Auteur |
Bericht |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
cylinderkop temperatuursensor
Iemand enig idee waar ik de cylinderkop temperatuursensor kan vinden bij een 964
Tnx
Dirk
|
04 mei 2004 21:29 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Heb je al op PET gekeken?
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
04 mei 2004 21:49 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
jup ... snie duidelijk ... kmoe weten welke rij en hoeveelste cylinder da spul zit ... zou wel is kunnen dat mijn stationairtoerentalprobleem hierin zit Dirk Adrain Streather schreef :
Ik bekogel die man met vragen nie normaal ... hihihi ... hij had het maar in zijnen dikken boek moeten schrijven hé ...
Je koopt dus niet alleen dat boek ... maar ook levenslange feedback van himself ...
|
04 mei 2004 21:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
:mrgreen:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 mei 2004 22:02 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Nou Eric ... een temperatuursensor vervangen is nou ook nie echt een lastige klus hé ... je moet alleen weten waar ie zit ... en ik weet liever waar hij zit voor ik eraan begin
Als dat ding dus stuk zou zijn ... zou het DME verkeerde info krijgen over de temperatuur van je blokkie ... en alszo het stationair toerental foutief aanpassen.
Daar ik het op de meest onregelmatige ogenblikken aan de hand heb ... dan weer wel ... en dan weer niet ... is de kans dus reeël dat het dit onding is ...
Let's hope so ...
Dirk
Ps ... Sportkat is besteld ... hihihi ... vroemmmmm ...
|
04 mei 2004 22:14 |
|
|
kevin-GT
CGT is besteld!!Boxtel
|
_________________________________________ Kevin, "Adult" met Porsche geduld.
|
04 mei 2004 22:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hoe kun jij nou weten dat het niet lastig is als je niet weet waar die zit
Ander : hoe is het met jouw "stappenmotor"
Mijn 964 sloeg regelmatig af bij gas loslaten. Dit bleek aan de stappenmotor te liggen. Keuze: vervangen door een nieuwe of (eerst) reinigen. Dat laatste heb ik laten doen, maar sindsdien loopt de motor niet echt lekker stationair .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 04 mei 2004 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 mei 2004 22:29 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Heb je zo dat "wiebelende" toerental ... van 700 naar 1100 en weer terug ... iets in die zin
|
04 mei 2004 22:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, niet zulke grote verschillen (had ik wel vóór het reinigen, het toerental zakte dan dus zelfs zover dat de motor afsloeg voordat de stappenmotor het bij kon regelen). Nu loopt hij "gewoon" niet lekker stationair en lijkt het soms of niet alle 6 de cylinders meedoen .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 mei 2004 22:37 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Voor zover ik al gezocht heb kan dit meerdere oorzaken hebbe
Al eens een DME reset geprobeerd Kost nix en kan geen kwaad ... Motor eerst laten warmlopen ... batterij afkoppelen, half uurtje laten staan ... weer aankoppelen ... 3 tal minuten stationair laten draaien ... en dan zoveeeeel mogelijk toeren maken ... al rijdende uiteraard.
Nog een relatief goedkope mogelijke oplossing Nieuw DME relais...
Maar als je zegt "lijkt of 1 van de cylinders niet meeloopt" ... injector stuk ... probleem met benzinetoevoer ook mogelijk ... benzinefilter tijdig vervangen
Ik geef je maar een aantal mogelijkheden die ik ook via boeken of verschillende bronnen als feedback heb gekregen ... nogmaals ... ik ben absoluut geen specialist ter zake ...
Maar al deze bovenvermelde kan je makkelijk zelf uitvoeren
Dirk
|
04 mei 2004 22:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dirkie, thnx voor de 's.
Had ik dit afgelopen zaterdag maar geweten ..... stop in Duiven was ruim een half uur, motor was warm ..... en met de toeren daarna zat het ook wel goed.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 mei 2004 23:02 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Kan mij niet helemaal vinden in jouw verhaal Dirk.
(eigenlijk totaal niet, sorry. )
Erwin.
|
04 mei 2004 23:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Leg eens uit ..... maar wel snel typen hè
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 mei 2004 23:04 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
zoals ik al zei ... ik lees maar ... en krijg maar feedback via Adrian of Rennlist etc ...
|
04 mei 2004 23:08 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Ondertussen heb ik die sensor gevonden en hij blijkt wel degelijk naar de haaien Ook met de O² sensor is het niet zo best gesteld ...
Eén en ander kanje makkelijk uitmeten met een digitale multimeter ...
Dus bestellen die handel en vervangen maar en hopen op resultaat ...
Dirk
|
08 mei 2004 23:10 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
En, waar zit ie dan uiteindelijk? (fotootje)
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
09 mei 2004 5:56 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 mei 2004 6:09 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Op cylinderkop 3 ... das de rij aan de bestuurderskant, de eerste te tellen vanaf de voorkant van het voertuig.
Ondertussen ook een vaciumlek gevonden op de vacium-unit op het gashuis.
eea staat verdorie in verbinding met de regelunit van je koplampen da was ff schrikken ... die had ik niet verwacht
uitgebreide fotoreportage als ik alles demonteer en vervang
Wacht op onderdelen om gelijk een grote beurt te geven ... Bougies, riemen, verdeelkappen + rotors, enz ... enz ...
Ook ga ik mij wagen aan het stellen van men kleppen ... dit blijkt echt niet moeilijk te zijn ... gewoon koppie erbij houden en over het juiste materiaal beschikken
Dirk
Wie niet waagt ... niet wint ...
Of in Holland ... niet schieten is altijd mis ...
Laatst bijgewerkt door dirkie op 09 mei 2004 13:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 mei 2004 12:56 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Hij heeft het wellicht op, dat Eric zijn "probleem" niet hetzelfde is als het mijne ... ik gaf mogelijkheden die op mijn probleem terugkwamen.
Dat niet meelopen van een cylinder (of het idee ervan) heeft wellicht een andere oorzaak ... ik waag me aan een gokje ... "knocksensors" ...
Maar er zijn er vast nog veeeel meer ...
Heer Renntech ... aan U het woord ...
Dirk
PS weet er iemand hoe je de tank ventilatieklep zonder Hammer kan testen
|
09 mei 2004 13:02 |
|
|