Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Bugatti Ratelband gecrasht door garagehouder...
Hoorde vanmorgen Ratelband op de radio. Z'n Bugatti van dik 4 ton is door zijn garagehouder gecrasht. Auto moest even naar de garage, Ratelband had nog gezegd: doe 'm anders ff op een opleggertje ofzo, maar nee hoor....Bij het Gelredome (Arnhem) ging het mis. Garagehouder niet gewond, auto total-loss (?). En WA verzekerd, volgens de bekende theorie van kansberekening (zie het CarreraGT-draadje). Ben benieuwd hoe dit verzekeringstechnisch gaat aflopen, want de garagehouder is in principe aansprakelijk voor de schade!
Meer info zal wel volgen.
Laatst bijgewerkt door MS964 op 19 jan 2006 10:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 jan 2006 9:54 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Had hij een EB 110?
(voorbeeld)
|
19 jan 2006 10:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Gebaseerd op de foto die ik gisteren op TV zag wel. Werd alleen bij gezegd dat er maar 20 van gemaakt zijn. Dus of het een 'gewone' EB 110 is? (of was )
|
19 jan 2006 10:19 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ja, zo'n baby-blauwe, waarvan de linkerkant nu helemaal in elkaar zit.
Tjakkkaaaaa!
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
19 jan 2006 10:39 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
tjakaaaaaa in die garagehouder ja
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
19 jan 2006 11:00 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Misschien had Emile dezelfde als ik in Torino tegen kwam? Holy Mozes!
De garagehouder zal zeggen: sjammer, maar dat is all in the game!
|
19 jan 2006 12:34 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Hoe garagehouders soms met (eigen) auto's rijden, hoeven ze jou niet meer te vertellen Erwin...
|
19 jan 2006 12:44 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Dat kan hij wel zeggen, maar Ratelband zal dan zeggen: 'dat klopt, maar of je wel even de schade wil betalen'.
|
19 jan 2006 12:56 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Volgens mij zijn er veel meer gemaakt (159); Je had de EB110GT waarvan er iets minder dan 100 zijn gemaakt en later de 'SS' waarvan er dacht ik 20 of zo zijn gemaakt. Die 'SS' had echter van die gaten:
die me gisteren bij de Ratelband-bolide niet zijn opgevallen.
Deze site zegt trouwens: 95 GT's, 33 SS-en.
Nou ja, min een dus......
Mag ie nu wwer in z'n hummer toeren
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
19 jan 2006 12:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het is wel de bom om andermans dure bolide in elkaar te rijden, is het niet?
De auto was overigens gewoon verzekerd, dus die garagehouder hoeft niet in de buidel te tasten voor de schade...
|
19 jan 2006 13:16 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
http://frontpage.fok.nl/nieuws/61467
hij was vanmogren op de radio, was een op maat gemaakte EB110, aangepast aan zijn lengte, kostprijs 500000 euro......
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
19 jan 2006 13:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Jebus,
Die gasten van de takel-dienst maakten het volgens getuigen bijna nog erger....
ze tilden de auto op met die kraan, maar de auto was niet in evenwicht, kantelt de voorkant snoeihard zo weer in het gras
foto 1
foto 2
foto 3
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
19 jan 2006 14:00 |
|
|
Jort
Groningen
|
Er zijn er vast meer dan 20 van gemaakt, maar het verhaal doet dat er maar een handjevol zijn verkocht. Teveel concurrentie in die tijd en een prijs van dik 1,2 miljoen voor de SS loog er natuurlijk ook niet om.
Veel andere firma's (Waaronder Dauer) hebben de niet verkochte mobielen en onderdelen uit de failliete boedel gekocht en gebruikt naar eigen inzichten.
Edonis met EB110 techniek (echter 2 grote Turbo's i.p.v. 4 kleine IHI):
Dauer EB110:
Enkele jaren geleden heeft Ratelband deze bolide overigens ook al eens kapot gereden.
Laatst bijgewerkt door Jort op 19 jan 2006 14:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 jan 2006 14:07 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
In het krantenstukje staat idd dat 'ie wel verzekerd was. Op de radio zei 'ie vanmorgen dat het slechts WA verzekerd was.
