 jan 2006 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
Porsche912 schreef:
Citaat:
In Duitsland zegt men vaak dat als je daar voor de derde maal zakt voor het rijexamen dat je als kado gele kentekenplaten krijgt.

Helemaal waar!! Andere term is "Das gelbe gefahr!"

En vergeet niet 'Nur Links' :roll:

Ik onderschrijf de stelling ook.

Komt ook deels omdat men daar soms onbeperkt mag. Als je daar zonder richting, zonder kijken en zonder snelheid aanpassen naar links gaat, is dat letterlijk je dood. Dan leert men dus snel ...

Wel moet ook gezegd worden dat onze wegen overvol zijn. Dan ga je je ook sneller irriteren en is de interactie tussen bestuurders ook groter. En dus gaat het sneller fout. En één eikel kan al snel een heel wegsegment verzieken qua rijdgedrag.

19 jan 2006 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Baarn
Bericht 
Zeker eens met de stelling,

kan er nog een leuke anekdote aan toevoegen toen ik een jaar geleden met een kevertje van 1970 naar Tjechie op vakantie ging...

De ene Porsche, New Beetle na de andere ging langzamer rijden, naast ons, stak de duim omhoog, gaf een dot gas en weg waren ze... Was een zeer leuke trip kan ik jullie zeggen...

Grt
Gijs

19 jan 2006 15:50
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Het is vaak onoplettende hufterigheid hier in Nederland waar ik denk dat men in Duitsland toch wat beschaafder en gedisiplineerder is.

Met ritsen, (ik kan gaten laten vallen dat ik een ons weeg, 100 meter verderop is er vast nog wel een...)
met rijstrook wisselen (effe kijken in je spiegel, dan had je gezien dat ik veeeeel sneller aankwam en nu dus vol in m'n ankers moet)
met richting aangeven bij verlaten rontondes.

Vooral dat laatste, dan staan ze 5 minuten in een rijtje voor een rotonde, en balen dat 't zo lang duurt, en dan geven ze vervolgens zelf ook weer 's geen richting aan.... :!: :?:

Het verschil valt mij op als ik over de autobahn ga; degenen die zonder te kijken hun auto (met of zonder caravan) naar links gooien, zijn 9 van de 10 keer Ollanders. :oops:

Aan de andere kant, als ik naar Frankrijk rijdt, dan zijn het vaak de Luxemburgers en Belgen (Jawel) die ook onnodig links blijven rijden!

19 jan 2006 15:57
Profiel WWW
Bericht 
Bestuurders van bestelbusjes (in het bijzonder Mercedes Vito) kunnen er ook wat van!Bumperkleven, rechts inhalen, snijden en vervolgens hard remmen. Aso's.
Laatst had ik de neiging een dergelijke eikel een klap voor zijn kop te geven vanwege gevaarlijk weggedrag. Dan komt het slechtste in je op zo'n moment wel naar boven, hoe rustig je ook bent.

19 jan 2006 17:06
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
Ik kom zelden tot nooit aggressie tegen in het verkeer en ik ken er wel meer die vele km's per jaar rijden en ook nooit aggressie ondervinden. Natuurlijk kom ik veel slechte chaufeurs tegen, maar dat is wat anders dan aggressie.

En natuurlijk is er altijd die incidentele uitzondering, maar ik blijf er bij (al zal ik waarschijnlijk een stormvloed over me heen krijgen) dat wie vaak last heeft van aggressie in het verkeer ook eens naar zijn eigen rijstijl moet kijken, want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...

19 jan 2006 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
ArminG schreef:
....want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...

Als ik op de linker baan rijd met 120km/h om een paar auto's in te halen en een of andere idioot gooit zijn auto vlak voor mijn neus ervoor en gaat met 100km/h ook inhalen waardoor ik boven op de rem moet gaan staan, zul je vaak zien dat op het moment dat je hun dan eindelijk voorbij kunt ze je aankijken als of het je eigen schuld is dat je niet wist dat zij naar links zouden gaan. Volgens mij heb ik dan niks uitgelokt!

Volgende voorbeeld: Je haalt weer netjes met 120 een paar andere auto's in. Plotseling zit er een of ander figuur in de Vito van z'n baas bijna op je achterbank. Jij haalt netjes de auto's in die je in wilde halen en gaat terug naar rechts. Wedden dat zo'n eikel je dan aankijkt met een blik van "rot op van de linkerbaan" terwijl jij je voorbeeldig gedroeg? Volgens mij heb je dan zelf weer geen agressie uitgelokt!

Het is gewoon de mentaliteit van autorijdend nederland die moet veranderen. Iedereen maakt wel eens een domme fout in het verkeer, en dat hoeft niet gelijk te worden afgestraft met groot licht, claxoneren of een middelvinger!

19 jan 2006 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Aggresief zal ik er niet van worden......

Maar goed,.....ik ga het maar weer eens trotseren....werk zit er weer op voor deze week, tijd om de Oberhausen straight weer te trotseren richting Arnhem....