Stukje van een ander weblog:
Ik hoorde het net op de radio, bij Q music gingen ze Emile bellen. Hij zei dat de garagehouder was gaan huilen toen hij hem opbelde, kan me er wat bij voorstellen
Hij zei wel dat de auto alleen WA verzekerd was omdat het teveel kost om hem All Risk te moeten verzekeren....
|
19 jan 2006 14:16 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Beetje garagehouder heeft zn klantenauto's All-Risk verzekerd
_________________________________________ t beste maar weer...
|
19 jan 2006 14:26 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ooit eens 2 van die apparaten achter elkaar zien rijden in de buurt van Gent. Ik moest echt twee keer kijken, want ik kon m'n ogen niet geloven. Best leuk spul.
_________________________________________ NPC 0577
|
19 jan 2006 14:30 |
|
|
Jort
Groningen
|
Schumi had overigens een felgele SS, maar dan wel met luxe interieur. Verkocht via e-bay en het eerste bod was al $750.000
Was ook verkrijgbaar als model van Minichamps in de zogeheten Schumacher Collection.
|
19 jan 2006 14:32 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Onze nationale Ratelslang kan meteen een nieuwe ophalen wanneer de verzekering betaald:
Zwarte EB110
'n koopje voor 225K vergeleken met de Veyron's die er daar ook staan.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
19 jan 2006 14:57 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Tja, maar daar staan heel wat limieten op doorgaans, en niet alle mogelijke wagens vallen onder de polis. Valt dus nog te bezien...
Is de schade trouwens zo enorm ? Op foto lijkt dat nog wel mee te vallen, of niet ?
|
19 jan 2006 17:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk dat het bij dat type van wagens nooit meevalt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 jan 2006 17:03 |
|
|
Jort
Groningen
|
Magnesium chassisdelen, koolstofvezel carrosserie die speciaal opnieuw gemaakt moet worden... hmmm
|
19 jan 2006 17:13 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik kreeg het volgende mailtje binnen:
(Schrijver/verzender wil graag anoniem blijven.)
Beste Erik,
Misschien leuk om op het porscheforum te reageren op de indianenverhalen rond het ongeluk met de bugatti van Emile Ratelband.
Garagehouder is klant/vriend van mij,en doet wereldwijd veel exoten en dure auto`s voor o.a. bekende nederlanders.
Hij wordt nu onterecht afgeschildert als onverschillige garagehouder,terwijl hij naar mijn mening hij gewoon serieus met zijn werk bezig is.
Van de garagehouder (die de crash veroorzaakte)gehoord dat de schade aan de bugatti van emile ratelband ongeveer 75.000-100.000 euro bedraagt.ipv 400.000 of zelfs 500.000
Auto was inderdaad w.a verzekert,evenals de groene platen.
Ongeluk is waarschijnlijk te wijten aan vastgelopen wiellager of remklauw,wat eerder al bij het rdw was geconstateerd.(lange stilstand van auto)
Ook was het maar met een snelheid van ongeveer 60 km per uur,maar door beperkte bodemvrijheid en vlakke bodem in combinatie met slechte weersomstandigheden blijkbaar toch gevaarlijk.dus niet lopen racen met de auto.
Ook heeft hij nog gewoon contact met Emile,alhoewel hij wel vermoedt dat Emile ondanks zijn verzoek dit niet te doen de pers expres opzoekt om zo weer in de schijnwerpers te komen.
Naam is bekend bij mij. (doet er immers niet toe.)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
20 jan 2006 11:22 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Vind het in dit draadje nog best meevallen hoor, het is veel erger als je je CGT uitleent
Al bij al probeer ik nooit geen uitspraken te doen over iets dat ik niet weet.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 jan 2006 11:27 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nuttige aanvulling Erik. Maar idd, zoals ppp 356 al zei, het valt in dit draadje toch wel mee met de indianenverhalen?
|
20 jan 2006 11:34 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Het feit dat Emile de pers hierbij zeer bewust gebruikt om zijn populariteit wat op te kloppen, was te verwachten maar daardoor niet minder vervelend voor iedereen die erbij betrokken is.
Zie de dramatiek die hij bewust ten toon spreidt:
Wellicht toch zinvol voor de garagehouder om een paar honderd Euri te spenderen aan een gedegen deskundige rapport om de aanleiding van dit ongeval (op een recht stuk weg) te achterhalen en de gesuggereerde wielblokkade te bevestigen.
Want ik zou er niet gerust op zijn dat wanneer alle media aandacht rond het huis van Emile is verdwenen, hij alsnog de garagehouder voor het gerecht sleept.......
|
20 jan 2006 11:39 |
|
|