Fijn weekend alvast!

19 jan 2006 18:01
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Double G schreef:
Iedereen maakt wel eens een domme fout in het verkeer, en dat hoeft niet gelijk te worden afgestraft met groot licht, claxoneren of een middelvinger!

Ik reageer nooit op dergelijke acties. Volgens mij is dat erg frustrerend voor degene die het gebaar of geluid maakt. Er wordt een reactie verwacht zodat ze nog woedender kunnen worden en die komt niet! :lol:

19 jan 2006 18:02
Profiel WWW
Bericht 
ArminG schreef:
.. dat wie vaak last heeft van aggressie in het verkeer ook eens naar zijn eigen rijstijl moet kijken, want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...

Ik ben het hiermee helemaal niet met je eens! Ik rij goed door, maar niet agressief. Ook geen bumperkleven, seinen of onnodig op de linkerbaan rijden. Ik moet rij constant anticiperend vanwege onbesuisde manoeuvres van medewegebruikers. Het zijn vaak gefrustreerde aso's die met leasebakken of bedrijfswagens de sfeer verpesten op de weg en vaak elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Het heeft met mentaliteit te maken... En als je een auto van de zaak krijgt dan heeft men de neiging om andermans bezit niet te respecteren en worden deze leasebakken a.h.w. afgetrapt. Ze denken toch dat het hun wagens niet zijn en de verzekeraar van de leasebakken draait voor de eventuele schade op. Op je eigen wagen ben je toch zuinig? Daar ga je toch niet mee "crossen"? Het heeft dus met HUFTER-mentaliteit te maken.

Het merendeel is zwaar gefrustreerd. Je moet ze eigenlijk negeren. Maar het wordt natuurlijk anders als iemand zo roekeloos rijdt dat hij anderen in gevaar brengt.

19 jan 2006 18:17
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
Double G schreef:
ArminG schreef:
....want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...

Als ik op de linker baan rijd met 120km/h om een paar auto's in te halen en een of andere idioot gooit zijn auto vlak voor mijn neus ervoor en gaat met 100km/h ook inhalen waardoor ik boven op de rem moet gaan staan, zul je vaak zien dat op het moment dat je hun dan eindelijk voorbij kunt ze je aankijken als of het je eigen schuld is dat je niet wist dat zij naar links zouden gaan. Volgens mij heb ik dan niks uitgelokt!

Nee, maar dan heb je geen last van aggressie, maar van een domme kip.

Als je daar niet tegen kunt moet je niet in Nederland rijden. Helaas is het zo, maar het is niet anders ... :D

Maar dat noem ik geen aggressie. Agressie is meer als je de neiging krijgt om iemand een klap te geven (zoals gepost werd) en/of iemand anders die neiging krijgt, of aanverwante zaken ...

Vroeger had ik ook last van uitstappende mensen, veel gemiddelvinger, dom gekleef, aggresieve blikken van medegebruikers, uit de auto gehaal, etc. Toen ben ik mezelf anders gaan gedragen en ... sindsdien geen enkele incident meer. Gewoon laten gaan die figuren en niet mee in interactie willen gaan. Dat maakt het altijd erger en dat geeft juist echte aggressie.

19 jan 2006 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
ECT schreef:
ArminG schreef:
.. dat wie vaak last heeft van aggressie in het verkeer ook eens naar zijn eigen rijstijl moet kijken, want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...

Ik ben het hiermee helemaal niet met je eens! Ik rij goed door, maar niet agressief. Ook geen bumperkleven, seinen of onnodig op de linkerbaan rijden. Ik moet rij constant anticiperend vanwege onbesuisde manoeuvres van medewegebruikers. Het zijn vaak gefrustreerde aso's die met leasebakken of bedrijfswagens de sfeer verpesten op de weg en vaak elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Ik voegde overigens express het woord onbewust toe ...

Net als veel linksrijders ook niet vinden dat ze onnodig links rijden, vind bijna iedereen zichzelf een modelchaufeur op 'enkel' een stevige doorrijder :D

En - met alle respect - vooral als er gewezen wordt naar lease-bakken en bedrijfsauto's, ruik ik door mijn monitor heen ieder geval enige ongenuanceerde generalisatie :)

Ik vond dat ook altijd van mezelf en heb de hand in eigen boezem gestoken. Nog steeds kom ik dagelijks veel sukkels tegen, maar geen enkel incident meer. :!: :D

19 jan 2006 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Hang gewoon zo'n ding achterin je auto....

http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... 8_fyou.wmv

mhaschreurs.hyves.nl

19 jan 2006 20:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Tja, wat kan ik er nog aan toevoegen? Het is ook mijn ervaring dat in Duitsland meer rekening wordt gehouden met snelrijdende auto's.

En heb ik het idee dat Duitsers hun Autobahn zien als een efficiente manier om snel van A naar B te komen, terwijl wij in Nederland er een sport van maken om elkaar op de snelweg af te troeven en dwars te zitten.

Jammer.

19 jan 2006 20:07
Profiel
Nederland
Bericht 
Gewoon wat feiten, wel gedateerd maar toch:

Duitsers tellen 2,27 mln verkeersongevallen
In 1996 steeg in Duitsland het aantal door de politie geregistreerde verkeersongevallen met 1,8% tot 2,27 miljoen. Het aantal verkeersdoden nam echter behoorlijk af en kwam uit op 8.755 (-699). Er vielen ook beduidend minder gewonden in het verkeer: 494.000 (-3,6%).
Bij wegwerkzaamheden doen zich jaarlijks ruim 4.000 verkeersongevallen voor met een geschatte economische schade van 300 miljoen Duitse marken. Voor de Duitse Raad voor Verkeersveiligheid was dat aanleiding om extra veiligheidsmaatregelen te eisen.

Iets recenter (2001) :

Aantal verkeersongevallen per miljoen inwoners : NL = 3400, D = 6300
Aantal auto's per vierkante kilometer : NL = 162 , D = 122

Voorlopig wordt de stelling dus niet door cijfers onderbouwd :roll:

Bron : De sociale staat van Nederland 2003 - Hoofdstuk8

19 jan 2006 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:

Is dat zo?

Duitsers rijden ook meer km's ... :!: :idea:

En het aantal ongelukken zegt niet noodzakelijk iets over galantheid. Vooral ook omdat het soort ongeval relevant is.

En als je 200+ rijdt en je krijgt een ongeval, zal de kans op dodelijke afloop ook hoger zijn dan bij 100.

20 jan 2006 11:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Iets recenter (2001) :

Als de nummers kloppen, toch iets om over na te denken. Ongeacht het aantal km's, die toch niet zoveel kunnen verschillen van de gemiddelde Nl-er. Het lijkt natuurlijk wel logisch, hogere snelheid resulteert m.i. in een grotere kans op ongelukken, althans minder ruimte voor de bestuurder om te corrigeren en het naderende onheil af te wentelen.

20 jan 2006 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
adu schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:
Iets recenter (2001) :

Als de nummers kloppen, toch iets om over na te denken. Ongeacht het aantal km's, die toch niet zoveel kunnen verschillen van de gemiddelde Nl-er. Het lijkt natuurlijk wel logisch, hogere snelheid resulteert m.i. in een grotere kans op ongelukken, althans minder ruimte voor de bestuurder om te corrigeren en het naderende onheil af te wentelen.

Uiteraard, doch mag je ze niet zomaar vergelijken. Duitsland is een ander land dan Nederland. Hun weer is anders en in de winter echt gevaarlijker dan bij ons. Ook een stortbui op zoab is anders dan een stortbui een een beton AutoBahn. Bij ongevallen komt dus veel meer kijken dan enkel gedrag.

En als laatste denkertje: Uit Eurostat-studie van 2003 (gepresenteerd in 2005) blijkt dat de Belgische wegen tot de gevaarlijkste van West-Europa behoren ... :!: :shock: Enkel Portugal doet het nog slechter ...

Overigens is er een verschil tussen een ongeval en een verkeersdode. Betreft dat laatste: Duitsland, Finland, Nederland strijden al jaren om plaats 2, 3 en 4 en Groot Britanie staat al jaren strak op 1.

20 jan 2006 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Amersfoort. 996.
Bericht 
Ben het met e stelling over Duitsland wel eens.

Tsja, wat zal ik zeggen over het rijgedrag van onze medeweggebruikers in Nederland . Ben in dit onderwerp de Vito's, de GTI's en de spoilerwagens tegengekomen. Helaas moet ik dan toevoegen dat ik veel hinder ondervindt van mede Porscherijders. Het zijn bij mij namelijk vooral de Cayennes, Boxsters en 996-en die mijn achterbumper lekker schijnen te vinden...

Laatst bijgewerkt door HJDB3.2 op 20 jan 2006 14:10, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jan 2006 13:05
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Porsche912 schreef:
Aan de andere kant heb je ook veel NL-se Audi A4 Avants 1.8T die, vanwege auto van de zaak, tegen hun max. rijden en alleen maar links blijven hangen en soms de auto helemaal niet meer onder controle hebben aangezien ze niet gewent zijn om met dat soort snelheden zich aan te passen. En zo zijn er nog zat voorbeelden te noemen....

:shock:
Oppassen vanavond en vannacht Porsche912, want dan schiet deze combinatie tegen de max. naar Oostenrijk! 8) :lol: :wink:
:idea: Niet de weg opgaan dus!!!
Ik krijg nogal een kort lontje met 230 km/p uur op de linkerbaan en bumperklevende Porsches achter mij aan! :evil:

tis alleen een sedan, niet van de zaak, verder klopt het wel aardig! :wink:

20 jan 2006 13:20
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Hals und beinbruch, toch?

20 jan 2006 17:30
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
wolf schreef:
Hals und beinbruch, toch?

Ja, genau!
of volgens de Engelsen: "break a leg" :wink:

20 jan 2006 18:05
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende